Connect with us

BUSINESS

Analiză Keysfin: Litoralul autohton şi Delta Dunării, pe placul romanilor! Turismul, creşteri semnificative!

Vara anului 2016 se anunţă a fi cea mai profitabilă din ultimii 10 ani pentru turismul românesc. Pe fondul situaţiei internaţionale, mulţi dintre turiștii români, dar şi străini, s-au reorientat către Litoralul românesc şi Delta Dunării, arată o analiză realizată de Keysfin. Peste 4 milioane de turişti ar urma să cheltuie, în acest an, în sezonul estival, peste 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare şi masă

Published

on

Foto Credit: Youtube (print screen)

Vara anului 2016 se anunţă a fi cea mai profitabilă din ultimii 10 ani pentru turismul românesc. Pe fondul situaţiei internaţionale, mulţi dintre turiștii români, dar şi străini, s-au reorientat către Litoralul românesc şi Delta Dunării, arată o analiză realizată de Keysfin. Peste 4 milioane de turişti ar urma să cheltuie, în acest an, în sezonul estival, peste 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare şi masă, se arată într-o analiză remisă RADAR DE MEDIA

Potrivit datelor Keysfin, numărul turiştilor care au vizitat Dobrogea (Litoral şi Delta Dunării) a crescut semnificativ în ultimii ani, pe fondul dezvoltării ofertei de servicii de calitate.

Dacă în 2010, erau înregistraţi oficial 3,04 milioane de turişti români, numărul acestora a crescut susţinut în următorii ani, la 3,23 milioane în 2011, 3,57 milioane în 2012, 3,27 milioane în 2013, 3,37 milioane în 2014 respectiv 3,80 milioane de turiști în 2015.

Analiza Keysfin turism (3)

Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piață indică faptul că gradul de cazare în stațiunile de pe Litoralul românesc a atins 100% în ultimele trei săptămâni, luna august este la capacitate maximă, iar perspectivele lunii septembrie sunt, de asemenea, îmbucurătoare, vremea urmând să fie propice extinderii sezonului”, spun experții de la Keysfin care estimează, pe baza așteptărilor firmelor din domeniu, ca numărul turiștilor români și străini să treacă în acest an de granița de 4 milioane.

Datele privind numărul turiștilor iau în calcul numai cifrele oficiale, raportate de operatorii din turism autorităților. Este cunoscut faptul că, pe lângă aceștia, mai există o piață alternativă de turism, așa-numitele cazări la particulari, acolo unde numărul locurilor de cazare este cel puțin egal cu cel din structurile fiscalizate. Dacă luăm în calcul și faptul că multe dintre datele trimise de operatori autorităților nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un număr record de turiști”, au mai spus aceștia.

Numărul mare de turiști însemnă și afaceri pe măsură pentru firmele care lucrează în sectorul de HORECA. Datele statistice arată că, de la an la an, afacerile din acest domeniu au crescut spectaculos pe litoral.

Analiza Keysfin turism (1)

Dacă în 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzând aici Litoralul și Tulcea (Delta Dunării) era cifrat la 713,3 milioane de lei, în anii următori a crescut de la 662,7 milioane lei în 2011, 805,1 milioane lei în 2012, 832,6 milioane lei în 2013, 948 milioane lei în 2014 respectiv 1,14 miliarde lei în 2015.

Estimăm un 2016 cu afaceri de aproximativ 1,4 miliarde lei, pe fondul dezvoltării unei palete extinse de servicii și ca urmare a efectului reducerii TVA. Creșterea concurenței în domeniul serviciilor de cazare și masă, dezvoltarea unei oferte competitive pentru turiști crează perspectivele unor afaceri net superioare anilor trecuți”, au mai spus analiștii de la Keysfin.

Analiza Keysfin turism (2)

CINE CÂȘTIGĂ DIN BUSINESS-UL LITORAL

Datele de la Ministerul Finanțelor, analizate de experții de la Keysfin, arată că cei mai importanți jucători din sectorul turismului litoral sunt Blaxy Premium Resors Hotel SA în domeniul hotelier, Georgio FAST SRL în sectorul restaurantelor, Undergroud Group SRL în domeniul barurilor, Tabăra Năvodari SA și Stihll SRL în segmentul taberelor, campingurilor și parcurilor de rulote și Dublet SRL, în alte servicii de cazare.

Cele mai mari afaceri în sectorul de cazare de pe Litoral, în 2015, au fost realizate de Blaxy Premium Resors Hotel SA, de 18,41 milioane de lei, firmă urmată de Vega Turism SA, de 18,4 milioane de lei și de Voila A.S SRL, de 14,5 milioane de lei.

În topul celor mai importante firme de cazare din turismul de pe litoral se mai situează, în ordinea cifrei de afaceri realizată anul trecut, firmele Mamaia Resorts Hotels SRL (10,3 milioane lei), Xenoti SRL (9,7 milioane lei), Elegant Impex SRL (7,5 mil.lei), Complex Savoy SA (7,5 mil.lei), Baron Service SRL (7,4 mil.lei), L&Sirom SRL (7,23 mil.lei) și Aurora Mamaia SRL (7,2 mil.lei).

Pe segmentul de restaurante și alte servicii de masă, Georgio Fast SRL este lider, cu afaceri în 2015 de 27,7 milioane de lei, firmă urmată de Crisrob Dede SRL (21,9 milioane lei) și de companiile Hagi Sport SRL (10,4 mil.lei), Lascu Bros SRL (14,6 mil.lei), Underground Club SRL (13,8 mil.lei), Briza Mării Negre SRL (12,2 mil.lei) și Ionuț Restaurante SRL (12,1 mil.lei).

Analiza Keysfin turism (4)

CUM ATRAGEM TURIȘTII STRĂINI

Turiștii români încep, treptat, să redescopere Litoralul românesc, creșterea calității serviciilor de cazare și masă fiind una evidentă, spun cei de la Keysfin.

Renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn și adoptarea unui management similar cu cel din Grecia, Turcia și Bulgaria au făcut ca firmele de turism să înregistreze rezultate excelente în acest an. Un cuvând greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franța și Germania influențând decizia turiștilor români. Sentimentul de siguranță de pe litoralul românesc a determinat, de asemenea, și mulți turiști străini să vină pe Litoral și în Deltă, companiile de turism dezvoltând pachete turistice la prețuri atractive”, afirmă experții.

Marea miză pentru hotelierii români o reprezintă, de altfel, dezvoltarea ofertelor pentru turiștii străini, mai ales pentru cei din țările fostului spațiu sovietic și tinerii occidentali.

Numărul turiștilor străini este în creștere, de la an la an, însă sub potențial. Dezvoltarea unor oferte de servicii turistice și de distracție competitive, cu focus pe plajele de calitate, oferta de cluburi și gastronomia românească, dar mai ales pe climatul de siguranță din România, poate și trebuie să determine o creștere a afluenței turiștilor străini în țara noastră în următorii ani”, au mai spus analiștii KeysFin.

Potrivit datelor Keysfin, în 2015 au fost pe litoral 191.093 de turiști străini, iar în Deltă au fost înregistrați 33.815. Spre comparație, în 2010, Litoralul românesc a atras 133.900 turiști străini, iar în 2014 au fost 162.914.

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

BUSINESS

British American Tobacco extinde distribuția glo™ în șapte orașe mari! Glo™ este o alternativă cu potențial de risc redus pentru fumători

Published

on

British American Tobacco (BAT) România a anunțat astăzi extinderea rețelei de distribuție glo™, cel mai nou produs al companiei care încălzește, nu arde tutunul, pe piețele din șapte orașe mari: București, Constanța, Craiova, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Iași.

 

Această măsură face parte din strategia globală a British American Tobacco de a oferi consumatorilor noi modalități de a se bucura de tutun, prin intermediul unor produse de nouă generație cu potențial de risc redus.

 

Începând cu această săptămână, consumabilele de tutun pentru glo™, numite Neostiks, sunt disponibile în aproximativ 2.000 de magazine, lanțuri internaționale de supermarket-uri și benzinării din București, Constanța, Craiova, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Iași. De asemenea, o echipă dedicată de ambasadori glo™ a fost recent înființată pentru a le facilita fumătorilor accesul la produs, precum și pentru a le oferi acestora mai multe informații cu privire la caracteristicile cheie și modul de utilizare. Acum, dispozitivul glo™ este disponibil online, pe www.glo.ro, în magazinul dedicat glo™ din Băneasa Shopping City din București și prin rețeua de ambasadori, în timp ce consumabilele sunt accesibile și în cele 2.000 de puncte de vânzare cu amănuntul la nivel național. Prețul promoțional la prima achiziție a dispozitivului, împreună cu 10 pachete de Kent Neostiks, este de 200 de Lei. Un pachet de Kent Neostiks se va comercializa la un preț comparabil cu cel al unui pachet de țigarete (17 Lei).

 

„Extinderea este o parte vitală a angajamentului companiei și a eforturilor noastre de a crește gradul de informare și conștientizare cu privire la aceste noi produse de ultimă generație pe care le-am lansat în magazinul nostru din București în luna decembrie a anului trecut. Prin creșterea accesului la produsele cu potențial de risc redus și prin intermediul ambasadorilor noștri care informează consumatorii cu privire la modul în care funcționează glo™, putem să sprijinim mai bine orice fumător care ar putea avea în vedere trecerea la această alternativă cu potențial de risc redus”, a declarat Asli Ertonguc, Southern Central Europe Area Marketing Director la British American Tobacco.

 

 

Din 2012, British American Tobacco a investit peste 2,5 miliarde dolari în aceste alternative cu potențial de risc redus la fumatul tradițional.

 

Conform cercetărilor existente, vaporii produși de glo™ prin încălzirea tutunului conțin cu aproximativ 90% – 95% mai puține substanțe nocive decât fumul de țigară*. De asemenea, glo™ produce mai puțin miros și nu generează scrum, în comparație cu fumatul**. La nivel global, peste 1.500 de oameni de știință, ingineri și specialiști în tutun lucrează în centrele de cercetare și dezvoltare ale companiei.

 

„Când am dezvoltat glo™, am vrut să oferim fumătorilor o experiență similară cu cea a fumatului, dar cu un potențial de risc redus față de cel asociat țigărilor. Este cunoscut faptul că arderea tutunului produce multe dintre substanțele nocive asociate fumatului. Deși efectele pe termen lung asupra sănătății trebuie evaluate în continuare, cele mai recente studii arată că glo™ produce cu aproximativ 90% până la 95% mai puține toxine decât țigările*”, a spus Christopher Proctor, Chief Scientific Officer, British American Tobacco. 

 

 

 

*Comparație între fumul produs de arderea tutunului unei țigarete de referință standard 3R4F (aproximativ 9 mg gudron) și vaporii proveniți din încălzirea tutunului cu ajutorul glo, având în vedere cele 9 tipuri de componente nocive recomandate a fi reduse în fumul de țigaretă de către Organizația Mondială a Sănătății. Această caracteristică nu înseamnă neapărat că acest produs este mai puțin nociv decât alte produse de tutun.

** Această caracteristică nu înseamnă neapărat că acest produs este mai puțin nociv decât alte produse de tutun.

glo™ este un produs de încălzire a tutunului conceput să ofere o experiență ușoară de utilizare și în conformitate cu cele mai înalte standarde de calitate și siguranță. Acesta include o serie de caracteristici de siguranță, precum:

  • glo™ este realizat din aluminiu de înaltă calitate și are o bază robustă din plastic. Materialele interioare sunt confecționate din plastic termic rezistent la căldură, un tub de vid care asigură o temperatură exterioară rece la atingere, o tehnologie de încălzire rapidă și o baterie Li-Ion de înaltă calitate.
  • Dispozitivul se oprește în caz de supraîncălzire și are caracteristici care îl protejează de încărcarea incorectă.
  • Dispozitivul a fost testat de o organizație independentă recunoscută la nivel mondial în ceea ce privește standardele internaționale de siguranță pentru dispozitivele destinate consumatorilor.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

De ce sa iti cumperi un apartament intr-un ansamblu rezidential

Published

on

Viata tot mai aglomerata din marile orase ii determina pe oameni sa ia in calcul cumpararea unei locuinte in zone cu mai putin trafic, in ansambluri rezidentiale aflate la periferia orasului. Multi iau in calcul o astfel de varianta pentru ca vor sa simta cum o viata noua incepe cu adevarat intr-un loc nou.

Cei care doresc sa cumpere o locuinta si cauta chiar apartamente de vanzare sector 1 ar trebui sa cunoasca foarte bine oferta care exista pe piata, tinand cont atat de pret, cat si de pozitionarea locuintei. Ar trebui sa ia in calcul ca, spre deosebire de un apartament aflat intr-un bloc comunist, construit inainte de 1989, intr-un ansamblu rezidential pot descoperi o altfel de lume.

 

Chiar daca cumpararea unui apartament intr-un bloc comunist pare tentanta datorita pozitionarii intraurbane, nu tineti cont doar de acest aspect cand aveti de ales. Multi oameni gandesc ca o asemenea locuinta aflata in buricul targului, cum s-ar spune, le-ar asigura un plus de confort atat lor, cat si copiilor. Se gandesc ca serviciul e mai aproape, ca scoala si gradinita copiilor sunt mai la indemana. Poate e asa, dar nu numai asta conteaza in viata!

Poate fi o falsa impresie, daca tinem cont ca exista oferte mult mai atragatoare. De ce sa te muti intr-un apartament dintr-un bloc construit inainte de Revolutie, acolo unde interiarul blocului arata dezolant, este tern, amintindu-ti de viata gri si plina de griji de pe vremea parintilor nostri? Nu iti doresti putina culoare in viata ta, nu vrei sa fii mai aproape de oameni de alt gen, mai aproape de natura si, nu in utimul rand, cat mai departe de agitatie si nervi?

 

Ansamblurile rezidentiale de blocuri iti vor oferi o alta perspectiva de a privi relatia cu vecinii.  Aceste apartamente sunt vizate in special de oameni tineri, de generatie medie, oameni cu educatie care au venituri destul de solide, care vizeaza alt mod de viata. Acesti oameni sunt mult mai deschisi la nou, nefiind inchistati in clisee sociale si stereotipuri religioase.

Un ansamblu rezidential iti va oferi posibilitatea sa legi relatii de prietenie cu oameni apropiati de tine, atat ca mentalitate, cat si ca deschidere la dialog.

 

De obicei, clientii care cumpara apartamente in astfel de ansambluri rezidentiale sunt in cautarea unui loc inedit, un loc care sa iasa din tiparele obisnuite, unde sa fie departe de agitatia orasului si de aglomeratia sufocanta din acesta. Acest gen de oameni cauta altceva decat le-ar putea oferi o experienta intr-un bloc comunist.

Daca acceptam ca orice inceput de drum este o sansa pentru o noua viata, atunci nu ar trebui sa mai luam in calcul cumpararea unui apartament intr-un bloc vechi, chiar daca acestea este situat in centrul orasului. In afara de faptul ca ne va costa foarte multi bani, am ateriza exact in mijlocul junglei urbane, in zgomotul infernal de claxoane si zbierete ale taximetristilor.

 

Chiar daca va mutati intr-un ansamblu rezidential situat putin mai la marginea orasului, nu trebuie sa va faceti griji atunci cand oamenii va vor spune ca ati ales gresit. Timpul le va arata ca s-au inselat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

De ce sa folosesti paleti din plastic pentru transportul si depozitarea marfurilor

Published

on

Cresterea economica inregistrata in Romania ultimilor ani a fost facilitata si de dezvoltarea industriei bunurilor de larg consum, cu efect vizibil si in domeniul retailului. Odata cu dezvoltarea acestui segment industrial, au aparut si multe firme care produc materiale logistice necesare activitatii.

 

Astfel, companiile transportatoare de marfuri au crescut mult ca cifra de afaceri si, drept urmare, nevoia lor de materiale logistice, precum europaleti din plastic sau din lemn a crescut. Multe firme de acest gen, dar si cele care depoziteaza marfuri, folosesc europaleti din lemn, poate din obisnuinta sau din cauza ca nu cunosc foarte bine alternativele care exista pe piata la acestia.

Observam insa, in ultima vreme, in marile magazine de bricolaj o schimbare de optica in ceea ce priveste depozitarea marfurilor. Foarte multe magazine de acest gen se bazeaza pe paletii din plastic atunci cand vine vorba de transportat sau depozitat marfuri.

 

Paletii din lemn reprezinta, intr-adevar, o solutie pentru transportul si depozitarea marfurilor, daca ne uitam la pret, insa prezinta mari incoveniente din alte puncte de vedere. In primul rand, materialul din care sunt facuti este extrem de sensibil la umezeala si alte actiuni corozive ale mediului ambient. Din cauza ca nu sunt de tip monobloc, europaletii din lemn se pot rupe in orice moment din cauza unor erori de prindere a componentelor.

E drept, unii sunt tratati cu substante special concepute care sa-i faca mai rezistenti, dar, chiar si asa, durata lor de viata nu depaseste 4-5 ani. In plus, acestia sunt si foarte greoi si devin uneori greu de manipulat, nemaivorbind de spatiul mare pe care il ocupa in orice locatie.

 

Spre deosebire de cei care sunt facuti din lemn, europaletii din plastic sunt mult mai usor de manipulat de catre cei care incarca sau descarca marfuri. Daca in cazul paletilor din lemn, greutatea admisa pentru transport este destul de mica (500-1000 kg), paletii de plastic suporta greutati de pana la 2500 de kilograme.

Paletii din plastic sunt produsi din polipropilena la prima injectie sau regranulata de cea mai buna calitate. In cazul paletilor de lemn, exista riscul ca acestia sa isi modifice greutatea ca urmare a conditiilor atmosferice, ceea ce nu se intampla atunci cand folosim paleti din plastic.

 

Multi dintre cei care folosesc europaleti pentru transport si depozitare se uita mai degraba la costurile de achizitie decat la eficientizarea pe termen lung a cheltuielilor. Chiar daca, pe moment, pretul unui palet din lemn ti se va parea destul de atractiv, nu uita ca, pe termen lung, investitia s-ar putea sa nu fie una chiar atat de rentabila.

Daca vei cumpara paleti din plastic, pe termen lung costurile tale cu achizitia unor astfel de marfuri se vor reduce pentru ca acestia au un numar mare de cicluri de utilizare. De cate ori nu ati transportat marfuri cu ajutorul paletilor din lemn si v-ati accidentat la degete din cauza cuielor cu care sunt prinse scandurile intre ele? In cazul paletilor din plastic,  acest risc nu mai exista, facand din munca.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Trending