Connect with us

Film

Castigatorii Premiilor Oscar – editia 82, The Hurt Locker învingătorul Galei

Published

on

Ceremonia, prezentată de cunoscuţii actori americani Alec Baldwin şi Steve Martin, a fost marcată de momente de umor irezistibil şi de strălucirea starurilor care au urcat pe scena celei mai urmărite festivităţi anuale dedicate filmului.

De altfel, Steve Martin nu s-a aflat la prima prezenţă pe scena Premiilor Oscar, pe care le-a mai prezentat singur în 2000 şi 2002. Urmărite live de sute de milioane de telespectatori din întreaga lume, Oscarurile au putut fi văzute şi anul acesta în direct în România, nedublat, prin intermediul HBO România, urmând o tradiţie care va continua şi în 2011, la cea de-a 83-a ediţie a Premiilor.

Mai jos aveţi lista completă a câştigătorilor statuetelor Oscar în 2010.

Cel mai bun film de lung-metraj
The Hurt Locker (2008): Kathryn Bigelow, Mark Boal, Nicolas Chartier, Greg Shapiro

Cel mai bun actor într-un rol principal:
Jeff Bridges pentru Crazy Heart (2009)

Cea mai bună actriţă într-un rol principal
Sandra Bullock pentru The Blind Side (2009)

Cel mai bun actor într-un rol secundar
Christoph Waltz pentru Inglourious Basterds (2009)

Cea mai bună actriţă într-un rol secundar
Mo\’Nique pentru Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (2009)

Cea mai bună regie
Kathryn Bigelow pentru The Hurt Locker (2008)

Cel mai bun scenariu original
The Hurt Locker (2008): Mark Boal

Cel mai bun scenariu-adaptare
Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (2009): Geoffrey Fletcher

Cea mai bună imagine
Avatar (2009): Mauro Fiore

Cel mai bun montaj
The Hurt Locker (2008): Bob Murawski, Chris Innis

Cea mai bună scenografie
Avatar (2009): Rick Carter, Robert Stromberg, Kim Sinclair

Cele mai bune costume
The Young Victoria (2009): Sandy Powell

Cel mai bun machiaj
Star Trek (2009): Barney Burman, Mindy Hall, Joel Harlow

Cea mai bună coloană sonoră originală
Up (2009): Michael Giacchino

Cea mai bună melodie originală
Crazy Heart (2009): T-Bone Burnett, Ryan Bingham(\’The Weary Kind\’)

Cel mai bun mixaj de sunet
The Hurt Locker (2008): Paul N.J. Ottosson, Ray Beckett

Cel mai bun montaj de sunet
The Hurt Locker (2008): Paul N.J. Ottosson

Cele mai bune efecte speciale
Avatar (2009): Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham, Andy Jones

Cel mai bun film de animaţie (lung metraj)
Up (2009): Pete Docter

Cel mai bun film într-o limbă străină
El secreto de sus ojos (2009)(Argentina)

Cel mai bun film documentar (lung metraj)
The Cove (2009): Louie Psihoyos, Fisher Stevens

Cel mai bun film documentar (scurt metraj)
Music by Prudence (2010): Roger Ross Williams, Elinor Burkett

Cel mai bun film de animaţie (scurt metraj)
Logorama (2009): Nicolas Schmerkin

Cel mai bun film de scurt metraj (live action)
The New Tenants (2009): Joachim Back, Tivi Magnusson

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
1 Comment

Lasă un răspuns

Film

Ada Solomon, noua președintă executivă a European Women’s Audiovisual Network

Published

on

Producătoarea Ada Solomon preia luna aceasta președinția EWA – European Women’s Audiovisual Network de la regizoarea Isabel de Ocampo.

Misiunea rețelei este de a încuraja egalitatea de gen pentru femeile care lucrează în domeniul audio-vizual, privind accesul și oportunitățile de angajare și finanțare pe plan european.

Între obiectivele EWA se numără crearea unei comunități puternice a profesionistelor din domeniu, care împărtășesc experiențe și se susțin reciproc, precum și promovarea vizibilității conținutului audio-vizual realizat de femei, în general, și de membrele rețelei, în mod particular.

European Women’s Audiovisual Network acordă anual premii la festivalurile DOK Leipzig, WEMW-Trieste și La Coruña.

Ada Solomon s-a implicat, de-a lungul anilor, în multe dintre activitățile EWA, precum moderarea dezbaterii „Gender Representation in European Films”, în 2014, la Berlin, susținerea unui masterclass la adunarea anuală a membrilor EWA din 2017, iar anul acesta, la Trieste, a participat la schema de mentorat pentru producătoarele de film aflate la început de drum.

Născută în București, Ada Solomon și-a început cariera în publicitate, iar în 1993 a devenit producător de film. În 2004, a pus bazele Hi Film Productions împreună cu Avi Karpick.

A produs și coprodus peste 50 de filme, care însumat au primit peste 180 de premii la festivaluri din întreaga lume. Ada Solomon a coprodus filme în mai mult de 15 țări din Europa, iar peliculele la care a lucrat au fost vândute în peste 50 de teritorii.

De numele Adei se leagă scurtmetraje multi-premiate realizate de Cristian Nemescu („Marilena de la P7”) şi Radu Jude („Lampa cu căciulă”), lungmetrajele de debut ale lui Radu Jude („Cea mai fericită fată din lume”), Răzvan Rădulescu („Felicia, înainte de toate”) şi Paul Negoescu („O lună în Thailanda”), şi documentare realizate de Alexandru Solomon („Kapitalism, reţeta noastră secretă”, „Cold Waves – Război pe calea undelor” și „Ouăle lui Tarzan”).

Ada Solomon este producătorul lungmetrajului „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, semnat de Adrian Sitaru, dublu premiat la Festivalul Internaţional de la Locarno 2011, precum şi al filmelor lui Radu Jude „Toată lumea din familia noastră”, câştigătorul premiului Heart of Sarajevo 2012, al marelui premiu Bayard d’Or şi al premiul pentru cel mai bun actor la Namur IFF, al marelui premiu CinEast IFF, „Aferim!” – selectat în peste 30 de festivaluri şi premiat la Berlin 2015 cu Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor, cu marele trofeu la IndieLisboa, cu premiul FIPRESCI la Jameson CineFest Miskolci, cu premiul publicului la Let’s CEE Film Festival şi Bayard d’Or la Festivalul de Film Francofon de la Namur, şi „Inimi cicatrizate”, recompensat între altele cu premiul special al juriului la Locarno şi Silver Astor – cel mai bun regizor la Mar del Plata Film Festival.

Ea este producătorul lungmetrajului „Poziţia copilului” (2013), în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc recompensat cu Ursul de Aur la Berlin.

A produs filmele de debut ale unor regizor precum Cristi Iftime, Ivana Mladenovic, Ștefan Constantinescu, Adriano Valerio, Federico Bondi și Martha Berman.

În 2013, Ada Solomon a fost laureata premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia Europeană de Film care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Un an mai târziu, a lucrat la coproducţia „Toni Erdmann”, regizată de Maren Ade, filmată România şi nominalizată la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza” a premiilor Oscar 2017.

In ianuarie 2018 a fost distinsă cu Premiul organizației Central European Initiative pentru contribuție la dialogul intercultural in cadrul Festivalului Alpe Adria Trieste.

Ada Solomon este director de distribuţie la microFILM şi inițiatoarea Festivalului Internaţional de Film NexT. Este membră în board-ul Academiei Europene de Film şi coordonator pentru Romania al European Audiovisual Entrepreneurs (EAVE).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Licu, o poveste românească”, în competiția „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox

Published

on

Documentarul „Licu, o poveste românească”, în regia Anei Dumitrescu, a fost selectat în secțiunea „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox. Prestigiosul eveniment, din capitala Croației, va avea loc în perioada 25 februarie – 4 martie.

Filmul, recompensat la sfârșitul anului trecut cu trofeul „Porumbelul de Aur/Golden Dove” la DOK Leipzig, va fi prezentat la cea de-a 14-a ediție a festivalului de la Zagreb pe 2 martie.

Documentarul, scris și regizat de Ana Dumitrescu și produs de compania Jules et Films, vorbește despre România ultimului secol văzută de un om pierdut în istorie. Personajul principal, Liviu Canțer, un bărbat de 92 de ani, a supraviețuit unor evenimente istorice majore.

„Licu, o poveste românească” este un documentar despre trecerea timpului și despre bătrânețe, o meditație despre propria condiție și efemeritate. La vârsta lui, Licu a rămas singur cu amintirile sale – despre familie și momentele importante ale vieții lui. Fiecare secvență de film este construită precum o fotografie dintr-un album.

 

Filmul va fi lansat în România, pe 24 august 2018, de ROLLERCOASTER PR, și este distribuit la nivel internațional de Taskovski Films.

Cu o bogată experiență în fotojurnalism, Ana Dumitrescu a colaborat de-a lungul timpului cu numeroase publicații și agenții din Franța și România (National Geographic, Mediafax, Gamma-Rapho). Lucrările ei tratează subiecte precum Holocaustul rromilor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, homofobia din România sau muncitorii fără forme legale din Franța. Numeroasele expoziții de fotografie semnate de Ana Dumitrescu au făcut înconjurul lumii.

 

Până în prezent, a regizat patru documentare de lungmetraj. “Khaos” (2012) și “Même pas Peur!” (2015) au fost distribuite în cinematografele din Franța și străinătate. Abordarea jurnalistică din primele două documentare s-a cizelat într-o manieră cinematică în următoarele două filme: scurtmetrajul documentar “The Green Chair” (2014) și lungmetrajul “Time of Light” (2016).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Domnul şi doamna Grey revin pe marile ecrane în filmul „Cincizeci de umbre descătuşate”

Published

on

Mai fierbinte decât o zi toridă de vară, mai intens decât o cursă de maşini, mai emoţionant decât o declaraţie de Valentine’s Day, capitolul final al celebrei francize „Cincizeci de umbre” va putea fi urmărit şi pe cele mai mari ecrane de cinema din ţară, în sălile T IMAX de la Cinema City.

Christian Grey (Jamie Dornan) şi Anastasia Steele (Dakota Johnson) revin pe marele ecran din 6 februarie, în avanpremieră, în „Fifty Shades Freed / Cincizeci de umbre descătuşate”, punctul culminant al poveştii devenite fenomen mondial.

 

Noi conflicte, intrigi, momente vulnerabile, răsturnări de situaţie, ultima parte a trilogiei ne introduce în proaspăta căsnicie a lui Christian şi a Anastasiei, în momentele de fericire ale celor doi, în ziua nunţii şi în luna de miere, dar şi în momentele în care relaţia lor este pusă la încercare de demonii trecutului.

Doar la Cinema City AFI Cotroceni şi Shopping City Timişoara, întregul film este special formatat şi prezentat în formatul extins IMAX, captându-ţi vederea periferică şi oferindu-ţi cu 26% mai multă imagine decât ecranul standard. Calitatea imaginii, sunetul puternic surround şi arhitectura personalizată a sălii de cinema te vor face să te simţi în mijlocul acţiunii.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending