HomeINTERVIUAlin Gălățescu: Eu cred în designeri români!

Alin Gălățescu: Eu cred în designeri români!

Miercuri 10 august se dă startul celui mai mare eveniment fashion al verii – C Fashion Gala Summer Edition. În acest context, Alin Gălăţescu, cunoscutul analist de modă şi managerul Avanpremiere ne-a acordat un interviu în exclusivitate. Gălăţescu a vorbit despre evenimentul cu pricina, modă și tendinţe ale anului.  În plus, analistul a explicat ce se întâmplă în industria fashion din România. 

În rândurile de mai jos găsiţi discuţia dintre Alin Gălăţescu şi RADAR DE MEDIA.  

 

Summer Gala este un eveniment al cărui concept vă aparţine. Care este sentimentul care vă încearcă acum când evenimentul, un an mai târziu, începe să ia amploare transformându-se într-un festival de modă?

Sunt specializat în mari festivaluri, în România. Am coordonat „Romanian Fashion Week” (Iaşi) timp de 10 ani, ca Director Artistic; am avut sub formă de Festival „Gala AVANPREMIERE”- cel mai important eveniment de fashion multibrand în acest moment în România – timp de 10 ediţii, etc…

SUMMER GALA este gândit ca un eveniment de o seară – de aceea e Gala. Acum a fost gândit într-o formulă inedită. În 2017 o să vedem ce o să urmeze.

 

Alin Gălăţescu şi Cătălin Botezatu sunt în acest an capete de afiş. Cum aţi primit vestea acestei colaborări?

Acum a fost o ocazie specială, ce mi s-a părut incitant ca să facem împreună, pe aceeaşi scenă, cu aceleaşi fete şi scenotehnica identică – doi specialişti ai show-urilor de fashion, două spectacole distincte: Alin Galatescu & Friends şi Cătălin Botezatu & Friends, sub aceeaşi cupolă a SUMMER GALA.

 

Vor fi 2 zile de prezentări summer cruise. Putem spune că în aceste 2 zile se va întâmpla un duet al designerilor susţinuţi de Alin Gălăţescu cu cei susţinuţi de Cătălin Botezatu?

Majoritatea or să prezinte colecţii de Cruise 2017, într-adevăr. E un sezon în plină creştere şi la noi şi internaţional. Nu cred că poate să fie un duet – fiind seri diferite. Mai degrabă o ocazie, poate unică, de a arăta publicului şi mediei 2 viziuni diferite, dar valoroase, asupra spectacolului de modă. E mai degrabă un regal a unor promotori importanţi ai modei şi prietenii lor creativi.

 

Pentru cei care nu sunt implicaţi în domeniu. Ne puteţi explica în câteva cuvinte ce înseamnă o colecţie summer cruise?

În afara celor 2 sezoane tradiţionale – Spring-Summer şi Fall-Winter, au fost remarcate încă 2 zone de interes ale publicului ce cunoştea deja de luni bune tendinţele sezonului în curs şi care se pregătea de vacanţe. Sezoanele sunt Iunie-Iulie, respectiv Decembrie-Ianuarie. Noi suntem, iată, aproape sincron cu marile sezoane internaţionale.

 

Care au fost criteriile de selecţie pentru designerii prezenţi pe scenă în seara dedicată lui Alin Gălăţescu?

În primul rând a fost criteriul valoric, apoi cel asupra disponibilităţii lor de a realiza o colecţie nouă, special pentru SUMMER GALA în doar câteva săptămâni, şi alea de vară. Au mai fost importante prestaţiile lor anterioare în cadrul evenimentelor realizate de mine Gala AVANPREMIERE şi recentul SOIREES DE LA MODE – dedicat lui Marilyn Monroe. Cei ce s-au evidenţiat acolo au fost primii selectaţi şi pentru acesta seară specială de 10 August 2016.

 

Identificaţi o evoluţie în modă românească? Dacă da, care ar fi numele de pe afiş cărora le previzionaţi o carieră internaţională?

E o evoluţie certă în creaţia vestimentară românească. Eu cred în designerii romani ! În Modă românească ! Toţi cei invitaţi Miercuri au şanse reale să reprezinte – mulţi chiar o fac deja – România pe pieţele externe. Cu succes.

 

Cât de mult pot influenţa show-urile de modă româneşti? Care este cea mai mare necesitate a modei de la noi?

Show-urile de modă capătă, la noi şi pe plan internaţional, o importanţă din ce în ce mai mare. Odată cu revoluţia internetului şi a love streaming-ului ei pot să-şi transmită mesajul nestingheriţi oriunde în lume. Apoi media romanesca şi clienţii autohtoni pot să le urmărească creaţiile cele mai recente puse în operă în mod optim în cadrul unui show: lumini, personaj, muzică, stare, pe lângă valoarea intrinsecă a creaţiilor. După show beneficiază, în plus, de instrumente excelente de a trimite informaţia vizuală – esenţială azi, tot optim, către partenerii proprii, clienţi, media, etc – ei primind de la organizatori albume de fotografii şi un video interesant al evenimentului. Moda înseamnă informaţie, informaţia înseamnă show !

 

Există în România un stil al străzii?

Nu. Există doar diferite corcituri stilistice ridicate la rang de artă personală. Copiem mult şi numai relativ izbutit. Sunt o mână de oameni, publici mai ales, care au reuşit să-şi definească şi menţină un stil propriu. Restul înoată în semidoctismul ce ne caracterizează teribil de bine şi de general toate laturile vieţii…

 

Care este modalitatea prin care un neiniţiat îşi poate contura un stil personal?

Totul ţine de informaţie şi cultură. Informaţia este peste tot şi ieftină sau chiar gratis. Înţelege-te. Căuta mesajul care să te caracterizeze optim şi construieşte un limbaj adecvat al acestuia, către ceilalţi. Succes. ne vedem Miercuri şi Joi la SUMMER GALA 2016. Multe idei pot să vă aştepte chiar acolo, pe scenă.

Miercuri şi Joi (10-11 august) va avea loc C FASHION GALA Summer 2016 la Chaboo Pool din Bucureşti, detalii aici

fashion gala 2016

Lasa un comentariu aici!

Written by

dorin.huntai@radardemedia.ro

Ma puteti contact pe e-mail.

No comments

Lasă un răspuns