Connect with us

MAGAZIN

Bucurestiul Vechi – Bizantul visului meu

Published

on

 

As vrea o clipa cu mine dar genele se lasa, ochii mi s-au inchis si parca intr-un ‘lag’ al extazului, am vrut pentru o clipa sa exist. Sa simt ca sunt alaturi de sinele meu, ca suntem eu si cu mine insumi prieteni, pentru o clipa macar; ca imi doresc sa ma rup de vuietul padurii in care am copilarit, de alter-egoul ce nu ti-e prieten numai cand norma absecede asupra ta.  Nu vreau sa mai fiu copilul calugarit, sau bunicul apus  de vreme si greutati, intr-un colt uitat de lume.

Am avut indrazneala sa cred ca zbor, sa ma desprind de pamant odata cu o pala de vant si sa ma uit in sus, sa ajung, sa devin, sa renasc, sa zambesc si sa doresc, sa cred ca am si eu locul meu.

Si naste asa, fara voie, in sufletul meu, un nou eu al libertatii, al dorintei de a fi, dezinhibitor, un alt-ego, ce vrea sa tina in maini eul primar, neregasit in sine insusi, ce in decupajul sau initial a fost cladit in fortaretele arhetipale ale mostenirii sale avatarice, mai intai un indo-european ce nu se regasea in proprii stramosi, un aurelian invins si retras in cosmelia ce singur o parasise, un pagan otoman ce se apara de sine cucerind si subjugand neamuri, apoi un postbizantin decazut in propriul sau Constantinopol, revictimizator si pierdut in visul sau etern de a fi european, apoi un balcanic victima a franelor clasicului Orient, tintuit si  fractat in tipologii care nu ma lasau, nu-mi dadeau voie,  ma retractau, ma regresau, ma introiectau in pierderea propriului meu eu.

Am repirat mai apoi, in ‘flash-back’-ul temporal al egoului meu, visand, la jumatate din al doilea mileniu, intr-o mahala cu iz germanic, coagulata langa o mica parohie de la o margine de pod al Mogosoaiei, haotica, pe nestiute aparuta, plina de trecatori si negustori de natii peste cateva, ce poate prin tunelurile timpului au calatorit si ei asa ca mine si care au ajuns poate asemeni sa sa se resimta, visandu-se si ei sub stralucirea unui jabou sau unei rochii din muselina, a unei printese a palatului de langa pod, sau locuitorii vreunei manstiri in care Radu Voda si-a marturisit credinta sa unui hangiu ce indulcea fascinant sufletele drumetilor, asemeni Elenei din Troia razboinicilor cuceritori, cu pocale de vin de mic Paris, parca pe nestiute.

Purtam joben si frac si ca in „modele Parisului”, voiam sa absorb tot, sa imi capat un pasaport la recunoastere si sa invat totul despre el, cuvinte imprumutate,  sa ma impanez cu moderne neologiosme frantuzite amestecate cu ancestralitate daca. Imi revendicam dreptul de valahian, moldovean sau transilvanean pe un colt de banca roasa de timp de la marginea mahalalei, plina de praful unui satuc nestiut de nimeni ce incepea de la marginea sa si parca unde „micul Paris” sfarsea, lasand locul unui „mare sat”.

Imi fugea, in spatiul mental al visului, o  pelicula la care eram partas, dar parca se rupsese, lasand o imagine fugita, cu ceata si un alb de ecran in care simteam ca ma pierd, ca intr-o stare de beatitudine hipnoida. Atunci am vrut sa ma transorm,  sa fiu personaj intr-o paradigma balcanica – sa ma simt si eu un simbol de modernitate ce rememora halucinant, in pelicula la al carei spectator eram, societati medievale intarziate, revendicate sub „Sublima Poarta”, tarziu contaminate si recompuse in Renastere si Luminism; sa redevin si eu odata cu ele; pentru ca nici fumul de narghilea , nici muselina sau dantela unui mahalagiu vanzator de fineturi  scumpe, nu imi sustinea stapilopozii acelui ego tintuit si prizonier in clasicul Orient, ego ce se apara de el insusi, si nu ma lasa ajung la tarm, in efortul de a ma retrage la mal, din marea alter-egoului meu ce traia visul acestei istorii. 

Se incapatana sa ma lase sa plutesc in neant, in acest alt eu al sinelui meu, fara voia de a-mi revedica nici macar pentru o clipita,  dreptul la axioma fericirii sensului pentru care egoul meu primar lupta. Si care frustrat, neregasit, creandu-si acest alt-ego cu care sa invinga, voia din nou sa se apere, sa nu isi duca la capat misiunea pentru care a fost insa creat, cu riscul existentei mele in fantasma; de a pluti in continuare in marea acestui alterego creat de constiinta mea naratorie, fara nici o inhibitie, in interiorul egoul meu primar. Neavand scapare catre mal am inceput in acelasi vis sa inot spre larg, pentru un nou mal.

Ma transformasem asadar, din clasic in modern, sa resping cumva corsetul patrimoniului oriental ce imi norma conditia de plecare si  sa ma asimilez valorilor modernismului, intru eterna speranta a evolutiei, intr-o incorporare aproape fara selectie de valori ale unui vest promitator;  sa ma supun in visul meu, conditiei ‘sine–qua–non’ de a ma imbraca in aceasta noua identitate a mea, asteptata a se construi. Valul ma purta prin cheiuri, parcuri si gradini, privind parca prin neant timpul, de la fereastra unui „tramvai cu cai” mergand agale pe strazile pietruite de altadat’, intr-un parfum ce te ademenea serpuitor sa te pierzi in escapade nocturne, pana in micile  fundaturi neinsemnate inca de urmele unui razboi, ale Bucurestilor de atunci.

Simt cum malul e inca departe, iar himerele visului,asemeni unor sirene, sunt coplesitoare, nu ma lasau sa ma desprind de franghiile ce ma tineau in larg, iar ‘never-endingul’ devea un veritabil laitmotiv.

Deodata, un impuls pe nestiute ma face sa abandonez lupta sinelui prin intermediul alter-egoului creat spre a ma salva, de a ajuge la un vreun mal in visul meu, iar ochii se deschid ca intr-o redevenire, ce parca imi transformase filogenetic, metafizic firul rosu al acelui alt-eu restaurator, captiv inca al celui primar din sine, plasmuitor al visului, ce ar fi trebuit sa ma salveze in conditia de subjugat avataric, de a ma elibera de anxietatea existentiala a prizonierului din mine; genele se ridicau si ma trezeam dintr-o experienta, pe undeva esuata intr-un vis metaforic al istoriei. 

In sinea mea simteam, nemultumirea unei istorii repetate la nesfarsit si spiralate parca intr-o „Coloana a Infinitului” care nu-si atinge limitele.

Ma trezesc asa si acel ‘lag’ al extazului in care linistit adormisem, se risipeste si vad o zi de vara plina de incandescenta unei calduri toride inundat de dorinta de a-mi topi frustarea creata de esecul acestui alter-ego salvator, ce nu prea a reusit; sa o topesc in soarele arid si odata cu ea, legaturile trecutului ce parca nu a invatat nimic de la el insusi.

Acum simt ca vreau sa fac ceva. Sa imi recastig existenta pierduta in secole avatarice ale existentei spiritului meu. In acelasi Bucuresti  de altadat’, sa  cobor din abisurile fantasmei, in realul cotidian. Gradini, parcuri pline de fori, strazi complet transformate, aglomeratie, totul imi reaminteste de un parfum alegoric, ce parca nu–si schimba esenta ci doar tonurile intr-un alt registru.

Un caleidoscop de modernism al Bucurestiului actual, alearga langa dorinta mea de a-mi recapata identitatea existentiala a primului meu eu, parca palid pierdut acum in cotidian, si sa abandonez lupta prin alte egouri, desi izul apoteotic al istoriei timpului nu poate fi sters, ramanand incrustat in memoria  mea ancestrala. Pentru ca asa evolutionam.

Traiesc acum intr-o lume ce se vrea a fi evoluata, ce parca repeta istoria mostenita intr-0 alta dimensiune fizica. Asta parca imi  procura un soi de confort interior si sper ca acesta sa resusciteze asteptarea finala. Sunt nevoit sa accept o realitate prezenta, unitententa spre material, si o ambivanta a spiritului, un melanj al baletului intre extreme, ce ma invadeaza afectiv si care  hraneste  spiritul meu, ramanand insa speranta si dorinta unui vis cu sens, jinduit de la inceput, de a fi eu, liber, singular, evoluat si neinvadat brutal de abisul etosului colectiv subred si nesigur.

O lume ce parca vrea sa renege constante castigate prin timp, sa le inece in materie. Taina acestui vis se spulbera in zori cand viteza ia proportii greu tangibile de a le face fata. O lume ce alearga spre a-si castiga viata de zi cu zi, in aglomeratia unei capitale europene ce a sincopat in existenta sa, dupa jumatate de secol de retrard pecuniar, si care parca incearca sa recupereze o sansa pierduta.

Incerc acum, sa ma adaptez si sa ma apropii parca de o participatia mistica a egolului meu copil ce are nevoi bazale. Impetuos fugara, lumea in care traiesc se refugiaza intr-o compresie a timpului ce a capatat alte valente. O lume in care, vioara primadona canta un solo al egocentrismului. Copii ce merg la o scoala ce parca si-a pierdut rolul formator, batrani intr-o senescenta incarcata de trecerea anilor si epocilor, tineri bine imbracati intr-o permanenta demonstratie a ‘insight-ului’ eului lor, cateodata parca fara identitate proprie, aderentii unor dubioase valori  ale modernitatii, procurate cu un slab filtru dintr-o cultura vestica, amprentati  de mediu cateodata fara de masura, dispusi sa faca si ei ce pot pentru a fi parte la actiune, orice pentru a fi in prezent.

Ma trasform si eu intr-unul din ei, pe nesimtite si incerc sa parcurg impreuna cu semenii mei, un drum in speranta descatusarii finale a propriului meu ego. 

Rand pe rand muncesc, incerc sa traiesc, sa fiu fascinat de minunile tehnologiei, sa ma distrez, sa recompun ceva ce cred ca ma va face fericit. Pentru ca nu sunt cineva, incerc sa devin, pentru ca sunt deprimat ma joc, pentru ca sunt nesigur ma apar, intr-o frica ce nu ma lasa de multe ori sa fiu eu insumi; pentru ca sunt tensionat ma duc sa beau un pahar amicii, pe o veche strada ce pastreaza candoarea numelui pe care din timpuri imemoriale il poarta, merg in discoteci unde incerc sa ma exprim asa cum cred ca as fi, sau cum cred ca as fi mai fericit. Dar frustrarea evolutiei mele, a eului meu, de-a lungul timpului ma apasa parca zilnic, pentru ca peste tot valoarea materiala primeaza si am uitat ca am nevoie si de mine.

Accept sa nu mananc pentru ca sa ma imbrac, accept sa arat frumos pentru ca asta imi da confort si incredere, sau pentru ca asta se cere de la mine,  sa fiu furios pentru ca nu sunt recunoscut sau apreciat,  sa uit de mine prin lumea larga, pentru ca sa am cu ce trai; sa imi iau, nu joben sau muselina, dar haine firmate  pentru ca lumea vede si apreciaza, sau o prietena frumoasa pentru ca sa am cu cine iesi in lume, sa ascult o muzica intr-un club care imi place pentru ca place si altora, fugind parca iarasi de mine.

Si cu trecerea anilor, vad ca lumea se schimba, ca la tot ceea ce eu am achiat tematica e diferita, iar asa, imi devine straina, ca m-am amagit inotand intr-un vis pentru a evada din Bizantul franelor mele interioare, iar in realitate, nu am facut altceva decat sa le ignor, asemeni semenilor mei, fara a-mi gasi plaja malului plin de soare, spre care cu disperare incercam sa ma indrept; si astfel sa ma desprind… , poate si pentru ca viata m-a luat prin surprindere, negasindu-mi ragaz de a ma lasa sa fiu pregatit pentru eliberarea din adancul sinelui meu interior…

Dr. Adrian Paler-Psihiatru

Lasa un comentariu aici!

3 Comments

3 Comments

  1. Petrut Nechifor

    25 iulie 2011 at 23:20

    Foarte frumos

  2. Dr.Mihaela Ciocanaru

    15 martie 2011 at 18:14

    uau! esti un geniu, Adrian!

    Dr. Mihaela Ciocanaru -Psihiatru
    Mont de Marson -France

  3. Dr.Iolanda Stanciucu

    14 martie 2011 at 20:11

    Super!

    Dr.Iolanda Stanciucu,
    Psihiatru-Malmo,Sweden

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Spectacolul MOLIÈRE | ERÉILOM deschide cea de-a șasea ediție a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard

Published

on

 

Vineri, 12 octombrie 2018, Primăria Municipiului București, prin Teatrul Nottara, cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii și Identității Naționale și al UNITER, deschide cea de-a șasea ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, cu premiera spectacolului MOLIÈRE | ERÉILOM, în regia lui Roman Feodori, la ora 18:30, la Sala Horia Lovinescu.

Roman Feodori, colaborator al Teatrului Nottara în urma Laboratorului de Teatru DENS din 2017, este directorul artistic al Teatrului Tânărului Spectator din Krasnoiarsk și câștigător a patru Premii Masca de Aur. Din distribuție fac parte Șerban Gomoi, Rareș Andrici, Vlad Bălan, Răzvan Bănică, Dani Popescu, Crenguța Hariton, Cristina Juncu, Ada Navrot, Isabela Neamțu, Filip Ristovski, Mihaela Subțirică, Sorina Ștefănescu și Laura Vasiliu. Scenografia este semnată de Olga Nikitina, coregrafia de Aleksandr Andriașkin, light designul de Taras Mihalevski, iar muzica de Tibor Cári.

Spectacolul creionează un portret inedit, emoționant al lui Jean-Baptiste Poquelin, cunoscut ca Molière, dramaturgul ale cărui piese de teatru se joacă pe toate scenele lumii de aproape patru secole. În montarea regizorului rus, povestea-cadru pornește de la Viața Domnului de Molière de Mihail Bulgakov și de la piesa de teatru scrisă de acesta, Cabala bigoților, la care se adaugă scene din patru piese esențiale ale dramaturgului francez, Vicleniile lui Scapin, Bolnavul închipuit, Tartuffe și Don Juan. Viața lui Molière, un artist care a luptat pentru libertatea de expresie în pofida tuturor restricțiilor epocii, poate fi înțeleasă cel mai bine prin creațiile sale. „Respiră, trăiește. Molière este nemuritor” – spectacolul lui Roman Feodori valorifică modernitatea dramaturgului, potențialul comic din creația acestuia, dar și aspectul critic la adresa tarelor societății.

 

În acest an, Fest(in) pe Bulevard se desfășoară în trei etape: ca preambul al Festivalului, în perioada 7 aprilie – 6 mai, a avut loc secțiunea „Planeta Shakespeare(Invitați de onoare), în parteneriat cu Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova și cu Fundația Shakespeare; secțiunile de tradiție sunt programate în perioada 12 21 octombrie: Fest(in) pe Bulevard, iar pe 21 și 22 noiembrie, secțiunea MultiArt EXIT (organizată în colaborare cu Administrația Națională a Penitenciarelor) va oferi ocazia persoanelor private de libertate să se manifeste artistic, pentru a facilita reintegrarea ulterioară a acestora în societate.

În perioada 12 21 octombrie, Fest(in) pe Bulevard va cuprinde peste 30 de producții scenice, grupate în mai multe secțiuni, la care participă artiști din nouă țări: România, Franța, Germania, Republica Moldova, Bulgaria, Rusia, Italia, Serbia, Kazahstan. Conceptul festivalului aparține teatrologului Marinela Țepuș, iar selecția spectacolelor a fost realizată de către Narcisa Mocanu (curator teatral), Raluca Rădulescu (jurnalist teatral), Marinela Țepuș (teatrolog). Juriul Secțiunii Criza comunicării este format din personalități ale teatrului românesc: Emil Boroghină (actor și directorul fondator al Festivalului Internațional Shakespeare din Craiova, președintele Fundației Shakespeare), dr. Roxana Croitoru (critic de teatru), Irina Ionescu (teatrolog), prof.univ.dr. Carmen Mihalache (critic de teatru), Doru Mareș (critic de teatru).

 

Secțiuni de tradiție:

  • Criza comunicării – secțiune competitivă, în cadrul căreia vor fi supuse atenției spectatorilor producții a căror temă este, ca în fiecare an, de impact pentru societatea actuală;
  • Bulevardul Comediei – secțiune competitivă, care propune spectacole de mare succes. Juriul va fi alcătuit din cinci membri aleși din public;
  • Premiere în FEST(in) – cele mai noi producții ale Teatrului Nottara, altele decât cele legate de temele celorlalte secțiuni;

Invitați speciali – producții de bună calitate și de succes, care aparțin unor teatre partenere și care completează, prin temele abordate, tematicile Festivalului;

In memoriam, dedicată unor personalități teatrale dispărute, care au avut o contribuție importantă la evoluția teatrului românesc (în acest an: actorii       Gilda Marinescu, Vali Preda și scenograful Sică Rusescu).

 

Festivalul cuprinde și evenimente conexe: evenimente stradale,  colocvii, spectacole-lectură pe texte adecvate temei centrale, discuții cu publicul după reprezentații, lansări de carte (de teatru), expoziții de fotografie de teatru, întâlnirile AICT.RO, aniversări ale unor personalități teatrale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Camelia Potec vorbeste despre sport si copii la Maternopedia pe 26 si 27 octombrie

Published

on

 

Asociația SAMAS organizează, în zilele de 26 și 27 octombrie, conferința MATERNOPEDIA, pe teme legate de sănătatea mamei și a copilului.

Evenimentul, care are loc la Sala Dalles, se adresează atât cadrelor medicale, cât și părinților și publicului larg. Aceasta este cea de-a 5-a ediție a conferinței naționale SAMAS, eveniment în care specialiști de renume discută despre cele mai grave riscuri privind sănătatea perinatală, precum și cele mai accesibile și eficiente soluții.

MATERNOPEDIA reunește anul acesta invitați de top din țară și străinătate, lucrările conferinței abordând subiecte precum percepția parentală privind vaccinurile, alăptarea, tulburările de somn la copii și adolescenți, autismul și depistarea precoce, tulburările digestive la sugar și copilul mic, recomandări privind diversificarea, alimentația sănătoasă la preșcolari și impactul tulburărilor de alimentație asupra copilului.

Vă puteți înscrie la conferință la următorul link: https://bit.ly/2Q3sRSD și vă recomandăm lucrările susținute de:

 

Prof. Dr. Doina Pleșca: Importanța comunicării către profesioniști și public a informațiilor referitoare la vaccinul Pneumococic 13 Valent

Dr. Mihaela Oros: Metode de screening a tulburărilor de somn la copii

Dr. Anca Pavel: Indicații nutriționale în diabetul gestațional

Conf. Dr. Mihai Craiu: Bariere în percepția parentală privind vaccinurile și comunicarea în epoca Social Media

Claudia Bider (moașă din Elveția): YOGA pre și post natală

PhD. Carel Vereijken (Senior Food and Health Psychologist – Olanda): Mecanismele psihologice din spatele deciziei mamei de a opri timpuriu alăptarea

Dr. Cristian Soreanu: Frenul lingual scurt. Cum recunoaștem prezența sa, ce probleme generează, când și cum îl tratăm?

Dr. Corina Cîlcic: Cele mai frecvente tulburări digestive la sugar și copilul mic, cum le depistăm, cauze și măsuri terapeutice

Dr. Florina Rad: Tulburările de spectru autist (TSA)

Dr. Marina Oțelea: Beneficiile pe termen mediu și lung ale recomandărilor actuale privind diversificarea

Prof. Dr. Gabriela Radulian: Riscurile pe termen lung asociate obezității infantile

Anca Grecu (doctor în educație fizică și sport): Sporturi recomandate pentru copii în funcție de vârstă

 

Invitat special: CAMELIA POTEC – campioană olimpică, Președinte al Federației Române de Natație, dar mai ales proaspătă mămică.

Programul complet al evenimentului este disponibil pe pagina de facebook Maternopedia – goo.gl/gDfVLK

Se vor acorda puncte EMC cadrelor medicale prezente la eveniment.

 

Despre Asociația SAMAS

Asociația SAMAS este organizația nonprofit, care a dezvoltat prima rețea națională de educatori perinatali (din rândul asistenților medicali și moașelor), specializați în educația prenatală și postnatală, în nutriția mamei și copilului. Obiectivele asociației pe termen lung sunt: creșterea ratei de alăptare exclusivă, informarea corectă a mamelor despre procesul nașterii, îmbunătățirea stării de sănătate a mamei, dar și a bebelușului, printr-o nutriție echilibrată din timpul sarcinii, cât și postnatal.

Asociația SAMAS oferă cel mai extins program de sănătate și suport pentru mame și sugari în primele 1.000 de zile, înainte și după naștere, atunci când pot fi puse bazele unei vieți sănătoase a viitorului adult. Activitatea educatorului SAMAS este inspirată din modelul occidental de educație și sprijin al gravidelor și proaspetelor mame. În țări precum Franța, Germania, Austria sau Elveția, peste 70% din mame apelează la servicii similare.

În paralel, Asociația SAMAS și-a propus extinderea Rețelei de Educatori Perinatali SAMAS, oferind burse de formare cadrelor medicale (asistenți medicali și moașe), care, în urma cursurlor intensive și a perioadei de practică, devin Educatori Perinatali Certificați SAMAS, cu acreditarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR).

Rezultatele Asociației SAMAS în perioada 2013 – 2017:

  • 5 Centre Regionale SAMAS: în București, Pitești, Iași, Bistrița, Timișoara
  • 674 Educatori Perinatali au făcut cursurile SAMAS
  • Peste 084 de mame au primit informații de la Educatorii SAMAS
  • Peste 20 de orașe din țară sunt cuprinse în Rețeaua SAMAS
  • 333 mame au participat la cursurile SAMAS în peste 20 de orașe
  • Asociația SAMAS a oferit educație și suport perinatal unui număr de 4200 de gravide și mame din medii defavorizate în 8 orașe la nivel național.

Asociația a fost înființată datorită extinderii și dezvoltării Programului SAMAS, inițiat de Fundația Crucea Albă, Fundația Nutricia și Crucea Roșie – Filiala Sector 6, susținut de Danone Ecosystem.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

ParkLake găzduiește în premieră, în București evenimentul ,,100 pentru România”

Published

on

 

ParkLake Shopping Center găzduiește pe data de 24 octombrie 2018, ora 19:00, proiectul ,,100 pentru România” – un eveniment organizat în premieră în București, într-un centru comercial. În cadrul acestuia, 100 de artiști, din patru generații diferite, se unesc într-o singură trupă, proiectul fiind astfel un demers muzical unic în România prin amplitudine și mesaj.

 

Începând cu ora 19:00, publicul este așteptat să se bucure alături de cei 100 de artiști (instrumentiști și soliști) care urcă pe scenă și, timp de 100 de minute, să fredoneze unele dintre cele mai cunoscute și frumoase melodii din istoria muzicii românești. Florin Grigoraș, Cornel Ilie, Mircea Baniciu, Dan Bittman, Cristi Minculescu, Paul Ciuci, Adrian Despot, Stefan Boldijar, Adrian Despot, Roman Iagupov și Flavius Buzilă vor simți în același timp, împreună cu publicul, emoția cântecelor românești legendare.

Tribut unic adus muzicii și culturii românești, concertul face parte dintr-o serie de patru evenimente, primul având deja loc la Sibiu în data de 12 septembrie, urmând Cluj-Napoca și Chișinău. Acestea își propun, în anul centenarului, să readucă pe buzele românilor versurile și melodiile a patru generații diferite de artiști și să-i unească pe aceștia prin emoția unei experiențe memorabile.

 

Pe 24 octombrie 2018, la ParkLake, bucureștenii sunt așteptați să descopere ,,100 pentru România”:

  • 100 de minute de muzică legendară
  • 100 de artiști, instrumentiști și soliști
  • Patru generații de muzicieni
  • Muzica ce unește generațiile

Proiectul este organizat de Asociația Cultural – Artistică Hara și finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending