HomeALL MEDIAAproape jumătate dintre respondenții unui studiu își doresc o carieră de succes

Aproape jumătate dintre respondenții unui studiu își doresc o carieră de succes

41% din reprezentanții clasei mijlocii consideră important să aibă o carieră de succes şi 43% își doresc să lucreze într-un domeniu care le place, în timp ce pentru doar 13% este important să aibă un loc de muncă sigur. Acestea sunt câteva din rezultatele unui studiu.

Finding the middle class, cel de-al optulea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, realizat de eResearch, pleacă de la premisa că, deşi clasa socială de mijloc are o dimensiune economică, ea nu se reduce la aceasta, în general clasa socială este mult mai complexă decât gruparea după criterii economice.

Pentru a diferenția clasa de mijloc de celelalte clase sociale, pe lânga criteriile economice, au fost luate în considerare: statutul profesional, ocupația, educația, valorile, mentalitățile, stilul de viață și formele proprii de expresie ale claselor analizate. Pe lângă clasa mijlocie, care este focusul acestui raport, studiul surprinde și analizează și celelalte două clase care completează peisajul demografic, respectiv clasa de jos (Lower class) și clasa aspirantă (Rising class).

O altă premisă a studiului este specificul clasei mijlocii din România, care nu poate fi comparată cu cele din țările capitaliste dezvoltate și relativ noul context al devenirii României țară membră a Uniunii Europene.

„Am vrut să facem acest studiu despre clasele sociale din România, cu focus pe clasa mijlocie, pentru a înțelege în ce fel a fost influențată structura socială în acești ani de dificultate financiară. Se tot spune că problema principală a Romaniei este că nu are o clasă de mijloc solidă și am vrut să vedem în ce măsură acest lucru este adevărat. Apoi pe multe subiecte ale agendei publice pare că avem de-a face cu două (sau cu mai multe) Românii și una dintre ele este România tăcută despre care nu știm decât că e nemulțumită. Puteam bănui că acolo se regăsește o parte din middle class, dar nu puteam şti exact ce îşi doreşte acest segment, cât de diferit este el față de restul societății. Și în privința bugetului de consum sunt multe servicii care trag speranța că dacă buzunarul cetățeanului de rând e complet găurit, poate a mai rămas ceva pe fundul sacului celor care au un venit ușor mai ridicat. Toate acestea au fost ipoteze de lucru de la care am plecat în demersul de a găsi şi a înțelege consistența şi componenţa clasei mijlocii din România”, afirmă Sorel Radu, fondator al E-research.

Finding the middle class cuprinde o serie de informaţii despre nivelul de trai, surse de venit, credite bancare sau ipotecare, posibilitatea de a călători, sănătate, dar și comportament de consum, afiliere politică, lucruri care contează în viață, branduri preferate, pentru fiecare dintre cele 3 clase sociale analizate, cu accent pe diferenţele specifice clasei mijlocii.

Iată câteva dintre rezultate:

  • 41% din reprezentanții clasei mijlocii consideră important să aibă o carieră de succes şi 43% își doresc să lucreze într-un domeniu care le place, în timp ce pentru doar 13% este important să aibă un loc de muncă sigur;

  • 54% dintre reprezentanții Rising class citesc reviste și ziare, cu mult peste celelalte două clase sociale analizate;

  • Pentru clasa mijlocie este important să călătorească ca să descopere lumea, acesta fiind unul dintre cele mai dorite lucruri în viață. În același timp ei sunt cei care nu consideră că trebuie să plece din țară ca să reușească în viață;

  • Majoritatea brandurilor preferate de fiecare dintre cele 3 clase sociale sunt din categoriile: auto, electronice și îmbrăcăminte;

  • Lower class  sunt cei care participă cel mai mult la acțiuni de voluntariat.

Cercetarea a fost realizată cantitativ, pe un eșantion de 1180 de respondenți, reprezentativ la nivel urban, pentru populația între 14 și 64 ani, în luna aprilie a acestui an.

Lasa un comentariu aici!

Written by

mihai.stirbu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns