În perioada 09 ianuarie – 23 aprilie 2017 a fost realizat valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.
PUBLICUL NATIONAL – TARGET COMERCIAL
PUBLICUL URBAN – TARGET COMERCIAL
PUBLICUL DIN BUCURESTI – TARGET COMERCIAL
Eşantionul are un volum de 10.127 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.727 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România, care nu lucrează în domeniul radio. Conform datelor statistice ale Institutului Naţional de Statistică obținute în urma Recensământului populației din anul 2011, mărimea acestei populaţii este de 17.808.907 persoane1 la nivel național, pentru mediul urban este de 9.710.428 persoane, iar pentru București este de 1.701.186 persoane.
Eşantionul Studiul de Audienţă Radio s-a realizat pe baza unui eşantion de tip probabilist, stratificat, cu extracţie multistadială. În eşantion au fost incluse 1.375 localităţi dintre care 67 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 242 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 253 existente, 267 din cele 399 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 799 din cele 2.462 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.
Localităţile din eşantionul SAR au reieşit din generarea aleatoare a numerelor de telefon pentru realizarea interviurilor şi au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. În mediul rural au fost adăugate 127 de localităţi selectate aleator pentru realizarea unor interviuri domiciliare faţă în faţă. La nivelul fiecărei localităţi din subeşantionul rural, selectarea persoanelor de intervievat faţă în faţă a fost realizată pe baza cadrului de eşantionare oferit de bazele de date ale Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date pentru populaţia în vârstă de 11 ani şi peste, aplicând o procedură de selecţie aleatoare.
SURSA CIFRE: ASOCIAŢIA PENTRU RADIO AUDIENŢĂ http://www.audienta-radio.ro/