Connect with us

ALL MEDIA

18 ianuarie. Aniversare CARMEN TĂNASE, actriţa implineşte 54 de ani

Carmen Tănase s-a născut pe 18 ianuarie 1961 la Ploieşti, a urmat cursurile Liceului Pedagogic din Ploieşti, iar apoi pe cele ale Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, secţia Actorie la clasa Olgăi Tudorache.

Published

on

Carmen Tănase s-a născut pe 18 ianuarie 1961 la Ploieşti, a urmat cursurile Liceului Pedagogic din Ploieşti, iar apoi pe cele ale Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, secţia Actorie la clasa Olgăi Tudorache.

RADAR DE MEDIA îi urează „La mulţi ani!”

Carmen Tanase a fost căsătorită cu criticul de teatru Victor Parhon. Are un fiu, Tudor Parhon (n. 1989), absolvent de regie de film.

CARIERĂ:

TEATRU:
La Teatrul de Comedie din București
Polina Andreevna în Pescărușul de A.P. Cehov, regia Claudiu Goga

La Teatrul Odeon din București
Doctorița Martha Livingstone în Agnes, aleasa lui Dumnezeu de John Pielmeier, regia Marius Oltean
Infirmiera șefă în Veronika se hotărăște să moară, dramatizare de Gelu Colceag și George Bănică după romanul omonim de Paulo Coelho, regia Gelu Colceag
Colette Duduleanu în Gaițele de Al. Kirițescu, regia Alexandru Dabija cu care a obtinut Premiul pentru rol secundar la Festivalul Dramaturgiei Romanesti, Timisoara, 2004
Lora în Stele în lumina dimineții de Alexandr Galin, regia Gelu Colceag
Paraschiva în Domnișoara Nastasia de G.M. Zamfirescu, regia Horea Popescu
Pierette în Cumetrele de Michel Tremblay, regia Petre Bokor
Țiganca bătrână în La țigănci, text pentru spectacol de Cristian Popescu după Mircea Eliade, regia Alexander Hausvater
Au pus cătușe florilor de Fernando Arrabal, regia Alexander Hausvater
Opera rânjetului de Dario Fo, regia Dragoș Galgoți

La Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași
Mona în Steaua fără nume de Mihail Sebastian, regia Nicoleta Toia
Ea în Tactica șarpelui boa după A.P. Cehov, regia Nicoleta Toia
Sașa în Ivanov de A.P. Cehov, regia Ovidiu Lazăr
Elena Ivanovna Popova în Ursul de A.P. Cehov, regia Ion Lascăr
Gittel în Doi pe un balansoar de William Gibson, regia Ion Mânzatu
Firuța în Autorul e în sală de Ion Băieșu, regia Saul Taisler
Zița în O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale, regia Ovidiu Lazăr
Helea în Melodie varșoviană de L. Zorin, regia Ion Mânzatu
Ana în Jocul vieții și al morții de Horia Lovinescu, regia Nicoleta Toia
Tania în Adio, studenție! de Al. Vampilov, regia Cristina Ioviță
Doamna Gabor în Deșteptarea primăverii de Frank Wedekind, regia Cristina Ioviță
Foca în Fluturi, fluturi de Aldo Nicolaj, regia Cristian Hadjiculea

FILM:
May’s Fever, regia Tudor Parhon, 2010
State și Flacăra – Vacanță la Nisa, regia Iura Luncașu, 2010
State de România – student la Sorbona, regia Iura Luncașu, 2009
Nod, regia Alina Ciocârlie, 2007
Prea târziu, regia Adi Sitaru, 2006
Legături bolnăvicioase, regia Tudor Giurgiu, 2006
Bani de dus, bani de-ntors, regia Alexandru Tocilescu, 2005
Dormir avec le diable, regia Yves Boisset, 2001
Une femme piégée, regia Laurent Carceles, 2001
Im Zeichen der Liebe, regia Kathe Kratz, 1998
Passion Mortelle, regia Claude-Michel Rome, 1995
Dark Angel: The Ascent, regia Linda Hassani, 1994
E pericoloso sporgersi, regia Nae Caranfil, 1994
Crucea de piatră – ultimul bordel, regia Andrei Blaier, 1993
Înnebunesc și-mi pare rău, regia Ion Gostin, 1992
Drumul câinilor, regia Laurențiu Damian, 1991
Vinovatul, regia Alexa Visarion, 1991
Un bulgăre de humă, regia Nicolae Mărgineanu, 1989

TELEVIZIUNE:
Mara Anghel, în Pariu cu viața (serial), regia Iura Luncașu, Alex Fotea și Alex Borundel, 2011 – 2013
Flacăra Potcovaru, în Inimă de țigan, Regina, State de România și Moștenirea (seriale de televiziune), regia Iura Luncașu, Alexandru Fotea și Sebastian Voinea/ Larry Maronese; Iura Luncașu, Larry Maronese, Vladimir Anton; Larry Maronese, Mihai Brătilă, Iura Luncașu, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011.
Zuzu, în Iubire ca în filme (serial), regia Iura Luncașu și Bogdan Dumitrescu, 2006-2007
Simona Varlam, în Lacrimi de iubire (serial), regia Iura Luncașu și Bogdan Dumitrescu, 2005-2006

Sursa articol: wikipedia.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Radio

Adrian Despot, la DigiFM: „Îmi place școala copiilor mei pentru că are hârtie igienică la baie”

Published

on

Foto Credit: DIGI FM

Adrian Despot a fost invitatul lui Cătălin Striblea la emisiunea “Oameni de Colecție”, emisiune de interviuri unice, difuzate LIVE pe pagina de facebook DigiFMRadio și în fiecare duminică, on air, la DigiFM.

Cătălin a început interviul cu o altfel de întrebare, fiind curios dacă Adrian este un om credincios.

“Sunt credincios. Dar întrebarea asta e foarte… De obicei întrebarea se pune dacă crezi în Dumnezeu. Dar da, putem spune că sunt credincios.”

Artistul a povestit cum se comportă el atunci când se apucă de compus piese.

“De fiecare dată când compun, pun mâna pe chitară. Compoziția mă rupe de familie, dar mă și ridică și mă umple de endorfină. Am nevoie de detașare, liniște, scăparea de gânduri parazite. Am nevoie de mine singur, detașat. Odată conectat la o sursă de inspirație, fadeout-ul nu se realizează niciodată ca o închidere de ușă. De fiecare dată când încep să compun, mă rup de familie, iar familia e cel mai important lucru pentru mine. Mă urăsc pentru că cei doi copii știu că trebuie să mă lase singur să lucrez. În viață trebuie să ne setăm lista priorităților. Când apar copiii, nu mai poți să te gîndești la cum erai înainte. Eu nu mă știu decât pe mine având copii și divinizându-i.”

Cătălin a fost curios dacă s-a discutat în casa lui Adi dacă să meargă sau nu la Vocea României

“Decizia de a merge la Vocea României a fost o dictatură din partea copiilor. Nu am avut cale de întors. Am ezitat nu pentru ei, ci pentru că încercam să intuiesc în ce mă bag. A fost de 100 de ori mai intens emoțional decât mă așteptam. Pentru mine, muzica e ceva sfânt.”

Adrian Despot a vorbit despre Adrian și Despot, omul și artistul și despre ce înseamnă fiecare în parte.

“Au fost mulți ani din viața mea în care nu mi-am acceptat statutul de persoană publică pentru că nu mi-l doream. Nu am înțeles de ce oamenii vin la mine să îmi ceară autografe. Teoretic nu ar fi trebuit să ajung cântăreț. Nu știu să mă prezint, nu știu să mă vând. Nu îmi plac artiștii. Să zicem că Adrian este omul, iar Despot este artistul. Artistul, încet încet acaparează omul. Omul se închide în el. Oamenii recunosc artistul. Artistul este o chestie diabolică. Mie îmi place de omul Adrian, nu de artistul Adrian. Artistul Adrian e un om posomorât, melancolic. Omul Adrian este un om foarte bun și vreau să îl păstrez cât mai aproape de mine.”

Cântărețul a povestit despre copiii săi și despre forma de învățământ pe care a ales-o pentru ei.

”Am avut copiii la mai multe sisteme de învățământ. Acum, îi am la o școală privată pe care ne-o permitem. Este o școală foarte curată. Îmi place școala lor pentru că există dispensere de apă pe hol, pentru că profesorii nu calcă copiii pe cap, pentru că au hârtie igienică la baie, pentru că sunt lăsați să își spună punctul de vedere.”

Ce le spui despre România de azi, a fost curiozitatea matinalului Digi FM.

”Atmosfera asta patriarhală în care părintele stă cu pruncul pe genunchi și îi spune cum stă treaba cu lumea, din păcate, este  o utopie. În măsura în care influența părinților asupra copiiilor, va da roade la un moment dat… ei sunt la vârsta la care se luptă cu părinții, încearcă să atace. Ei ce știu despre România… De multe ori vin de la școală și ne întreabă diverse lucruri. Copiii din jurul lor vorbesc despre Dragnea.”

Cătălin Striblea a atins și subiectul sensibil, despre care Despot evită să vorbească, de obicei – Colectiv.

”Eu nu vreau să îmi asum niciun fel de merit, nici pentru ce am făcut la Colectiv, nici pentru ce am făcut după Colectiv. Oamenii din Colectiv, erau oamenii mei, erau lumea mea, cu totul. Tragedia asta care s-a întâmplat, s-a întâmplat în lumea mea. Drama este atât de personală încât nu pot… nu pot decât să mă gândesc la prietenii mei care nu mai sunt. Acum, am și prieteni noi, dintre supraviețuitori.”

Pentru Adi Despot, banii nu sunt importanți, ci mulțumirea sufletească, după cum a spus el în cadrul emisiunii Oameni de Colecție.

”Eu sunt genul de om care nu a vânat niciodată câștigul bănesc în detrimentul mulțumirii sufletești. Acum un an am cântat într-o piață cu tiribombe, cu tot felul de trupe. După concert, mă întrebam ce satisfacție au acești artiști, pentru că la genul acesta de evenimente, nu ai fani, oamenii nu plătesc bilete să te vadă. Eu nu mă duc la serviciu ca să încasez. Dacă e să iei modelele de top, și mă refer la industria mea, de rock, sunt multe trupe care se urcă pe scenă doar ca să încaseze. Îi doare în cur atât de ce se întâmplă în public, cât și de muzica lor, de cum este ea. Noi suntem la polul opus. Sunt multe concerte pe care le refuzăm. Ne-am dori case mai mari și mai frumoase, mașini mai noi sau casco la ele să le reparăm. Oamenii sunt făcuți să se mulțumească cu puțin. Dacă e să îl luăm pe Dumnezeu ca o imagine a frumosul, a binelui și a fericirii, Dumnezeu se mulțumește cu puțin. Puținul este esența omenirii.”

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

TVR a programat ediţii in memoriam dedicate celebrului regizor Lucian Pintilie

Published

on

Televiziunea publică va difuza o serie de programe dedicate celui care a fost Lucian Pintilie, personalitate marcantă a cinematografiei româneşti.

Sâmbătă, 19 mai, de la ora 23.00, TVR 1 difuzează o ediţie a emisiunii „Dosar Romania” dedicată  filmului „Reconstituirea”, capodopera semnată de marele regizor. Cornel Mihalache a realizat dosarul „Reconstituirii”, un document de televiziune care ne dezvăluie culisele filmării şi ne aduce mărturii inedite despre felul în care lucra regizorul Lucian Pintilie. Actorii Vladimir Găitan, George Mihăiţă, Ileana Popovici, George Constantin şi Ernest Maftei vorbesc despre film, filmări şi timpurile în care a fost realizată „Reconstituirea”.

Considerat cel mai bun film românesc din toate timpurile, de către Asociaţia Criticilor Români de Film, „Reconstituirea” este programat duminică, 20 mai, pe TVR 2 de la ora 13.10. Lucian Pintilie relatează anchetarea (reconstituirea) unei bătăi între doi tineri. Prin actele de o crasă stupiditate miliţienească, ce pot fi considerate veritabile scene de comedie neagră, se produce tragedia unei lovituri mortale chiar sub ochii investigatorilor. La scurt timp de la lansarea din 1968, filmul a fost interzis şi relansat în 1990. Scenariul a fost scris după nuvela omonimă a lui Horia Pătraşcu, textul literar bazându-se pe un fapt real. În film au jucat Vladimir Găitan, George Constantin, George Mihăiţă, Emil Botta, Ernest Maftei şi Ileana Popovici.

Lungmetrajul va fi difuzat şi pe TVR Internaţional, duminică, de la ora 23.00.

TVR 3 difuzează sâmbătă, respectiv, duminică, de la ora 17.00, „Fără Titlu”, un making of al producţiei „De ce bat clopotele Mitică?” şi un making of al filmului „Balanţa”.

Ediţia „Fără Titlu” dedicată lungmetrajului „De ce bat clopotele Mitică?” va fi difuzată şi pe TVR Internaţional, duminică, de la ora 16.00.

 

Născut la 9 noiembrie 1933, la Tarutino, în Basarabia (azi în Ucraina), Lucian Pintilie a absolvit, în anul 1956, Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”. A regizat numeroase spectacole de teatru, iar anul 1965 a marcat debutul său în cinematografie, cu filmul „Duminică la ora 6”.

De numele său se leagă capodopere precum „Reconstituirea”, „Le Tableau”, „Salonul nr. 6”, „Balanţa”, „O vară de neuitat”, „Prea târziu”, scurtmetrajul „Tertium non datur”, „Terminus Paradis”, „Capul de zimbru”, „După amiaza unui torţionar” sau „Niki Ardelean, colonel în rezervă”.

 

Foto credit: Playtech

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Pavel Bartoș exclusiv pentru DigiFM: „Mă deranjează termenul de vedetă”

Published

on

Foto Credit: DIGI FM

Pavel Bartoș a fost invitatul lui Cătălin Striblea la emisiunea “Oameni de Colecție”, emisiune de interviuri unice, difuzate LIVE pe pagina de facebook DigiFMRadio și în fiecare duminică, on air, la DigiFM.

Cătălin Striblea a început interviul cu o scurtă prezentare a lui Pavel Bartoș, în care a enumerat motivele pentru care acesta este celebru. Actorul a avut însă niște remarci la acest termen.

„Nu știu dacă a fi celebru este un vis al meu. Încerc doar să îmi fac treaba. Mă deranjează termenul de vedetă. Vedetă înseamnă ceva mult mai complex. Vedetă este Simona Halep, Gică Hagi, Ilie Năstase. Eu mă consider o persoană publică, cu un oarecare succes. Mă bucur că am succes în teatru cât și în televiziune.”

Pavel Bartoș a vorbit despre înscrierea la facultate, la Teatru. Uitase banii de înscriere acasă și chiar dacă i-ar fi trimis mama sa banii, ar fi ajuns prin mandat poștal abia în 3 zile. Acest lucru ar fi însemnat să rateze înscrierea, pentru că era ultima zi.

“Am uitat banii de înscriere la facultate. Am intrat în cancelarie, erau vreo 7-8 profesori. Le-am zis că am uitat banii de înscriere la teatru acasă și am nevoie de 5000 de lei. <<Mă ajutați? Promit că peste 3 zile, când vin banii, vi-i dau!>>. ”

Pavel a avut mare noroc, pentru că unul dintre profesori a apreciat curajul său și i-a împrumutat banii. “Din fundul sălii, profesorul de franceză, domnul Ionescu a zis <<Ia uite, mă! În sfârșit cineva cere bani pentru că vrea să facă școală. Da, îți dau eu, tinere!>>. Venea apoi la toate examenele mele și mereu îmi spunea că au fost cei mai bine investiți bani”, a completat el.

Mama sa credea că el va da la Drept. După ce a intrat la Teatru, Pavel s-a dus acasă să îi dea vestea cea mare. Iar dialogul dintre ei, a sunat cam așa (după cum ne-a povestit actorul):

-Mamă, am intrat!
-Ce bine!
-Da, dar trebuie să îți spun ceva! Am intrat la Teatru!
-Pauză…. E facultate. Tot e bine. Măcar nu ajungi golan!

Pavel a povestit și despre o întâmplare, din copilărie, care l-a marcat destul de mult.

”Pe data de 3 martie am pierdut cartela. Până pe 31 martie, mă gândeam că nu o să avem ce să mâncăm. Am refăcut drumul de acasă la magazin de trei ori, plângeam. Până la urmă m-am întors și am întrebat vânzătoarea. Am găsit cartela acolo, o adusese un domn. E foarte important ca generațiile de acum să știe că nu e bine cum a fost. ”

Cătălin Striblea a vrut să știe cât de apropiat este Pavel Bartoș de Smiley.

„Suntem mai mult decât prieteni. Smiley este un membru al familiei. Mi-e dor când nu suntem împreună. El are o educație foarte sănătoasă și se simte asta. Are mult bun simț. Datorită lui pot să zic că am devenit un om mai bun. Nu a zis niciodată ceva de rău de nimeni.”

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending