Connect with us

CNA

CNA a primit în jur de 100 de sesizări pentru modul în care posturile TV au prezentat tragedia din Colectiv

Published

on

CNA a primit aproximativ o sută de sesizări privind modul în care televiziunile au reflectat tragedia din clubul Colectiv, printre aspectele semnalate numărându-se şi prezentarea unor imagini cu persoane aflate în suferinţă şi nerespectarea zilelor de doliu naţional, informeaza Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va analiza, în şedinţa de joi, modul în care televiziunile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Pro TV, Prima TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1 au reflectat incendiul din 30 octombrie din clubul Colectiv din Bucureşti, în urma căruia au decedat 50 de persoane.

Departamentele de specialitate ale CNA au monitorizat emisiuni difuzate de aceste televiziuni în perioada 30 octombrie – 2 noiembrie, urmând ca membrii Consiliului să decidă, joi, dacă acestea au respectat legislaţia audiovizualului.

Până în prezent, CNA a primit aproximativ o sută de sesizări de la telespectatori, care au reclamat faptul că anumite televiziuni au difuzat imagini cu persoane aflate în suferinţă şi nu au respectat zilele de doliu naţional, au declarat, pentru MEDIAFAX, reprezentanţi ai Consiliului.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

CNA

Primele reacţii ale CNA în cazul TVR, Patraru – Doina Gradea!

Published

on

Foto Credit: CNA

Dorina Rusu, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a vorbit despre scandalul înregistrărilor din TVR, precizând că declaraţiile şefei instituţiei, Doina Gradea, reflectă „o mentalitate şocantă“.

Nu toţi membrii forului sunt însă de acord, existând voci ce susţin că „dincolo de limbajul regretabil, nu s-a întâmplat nimic.“, informeaza ziarul Adevarul

În deschiderea şedinţei CNA, Dorina Rusu a făcut referire la conflictul din Televiziunea Română, izbucnit după ce jurnalistul Dragoş Pătraru a făcut publice o serie de înregistrări audio. În ele, preşedintele-director general al TVR, Doina Gradea, a numit o reporteră „cap de porc“, pentru că i-a adresat insistent o întrebare primarului Capitalei, Gabrielei Firea, iar despre jurnaliştii de la Ştiri a spus că sunt „hateri de profesie“ pentru că sunt critici la adresa Guvernului.   Potrivit agenţiei News.ro, membra CNA a subliniat că o astfel de mentalitate, este periculoasă pentru democraţie. „Am văzut ce s-a întâmplat la TVR zilele astea şi cred că ar trebui să fim atenţi la ce se întâmplă acolo. Pe mine nu mă interesează atât limbajul pe care l-a folosit doamna Gradea.

Mă interesează problemele legate de libertatea de exprimare, pentru că ce spunea doamna acolo reflectă o mentalitate şocantă. Dânsa consideră că dacă cineva de la Guvern îţi dă bani ca să funcţionezi ca televiziune publică tu nu trebuie să ataci deloc Guvernul, nu trebuie să ataci deloc puterea, pentru că ei îţi fac o favoare că îţi dau bani. Mi s-a părut o mentalitate absolut şocantă. Să nu îţi vină să crezi! Şi i-a numit pe jurnaliştii care îşi fac treaba – ea, de fapt, consideră că nu şi-o fac, că nu fac altceva decât să atace puterea – i-a numit «hateri». Ce înseamnă asta? Cum să fii preşedintele unei televiziuni şi să spui că cei care îşi fac treaba la ştiri sunt «hateri», pentru că atacă puterea? Păi nu asta e misiunea unui jurnalist? Să incomodeze puterea? Care este alta?“, a spus Dorina Rusu.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

CNA, amendă maximă pentru postul Kanal D! Iată ce sancţiuni au mai fost date!

Published

on

Postul de televiziune KANAL D a primit o amendă de 150.000 de lei pentru că a difuzat prea multă publicitate, iar Antena 1 a încasat o amendă de 30.000 de lei pentru limbajul injurios din emisiunea Acces Direct. 

 

Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a decis să aplice următoarele sancțiuni:

  • amendă de 150.000 de lei postului Kanal D pentru încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, conform cărora „proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date” (raportul de monitorizare a cuprins perioada 01 – 31.12.2017, interval orar 18.00 – 23.00);
  • amendă de 65.000 de lei postului Estrada TV, deoarece la difuzarea emisiunii „Fabrica de sănătate”, edițiile din 20 și 21.02.2018, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (2) și art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului și nici pe cele ale art. 73, art. 120 alin (1) și art. 130 alin. (1) lit a), b) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual;
  • amendă de 30.000 de lei postului Antena 1 pentru încălcarea dispozițiilor art. 39 alin. (2) din Legea nr. 504/2002, precum și ale art. 41 alin. (1) lit. c) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Acces direct”, ediția din 10.11.2017;
  • câte o somație publică posturilor Pro TV, Pro X și Telekom Sport 1, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului  la difuzarea, în lunile noiembrie și/sau decembrie 2017 (după caz), a unor emisiuni în cadrul cărora au fost utilizate denumirile „Steaua”/ „steliști” pentru echipa FCSB.

În aceeași ședință, în urma analizării rapoartelor Serviciului Inspecție, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

  • amendă de 15.000 de lei postului Acum TV din Onești, pentru ediția din 30.10.2017 a emisiunii „24 de ore”, la difuzarea căreia au fost încălcate dispozițiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și cele ale art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului;

– somație publică postului Tele M Botoșani deoarece, la difuzarea emisiunii „Dosarul zilei” din 05.03.2018, radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

KANAL D, amendă maximă de la CNA pentru prea multă publicitate difuzată!

Published

on

Televiziunea Kanal D a mai primit o amendă maximă, de 200.000 de lei, de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru depăşiri ale duratei de publicitate permise de lege înregistrate în luna noiembrie, informeaza adevarul.ro .

Potrivit monitorizării realizate pentru perioada 1-30 noiembrie 2017, în intervalul orar 07.00–18.00, Kanal D a avut în total depăşiri de aproape trei ore (2 ore, 59 de minute şi 31 de secunde), depăşirea cea mai mare fiind de două minute şi 10 secunde. Pe 18 ianuarie, Kanal D a mai fost amendată cu 200.000 de lei de CNA pentru depăşiri ale duratei de publicitate permise de lege înregistrate în luna noiembrie, dar pentru intervalul orar 18.00–23.00. Pentru acel interval orar s-au constatat depăşiri de 3 ore, un minut şi 31 de secunde, iar depăşirea cea mai mare a fost de un minut şi 57 de secunde.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending