Connect with us

CNA

CNA: Amenzi pentru emisiunea Acces Direct şi Lumea lui Banciu

Published

on

CNA a acordat amenzi posturilor de televiziune Antena 1 pentru mai multe ediţii a emisiunii „Acces Direct” – 30.000 lei, iar B1TV a primit o amendă 25.000 lei pentru emisiunea lui „Lumea lui Banciu”. 

 

  • Antena 1 – amendă de 30.000 de lei pentru cinci ediții ale emisiunii „Acces direct”, din 20, 21, 22, 23 și 26.09.2016, în care s-a discutat pe marginea situației unei minore de 16 ani care a plecat de acasă pentru a avea o relație amoroasă cu tatăl vitreg. La difuzarea acestor ediții ale emisiunii, radiodifuzorul a încălcat prevederile privind protecţia minorilor, respectiv pe cele ale art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, art. 3 alin. (1) și art. 18 lit. b), c) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. La stabilirea sancțiunii s-a ținut cont și de nerespectarea dispozițiilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod, pentru modul în care, în ediția din data de 26.09.2016, a fost abordat subiectul apariției unei „ambulanțe negre care a băgat spaima în zeci de mii de oameni”;

 

  • B1 TV – amendă de 25.000 de lei deoarece în ediția din data de 02.10.2016 a emisiunii „Lumea lui Banciu”, în care tema abordată a fost legată de Referendumul din Ungaria privind cotele obligatorii de imigranți, moderatorul a făcut diverse comentarii despre maghiarii din Transilvania, fără a ține seama de dispozițiile art. 47 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora „Este interzisă difuzarea în programele audiovizuale a oricăror forme de manifestări antisemite sau xenofobe.” La stabilirea cuantumului sancțiunii s-a reținut și  încălcarea dispozițiilor art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Dosar de politician” din 26.09.2016.

 

În aceeași ședință, constatând încălcarea prevederilor art. 20 alin. 5) din Decizia CNA nr. 277 / 2013, CNA a decis să aplice o  somație publică societății ALAMO IMPEX 97 SRL pentru Radio Gaga Sovata.

De asemenea, Consiliul a aprobat solicitarea de licență audiovizuală prin rețele de comunicații electronice a societății ADWAY DIRECTION S.R.L. pentru Impuls TV din Cluj-Napoca.

 

Foto Credit: CNA

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

ALL MEDIA

Doliu Naţional, în memoria Majestății Sale Regele Mihai I al României: 14, 15 și 16 decembrie 2017

Published

on

Ca urmare a Hotărârii Guvernului nr. 870 din 06.12.2017 prin care zilele de 14, 15 și 16 decembrie 2017 au fost declarate zile de doliu național pe teritoriul României în memoria Majestății Sale Regele Mihai I al României,

 

Consiliul Național al Audiovizualului reamintește posturilor de radio și de televiziune obligația de a-și adapta programele în mod corespunzător.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

CNA a aprobat schimbarea denumirilor şi a siglelor posturilor TV din grupul PRO! Acasă TV devine PRO 2!

Published

on

La solicitarea PRO TV SRL, CNA  a aprobat modificările cerute, mai exact schimbarea denumirilor posturilor de televiziune Acasă TV, Acasă Gold şi Sport.ro, dar şi a siglelor.

 

Solicitarea inregistrata la CNA S.C. PRO TV SRL – modificări licenţe audiovizuale Pro TV Bucureşti (satelit şi reţele de comunicaţii electronice), Acasă TV, Acasă Gold, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Pro TV Alba Iulia, Arad, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Sibiu, Tg. Mureş şi Timişoara –  prin reţele de comunicaţii electronice.

 

Potrivit Paginademedia.ro, postul de televiziune Acasa TV devine PRO 2, Sport.ro devine PRO X, iar Acasa Gold se transforma in PRO GOLD. 

In plus, Sigla Pro TV se va schimba, urmand sa dispara cele trei linii de sub numele postului si sa apara un punct intre Pro si TV. Punctul va fi prezent in toate siglele posturilor din grupul media. Se va schimba si sigla Pro Cinema, post care, asemenea tuturor celorlalte canale, isi va pastra tematica.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

Ştirea falsă cu „valul de cutremure” de la România TV, somaţie de la CNA. Iată ce a păţit Antena 3!

Published

on

CNA a somat din nou postul de ştiri ROMÂNIA TV, care a difuzat o ştire falsă în regim de breaking news. Mai exact postul de ştiri anunţa „Val de cutremure în câteva ore” , ştirea s-a dovedit a fi falsă.

Somaţie publică a primit şi postul Antena 3. Iată decizia completă a CNA! 

 

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate transmise în perioada 01.01 – 31.03.2017 de 10 posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1). Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare („Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”), Consiliul a decis să aplice o somație publică postului Antena 3 pentru depășirile înregistrate în luna ianuarie 2017.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite ca urmare a reclamațiilor primite și a decis să aplice postului România TV o somație publică pentru că, la difuzarea în data de 05.01.2017 a știrii cu titlul „Val de cutremure în câteva ore”, radiodifuzorul nu a  respectat dispozițiile art. 65 lit. b) și c) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

 

Foto Credit: CNA

REZULTATE PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending