Connect with us

ALL MEDIA

118 oameni, de la producatori la electricieni, fac parte din echipa de profesionisti din spatele telenovelei „Iubire si Onoare” (galerie foto)

Published

on

Telenovela “Iubire si onoare”, difuzata din aceasta toamna, ACASA, este rodul muncii unei echipe, formata din 118 oameni, aflati in spatele camerelor de luat vederi, oameni care de luni pana vineri, de dimineata si pana noaptea tarziu, muncesc pentru a aduce celor de ACASA o productie exotica cu un subiect incendiar.

Intreaga poveste a pornit de la un articol dintr-un ziar britanic, The Sunday Telegraph, citit de producatorul general Ruxandra Ion. De la articolul de ziar a inceput totul! Apoi carti, filme, iesiri in Bucuresti, mii de cercetari pe internet, discutii cu Amnesty International… A urmat creatia. In multe zile, pentru ca noi suntem oameni. Sorina Ungureanu si Simona Macovei (scenariste), Iura Luncasu, regizorul, Bianca Popescu (producator creativ) si cu mine, am inceput sa ne intalnim si sa „batem campii”. Asa s-au nascut Ilinca, Amir, familia emirului Hussein El Jisr, „gasca de Dorobanti”,etc. Toate personajele din serial sunt pura fictiune. Este posibil ca in timpul vizionarii sa vi se para ca anumite povesti legate de personajele noastre sunt „trase de par”. Va asigur ca sunt inspirate din realitatea anului 2010”.

Parte din echipa de profesionisti care se afla in spatele telenovelei “Iubire si onoare”, alaturi de Ruxandra Ion, sunt si Bianca Popescu, producator creativ si Alex Cseh, producator executiv. “Telespectatorii vor fi cuceriti de o poveste de iubire intensa si foarte frumoasa, de o lume fascinanta, cu un parfum special, plina de muzica si dans, bogatie si traditii care ne vor fermeca, indigna, cuceri. Daca vom auzi de la telespectatori ca au o problema ca nu se mai pot dezlipi de televizor de la 8 si jumatate seara, inseamna ca ne-am atins scopul. Noi lucram impreuna de multi ani si cu fiecare proiect incercam sa facem lucruri mai bune, mai frumoase, invatam de la an la an mai multe. In acest an facem prima telenovela full HD si suntem foarte mandri de asta. De la „Numai iubirea”, prima telenovela romaneasca, acum am reusit sa facem prima telenovela full HD din Romania, evident ca suntem foarte incantati si o sa vedeti imagini minunate, din toamna asta, numai ACASA”, spune Bianca Popescu.

Regizorii Iura Luncasu, Alex Fotea, Camelia Popa, Bogdan Dumitrescu, Adrian Tapciuc coordoneaza, zi de zi, zeci de oameni de la operatori imagine pana la scenografi sau tehnicieni de lumini. Alaturi de ei, scenaristele Simona Macovei si Sorina Ungureanu vor aduce pe micul ecran, in aceasta toamna, o frumoasa poveste despre iubire, tradare si secrete bine pastrate.

Iura Luncasu, coordonatorul echipei de regizori si cel care a stat in spatele camerei de luat vederi la realizarea unor productii care au facut istorie ACASA crede ca orice proiect aflat la debut este dificil: “Fiecare proiect a fost aparte, la fel este si cel care se va difuza din toamna, ACASA. In general, nu cred in retete. Reteta inseamna sablon si cred ca ar fi o greseala sa gandesc asa. Ma ghidez de fiecare data dupa o poveste cu personaje stabilite, cu propria traiectorie si investesc toate resursele pe care le am”, spune Iura. Cat despre drumul spre succes el este simplu in viziunea regizorului. “Eu cred ca poti avea succes daca ai o distributie bine aleasa, daca povestea functioneaza si este credibila. Nu a fost usor la filmarile din Turcia pentru “Iubire si onoare”, dar ce a iesit este spectaculos. Provocarea pentru mine este de fapt sa reusesc sa imi ating obiectivele pe care mi le setez. In cazul asta, sa sustin o poveste care sa placa si sa trezeasca dorinta de vizionare”.

Regizorul Alex Fotea isi doreste ca noua telenovela “Iubire si onoare” sa ii conduca pe telespectatori intr-o lume exotica si mondena, in egala masura: “Noi incercam, pe langa exotismul lumii arabe, sa aducem in fata telespectatorului o lume spumoasa,  plina de viata, un soi de lume ideala in care nu trebuie sa faci altceva decat sa te distrezi. Sa nu ridici un deget, sa stai toata ziua si sa-ti vina banii, sa nu fie nevoie sa muncesti pentru ei. La filmari ne amuzam foarte tare pentru ca sunt multe momente foarte haioase si situatii cu care noi, cei din echipa, nu ne-am confruntat in viata de zi cu zi. Desi pare simplu e greu sa redai statul degeaba, trebuie sa ai multa imaginatie”, spune amuzat Alex Fotea.

Colegul lui, Bogdan Dumitrescu a fost impresionat, inca de la primul contact, de exotismul celei mai recente productii MediaPro Pictures: Am fost foarte atras de universul arabesc, care este exotic si “miroase” frumos. Avem un fir epic rupt din realitate, crima de onoare, o practica reala care, cu siguranata, va starni sentimente controversate si va naste discutii pentru ca oamenii vor fi foarte curioasi sa vada realitatea. Tot ce ne dorim este sa cream personaje memorabile si o poveste frumoasa”, spune Bogdan.

Adrian Tapciuc, regizorul secund al productiei marturiseste: Iubire si onoare” este un proiect cu multe locatii, multe exterioare, o echipa mare de actori, din fericire insa lucram de ceva timp impreuna si, tocmai de aceea, lucrurile  merg foarte bine. Eu ma ocup de partea “mai mondena” a productiei, dar recunosc ca mai trag cu ochiul si la ce se intampla in lumea araba”.

De pregatirea actorilor si de primul lor contact cu rolurile s-a ocupat regizoarea Camelia Popa. „Documentarea si studiul individual pentru constructia lumii arabe prezenta in telenovela noastra, s-au facut cu minutiozitate si maximum de atentie. Detaliile sunt extrem de importante pentru constituirea atmosferei tipic musulmane, iar actorii au fost incantati de provocare si si-au asumat personajele mai repede si mai bine decat ne asteptam. Cea mai mare provocare a acestui proiect este tocmai participarea si implicarea telespectatorului in poveste, pana la capat.”

Telenovela “Iubire si onoare” mai beneficiaza si de aportul unei echipe imbatabile de scenariste: Simona Macovei si Sorina Ungureanu. Cele doua au stat in spatele mega succeselor “Inima de tigan” si “Regina” si sunt gata sa puna pe hartie o noua poveste fascinanta pentru cei de acasa. “Noi credem ca televiziunea e o munca de echipa. Nu poti sa fi de unul singur in meseria asta! Cine nu a inteles ca echipa e cheia succesului mai bine se duce acasa si scrie romane in linistea biroului. Noi suntem o echipa de 10 ani si nu prea am dat gres pana acum”, mai spune Simona.

Alaturi de ea, in munca titanica de a scrie scenariul unei productii de televiziune de succes se afla, zi de zi, Sorina Ungureanu. “Am inceput sa ne documentam in urma cu aproape un an, din momentul in care am aflat ca vom scrie despre o lume foarte diferita de a noastra. Simona si cu mine avem principii de viata foarte asemanatoare, ne place sa dezvoltam pas cu pas povestea si intotdeauna ne completam foarte bine in procesul creativ. Nu suntem numai bune colege, suntem si foarte bune prietene si atunci cand muncesti atat de mult e important sa stii ca ai alaturi pe cineva care te cunoaste si are incredere in tine”, spune Sorina.

Telenovela “Iubire si onoare”, o poveste superba de dragoste intre un musulman si o romanca, are toate ingredientele unui succes in spatele caruia se afla, alaturi de actori foarte talentati, o echipa de profesionisti dedicata si pregatita sa ii duca pe telespectatori intr-o lume cu aroma orientala.

Lasa un comentariu aici!

1 Comment

1 Comment

  1. Poze

    20 septembrie 2010 at 18:23

    Hi? Interesant blog ai tau.Te intereseaza un linkexchange cu siteul meu http://www.poze.haioase.org ? Da-mi te rog un email daca da, ciao! Alina din Iasi

Lasă un răspuns

Radio

Adrian Despot, la DigiFM: „Îmi place școala copiilor mei pentru că are hârtie igienică la baie”

Published

on

Foto Credit: DIGI FM

Adrian Despot a fost invitatul lui Cătălin Striblea la emisiunea “Oameni de Colecție”, emisiune de interviuri unice, difuzate LIVE pe pagina de facebook DigiFMRadio și în fiecare duminică, on air, la DigiFM.

Cătălin a început interviul cu o altfel de întrebare, fiind curios dacă Adrian este un om credincios.

“Sunt credincios. Dar întrebarea asta e foarte… De obicei întrebarea se pune dacă crezi în Dumnezeu. Dar da, putem spune că sunt credincios.”

Artistul a povestit cum se comportă el atunci când se apucă de compus piese.

“De fiecare dată când compun, pun mâna pe chitară. Compoziția mă rupe de familie, dar mă și ridică și mă umple de endorfină. Am nevoie de detașare, liniște, scăparea de gânduri parazite. Am nevoie de mine singur, detașat. Odată conectat la o sursă de inspirație, fadeout-ul nu se realizează niciodată ca o închidere de ușă. De fiecare dată când încep să compun, mă rup de familie, iar familia e cel mai important lucru pentru mine. Mă urăsc pentru că cei doi copii știu că trebuie să mă lase singur să lucrez. În viață trebuie să ne setăm lista priorităților. Când apar copiii, nu mai poți să te gîndești la cum erai înainte. Eu nu mă știu decât pe mine având copii și divinizându-i.”

Cătălin a fost curios dacă s-a discutat în casa lui Adi dacă să meargă sau nu la Vocea României

“Decizia de a merge la Vocea României a fost o dictatură din partea copiilor. Nu am avut cale de întors. Am ezitat nu pentru ei, ci pentru că încercam să intuiesc în ce mă bag. A fost de 100 de ori mai intens emoțional decât mă așteptam. Pentru mine, muzica e ceva sfânt.”

Adrian Despot a vorbit despre Adrian și Despot, omul și artistul și despre ce înseamnă fiecare în parte.

“Au fost mulți ani din viața mea în care nu mi-am acceptat statutul de persoană publică pentru că nu mi-l doream. Nu am înțeles de ce oamenii vin la mine să îmi ceară autografe. Teoretic nu ar fi trebuit să ajung cântăreț. Nu știu să mă prezint, nu știu să mă vând. Nu îmi plac artiștii. Să zicem că Adrian este omul, iar Despot este artistul. Artistul, încet încet acaparează omul. Omul se închide în el. Oamenii recunosc artistul. Artistul este o chestie diabolică. Mie îmi place de omul Adrian, nu de artistul Adrian. Artistul Adrian e un om posomorât, melancolic. Omul Adrian este un om foarte bun și vreau să îl păstrez cât mai aproape de mine.”

Cântărețul a povestit despre copiii săi și despre forma de învățământ pe care a ales-o pentru ei.

”Am avut copiii la mai multe sisteme de învățământ. Acum, îi am la o școală privată pe care ne-o permitem. Este o școală foarte curată. Îmi place școala lor pentru că există dispensere de apă pe hol, pentru că profesorii nu calcă copiii pe cap, pentru că au hârtie igienică la baie, pentru că sunt lăsați să își spună punctul de vedere.”

Ce le spui despre România de azi, a fost curiozitatea matinalului Digi FM.

”Atmosfera asta patriarhală în care părintele stă cu pruncul pe genunchi și îi spune cum stă treaba cu lumea, din păcate, este  o utopie. În măsura în care influența părinților asupra copiiilor, va da roade la un moment dat… ei sunt la vârsta la care se luptă cu părinții, încearcă să atace. Ei ce știu despre România… De multe ori vin de la școală și ne întreabă diverse lucruri. Copiii din jurul lor vorbesc despre Dragnea.”

Cătălin Striblea a atins și subiectul sensibil, despre care Despot evită să vorbească, de obicei – Colectiv.

”Eu nu vreau să îmi asum niciun fel de merit, nici pentru ce am făcut la Colectiv, nici pentru ce am făcut după Colectiv. Oamenii din Colectiv, erau oamenii mei, erau lumea mea, cu totul. Tragedia asta care s-a întâmplat, s-a întâmplat în lumea mea. Drama este atât de personală încât nu pot… nu pot decât să mă gândesc la prietenii mei care nu mai sunt. Acum, am și prieteni noi, dintre supraviețuitori.”

Pentru Adi Despot, banii nu sunt importanți, ci mulțumirea sufletească, după cum a spus el în cadrul emisiunii Oameni de Colecție.

”Eu sunt genul de om care nu a vânat niciodată câștigul bănesc în detrimentul mulțumirii sufletești. Acum un an am cântat într-o piață cu tiribombe, cu tot felul de trupe. După concert, mă întrebam ce satisfacție au acești artiști, pentru că la genul acesta de evenimente, nu ai fani, oamenii nu plătesc bilete să te vadă. Eu nu mă duc la serviciu ca să încasez. Dacă e să iei modelele de top, și mă refer la industria mea, de rock, sunt multe trupe care se urcă pe scenă doar ca să încaseze. Îi doare în cur atât de ce se întâmplă în public, cât și de muzica lor, de cum este ea. Noi suntem la polul opus. Sunt multe concerte pe care le refuzăm. Ne-am dori case mai mari și mai frumoase, mașini mai noi sau casco la ele să le reparăm. Oamenii sunt făcuți să se mulțumească cu puțin. Dacă e să îl luăm pe Dumnezeu ca o imagine a frumosul, a binelui și a fericirii, Dumnezeu se mulțumește cu puțin. Puținul este esența omenirii.”

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

TVR a programat ediţii in memoriam dedicate celebrului regizor Lucian Pintilie

Published

on

Televiziunea publică va difuza o serie de programe dedicate celui care a fost Lucian Pintilie, personalitate marcantă a cinematografiei româneşti.

Sâmbătă, 19 mai, de la ora 23.00, TVR 1 difuzează o ediţie a emisiunii „Dosar Romania” dedicată  filmului „Reconstituirea”, capodopera semnată de marele regizor. Cornel Mihalache a realizat dosarul „Reconstituirii”, un document de televiziune care ne dezvăluie culisele filmării şi ne aduce mărturii inedite despre felul în care lucra regizorul Lucian Pintilie. Actorii Vladimir Găitan, George Mihăiţă, Ileana Popovici, George Constantin şi Ernest Maftei vorbesc despre film, filmări şi timpurile în care a fost realizată „Reconstituirea”.

Considerat cel mai bun film românesc din toate timpurile, de către Asociaţia Criticilor Români de Film, „Reconstituirea” este programat duminică, 20 mai, pe TVR 2 de la ora 13.10. Lucian Pintilie relatează anchetarea (reconstituirea) unei bătăi între doi tineri. Prin actele de o crasă stupiditate miliţienească, ce pot fi considerate veritabile scene de comedie neagră, se produce tragedia unei lovituri mortale chiar sub ochii investigatorilor. La scurt timp de la lansarea din 1968, filmul a fost interzis şi relansat în 1990. Scenariul a fost scris după nuvela omonimă a lui Horia Pătraşcu, textul literar bazându-se pe un fapt real. În film au jucat Vladimir Găitan, George Constantin, George Mihăiţă, Emil Botta, Ernest Maftei şi Ileana Popovici.

Lungmetrajul va fi difuzat şi pe TVR Internaţional, duminică, de la ora 23.00.

TVR 3 difuzează sâmbătă, respectiv, duminică, de la ora 17.00, „Fără Titlu”, un making of al producţiei „De ce bat clopotele Mitică?” şi un making of al filmului „Balanţa”.

Ediţia „Fără Titlu” dedicată lungmetrajului „De ce bat clopotele Mitică?” va fi difuzată şi pe TVR Internaţional, duminică, de la ora 16.00.

 

Născut la 9 noiembrie 1933, la Tarutino, în Basarabia (azi în Ucraina), Lucian Pintilie a absolvit, în anul 1956, Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”. A regizat numeroase spectacole de teatru, iar anul 1965 a marcat debutul său în cinematografie, cu filmul „Duminică la ora 6”.

De numele său se leagă capodopere precum „Reconstituirea”, „Le Tableau”, „Salonul nr. 6”, „Balanţa”, „O vară de neuitat”, „Prea târziu”, scurtmetrajul „Tertium non datur”, „Terminus Paradis”, „Capul de zimbru”, „După amiaza unui torţionar” sau „Niki Ardelean, colonel în rezervă”.

 

Foto credit: Playtech

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Pavel Bartoș exclusiv pentru DigiFM: „Mă deranjează termenul de vedetă”

Published

on

Foto Credit: DIGI FM

Pavel Bartoș a fost invitatul lui Cătălin Striblea la emisiunea “Oameni de Colecție”, emisiune de interviuri unice, difuzate LIVE pe pagina de facebook DigiFMRadio și în fiecare duminică, on air, la DigiFM.

Cătălin Striblea a început interviul cu o scurtă prezentare a lui Pavel Bartoș, în care a enumerat motivele pentru care acesta este celebru. Actorul a avut însă niște remarci la acest termen.

„Nu știu dacă a fi celebru este un vis al meu. Încerc doar să îmi fac treaba. Mă deranjează termenul de vedetă. Vedetă înseamnă ceva mult mai complex. Vedetă este Simona Halep, Gică Hagi, Ilie Năstase. Eu mă consider o persoană publică, cu un oarecare succes. Mă bucur că am succes în teatru cât și în televiziune.”

Pavel Bartoș a vorbit despre înscrierea la facultate, la Teatru. Uitase banii de înscriere acasă și chiar dacă i-ar fi trimis mama sa banii, ar fi ajuns prin mandat poștal abia în 3 zile. Acest lucru ar fi însemnat să rateze înscrierea, pentru că era ultima zi.

“Am uitat banii de înscriere la facultate. Am intrat în cancelarie, erau vreo 7-8 profesori. Le-am zis că am uitat banii de înscriere la teatru acasă și am nevoie de 5000 de lei. <<Mă ajutați? Promit că peste 3 zile, când vin banii, vi-i dau!>>. ”

Pavel a avut mare noroc, pentru că unul dintre profesori a apreciat curajul său și i-a împrumutat banii. “Din fundul sălii, profesorul de franceză, domnul Ionescu a zis <<Ia uite, mă! În sfârșit cineva cere bani pentru că vrea să facă școală. Da, îți dau eu, tinere!>>. Venea apoi la toate examenele mele și mereu îmi spunea că au fost cei mai bine investiți bani”, a completat el.

Mama sa credea că el va da la Drept. După ce a intrat la Teatru, Pavel s-a dus acasă să îi dea vestea cea mare. Iar dialogul dintre ei, a sunat cam așa (după cum ne-a povestit actorul):

-Mamă, am intrat!
-Ce bine!
-Da, dar trebuie să îți spun ceva! Am intrat la Teatru!
-Pauză…. E facultate. Tot e bine. Măcar nu ajungi golan!

Pavel a povestit și despre o întâmplare, din copilărie, care l-a marcat destul de mult.

”Pe data de 3 martie am pierdut cartela. Până pe 31 martie, mă gândeam că nu o să avem ce să mâncăm. Am refăcut drumul de acasă la magazin de trei ori, plângeam. Până la urmă m-am întors și am întrebat vânzătoarea. Am găsit cartela acolo, o adusese un domn. E foarte important ca generațiile de acum să știe că nu e bine cum a fost. ”

Cătălin Striblea a vrut să știe cât de apropiat este Pavel Bartoș de Smiley.

„Suntem mai mult decât prieteni. Smiley este un membru al familiei. Mi-e dor când nu suntem împreună. El are o educație foarte sănătoasă și se simte asta. Are mult bun simț. Datorită lui pot să zic că am devenit un om mai bun. Nu a zis niciodată ceva de rău de nimeni.”

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending