Connect with us

ALL MEDIA

Ateliere de Lucru – Sprijin pentru Partenerii Sociali

Published

on

Formare profesională, asistenţă, schimb de bune practici pentru creșterea capacităţii și competenţelor pentru a realiza analize

13-14 februarie 2013, Brașovlogo_imi_large

Atelierele de lucru Sprijin pentru Partenerii Sociali gazduiesc in perioada  13-14 februarie o sesiune de lucru adresata reprezentantilor Autoritatilor compentente in scopul realizarii de analize legislative asupra legislatiei nationale in raport cu legislatia europeana, respectiv identificarea prevederilor legale care nu sunt compatibile cu directivele 2005/36 si 2006/123 (recunoasterea calificarilor profesionale si serviciile) si norme conexe.

Scopul acestei sesiuni de lucru vizeaza realizarea la nivelul AC a unei analize minutioase a aspectelor din legislatia nationala care au ramas nearmonizata si, in acelasi timp, realizarea unei analize comparative pe aceste aspecte cu ceea ce se intampla in alte SM, urmand ca ulterior sa fie definita o strategie privind adaptarea legislatiei nationale romanesti, precum si identificarea acelor aspecte fata de Autoritatile Competente din alte SM referitor la nerespectarea legislatiei europene de catre acestea. In vederea realizarii acestei sesiuni s-a realizat o metodologie de lucru ce permite identificarea prevederilor legale care nu sunt compatibile cu directivele europene 2005/36 privind Recunoasterea Calificarilor profesionale si 2006/123 privind Libera prestare de Servicii.

Metodologia de lucru are 5 obiective principale, respectiv:

  • evaluarea corespunzătoare a legislaţiei specifice
  • participare la elaborarea unei strategii/plan de masuri pentru demersuri de armonizare la nivel national/european (dupa caz)
  • sprijin pentru elaborarea de analize comparative, inclusiv prin participarea la study visits si pregatirea acestora tinand cont de aceste obiective
  • elaborarea propunerilor de acte normative de modificare a legislaţiei specifice, acolo unde este cazul
  • sustinerea adoptarii de masuri/modificari legislative in institutiile abilitate

Totodată, pentru îndeplinirea obligaţiilor menţionate şi atingerea obiectivelor în timp util, echipa de experţi beneficiază de sprijinul permanent al echipei IMI PQ, pentru interpretarea directivelor, pentru identificarea corectă a profesiilor/procedurilor/schemelor de autorizare şi cerinţelor ce intră sub incidenţa legislatiei europene şi în general pentru orice tip de informaţii sau asistenţă necesare.

Ciclul de proiect

Pas 1 – Completarea bazelor de date cu profesiile reglementate/procedurile si cu autoritatile competente

Pas 2 – Evaluarea actelor normative şi completarea formularelor de evaluare

Pas 3 – Transmiterea rezultatelor evaluării la echipa de management si centralizarea

Pas 4 – Elaborarea propunerilor de amendamente de către echipele de experţi, inclusiv prin mecanismul de acordarea de asistenta/consultanta

Pas 5 – Reuniuni bilaterale echipe de experţi – dupa caz

Pas 6 – Definitivarea propunerilor de amendamente şi transmiterea formelor finale la echipa de management

Pas 7 – Analize comparative cu situatia din alte SM

Pas 8 – Adaptari in urma analizelor comparative, dupa caz

Pas 9 – Dezbateri in workshop-uri si/sau consultari multilaterale cu stakeholderi pentru a defini strategii in cazurile in care mai multe AC au o miza in anumite proceduri/norme

Pas 10 – Definirea strategiilor si a planurilor de actiune

Pas 11 – Implementare, inclusiv iniţiere – avizare – adoptare

Pas 12 –  Raportare si evaluare

2.         Instrumente de raportare

Formularul de evaluare individuală – Anexa 1

Formularul de evaluare individuală este o grilă care trebuie aplicată fiecărei proceduri/scheme de autorizare, pentru a verifica gradul de compatibilitate cu prevederile europene şi pentru a identifica modificările necesare.

Pentru fiecare profesie care necesita certificare/validare/autorizare/aviz/licenţă este necesară completarea unui chestionar. Formularul este conceput pentru a conţine toate informaţiile relevante pentru un singur act normativ. Pentru fiecare procedura reglementata în actul normativ care face obiectul formularului, se reia chestionarul. Informaţii mai detaliate despre modalitatea de completare se regăsesc în corpul formularului.

Mai multe detalii despre IMI PQ NET Romania veţi găsi pe site-ul proiectului „Rețeaua Autorităților Competente pentru Calificările Profesionale din România (IMI PQ NET România)” la adresa www.imipqnet.ro  .

Pentru informații suplimentare și detalii privind proiectul IMI PQ NET România, vă puteți adresa Secretariatului Tehnic al Rețelei la adresa secretariat.tehnic@imipqnet.ro   .

Dl. Cristian Alexandrescu, Expert informare și comunicare

Tel. 0726 325 531

secretariat.tehnic@imipqnet.ro

www.imipqnet.ro

 

Click aici pentru  2. Documente de informare-Anexa nr 1 – Formular de Evaluare

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

ALL MEDIA

AGERPRES a lansat documentarul video Marea Unire – România, la 100 de ani

Published

on

Foto Credit: AGERPRES

Agenția Națională de Presă AGERPRES a lansat, joi, 22 februarie 2018, documentarul video „Marea Unire – România, la 100 de ani”, special conceput pentru sărbătorirea Centenarului.

La evenimentul desfășurat la CinemaPRO au fost prezenți Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei Române, Alteța Sa Regală Principesa Maria, membri ai Corpului Diplomatic, parteneri ai agenției, presa centrală, dar și protagoniști ai documentarului.

Documentarul „Marea Unire – România, la 100 de ani” este o invitaţie la o călătorie emoţionantă şi captivantă, trăită şi nu doar povestită de oameni pentru care România înseamnă şi o colecţie de momente istorice importante în naşterea acestui stat. Practic, AGERPRES a mers pe urmele celor care au înfăptuit Unirea: în Basarabia, Bucovina de Nord şi Transilvania, iar urmaşii celor care au pus umărul la reîntregirea ţării deschid culisele celui mai important moment istoric. Prin vocea celor care povestesc, descoperim că suntem o naţiune fără graniţe. România, la 100 de ani aduce cu sine o istorie care continuă să se scrie.

Evenimentul a fost deschis de Alexandru Giboi, directorul general al AGERPRES, și a fost moderat de Andrei Giurgia, manager al proiectului Centenarul Filmului Românesc, partener al Agenției Naționale de Presă.

Ce facem în seara asta din punctul meu de vedere nu este doar nou, este un moment memorabil. Suntem la începutul anului 2018, anul Centenarului, şi AGERPRES marchează acest moment printr-un film-eveniment, un film care defineşte o perioadă, un film care ajută publicul să înţeleagă mai bine ce s-a întâmplat acum o sută de ani şi nu doar acum o sută de ani. […] La AGERPRES e vorba de evoluţie. E un cuvânt care pe mine aproape că mă obsedează, îl repet şi nu doar că îl vorbesc, încerc să îl şi implementez în tot ceea ce am făcut în ultimii ani”, a spus directorul general al AGERPRES.

La finalul proiecției a avut loc o sesiune de Q&A cu protagoniștii documentarului, dar și cu realizatorii acestuia, care au filmat pe teritoriul României, dar şi în Bucovina de Nord şi în Basarabia. Documentarul „Marea Unire – România, la 100 de ani” este realizat de Mihuţ Năstăsache, Marilena Stănescu şi Sergiu Olteanu. Imaginea este semnată de Alfred Schupler, Sergiu Olteanu şi Andrei Cârlan. Reporteri au fost Marilena Stănescu, Mihuţ Năstăsache şi Camelia Moise. Grafica, sunetul şi montajul sunt semnate de Andrei Cârlan, asistent tehnic fiind Alexandru Vintilescu.

Protagoniștii au vorbit, cu mare emoție, despre ceea ce îi leagă de ţara noastră şi despre faptul că, indiferent de contextul istoric și de momentele dificile, ei s-au simţit şi se vor simţi mereu români.

Am zis să fie un proiect care să redea înainte de orice ceea ce înseamnă să fii om. Pentru că indiferent de context, indiferent de momentele prin care treci în viață, indiferent de ceea ce ai în jurul tău, este foarte important, ca atunci când tragi linie, să știi că ești om”, a explicat Marilena Stănescu.

Mai mult, în cadrul evenimentului a fost prezentată și expoziția de fotografie, numită România: Evoluție, imaginile expuse făcând parte din arhiva AGERPRES, dar și din cea a Associated Press. Expoziția cuprinde și cele mai bune fotografii realizate de către fotoreporterii AGERPRES. Totodată, a fost prezentat și albumul România: Evoluție, Ediție specială pentru Centenarul Marii Uniri, care conține 100 de fotografii din România, grupate în trei capitole: Arhivă, Revoluție, Evoluție.

Mai multe detalii de la eveniment puteți urmări la linkul: https://goo.gl/ZoWr9N, iar trailerul documentarului poate fi accesat la: https://goo.gl/3V2Xfa.

Pe parcursul anului 2018, AGERPRES va organiza mai multe evenimente, în România și în străinătate, dedicate Centenarului Marii Uniri.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

George Ureche va prelua conducerea Antena Group

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1

George Ureche, Director Corporate Finance la PwC va prelua conducerea Antena Group incepand cu 19 martie 2018.

Din aceasta pozitie, George va coordona posturile de televiziune ale Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV) si platformele digitale (AntenaPlay, LaJumate.ro si site-urile de continut) ale companiei. George vine cu o experienta de 8 ani in cadrul PwC (2000-2005 si 2015-2018) si 10 ani in industria media (in calitate de manager executiv si de dezvoltare in grupul MediaPro).

 

“Ma bucur ca George va completa echipa Antena Group care si-a demonstrat pe parcursul timpului profesionalismul, unitatea si determinarea.  Am incredere ca George si toti membrii echipei isi vor pune competenta si energia in slujba publicului si a partenerilor de business si le multumesc tuturor” a declarat Camelia Voiculescu, actionar Antena Group.

 

George Ureche a adaugat: “Antena Group este o companie de referinta intr-o industrie dinamica. Am apreciat intotdeauna spiritul antreprenorial si flexibilitatea acestui grup, care sunt ingredientele de baza pentru inovatie si crestere. Abia astept sa ma alatur echipei si impreuna sa dezvoltam produse si servicii de calitate”.

 

Functia de Channel Manager Antena 1 va fi detinuta in continuare de Isabella Carmu. Sub conducerea sa, strategia Antena 1 va avea ca focus achizitionarea si dezvoltarea formatelor de entertainment puternice si originale care au forta de a face diferenta pe piata media din Romania ( Chefi la cutite, The Wall, Asia, iUmor, Guess my Age, Final Four si multe altele). “Ne bucuram ca echipei de top management i se va alatura o persoana cu experinenta de business pe care o are George si suntem siguri ca impreuna vom deveni si mai puternici” a declarat Isabella Carmu, Channel Manager Antena1.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Monica Ghiurco şi Karen Sebesi sunt reprezentanţii salariaţilor în CA al TVR

Published

on

Foto Credit: TVR

Jurnaliştii Monica Ghiurco şi Karen Sebesi au fost aleşi reprezentanţi ai salariaţilor Televiziunii Române în viitorul Consiliu de Administraţie (CA), în urma scrutinului desfăşurat luni, 19 februarie 2018, la sediile TVR din Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara şi Tîrgu Mureş.

Mihai Rădulescu (jurnalist tv) şi Cristian Stoian (director de imagine) au fost aleşi membri supleanţi, conform votului.

Monica Ghiurco a obţinut 534 de voturi, Karen Sebesi – 321, Mihai Rădulescu – 301, iar Cristian Stoian – 242 voturi.

Monica Ghiurco şi Karen Sebesi au mai făcut parte din Consiliile de Administraţie ale televiziunii publice: Monica Ghiurco, între anii 2016-2017, iar Karen Sebesi, între 2010 şi 2012.

 

Lista completă a rezultatelor obţinute în urma procesului de votare de luni, 19 februarie a.c., este următoarea: Monica Ghiurco – 534 de voturi; Sebesi Karen Attila – 321 de voturi; Mihai Rădulescu – 301 voturi; Cristian Stoian – 242 de voturi; Cornel Mihalache – 205 voturi; Titi Dincă – 180 de voturi; Corneliu Calotă – 177 de voturi; Andrei George Ţoneş – 160 de voturi; Horia Gruşcă – 115 voturi; Emanuel Sorin Torică – 105 voturi; Gabriel Giurgiu – 80 de voturi; Dorel Dick – 76 de voturi; Adrian Sobaru – 70 de voturi; Fekete Hajnal – 60 de voturi; Carmen Kleibel – 47 de voturi; Dumitru Bădiţa – 32 de voturi; Liviu Nicolescu – 31 de voturi; Adrian Cătălin Florea – 19 voturi; Cristina Lascu – 18 voturi; Stelian Ristache – 18 voturi; Oana Ilinca Roşca – 18 voturi; Eugen Alexandru Constantinescu – 9 voturi.

 

Prezenţa la vot a fost de 64,37%, la scrutinul din 19 februarie fiind înregistraţi 1525 de votanţi.

Directorul general interimar al TVR, Doina Gradea va înainta Parlamentului numele candidaţilor clasaţi pe primele patru locuri: primii doi clasaţi pentru calitatea de membru titular în Consiliul de Administraţie, iar următorii doi pentru membru supleant (poziţia 3 reprezintă supleantul primului clasat şi poziţia 4 – supleantul celui de-al doilea clasat).

 

Despre reprezentanţii salariaţilor din CA:

Licenţiată a Facultăţii de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca, Monica Ghiurco este doctor în ştiinţe economice, domeniul relaţii economice internaţionale în cadrul aceleiaşi universităţi. Din 2002 a devenit redactor-prezentator la Direcţia Ştiri a Televiziunii Române, iar din 2013 este jurnalist senior la TVR.

Monica Ghiurco a fost prezentatoarea emisiunii „Ora de ştiri” de pe TVR 2, moderator de talk-show, producător şi realizator de emisiuni de politică internă şi ediţii speciale. În perioada 2008 – 2010 a coordonat Departamentul Social Politic Economic din cadrul Direcţiei Editoriale din SRTv. În ultimii ani, a prezentat emisiunile „Întrebări şi răspunderi” şi „Banii tăi”.

 

Sebesi Karen Attila a fost crainic-redactor la Radioteleviziunea Română, studioul Cluj, între anii 1991 – 1993. După o perioadă petrecută la mai multe posturi de radio sau în instituţii publice, Sebesi Karen revine în mass-media, ca realizator de emisiuni, la TVR, în perioadele 2005-2007 şi din 2008 până în prezent. Anterior, şi-a desfăşurat activitatea la DUNA TV şi BBC/secţia maghiară, în calitate de corespondent.  Karen Sebesi a mai fost membru în Consiliul de Adminsitraţie al SRTv în perioada 2010-2012 şi membru supleant între 1996-2000, 2001-2004, iar în perioada 2006-2010, membru supleant în CA al SRR.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending