Connect with us

Film

Au început înscrierile la Animation Worksheep 2013

Published

on

Animation Worksheep, atelierul de film de animaţie prezentat de Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, ajunge la a treia ediţie.

Destinat tinerilor animatori din România și Republica Moldova cu diferite niveluri de experienţă,  inclusiv începătorilor care dovedesc aptitudini de grafică / desen şi stăpânesc noţiuni elementare de animaţie – Animation Worksheep va produce anul acesta un program de scurtmetraje de animaţie care va putea fi urmărit pe marele ecran în cadrul celei de-a opta ediţii a Anim’est, care va avea loc în perioada 4-13 octombrie 2013 la Bucureşti şi va fi urmată de un follow-up la Cluj-Napoca și o ediţie specială, organizată în luna noiembrie la Chişinău.

15 cursanţi cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani vor fi selectaţi pentru cea de-a treia ediţie a Animation Worksheep, desfăşurat la Pensiunea Mistral 8 din Şimon-Bran timp de două săptămâni, în perioada 4 – 21 aprilie 2012. Se vor aborda mai multe tehnici de animaţie: 2D desenat, stop-motion, cut-out, 2D digital, 3D. Ponderea fiecărei tehnici va fi stabilită după selectarea celor 15 cursanţi, în funcţie de competenţele şi aspiraţiile lor. La finalul atelierului, participanţii vor avea o experienţă consistentă de lucru în filmul de animaţie, din punct de vedere tehnic şi creativ. Cei trei traineri – animatori cu experienţă – îi vor ghida pe aceştia şi le vor oferi tot sprijinul necesar pentru realizarea unui scurtmetraj de animaţie, şi vor lucra cot la cot cu ei.

Filmele realizate la cea de-a doua ediție a atelierului pot fi urmărite aici

Programul atelierului include şi un modul de scenaristică susţinut de Asociaţia CTRL+N, menit să îi ajute pe participanţi să îşi dezvolte poveştile pentru scurtmetrajele pe care le vor realiza, precum şi să le ofere noţiuni elementare despre structura, formatul şi conţinutul unui scenariu de film. Scenaristele Ana Agopian şi Oana Răsuceanu, alături de regizoarea Iulia Rugină, cele care susţin şi atelierul de scenaristică First Draft, vor fi prezente la Bran pentru a susţine acest curs intensiv.

Trei dintre cei mai activi animatori români coordonează în continuare atelierul Animation Worksheep, şi supervizează îndeaproape partea practică a atelierului.

Dragoş Ştefan, specializat în visual effects, grafică, pipeline şi producţie, este partener în studioul de animaţie şi efecte speciale DSG din Bucureşti şi visual effects technical director la Framestore Commercials, Londra. Împreună cu Dan Panaitescu, a făcut parte din echipa de creatie şi producţie care a conceput şi realizat animatia pentru lungmetrajul Crulic – drumul spre dincolo (r. Anca Damian). Mai multe referinţe din munca lui Dragoş se găsesc pe site-ul săuwww.dragosstefan.ro.

Dan Panaitescu, câştigător al Premiului Anim’est 2009 pentru Cel mai bun clip publicitar, este animator 2D. Cu o carieră bogată în publicitate, Dan Panaitescu este unul dintre cei mai importanţi creatori din spatele documentarului a cărui animaţie a fost realizată la DSG – Crulic – Drumul spre dincolo (r. Anca Damian, recompensat la Festivalul Annecy- cea mai mare distinctie pentru un film de animatie). Blogul lui Dan, fabricadedesene.blogspot.com, conţine mai multe date şi referinţe complete despre munca sa de până acum.

Sergiu Negulici,este unul dintre cei mai prolifici animatori 3D din industria românească de advertising. Grafica şi animaţia 3D pentru spoturi realizate pentru clienţi importanţi precum Ursus, Pepsi, Energy Holding, Orange România, Hollywood Multiplex.

Înscrierile la Animation Worksheep vor avea loc în perioada 10 ianuarie – 8 martie 2013, iar cei care doresc să participe sunt rugaţi să trimită prin e-mail, pe adresa workshop@estenest.ro, menţionând în subiectul e-mailului ANIMATION WORKSHEEP:

  1. Câte un CV personal cu informaţii relevante şi      date de contact complete;
  2. O scrisoare de intenţie care să cuprindă o      autoevaluare a aptitudinilor şi o prezentare a aspiraţiilor în ceea ce      priveşte participarea la Animation Worksheep;
  3. O adresă FTP sau un link de unde pot fi      descărcate materiale relevante realizate de candidat: animaţie sau artwork      de grafică / design. Ca o alternativă, aceste materiale pot fi trimise şi      prin poştă, la adresa de mai jos;
  4. Opţional, candidaţii      pot trimite şi un sinopsis, o idee sau un scenariu de scurtmetraj de      animaţie (2 minute).

Dacă există materiale care nu pot fi trimise în format electronic, DVD-uri şi / sau schiţele pot fi expediate şi prin poştă, pe adresa Str. Nicolae Filipescu, nr. 55-57, et. 5, camera 93, sector 2, Bucureşti, menţionând pe plic ANIM’EST – pentru ANIMATION WORKSHEEP şi datele de contact complete ale expeditorului.

La Animation Worksheep 2013 nu este permisă participarea animatorilor care au luat parte la ediția din 2011 sau 2012.

Asociaţia Estenest va anunţa numele participanţilor selecţionaţi pentru Animation Worksheep până pe data de 15 martie, inclusiv. Taxa de participare pentru cursanţi este de 800 RON, iar studenţii beneficiază de o taxă redusă la 500 RON, care include cazare, masă, training, precum şi folosirea resurselor hardware / software ale Workshopului – pe toată perioada acestuia. Nu se percepe taxă pentru înscrierea la preselecţie. Şi în acest an, în urma consultărilor cu trainerii atelierului, organizatorii vor acorda un număr de burse constând în scutirea de taxa de participare. De asemenea, Animation Worksheep va suporta cheltuilelile de transport ale participanţilor din Republica Moldova.

Animation Worksheep – powered by Anim’est este organizat de Asociaţia Estenest, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Parteneri: Opel, F64, Noumax, DSG, CTRL+N, Pensiunea Mistral 8

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Film

Catrinel Marlon (Menghia), ambasador Chopard la Festivalul de Film de la Cannes 2018

Published

on

Fotomodelul și actrița română Catrinel Marlon (Menghia) este ambasadorul brandului Chopard la ediția de anul acesta a Festivalului de Film de la Cannes, unde a lansat pe 9 mai proiectul „Cannes is in the air”.

Catrinel Marlon este imaginea aleasă de Caroline Scheufele, proprietara Maison Chopard, principalul sponsor al Festivalului de Film de la Cannes, pentru noua campanie a brandului.

Ea prezintă, în cadrul proiectului, o poveste a cinematografiei exprimată în șase episoade regizate de Alexis Weller, ce este promovată pe platformele social media.

Casa Chopard este creatoarea trofeului Palme d’Or, prestigiosul premiu oferit în cadrul festivalului.

În afara carierei de model, Catrinel Marlon a fost implicată în mai multe proiecte cinematografice, cel mai recent, în lungmetrajul „Gomera”, pe care regizorul Corneliu Porumboiu l-a filmat în România și Spania. În coproducția România-Franța-Germania, care va fi lansată în 2019, ea deține rolul principal.

În plus, ea este personajul principal în cel mai recent videoclip al lui Andrea Bocelli, care va fi lansat la finalul acestui an. Ei colaborează și la evenimentul caritabil „Celebrity Fight Night in Italy”, organizat de Bocelli și soția lui, Veronica. Catrinel Marlon va fi amfitrioana uneia dintre serile viitoarei ediții, care va avea loc pe 6 septembrie. Sumele care vor fi strânse în cadrul evenimentului vor fi donate către Andrea Bocelli Foundation și Muhammad Ali Parkinson.

În ultimii ani, Catrinel a fost promotor a peste 30 de mărci comerciale prezente la nivel mondial. A apărut pe coperțile a peste 80 de publicații de modă printre care Vogue, Elle, FHM, Maxim, Sports Illustrated.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Filmul „Inimi cicatrizate”, de Radu Jude, disponibil pe DVD în ediție premium

Published

on

Lungmetrajul „Inimi cicatrizate”, dublu premiat la Festivalul de la Locarno și care i-a adus lui Radu Jude trofeul pentru regie la Festivalul de la Mar del Plata, a fost lansat pe DVD într-o ediție premium.

Materialul cuprinde filmul, pe suport DVD, cu subtitluri în limba engleză, trailerul oficial și o broșură realizată de Arnold Estefan.

Broșura conține texte de Veronica Lazăr și Andrei Gorzo („Inimi cicatrizate” – un film de Radu Jude), Norman Manea („M. Blecher – între biografie și creație”), o poezie a lui Geo Bogza („De vorbă cu M. Blecher”), nuvela „Berck – orașul damnaților” a lui M. Blecher și fotografii realizate de Silviu Gheție.

Ediția este disponibilă în rețeaua libăriilor Cărturești și online, pe cărturești.ro.

„Inimi cicatrizate” este o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher ce îi are în distribuție pe Lucian Teodor Rus, Ivana Mladenovic, Ilinca Hărnuţ, Şerban Pavlu, Marian Olteanu, Alexandru Dabija, Dana Voicu, Fernando Klabin şi Adina Cristescu.

Acţiunea filmului are loc în anul 1937, când Emanuel, un tânăr în vârstă de douăzeci de ani, bolnav de tuberculoză osoasă, se internează într-un sanatoriu de pe malul mării.

„Inimi cicatrizate” este o producţie Hi Film în coproducţie cu Komplizen Film (Germania), în asociere cu Bord Cadre Films (Elveţia), dezvoltat în cadrul Cinemart, Sofia Meetings.

Scenariul şi regia sunt semnate de Radu Jude, director de imagine este Marius Panduru RSC, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuţiu, sound designer este Dana Bunescu, de sunet s-a ocupat Jűrg Lempen, iar mixajul a fost realizat de Cristinel Şirli. Dana Păpăruz a fost responsabilă de costume, Bianca Boeroiu de machiaj, Domnica Bodogan s-a ocupat de coafură, în timp ce scenografia a fost realizată de Cristian Niculescu.

Producător este Ada Solomon, co-producători sunt Jonas Dornbach, Janine Jackowski şi Maren Ade, iar producători asociaţi sunt Jamal Zeinal Zade, Dan Wechsler.

Pelicula a mai fost recompensată cu patru trofee Gopo din zece nominalizări, în timp ce Radu Jude a primit Tobias Spencer Award la Haifa Failm Festival.

Lungmetrajul a fost realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Studioul de Creaţie Cinematografică al Ministerului Culturii, Programul Media – Europa Creativă şi Eurimages.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Armand Assante la Cinema City: întâlnire excepţională cu iubitorii de film bucureşteni

Published

on

Vineri, 20 aprilie, celebrul actor american Armand Assante a fost prezent, alături de echipa filmului, la megaplexul Cinema City din AFI Cotroceni, la premiera specială pentru public a producţiei româneşti „The Wanderers – Vânătorul de spirite”.

 

Filmele au fost create pentru cinema, oferind un catharsis pentru publicul care împărtăşeşte această experienţă de vizionare. Iar «The Wanderers» este un film foarte puternic, perfect pentru a fi văzut pe marele ecran, realizatorii săi păstrând un echilibru între comedie şi dramă, între comedie şi horror. Iar întreaga echipă a filmului este una fantastică – sper să lucrez cu ei şi în viitor”, a declarat Armand Assante.

 

La evenimentul inedit, dedicat cinefililor bucureşteni, au luat parte, alături de Armand Assante, actorii Lior Ashkenazi şi Sun Ho Jae, regizorul Dragoş Buliga, scenaristul Octav Gheorghe, producătorul Andrei Boncea, o parte din distribuţia românească a filmului: Oana Marcu, Alexandra Apetrei, Bogdan Nechifor, Cătălin Căţoiu, precum şi persoane publice, printre care Irina Margareta Nistor, Gabriel Cotabiţă, Gheorghe Ifrim, Leonid Doni, Marius Chivu, George Burcea, Ilie Dumitrescu Jr., Camelia Bălţoi, Oana Zamfir, Ruby, Andrei Leonte şi Marian Vasilescu.

 

În „The Wanderers”, Armand Assante este Louis, un fost vânător de spirite faimos, care – împreună cu un jurnalist – ajunge într-un sat din Transilvania pe urmele unei misterioase poveşti sângeroase petrecută în castelul Zalesky.

Actorul newyorkez cu origini irlandeze şi italiene provine dintr-o familie de artişti – mama sa era profesoară de muzică şi poetă, iar tatăl său era pictor. Celebru în toată lumea pentru rolurile de mafiot din filmele americane, Assante a jucat în peste 120 de producţii, fiind nominalizat de patru ori la Globurile de Aur şi de două ori la Premiile Emmy. În 1997, el a câştigat Premiul Emmy pentru rolul principal masculin din miniseria HBO „Gotti”.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending