Connect with us

Rețele de socializare

UBB își felicită fosta studentă, Sandra Izbașa, pentru performanța de la Jocurile Olimpice

Published

on

Conducerea Universității Babeș-Bolyai o felicită pe fosta studentă a instituției, Sandra Izbașa, pentru performanța obținută la Jocurile Olimpice de la Londra.

Sandra Izbaşa a fost studenta noastră timp de un an, în perioada 2009-2010, după care, fiind componentă a lotului naţional de gimnastică, şi-a cerut transferul la Bucureşti, pentru a putea participa şi la cursuri şi la antrenamente. În perioada în care a fost studentă la Cluj nu numai că a participat la cursuri, dar s-a remarcat şi ca persoană, colegială, modestă, deschisă”, a afirmat decanul Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport, prof. univ. dr. Vasile Bogdan.

În vârstă de 22 de ani, gimnasta Sandra Izbaşa a câştigat duminică, 5 august 2012, medalia de aur la proba individuală de sărituri din cadrul Jocurilor Olimpice de la Londra.

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

DIGITAL

Facebook vine cu noi schimbari: informatiile locale vor avea mai multa vizibilitate!

Published

on

Facebook va pune accentul pe informaţiile locale difuzate în fluxul de ştiri al utilizatorilor, modificare operată iniţial în SUA, apoi în alte ţări, pentru a limita dezinformarea, transmite AFP, citat de Mediafax. 

„Informaţiile locale contribuie la crearea unei comunităţi, pe internet şi în viaţa reală”, a scris cofondatorul Facebook Mark Zuckerberg, pe contul său, aceasta fiind o nouă încercare de a răspunde criticilor la adresa reţelei de socializare.

Aceste informaţii pot face ca „timpul petrecut pe Facebook să fie unul de calitate”, a adăugat tânărul miliardar, care, la începutul anului, a promis o serie de măsuri pentru limitarea dezinformării şi îmbunătăţirea conţinutului ce circulă pe reţeaua care are aproximativ două miliarde de utilizatori.

„Începând de astăzi (luni, n.r.), vă vom prezenta mai multe publicaţii din oraşul vostru, fie el mare sau mic”, a precizat Zuckerberg, adăugând că schimbarea va fi operată în SUA, după care va fi aplicată „în mai multe ţări, anul acesta”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Rețele de socializare

Facebook, o gazdă tot mai întâlnită pentru infracțiunea de amenințare

Published

on

Sunt numeroase cazurile când infracțiunile de amenințare, șantaj ori hărțuire sunt materializate prin intermediul rețelelor de socializare sau forumuri, spune un avocat de drept penal.

Cu ajutorul echipei avocatum.ro, am reușit să afăm în ce anume constă infracțiunea de amenințare și care sunt implicațiile legale în cazul săvărșirii acesteia.

 

Pentru început, precizăm că infracțiunea în discuție este reglementată de către art. 206 din Codul penal și reprezintă fapta de a amenința o persoană cu săvârșirea unei infracțiuni sau a unei fapte păgubitoare îndreptate împotriva sa ori a altei persoane, dacă este de natură să îi producă o stare de temere.

Tot cu această ocazie, menționăm că persoanele care au elaborat legislația penală, au omis ori nu au avut intenția să definească noțiunea de amenințare, ceea ce înseamnă că aceasta este folosită în sens obișnuit, și anume de manifestare a intenției de a face rău cuiva.

 

Altfel spus, prin amenințare se înțelege fapta de a inspira unei persoane temerea că este expusă unui pericol.

Pentru ca dintr-o conversație prin intermediul rețelei de socializare să rezulte infracțiunea de amenințare, este necesar, în principal, ca în expunerile utilizatorului Facebook să existe manifestarea de voință materializată prin cuvinte ce aduc atingere libertății tale psihice, prin aceasta din urmă înțelegându-se libertatea ta de a decide, de a lua neîngrădit hotărâri.

 

O altă condiție ce rezultă din textul de lege, pentru a considera îndeplinită săvârșirea infracțiunii în discuție, este ca amenințarea să fie serioasă și credibilă, susceptibilă de a te alarma și de a-ți produce o temere concretă.

Cu privire la acest din urmă aspect, facem o mențiune importantă, respectiv că aprecierea asupra credibilității făptuitorului în săvârșirea infracțiunii nu este raportată la persoana așa-zis vătămată, ceea ce înseamnă că este puțin relevant dacă amenințarea în sine a produs un ecou în conștiința victimei.

Pe de altă parte, precizăm că răul cu care se amenință nu trebuie să constea într-un demers legal, demers pe care cel ce amenință îl are la îndemână împotriva victimei.

 

Acest aspect, însă, se apreciază în funcție de împrejurările cauzei și, bineînțeles, cu sprijinul unui avocat.

Nu în ultimul rând, precizăm că la întrebarea ce remediu au victimele împotriva făptuitorului, în sensul de alegere dintre calea civilă și cea penală, răspunsul este simplu: un litigiu de natură civilă ar fi lipsit de eficiență și impact, aceasta cu atât mai mult cu cât daunele morale se pot solicita și pe calea unui proces penal.

 

Acestea fiind spuse, fie că ești victima unei amenințări, șantaj ori hărțuire, fie că ai auzit despre o asemenea întâmplare împotriva unei persoane apropiate, ia atitudine și nu lăsa fapta nepedepsită.

Cel puțin în cazul infracțiunii de amenințare, organele judiciare nu se pot sesiza din oficiu, ci numai în urma unei plângeri formulate.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Rețele de socializare

Noi măsuri împotriva paginilor de Facebook care difuzează ştiri false in mod repetat

Published

on

Reteaua sociala Facebook va interzice cumpararea de publicitate pentru paginile care trimit in mod repetat spre stiri false, de acum celebrele „fake news”, scrie AFP, citat de Hotnews.ro.

„Daca paginile distribuie in mod repetat articole considerate drept stiri false, aceste pagini nu vor mai fi autorizate sa faca publicitate pe Facebook”, potrivit unei note postate pe blogul retelei sociale.

„Fake news fac rau tuturor (…). Ele creeaza o lume mai putin informata si afecteaza increderea”, arata Facebook.

Stirile false au devenit un subiect de dezbatere odata cu alegerea lui Donald Trump ca presedinte al Statelor Unite, la finele lui 2016. Aceste fake news au fost acuzate ca au influentat votul alegatorilor.

 

„Am descoperit exemple de pagini care folosesc reclama pe Facebook pentru a-si extinde audienta si pentru a difuza stiri false cat mai extins. (…) Daca paginile respective inceteaza sa distribuie stiri false, vor fi din nou eligibile pentru cumpararea de publicitate”, arata Facebook.

Acuzate ca nu lupta suficient impotriva stirilor false si a continutului care face apologie terorismului, gigantii internetului precum Facebook, Google sau Twitter si-au multiplicat in ultimele luni anunturile de actiuni vizand combaterea acestor informatii.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending