HomeALL MEDIAAteliere de Lucru – Sprijin pentru Partenerii Sociali

Ateliere de Lucru – Sprijin pentru Partenerii Sociali

Formare profesională, asistenţă, schimb de bune practici pentru creșterea capacităţii și competenţelor pentru a realiza analize

13-14 februarie 2013, Brașovlogo_imi_large

Atelierele de lucru Sprijin pentru Partenerii Sociali gazduiesc in perioada  13-14 februarie o sesiune de lucru adresata reprezentantilor Autoritatilor compentente in scopul realizarii de analize legislative asupra legislatiei nationale in raport cu legislatia europeana, respectiv identificarea prevederilor legale care nu sunt compatibile cu directivele 2005/36 si 2006/123 (recunoasterea calificarilor profesionale si serviciile) si norme conexe.

Scopul acestei sesiuni de lucru vizeaza realizarea la nivelul AC a unei analize minutioase a aspectelor din legislatia nationala care au ramas nearmonizata si, in acelasi timp, realizarea unei analize comparative pe aceste aspecte cu ceea ce se intampla in alte SM, urmand ca ulterior sa fie definita o strategie privind adaptarea legislatiei nationale romanesti, precum si identificarea acelor aspecte fata de Autoritatile Competente din alte SM referitor la nerespectarea legislatiei europene de catre acestea. In vederea realizarii acestei sesiuni s-a realizat o metodologie de lucru ce permite identificarea prevederilor legale care nu sunt compatibile cu directivele europene 2005/36 privind Recunoasterea Calificarilor profesionale si 2006/123 privind Libera prestare de Servicii.

Metodologia de lucru are 5 obiective principale, respectiv:

  • evaluarea corespunzătoare a legislaţiei specifice
  • participare la elaborarea unei strategii/plan de masuri pentru demersuri de armonizare la nivel national/european (dupa caz)
  • sprijin pentru elaborarea de analize comparative, inclusiv prin participarea la study visits si pregatirea acestora tinand cont de aceste obiective
  • elaborarea propunerilor de acte normative de modificare a legislaţiei specifice, acolo unde este cazul
  • sustinerea adoptarii de masuri/modificari legislative in institutiile abilitate

Totodată, pentru îndeplinirea obligaţiilor menţionate şi atingerea obiectivelor în timp util, echipa de experţi beneficiază de sprijinul permanent al echipei IMI PQ, pentru interpretarea directivelor, pentru identificarea corectă a profesiilor/procedurilor/schemelor de autorizare şi cerinţelor ce intră sub incidenţa legislatiei europene şi în general pentru orice tip de informaţii sau asistenţă necesare.

Ciclul de proiect

Pas 1 – Completarea bazelor de date cu profesiile reglementate/procedurile si cu autoritatile competente

Pas 2 – Evaluarea actelor normative şi completarea formularelor de evaluare

Pas 3 – Transmiterea rezultatelor evaluării la echipa de management si centralizarea

Pas 4 – Elaborarea propunerilor de amendamente de către echipele de experţi, inclusiv prin mecanismul de acordarea de asistenta/consultanta

Pas 5 – Reuniuni bilaterale echipe de experţi – dupa caz

Pas 6 – Definitivarea propunerilor de amendamente şi transmiterea formelor finale la echipa de management

Pas 7 – Analize comparative cu situatia din alte SM

Pas 8 – Adaptari in urma analizelor comparative, dupa caz

Pas 9 – Dezbateri in workshop-uri si/sau consultari multilaterale cu stakeholderi pentru a defini strategii in cazurile in care mai multe AC au o miza in anumite proceduri/norme

Pas 10 – Definirea strategiilor si a planurilor de actiune

Pas 11 – Implementare, inclusiv iniţiere – avizare – adoptare

Pas 12 –  Raportare si evaluare

2.         Instrumente de raportare

Formularul de evaluare individuală – Anexa 1

Formularul de evaluare individuală este o grilă care trebuie aplicată fiecărei proceduri/scheme de autorizare, pentru a verifica gradul de compatibilitate cu prevederile europene şi pentru a identifica modificările necesare.

Pentru fiecare profesie care necesita certificare/validare/autorizare/aviz/licenţă este necesară completarea unui chestionar. Formularul este conceput pentru a conţine toate informaţiile relevante pentru un singur act normativ. Pentru fiecare procedura reglementata în actul normativ care face obiectul formularului, se reia chestionarul. Informaţii mai detaliate despre modalitatea de completare se regăsesc în corpul formularului.

Mai multe detalii despre IMI PQ NET Romania veţi găsi pe site-ul proiectului „Rețeaua Autorităților Competente pentru Calificările Profesionale din România (IMI PQ NET România)” la adresa www.imipqnet.ro  .

Pentru informații suplimentare și detalii privind proiectul IMI PQ NET România, vă puteți adresa Secretariatului Tehnic al Rețelei la adresa secretariat.tehnic@imipqnet.ro   .

Dl. Cristian Alexandrescu, Expert informare și comunicare

Tel. 0726 325 531

secretariat.tehnic@imipqnet.ro

www.imipqnet.ro

 

Click aici pentru  2. Documente de informare-Anexa nr 1 – Formular de Evaluare

Lasa un comentariu aici!

Written by

dorin.huntai@radardemedia.ro

Ma puteti contact pe e-mail.

No comments

Lasă un răspuns