Connect with us

ALL MEDIA

Centrul pentru Jurnalism Independent împreună cu Google susține dezvoltarea data journalism-ului în România!

Published

on

Centrul pentru Jurnalism Independent și Google România lansează proiectul “Datele schimbă jurnalismul”, prin care oferă sprijin tinerilor interesați de data journalism.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” are ca scop familiarizarea jurnaliștilor, studenților și altor categorii interesate din România cu acest fenomen, urmărind să prezinte modalitățile, metodele și instrumentele disponibile pentru a le simplifica munca și pentru a crea o perspectivă nouă și relevantă.

Proiectul include o serie de seminarii educaționale organizate în universitățile partenere (Facultațea de Jurnalism din cadrul Universitatății din București, respectiv Universitatății din Craiova), la finele acestui an și în prima jumătate a următorului semestru.

Acestea vor pune accentul pe utilizarea datelor, de la extragerea acestora până la descoperirea poveștilor interesante care se ascund în spatele acestor date. Prezentările vor fi făcute de experți români și străini, inclusiv Beata Biel, jurnalist polonez, specializată în data journalism.

„În România, mișcarea pentru data journalism este încă într-o fază incipientă, însă grupuri de jurnaliști, hackeri și artiști vizuali se reunesc și testează proiecte investigative prin care analizează cheltuielile de la nivelul bugetelor centrale și locale, aspecte legate de corupție și alte chestiuni de interes public. Data journalism-ul este o punte între observarea directă, munca de teren a reporterilor și volumele de date deschise, care se află într-o continuă creștere.”, a declarat Paul Radu, RISE Project.

„Tendințele de consum la nivelul publicului se schimbă. Oamenii se așteaptă la un alt tip de “știri serioase”, își doresc știri pe care să le poată apoi verifica și singuri, dat fiind accesul la datele pe care acestea se bazează. Mai mult, în ziua de azi, oamenii sunt mult mai puțin dispuși să petreacă ore în șir citind descrierea situației și caută forme de prezentare mai intuitive, dinamice și incitante.

Vizualizarea datelor este o provocare pentru toată lumea, însă jurnaliștii trebuie să se poziționeze în prima linie, dacă vor să își păstreze poziția privilegiată care le permite să acționeze în calitate de reprezentanți ai interesului public”, a declarat Ioana Avădani, director Centrul pentru Jurnalism Independent.

Ca parte a proiectului, studenții și tinerii cu vârsta sub 30 de ani se vor putea înscrie la „Concursul Google pentru tinere talente în data journalism” organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Cei înscriși vor avea ocazia de a prezenta o idee pentru un proiect bazat pe date.

„Acest premiul se adresează tinerelor interesați de noile tendințe în jurnalism și care sunt în căutarea de noi contexte ce pot fi extrase din datele publice, în beneficiul publicului” declară Dan Bulucea, country manager Google Romania.

Câștigătorul concursului va lucra împreună cu jurnaliștii de la Centrul de Investigații Media care îi vor ajuta la implementarea proiectului. Concursul va demara în prima parte a lui 2016, iar mai multe informații despre concurs vor fi anunțate în următoarea perioadă.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” este organizat nu doar în România, ci și în Republica Cehă, Slovacia și Ungaria. Printre partenerii regionali se numără Fondul pentru o Societate Deschisă din Praga, Fundația pentru o Societate Deschisă din Slovacia și Atlatszo și Centrul pentru Jurnalism Independent din Ungaria.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

ALL MEDIA

Postul de televiziune Digi Film îşi schimbă denumirea în FILM NOW

Published

on

Foto Credit: DIGI TV

Din 18 iunie, Digi Film, canalul de filme al RCS & RDS, va avea o nouă identitate. După șapte ani sub același brand, el își asumă acum un nume care întrupează valorile spectacol, culoare, aventură, într-o lume în care totul se întâmplă acum: aventură, acum; emoţie, acum; film, acum.

Astfel, Digi Film devine Film Now, un canal TV care aduce publicului abonat mai mult spectacol, mai multă emoţie, mai mult dinamism într-o selecție de filme de calitate, 24 de ore din 24, neîntrerupte de pauze de publicitate.

Digi Film a pornit în februarie 2011, din dorința companiei RCS & RDS de a completa oferta modestă a canalelor de film prezente în România. De atunci, Digi Film a adus publicului producţii de vârf din cele mai diverse genuri cinematografice, de la cele mai noi titluri la filmele de cult ale fiecărui gen. Difuzând încă de la lansare titluri premiate, multe cu succes colosal la box office, Digi Film a devenit rapid unul dintre preferatele  telespectatorilor Digi și ale cinefililor.

„Dacă ar fi să ne definim printr-o idee, probabil am vorbi despre acţiune sau adrenalină. Dar am promovat întotdeauna o combinaţie între fiorul adrenalinei  şi senzaţia de confort şi relaxare a comediilor bune, şi am completat tabloul cu cea mai diversă paletă de genuri: thriller, science-fiction, istoric, horror, film romantic, animaţie, dramă etc. În luna iulie, filme ca “Ice Age”, “Paddington 2”, “Doctor Strange”, “Arrival”, “Escape Plan”, “Den of Thieves”, “Bastille Day” și multe altele vor face parte din oferta Film Now,” precizează Bogdan Chiriţoiu, manager canale tematice.

Digi Film / Film Now are ca target principal spectatorul urban între 18 și 65 de ani. Grila 24/24 urmărește structura demografică și tiparul ocupării forţei de muncă, precum și tiparul de consum al telespectatorilor români, oferind filme de aventură, acţiune, comedie sau familie în timpul zilelor de lucru, animaţii și filme pentru copii în dimineţile zilelor de weekend și în perioadele de sărbători, filme cu cast puternic și renume în zilele de weekend. În prime time sunt programate cele mai intense filme de acţiune, aventuri sau thriller, cele mai tari comedii, cele mai incitante drame psihologice sau de suspans. Noaptea se difuzează preponderent filme de acţiune, thriller sau horror, pentru amatorii de senzaţii tari.

Digi Film / Film Now colaborează cu cele mai puternice companii de distribuţie de film din întreaga lume, de la marile studiouri (Warner, Disney, NBC etc.) la companii independente din România sau din străinătate, pentru a asigura telespectatorilor săi acces la o selecţie pentru toate gusturile și exigenţele

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

UPC România introduce canalul de filme Epic Drama în grila de programe

Published

on

UPC România introduce pe 12 iunie în grila de programe canalul TV Epic Drama. Canalul de filme este disponibil pentru toți clienții UPC care beneficiază de pachetele digitale Play Familia sau Play Maxim.

Programele Epic Drama aduc în prim plan evenimente grandioase, personaje de excepţie şi drame, iar mai mult de jumătate din seriale sunt producţii noi, de după 2014. Noul canal TV va oferi acces 24 de ore pe zi la o varietate de seriale de genuri diferite: război, mister, politică, adaptări literare, acţiune, aventură sau istorie.

 „Ne dorim să le oferim clienților noștri cea mai bună experiență de divertisment investind în permanență în diversificarea conținutului TV. Extindem grila de programe UPC cu noul canal Epic Drama care oferă filme seriale în exclusivitate pe piața din România. În acest moment, avem un mix de canale TV care acoperă nevoile întregii familii și vom continua să lansăm titluri relevante pentru piața locală.” a declarat Bogdan Bucurei, Head of Customer Propositions & Content UPC CEE.

Abonații UPC îi vor putea urmări pe Jonathan Rhys Meyers, Henry Cavill, Maria Doyle Kennedy, Natalie Dormer sau Aidan Turner în cele mai noi producţii de televiziune difuzate de Epic Drama.

Premierele din această vară includ serialul premiat Tannbach, care spune povestea oraşului cu acelaşi nume, prins între comunism şi democraţie, în perioada care a urmat celui de-al Doilea Război Mondial şi până la construirea zidului Berlinului.

Dinastia Tudorilor, cu o distribuţie de excepţie, prezintă domnia unuia dintre cei mai cunoscuţi monarhi din istorie, Henric al VIII-lea, dar şi viaţa sa tumultoasă.

În iulie, publicul va putea urmări Noua Colecţie, o poveste despre succes şi preţul acestuia, într-o perioadă foarte importantă pentru istoria Franţei. Un imperiu al modei ia naştere în Paris, în anul 1947, chiar atunci când oraşul îşi revine după încercările războiului.

X Company urmăreşte poveştile a cinci tineri recruţi ce vor deveni agenţi în lumea periculoasă a spionajului şi operaţiunilor secrete din cel de-al Doilea Război Mondial.

Benjamin Groocock, VP Commercial Affairs al Viasat World, declară: “De la sfârşitul anului trecut, Epic Drama a devenit un canal must-have pentru operatorii care își doresc să aibă un avantaj major din punct de vedere al conţinutului în acest climat media din ce în ce mai provocator. Cu o grilă de conţinut aleasă cu grijă, Epic Drama este deja un succes pentru publicul din România, Polonia şi Ungaria şi aşteptăm cu nerăbdare să construim mai departe succesul acestul canal şi să îl oferim clienţilor UPC din toate aceste teritorii. Relaţia noastră îndelungată se va dezvolta odată cu lansarea Epic Drama, care se alătură celorlalte canale pe platformele UPC. Suntem încrezători că publicul va continua să se bucure de conţinutul de excepţie oferit, care se află la dispoziţia sa oricând.”

Epic Drama este disponibil în aplicația Horizon Go, astfel încât utilizatorii pot urmări oriunde și pe orice device conținutul preferat. De asemenea, cu funcția Replay de la Horizon pot viziona programele timp de 7 zile de la difuzare.

Epic Drama HD este disponibil la numărul 116 din EPG, iar Epic Drama SD la numărul 115, în pachetele Play Familia și Play Maxim.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Un prezentator tv de la Realitatea a murit!

Published

on

Foto Credit: Adevarul

Jurnalistul George Berevoianu a murit miercuri, 6 iunie, după o lungă și grea suferință. Anunțul a fost făcut de realizatorul TV Rareș Bogdan pe pagina sa de Facebook, anunta ziarul Libertatea.

Jurnalistul a prezentat știrile la Realitatea TV, timp de mai mulți ani, iar ultimile luni din viață George le-a petrecut călătorind, până să ajungă pe patul de spital. De exemplu, la începutul lunii mai se afla în Lisabona, capitala Portugaliei, cu ocazia finalei Eurovision.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending