HomeALL MEDIACNA a interzis mai multe spoturi publicitare pentru Altex, Credidus IFN sau Zenella Med

CNA a interzis mai multe spoturi publicitare pentru Altex, Credidus IFN sau Zenella Med

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a cerut intrarea în legalitate a mai multor spoturi publicitate pentru campaniile de la Altex, Credidus IFN sau Zenella Med.

 
Iată toate deciziile luate de CNA în şedinţa publică din ziua de marţi:

 

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite și a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privința spoturilor publicitare TV aferente unor campanii de promovare pentru site-uri de pariuri/jocuri de noroc online. Consiliul a constatat că prin difuzarea acestora în intervalul orar 06.00 – 23.00 au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecția minorilor, fiind reținute art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, art. 93  și art. 12 alin. (2) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Rapoartele de monitorizare au fost întocmite pentru perioadele 09 – 15.11.2016 și 16 – 22.01.2017 și au cuprins spoturi publicitare difuzate de anumite posturi centrale de televiziune pentru: BETANO.COM (variantele 1 și 2), BETFAIR, CASA PARIURILOR, EFORUNA.RO, NETBET, POKERSTARS.RO, UNIBET, WINMASTERS.RO și UNIPLAY SHOW.

 

De asemenea, CNA a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate și în privința spoturilor publicitare, difuzate în cadrul unor campanii de promovare pentru:

  • Magazinul „Altex”. La difuzarea spotului publicitar (diverse variante) care conținea mesajul „Altex, cel mai bun raport preț–calitate din România” nu s-au respectat prevederile art. 93 din Codul audiovizualului, potrivit cărora „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”;
  • Instituția financiară nebancară Credius. Spoturile publicitare „Credidus IFN(Credite pentru pensionari) au fost difuzate fără a se respecta prevederile art. 94 lit. a) și b) din Codul audiovizualului (perioada monitorizată 15.02 – 12.03.2017);
  • Produsul „Zenella Med”, deoarece s-a constatat încălcarea dispozițiilor art. 93 și art. 104 din Codul audiovizualului (perioada monitorizată 01.07 – 23.10.2016).

 

În urma analizării rapoartelor întocmite de Serviciul Inspecție pentru posturile din teritoriu, CNA a decis să aplice câte o somație publică posturilor:

–  RTT Brașov pentru că radiodifuzorul a încălcat dispozițiile art. 29 lit. (a) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum și prevederile art. 78 alin. (3) și art. 81 din Codul audiovizualului. Monitorizarea a cuprins diferite emisiuni difuzate în intervalul 29.09.2016 – 22.03.2017;

–  Radio Neptun din Constanța și Radio Mamaia din Murfatlar, aparținând societății SOTI Cable Neptun SRL, pentru încălcarea prevederilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului.

În aceeași ședință, analizând solicitările de prelungire a licențelor audiovizuale, CNA a decis să aplice câte o somație publică societăților ABC PLUS MEDIA SA Oradea (Național FM) și CLAS MEDIA SRL Oradea (Favorit FM), pentru nerespectarea dispozițiilor art. 20 alin. (2) din Decizia CNA nr. 277/2013, precum și societății FISHING &  HUNTING TEMATIC SRL (The Fishing & Hunting Channel), pentru încălcarea prevederilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului, ale art. 20 alin. (2) din Decizia CNA nr. 277/2013, precum și pe cele ale art. 100 alin. (2) din Codul audiovizualului.

 

Foto Credit: CNA

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Written by

arina.voicu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns