Connect with us

CNA

CNA, amenzi pentru Antena 3 şi România TV! Emisiunea Sinteza Zilei sancţionata pentru interviul cu Olivia Steer

Published

on

Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat o serie de amenzi posturilor de televiziune Antena 3 – 25.000 de lei pentru emisiunea Sinteza Zilei în care a fost invitată Oliva Steer, iar postul România TV a încasat o amendă mai mică, 15.000 de lei pentru mai multe ştiri difuzate în cadrul mai multor emisiuni. 

 

  • Antena 3 – amendă de 25.000 de lei pentru emisiunea „Sinteza Zilei”, ediția din 21.09.2016. În prima parte a emisiunii, împreună cu invitata Olivia Steer, s-a abordat problema utilității vaccinurilor și a altor tratamente medicale, în contextul epidemiei de rujeolă în urma căreia au murit trei copii. La difuzarea acestei emisiuni, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 și nici pe cele ale art. 66 alin. (1) lit. a) și art. 66 alin. (2) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. La stabilirea sancțiunii s-a ținut cont și de ediția din 14.02.2017 a emisiunii „Sinteza Zilei”, difuzată cu încălcarea art. 40 alin. (1) din Cod, pentru care Consiliul a decis și obligarea radiodifuzorului de a acorda drept la replică domnului Cristian Macsim, colonel (r), în condițiile stipulate de Codului audiovizualului.

 

  • România TV- amendă de 15.000 de lei pentru nerespectarea, după caz, a prevederilor art. 33 alin. (1), art. 40 alin. (1), art. 64 alin. (1) lit. a), b), art. 65 lit. a) și c) din Codul audiovizualului. Rapoartele de monitorizare analizate au cuprins emisiuni informative sau de dezbatere, astfel: știrea intitulată ”Minune: un mut, angajat cântăreț în corul bisericii” (difuzată în cadrul emisiunii ”Știrile România TV” ediția din 10.09.2016); emisiunea ”Cancan.ro” din data de 11.09.2016, în cadrul căreia au fost difuzate informații despre un scandal în care se presupunea că ar fi fost implicat un politician român; emisiunile ”Breaking News” și ”Cheia Zilei” din 30.09.2016, în care au fost lansate o serie de acuzații la adresa co-președintelui PNL de la acea dată, Alina Gorghiu; emisiunile ”Newsline” și ”Ediția de Seară” din 24.10.2016, care au avut ca subiect diverse aspecte ale activității Direcției Naționale Anticorupție (ex. de titluri: ”Situație șocantă în DNA, de ce pleacă procurorii” / ”Cine plătește pentru urmărirea șefei DNA”).

 

Foto Credit: CNA

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

ALL MEDIA

Doliu Naţional, în memoria Majestății Sale Regele Mihai I al României: 14, 15 și 16 decembrie 2017

Published

on

Ca urmare a Hotărârii Guvernului nr. 870 din 06.12.2017 prin care zilele de 14, 15 și 16 decembrie 2017 au fost declarate zile de doliu național pe teritoriul României în memoria Majestății Sale Regele Mihai I al României,

 

Consiliul Național al Audiovizualului reamintește posturilor de radio și de televiziune obligația de a-și adapta programele în mod corespunzător.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

CNA a aprobat schimbarea denumirilor şi a siglelor posturilor TV din grupul PRO! Acasă TV devine PRO 2!

Published

on

La solicitarea PRO TV SRL, CNA  a aprobat modificările cerute, mai exact schimbarea denumirilor posturilor de televiziune Acasă TV, Acasă Gold şi Sport.ro, dar şi a siglelor.

 

Solicitarea inregistrata la CNA S.C. PRO TV SRL – modificări licenţe audiovizuale Pro TV Bucureşti (satelit şi reţele de comunicaţii electronice), Acasă TV, Acasă Gold, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Pro TV Alba Iulia, Arad, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Sibiu, Tg. Mureş şi Timişoara –  prin reţele de comunicaţii electronice.

 

Potrivit Paginademedia.ro, postul de televiziune Acasa TV devine PRO 2, Sport.ro devine PRO X, iar Acasa Gold se transforma in PRO GOLD. 

In plus, Sigla Pro TV se va schimba, urmand sa dispara cele trei linii de sub numele postului si sa apara un punct intre Pro si TV. Punctul va fi prezent in toate siglele posturilor din grupul media. Se va schimba si sigla Pro Cinema, post care, asemenea tuturor celorlalte canale, isi va pastra tematica.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

Ştirea falsă cu „valul de cutremure” de la România TV, somaţie de la CNA. Iată ce a păţit Antena 3!

Published

on

CNA a somat din nou postul de ştiri ROMÂNIA TV, care a difuzat o ştire falsă în regim de breaking news. Mai exact postul de ştiri anunţa „Val de cutremure în câteva ore” , ştirea s-a dovedit a fi falsă.

Somaţie publică a primit şi postul Antena 3. Iată decizia completă a CNA! 

 

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate transmise în perioada 01.01 – 31.03.2017 de 10 posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1). Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare („Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”), Consiliul a decis să aplice o somație publică postului Antena 3 pentru depășirile înregistrate în luna ianuarie 2017.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite ca urmare a reclamațiilor primite și a decis să aplice postului România TV o somație publică pentru că, la difuzarea în data de 05.01.2017 a știrii cu titlul „Val de cutremure în câteva ore”, radiodifuzorul nu a  respectat dispozițiile art. 65 lit. b) și c) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

 

Foto Credit: CNA

REZULTATE PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending