Connect with us

DIGITAL

BRAT tendinţe în media: 2015 – 80 milioane clienţi unici şi 7 milioane de vizitatori online

Published

on

 

 

De câţiva ani asistăm continuu la diversificarea şi sofisticarea modului în care oamenii accesează internetul. Dacă în urmă cu 10 ani regula generală era ca un calculator să fie utilizat de mai multe persoane pentru a accesa internetul, utilizând de obicei un singur browser, în prezent asistăm la fenomenul invers: o persoană utilizează mai multe dispozitive pentru a accesa internetul, iar acestea devin la rândul lor din ce în ce mai sofisticate, oferind posibilităţi multiple de accesare a paginilor de internet sau aplicaţiilor online favorite.

Rezultatul acestei schimbări de comportament este generarea a peste 80 de milioane de clienţi unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar.

În 2005, 42% din utilizatorii de internet din mediul urban accesau internetul de acasă, în timp ce 26% de la un internet cafe. În prezent, 89% utilizează internetul de acasă şi doar 8% de la internet cafe. Evoluţia aceasta poate fi explicată şi prin dublarea numărului posesorilor de calculator în ultimii 10 ani, acesta ajungând la 70% în mediul urban în 2015, dar şi prin evoluţia spectaculoasă a posesiei de laptopuri, de la 1% din populaţie în 2005, la aproximativ 35% în prezent, în mediul urban.

Dezvoltarea tehnologiei a explodat în ultimii 5 ani, impactul în rândul populaţiei fiind pe măsură. În prezent, 40% dintre posesorii de telefon mobil din mediul urban deţin un smartphone, numărul acestora fiind de 4 ori mai mare prin comparaţie cu 2011. Şi în cazul altor dispozitive care permit accesul facil la Internet creşterea este similară: în 2011 doar 2% din populaţia oraşelor deţinea o tabletă, în prezent numărul acestora depăşeşte 14%, în timp ce penetrarea Smart Tv-urilor atinge deja 12% din populaţia urbană.

Odată cu dezvoltarea device-urilor mobile care permit accesul la internet a crescut şi numărul oamenilor care folosesc mai multe tipuri de device-uri în acest scop. Peste 75% din populaţia oraşelor folosea un singur dispozitiv în urmă cu 5 ani. În prezent aceştia reprezintă mai puţin de jumătate din utilizatorii de internet. Cei care foloseau înainte un singur dispozitiv au migrat către două şi chiar 3 tipuri de dispozitive diferite. Utilizatorii care accesează Internetul folosind 3 sau mai multe tipuri de dispozitive a crescut în mediul urban de 5 ori din 2011 până în prezent, de la 4 la 20%. În Bucureşti aproximativ 33% din populaţie foloseşte cel puţin 3 tipuri diferite de dispozitive pentru accesarea Internetului.

În mediul rural 21% din utilizatorii de Internet folosesc minim 3 dispozitive diferite de acces, media fiind de 1,7 tipuri de device-uri folosite de către un singur utilizator, comparabilă cu media din mediul urban, care este 1,8 per persoană. Doar Bucureştiul şi oraşele foarte mari depăşesc ruralul din acest punct de vedere. Mediul rural accesează Internetul cu precădere prin dispozitive mobile, aceasta fiind ”poarta de acces” a internetului la sate, datorită ofertelor operatorilor de telefonie, ofertelor integrate de internet şi cablu tv, accesibilităţii dispozitivelor mobile sub aspectul preţului de achiziţie.

Un client unic este un om, dar un om nu este un client unic

Diversificarea dispozitivelor care facilitează oamenilor accesul la internet a venit ca un răspuns la interesul publicului faţă de internet, faţă de multiplele lui oferte de divertisment, educaţie, ştiri, servicii, etc. Dar, odată cu invazia noilor tehnologii, internetul se confruntă cu o nouă realitate: peste 80 de milioane de clienţi unici în medie pe lună în România în 2015, faţă de doar aproximativ 7 milioane de oameni care accesează internetul într-o lună. Cea mai mare parte a acestor clienţi unici, 70% dintre aceştia, este generată de dispozitivele mobile, restul fiind generaţi de utilizarea calculatoarelor de tip desktop sau laptop.

Dacă raportăm aceleaşi cifre la nivelul unei zile, observăm că în medie în 2015 se înregistrează un număr de aproximativ 7 milioane de clienţi unici online, şi aproximativ 6,5 milioane de vizitatori, de oameni ce utilizează internetul. Raportul devine mai uşor de înţeles şi explicat la nivelul unei zile, dar diferenţa dintre clienţi unici şi vizitatori creşte exponenţial cu perioada de timp raportată.

CITESTE MAI MULT PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

 

Explicaţia este dată în cazul perioadelor mai lungi de timp de creşterea numărului dispozitivelor pe care o persoană le utilizează pentru a accesa internetul, de creşterea numărului de browsere diferite utilizate de pe acelaşi dispozitiv, de particularităţile diverselor browsere şi de ştergerea cookie-urilor. De la începutul anului 2015, creşterea numărului de clienţi unici s-a accentuat din cauza apariţiei unor noi browsere de mobil care sunt setate automat pentru ştergerea frecventă a cookie-urilor.

Fenomene similare există şi pentru mediile tradiţionale, chiar dacă explicaţiile şi interpretările sunt total diferite: o copie vândută a unui ziar nu este egală cu un cititor, ea poate însemna 0 sau 10 cititori în funcţie de multe aspecte, un televizor în funcţiune poate avea 0 sau 100 de telespectatori, dacă un post radio începe să emită într-o zonă, nu va avea implicit şi un număr mai mare de ascultători. Aceste realităţi au fost înţelese şi acceptate, au fost integrate în sistemele de măsurare ale mediilor şi utilizate în modul de livrare al publicităţii în aceste medii. În cazul internetului înţelegerea fenomentului este îngreunată de complexitatea tehnică a mediului, dar şi de faptul că online, publicitatea este livrată, tehnic, clientului unic.

Particularitatea internetului constă în dificultatea evaluării numărului de oameni ce accesează un site sau sunt atinşi de un mesaj publicitar. Fără a lua în considerare problema roboţilor şi a spiderelor de pe internet, clienţii unici reprezintă, la momentul accesului, un om, un vizitator cu gen, vârstă, interese şi opinii, intenţii de cumpărare certe. Niciun mesaj, nicio informaţie nu este livrată în gol. Chiar şi profilul acestui om-client unic poate fi estimat la momentul livrării publicităţii online. Dificultatea apare atunci când încercăm să evaluăm numărul total de oameni atinşi cu mesajul, pe o perioada ce depăşeşte 1 zi sau când se doreşte calculul frecvenţei contactului cu mesajul. Pentru că online, un om poate fi 1, 2, 3 sau chiar 10 clienţi unici, în funcţie de perioada de timp raportată.

Există abordări alternative care fac inutilă rezolvarea problemei din această perspectivă: soluţii de livrare a publicităţii online care încearcă să urmărească clientul unic până la momentul achiziţiei, unificarea clienţilor unici generaţi de o persoană prin crearea unui cont general şi oferirea de facilităţi pentru utilizarea permanentă a respectivului cont sau evaluarea publicului unei campanii oferite de adserverele publicitare. Toate aceste soluţii sunt însă afectate de imposibilitatea realizării deduplicarii între clienţi unici şi vizitatori, oameni care sunt atinşi de mesaj.

În măsura în care mediul online va fi evaluat în comparaţie cu celelalte media, el va trebui să ofere şi răspuns la întrebarea: câţi oameni şi de câte ori i-am atins cu mesajul meu? Cine sunt ei?

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Centrade | Cheil Romania lanseaza DIA – un centru de servicii unic pentru Samsung Europa

Published

on

 

Cheil Europa este agentia selectata de Samsung pentru a lansa DIA (Digital Intelligence and Analytics) – primul centru integrat de servicii digitale si de analiza a datelor.

Centrade | Cheil este mandra sa anunte ca acest centru de servicii, unic prin expertiza sa, care deserveste intreaga piata europeana, este localizat in Romania. In cadrul acestui nou parteneriat, agentia va oferi servicii de analiza datelor ce vor raspunde nevoilor de marketing digital ale Samsung, folosind cele mai noi instrumente analitice. Printre serviciile oferite se numara analiza de date pentru propriile resurse digitale, masurarea si analiza traficului si a conversiei in e-retail, folosirea Hybris pentru e-commerce sau masurarea si analiza traficului pe site-urile partenerilor si ale competitorilor. Asadar, DIA devine principalul centru de analiza a traficului digital pentru Samsung pe piata europeana.

Echipa DIA din cadrul Centrade | Cheil include in prezent 19 de profesionisti foarte bine pregatiti, cu o experienta solida in analiza de date. Fiecare membru al echipei este calificat sa ofere informatii strategice pentru a sprijini luarea de decizii informate cu privire la strategia de continut, optimizare si strategia comerciala pe termen scurt si lung.

Cel mai mare avantaj al Centrade | Cheil este capacitatea sa de a oferi solutii de marketing personalizate, care raspund nevoilor clientilor, pe baza informatiilor obtinute din analiza de date. Agentia are deja o mare varietate de clienti in sud-estul Europei, oferind solutii digitale pentru Raiffeisen Bank, Toyota sau Carrefour.

“Ne bucuram ca am fost alesi sa construim centrul de analiza a datelor pentru Europa. Intelegem pe deplin provocarile din toate industriile cand vine vorba de analiza de date si credem ca informatiile obtinute sunt esentiale in demersul clientului de a-si depasi competitorii. Credem cu tarie ca organizatiile care vor fi capabile sa fructifice puterea datelor, vor castiga competitia pe viitor. Cu siguranta intelegem acest concept si suntem increzatori in puterea noului hub DIA din Romania. Scopul nostru este acela de a putea crea acea experienta perfecta pentru consumatori, folosind analiza de date. Acest nou hub este un pas urias in directia corecta.” a spus Radu Florescu, CEO Centrade | Cheil South East Europe.

Centrade | Cheil ramane una dintre cele mai importante agentii din Romania, cu o gama larga de expertize si servicii axate pe reinventarea modului in care oamenii se conecteaza cu brandurile. Cunostintele de digital marketing deja acumulate in Centrade | Cheil vor oferi impulsul suplimentar necesar pentru a asigura interactiunea cu consumatorii la o scara mai larga folosind tehnologia, solutiile creative relevante si experienta intensa a consumatorului in retea, pentru a raspunde astfel nevoilor clientului.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Promovare Google AdWords sau SEO? Lămuriri de la experții E-Advertising

Published

on

 

Promovarea în mediul virtual a devenit un aspect crucial, care poate să urce un business pe culmile succesului, dar care poate de asemenea să îl „îngroape”, atunci când nu există.

Metodele de promovare care se numără printre cele mai valoroase instrumente atunci când vine vorba de marketing digital sunt AdWords și SEO. Care este însă calea de urmat? Care dintre aceste metode este mai indicată? Câteva lămuriri ne-au oferit experții de la E-Advertising – agenție de digital marketing cu focus pe SEO recunoscută pentru calitatea serviciilor oferite.

Câteva cuvinte despre promovarea prin Google AdWords

Este vorba despre o platformă de publicitate deținută de Google, pe care o pot utiliza agențiile de publicitate pentru a plasa anunțuri în paginile de rezultate în urma căutărilor efectuate pe Google, dar și în numeroase alte site-uri participante la programul AdWords. Atunci când vorbim despre promovare Google AdWords, vorbim practic despre un uriaș sistem în care advertiserii licitează pentru locurile de publicitate disponibile.

SEO – ce este și cum poate să ajute

Este vorba despre un proces complex, care vizează optimizarea website-urilor și/sau a paginilor web în vederea obținerii unor poziționări cât mai bune ale acestora în rezultatele oferite de motoarele de căutare pe cuvinte cheie specifice nișei pe care activează site-urile în cauză. Un website optimizat devine automat mai „prietenos” cu motoarele de căutare, care îl pot parcurge și indexa mai ușor, dovedindu-se în același timp mai util și mai relevant pentru utilizatori.

AdWords versus SEO – repere comparative

Pentru a lămuri pe deplin situația, specialiștii de la E-Advertising ne-au menționat două repere comparative între SEO și AdWords:

  • Traficul obținut din AdWords este plătit, în timp ce traficul provenit din SEO este gratuit. Unii ar putea contrazice această idee, însă explicația e simplă, chiar dacă și serviciile SEO presupun costuri. Diferența în acest caz constă în rezultatele de durată și traficul organic oferite de SEO, chiar și după încetarea colaborării cu o agenție specializată pe aceste servicii, spre deosebire de AdWords, care încetează să mai furnizeze trafic odată ce bugetul alocat se epuizează.
  • Promovarea Google AdWords oferă rezultate mai rapide decât SEO. Campaniile publicitare, odată realizate, reușesc să genereze rapid trafic targetat în funcție de interesele specifice ale utilizatorilor. Dacă se alege calea promovării prin SEO, poziționările bune în clasamentul Google și generarea de trafic necesită o perioadă mai îndelungată de timp și eforturi susținute în acest sens.

Ce alegi pentru business-ul tău? AdWords sau SEO?

Răspunsul la această întrebare depinde de nevoile business-ului în cauză, după cum specifică și experții de la E-Advertising.

În situația în care se doresc rezultate rapide, ușor de cuantificat și monitorizat, în vederea vânzării, identificării de noi clienți sau chiar de testare a produselor și serviciilor, a alege promovare Google AdWords este o recomandare – în special pentru afaceri la început de drum sau care își doresc să atragă rapid trafic bine targetat.

Pe de altă parte, nu trebuie dată la o parte optimizarea SEO a site-ului. Folosirea marketingului prin continut, optimizarea acestuia pentru motoarele de căutare în vederea obținerii de trafic organic suplimentar și promovarea conținutului optimizat în mediile sociale (rețele de socializare sau social media) reprezintă o rețetă care poate aduce succesul pentru orice business care activează în online. Se va realiza astfel consolidarea afacerii, care va avea parte de rezultate și trafic organic pe termen lung, dacă măsurile implementate vor fi cele care pot avantaja business-ul, crescându-i valoarea în ochii motoarelor de căutare, dar și al utilizatorilor.

Scurtă concluzie

Pentru unii poate părea paradoxal, însă SEO și AdWords nu sunt de fapt concurenți. La întrebarea „Ce alegi pentru business-ul tău? AdWords sau SEO?” răspunsul e unul simplu: AMBELE. Pe termen scurt, AdWords este un instrument de marketing digital care poate atrage trafic rapid, însă este nevoie și de SEO pentru a menține și a îmbunătăți pe termen lung rezultatele în ceea ce privește poziționările și traficul organic atras. Cei interesați de aceste servicii pot obține mai multe informații contactând reprezentanții E-Advertising – datele de contact pot fi găsite pe site-ul oficial e-advertising.co.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Ce trebuie sa stii despre dezvoltarea unui magazin online

Published

on

 

Te gandesti la dezvoltarea unei afaceri cu un magazin online? Punerea in aplicare unui plan pentru dezvoltarea si promovarea unui site e-commerce este dificila, cu numerosi pasi si decizii care trebuie luate la momentul oportun. Iata ce trebuie sa stii daca te gandesti sa urmezi drumul infiintarii propriei afaceri cu comert electronic.

Momentul  potrivit pentru crearea unui magazin online. Prea devreme sau prea tarziu nu exista atunci cand vine vorba de creare magazin online. Indiferent de varsta pe care o ai, poti incepe imediat dezvoltarea ideii tale daca ai incredere deplina in aceasta, iar primul aspect extrem de important este sa nu te gandesti la bani ca la o problema.

Conceptul business-ului tau online. Acum este momentul sa dai frau liber imaginatiei tale si sa fii cat mai creativ. Inainte de a incepe procesul de realizare magazin online ai de parcurs cativa pasi importanti care sa asigure succesul acestuia. Este necesar sa arunci o privire in jurul tau, sa iti dai seama ce lipseste sau ce ar mai putea fi imbunatatit si sa folosesti aceste aspecte in favoarea afacerii tale online.

Numele brand-ului tau. Denumirea aleasa pentru brand-ul tau trebuie sa fie relevanta pentru afacerea ta si, probabil cel mai important, numele sa fie unic si disponibil pentru prezenta online pe toate canalele. Incearca sa nu sari acest pas, oricat de neimportant ti se pare a fi, pentru ca, in realitate, este un factor care conteaza si cantareste foarte greu in dezvoltarea acestui tip de business.

Pregatirea pentru dezvoltarea unui magazin online. Pregateste-te sa intri intr-o bucla nesfarsita cu numeroase ore dedicate intreg procesului specific unui magazin online. Acest tip de business iti va ocupa aproape tot timpul, astfel ca este bine sa iti setezi asteptarile si sa iei in calcul acest aspect. In cazul in care iti doresti sa imparti responsabilitatile cu un partener/co-fondator este bine sa investesti timp pentru a-l gasi pe cel potrivit. Acesta trebuie sa iti impartaseasca visul si sa fie dedicat, pentru ca afacerea cu comert electronic sa ajunga sa fie una de succes. Important este sa iti alegi un partener care dispune de un set de abilitati diferit de al tau pentru a va putea completa pe plan profesional si a conduce armonios afacerea. Chiar daca nu atat de usor de pus in practica, incearca sa stai departe de gandurile negative, pentru ca aceste distrageri iti vor afecta drastic performanta si daca vrei sa ai succes acest lucru nu este permis.

Implementarea ideii tale. Acum ca ai pregatit tot, trebuie sa iti alegi cu grija echipa care te va ajuta sa dezvolti magazinul online. Oamenii care te inconjoara sunt motoarele care vor genera succesul afacerii tale. Inconjoara-te cu oameni inteligenti, puternici si care cunosc foarte, foarte bine domeniul lor de activitate. Pentru realizare magazin online indreapta-te catre o companie care a dedicat ani buni pentru dezvoltarea acestora si care are un portofoliu impresionant. Nu face rabat de la calitate, chiar daca asta inseamna o investitie mai mare, pentru ca mai tarziu o sa regreti.

Promovarea magazinului online. Multi antreprenori ai acestui tip de business online, considera ca realizarea magazinului online de catre o echipa de programare este ultimul pas catre succes, iar dupa cateva luni bune constata ca succesul intarzie sa apara si, fie continua sa spere la un miracol, fie inteleg ca in realitate business-ul nu va avea niciodata succes fara a implica partea de promovare a produselor catre audienta potrivita. Chiar daca site-ul nu este finalizat, poti incepe sa configurezi mai intai profilurile de social media si sa generezi continut pe blog, astfel ca in ziua 1 sa nu incepi de la zero, ci sa ai deja un istoric pregatit. Dupa ce magazinul online devine functional, nu uita, fara promovare este ca si cand acesta nu exista, pentru ca poate vor dura ani intregi pana ce site-ul va fi descoperit de potentialii clienti sau, in cel mai rau caz, nu va fi niciodata accesat.

Sa dezvolti propriul magazin online nu este nici pe departe o sarcina usoara. De la alegerea produselor, evaluarea si aprovizionarea acestora si pana la dezvoltarea si lansarea site-ului si cresterea semnificativa a vanzarilor, exista numeroase piese de puzzle care trebuie alaturate. Cu toate acestea, cu un plan bine stabilit, bazat pe o cercetare amanuntita, visul tau poate sa se implineasca, asigurandu-ti succesul in acest domeniu.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending