Connect with us

Industria de Publicitate

1882 de ani de atestare documentară a Roşiei Montane, sărbătoriţi din plin în toată ţara la Ziua Roşiei Montane

Published

on

Bucureşti, 7 februarie 2013 – Cu ocazia împlinirii pe 6 februarie a 1882 de ani de atestare documentară a Roşiei Montane, 4000 de oameni au celebrat patrimoniul cultural excepţional al localităţii, la cea de-a treia ediţie a Zilei Roşiei Montane. Evenimentul organizat de Alburnus Maior, Asociaţia Bucureşti şi Re.Generation s-a desfăşurat în peste 30 de oraşe din ţară şi străinătate, beneficiind de implicarea voluntară a peste 100 de persoane.

Cea mai veche localitate minieră din România a fost sărbătorită din plin după un program divers în fiecare oraş şi menit să sublinieze importanţa protejării, conservării şi punerii în valoare a patrimoniului cultural al Roşiei Montane, ameninţat cu distrugerea de către proiectul minier al companiei Roşia Montană Gold Corporation.

Ziua Roşiei Montane a debutat cu activităţi de informare despre situaţia Roşiei Montane, în cadrul cărora voluntarii au organizat standuri, unde au oferit pliante şi ceai trecătorilor şi au purtat discuţii cu aceştia. Mai mult, în câteva oraşe din ţară, au avut loc marşuri de solidaritate cu Roşia Montană deschise tuturor cetăţenilor. Zeci de tineri au străbătut zonele centrale ale oraşelor cu pancarte pe care erau inscripţionate mesaje precum: “Salvaţi Roşia Montană!”, “Roşia Montană aparţine de UNESCO”, “Vrem apă şi păduri, nu aur şi cianuri”, “Nu îmi trebuie aur, îmi ajunge aerul” sau “O societate care nu învată din istorie este sortită pieirii”.

Evenimentul a continuat cu o serie de proiecţii de filme documentare despre Roşia Montană. Noul Eldorado (r. Tibor Kocsis, 2004), Roşia Montană, un loc la marginea prăpastiei (r. Fabian Daub, 2012) sau Mărturii de la Roşia Montană (r. Nicolae Mărgineanu, 2011) sunt doar câteva dintre documentarele proiectate care au stârnit un real interes din partea participanţilor şi au ţinut sălile pline pe tot parcursul acestora.

Proiecţiile de filme au fost urmate de prezentări despre patrimoniul cultural al Roşiei Montane, discuţii şi dezbateri care au subliniat încă o dată importanţa şi urgenţa introducerii sitului minier Roşia Montană în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Cei prezenţi au conchis că acest pas este o soluţie pentru protejarea şi conservarea vestigiilor arheologice şi a monumentelor arhitecturale de la Roşia Montană, pentru dezvoltarea durabilă a zonei şi pentru salvarea acesteia de proiectul de exploatare minieră cu cianuri. Un alt punct de discuţie l-a reprezentat necesitatea deblocării procedurilor de includere a Roşiei Montane în Lista Indicativă a Patrimoniului Mondial UNESCO, pentru ca Roşia Montană să fie protejată corespunzător.

De asemenea, toţi cei prezenţi şi-au exprimat solidaritatea faţă de Roşia Montană şi au discutat despre cum se pot implica activ în sprijinirea Campaniei Salvaţi Roşia Montană şi a localnicilor care se opun proiectului minier.

Evenimentul s-a încheiat într-o notă destinsă cu concerte ale trupelor sau recitaluri susţinute de grupuri vocale ale şcolilor generale şi liceelor din oraşe.

Toate aceste activităţi au fost întregite de expoziţii de fotografie cu tema patrimoniul cultural al Roşiei Montane, afişe ale Campaniei Salvaţi Roşia Montană în cei 10 ani de activitate sau lucrări realizate de copii despre mediul înconjurător.

In Roşia Montană, localitatea a fost sărbărită la pensiunea La Gruber, primul hostel deschis în Roşia Montană şi dovada că turismul în zonă este o alternativă la minerit şi la proiectul minier propus de compania Roşia Montană Gold Corporation.

Ziua Roşiei Montane a avut loc în peste 30 de oraşe din ţară şi străinătate, fiind organizat exclusiv pe bază de voluntariat din partea tuturor celor implicaţi: organizatori, artişti, invitaţi, cadre didactice şi cu sprijinul pro bono al spaţiilor unde evenimentele au avut loc: Agnita, Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Bârlad, Braşov, Botoşani, Bucureşti, Buzău, Câmpina, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Gheorgheni, Gura Humorului, Hunedoara, Iaşi, Nehoiu, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Slatina, Suceava, Târgovişte, Târgu Mureş, Târgu Neamţ, Timişoara, Vaslui şi Copenhaga.

De asemenea, în data de 15 februarie, Ziua Roşiei Montane va avea loc şi în Statele Unite ale Americii, la Princeton.

Parteneri media ai evenimentului: EcoMagazin, Cooperativa Urbană, Şapte Seri, Feeder.ro, Tilllate.com, Banana Society, Metalhead, Greendex.ro, Romanian Ultras şi Kamikaze.

————————————————————————————————————-

Roşia Montană este cea mai veche localitate minieră din România, fiind atestată documentar de nu mai puţin de 1882 de ani. Alburnus Maior, numele latin al Roşiei Montane, apare pentru prima dată menţionat în tabliţa cerată nr. XVIII, datată 6 februarie 131. Tăbliţele cerate, găsite în galeriile sale subterane în secolul XIX reprezintă unul dintre izvoarele principale ale Dreptului Roman internaţional.

La Roşia Montană se află unul dintre cele mai importante locuri istorice ale României care păstrează vestigii excepţionale atestând evoluția exploatărilor miniere într‐un interval de timp excepțional – 2 000 de ani – din perioadă pre‐romană până în epocă contemporană: şapte kilometri de galerii romane, peste optzeci de kilometri de galerii medievale şi de epocă modernăun târg minier păstrat exemplar încă din perioadă preindustrială sau lucrări hidrotehnice.

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Industria de Publicitate

Raluca Gonzalez, Head of Planning la Centrade | Cheil, reprezintă România în juriul EACA EURO Effies 2018

Published

on

Centrade | Cheil anunță participarea Ralucăi Gonzalez, Head of Planning, în juriul EACA EURO Effies 2018 – runda 1, care selectează în perioada 4 – 15 iunie finaliștii din acest an al unuia dintre cele mai prestigioase festivaluri europene de publicitate.

Euro Effies este o competiție anuală ce recompensează cele mai eficiente campanii multinaționale de comunicare comercială, validând astfel eficiența industriei de publicitate și parteneriatul client – agenție. Centrade | Cheil este un veteran al etapelor de jurizare, fiind reprezentată în juriu de către Mona Opran, COO Centrade | Cheil și de Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil.

„Este o onoare pentru mine să continui tradiția agenției și să mă alătur unor profesioniști extraordinari din industria europeană de publicitate pentru această provocare”, spune Raluca. „Știu că nu va fi un proces ușor, întrucât calitatea campaniilor înscrise sporește de la an la an. În același timp, mă aștept ca această experiență să reprezinte un exercițiu valoros de învățare și de consolidare a propriei experiențe profesionale”.

Cei 20 de jurați din runda 1 evaluează campaniile înscrise la festival pe baza unor criterii de calitate, selectând finaliștii pentru a doua (și ultima) rundă de jurizare.

„Jurizarea la Euro Effie este diferită, pentru că nu se cunosc (toate) campaniile și atunci se elimină foarte mult din subiectivism. Este important firul magic și modul în care acesta leagă cele 4 patru categorii definitorii pentru calitatea unei campanii de comunicare – Context & Challenge, Insight & Strategic Idea, Creative Work – Bringing the Idea to Life și Effectiveness (Results); cel mai important însă este modul în care se demonstrează rezultatele”, subliniază Mona Opran, fost jurat atât în runda 1 (în 2015 și 2016), cât și în runda 2 (la edițiile din 2014 şi 2017). „Profesionalismul și experiența juraților trebuie, prin urmare, să se ridice la înălțimea provocării, ceea ce ne face cu atât mai onorați de participarea Ralucăi la ediția din acest an. Ca agenție, suntem în permanență preocupați să dezvoltăm campanii cu adevărat valoroase pentru clienții noștri, care să genereze beneficii reale de business. De aceea, participarea la acest festival, ce premiază performanța reală în publicitate, este extrem de importantă pentru noi”.

Raluca Gonzalez are o experiență de peste 17 ani în dezvoltarea, implementarea și măsurarea inițiativelor strategice și de planificare de business pentru clienți din industrii diverse, precum industria financiară (Raiffeisen Bank, Credit Agricole), produse electronice (Samsung), asigurări (Metropolitan Life), petrol & gaze (TRG Group Rompetrol), retail (Rewe Group, Carrefour), industria producătoare de alimente și băuturi (European Drinks, European Food), non-food (Pampers, Pantene), industria farmaceutică (Astrazeneca, GSK) și auto (Toyota). Principala sa responsabilitate este să ajute clienții să identifice oportunități de business sau riscuri, pe baza unor analize, date și tendințe, și să dezvolte proiecte ce transformă datele existente în strategii eficiente.

 

Premiile Euro Effies sunt organizate de Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) cu sprijinul WARC, The European Publishers’ Council, Google, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Claudia Ion face parte din juriul Romanian EFFIE Awards 2018

Published

on

Credit foto: ANTENA 1

Claudia Ion, directorul de Vânzãri Antena Group, face parte din juriul Festivalului EFFIE Awards 2018, competiţie ce premiazã cele mai eficiente campanii de publicitate, din juriul cãreia fac parte peste 100 de specialişti în comunicare, reprezentanţi ai clienţilor, ai agenţiilor de publicitate, de research, precum şi CEO ai grupurilor de comunicare.

“Sunt entuziasmatã sã fac parte din juriul Romanian Effie Awards, competiţia anualã ce premiazã campaniile de publicitate cu cel mai mare impact şi totodatã unul dintre cele mai importante evenimente din industrie. Cu atât mai mult cu cât agenţiile de publicitate de la noi au primit recunoaştere internaţionalã în ultimii ani pentru originalitatea şi eficienţa campaniilor lor. Dacã ar fi sã aleg un cuvânt care mi-aş dori sã-mi defineascã activitatea, acela e eficienţa. Şi spun asta pentru cã, în televiziune, mãsura lucrului bine fãcut nu trebuie aşteptatã prea mult. Ea vine chiar a doua zi, odatã cu datele de audienţã. Totodatã, de ce sã nu spun asta, mã bucur foarte tare cã datoritã acestui eveniment reuşesc sã-mi întâlnesc colegii de breaslã!”, a declarat Claudia Ion.

Claudia Ion este un nume cunoscut în peisajul media din România şi nu numai, ocupând în prezent funcția de Director de Vânzări Antena Group.  De 8 ani este membru în bordul EGTA – EGTA – Association of Television and Radio Sales Houses, cu sediul în Bruxelles, reunind 141 de membri din 54 de ţări, aceştia reprezentând 75% din advertising-ul european.

Claudia Ion şi-a început cariera în 1991 la Radio Contact, fiind parte a perioadei de lansare şi dezvoltare a agenţiilor de media, în anii ’90. A fost Director Comercial al TVR, director general adjunct al regiei de vânzări Arbo Media şi a ocupat poziţia de director al departamentului comercial al Kanal D timp de nouă ani.

Lansat în 1968, în SUA, Romanian EFFIE Awards, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute, a devenit un eveniment de marcã al industriei de marketing şi comunicare.

Procesul de jurizare se desfãşoarã în douã etape, mai exact 4-5 iunie şi respectiv 11 iunie 2018, iar Gala de Premiere Effie Awards 2018 va avea loc pe data de 14 iunie 2018.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending