HomeAUDIENȚE TVAnalizeAUDIENŢE TV: Meciul de fotbal în care ROMÂNIA şi-a luat bătaie de la POLONIA, lider de audienţă, la TVR 1

AUDIENŢE TV: Meciul de fotbal în care ROMÂNIA şi-a luat bătaie de la POLONIA, lider de audienţă, la TVR 1

scor-romania-polonia

APeste 2,5 milioane de telespectatori au sperat până în ultimul minut într-o minune în meciul disputat vineri, 11 noiembrie şi transmis în direct la TVR. Şi emisiunea „Repriza a treia” de după meci a menţinut TVR 1 pe primul loc în topul audienţelor. Scor final 0-3 pentru POLONIA. 

 

Partida a adus din nou TVR 1 pe prima poziţie în topul audienţelor, principalul post al Televiziunii Române adunând în faţa micilor ecrane peste două milioane şi jumătate de telespectatori pe intervalul de difuzare a meciului, mai mult decât dublul cifrelor obţinute de PRO TV. Intâlnirea România-Polonia, comentată de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin, a fost, totodată, şi cel mai vizionat meci transmis de TVR în anul 2016.

 

În medie, 2.525.000 de români au stat cu ochii pe televizor vineri seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.47-23.40, un rating* mediu de 14,1% şi o cotă medie de piaţă de 31,9% la nivel naţional.

TVR 1 s-a situat, astfel, pe prima poziţie în clasamentul audienţelor de vineri seară. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida România-Polonia a fost urmărită de 1.508.000 de telespectatori (rating mediu 15,5%, share mediu 32,5%), dintre care 679.000 reprezintă targetul comercial (15,1% rating mediu, respectiv 36,1% cotă medie de piaţă).

 

Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat la ora 22.22, când nu mai puţin de 3.068.000 de români aşteptau golul egalării, care ar fi putut întoarce soarta partidei (rating 17,1%, share 35,5% la nivel naţional). Acelaşi minut a fost şi cel mai urmărit de publicul urban, cu 1.850.000 de telespectatori din segmentul menţionat (rating 19%, share 37,1%). Pe tronsonul de public comercial, minutul cel mai vizionat s-a înregistrat la 22.54, când 814.000 de persoane din acest segment (rating 18,1%, share 42,7%) urmăreau TVR 1.

 

Şi emisiunea Repriza a treia ce a urmat meciului, cu Cristian Mîndru, Mihai Stoichiţă, Ovidiu Ioaniţoaia şi Marius Mitran, cuprinzând analize, comentarii, dar şi toate reacţiile la cald, a menţinut TVR 1 pe primul loc la audienţă. Programul difuzat în intervalul 23.52-0.23 a fost văzut de o medie de 772.000 de telespectatori (rating 4,3%, share 17,4%) la nivel naţional, iar la nivel urban de 457.000 de telespectatori (rating 4,7%, share 17%); o medie de 207.000 de persoane a reprezentat publicul comercial (rating 4,6%, share 17,5%).

 

Întâlnirea „tricolorilor” cu cel mai puternic adversar din grupa E de calificare a beneficiat de o transmisie de top a Televiziunii Române, cu 13 camere full HD, la care au lucrat aproximativ 150 de oameni. Interesul la nivel internaţional pentru această partidă a fost major, ea fiind difuzată în peste 30 de ţări din Europa, Asia şi Africa. De altfel, meciul România-Polonia, transmis în direct şi în exclusivitate de TVR, s-a jucat cu casa închisă.

 

Următoarea întâlnire a Naţionalei în calificările pentru Cupa Mondială FIFA Rusia 2018 va avea loc pe 26 martie, în compania Danemarcei, tot la Bucureşti. Din grupa E de calificare mai fac parte, alături de reprezentativa ţării noastre, naţionalele Armeniei, Kazahstanului, Danemarcei, Poloniei şi Muntenegrului.

 

Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

 

 Sursa cifre: Kantar Media

Foto Credit: TVR 1

 

Lasa un comentariu aici!

No comments

leave a comment