HomeALL MEDIACNA. Postul de radio pentru copii Itsy Bitsy vrea să îşi extindă reţeaua în alte 8 localităţi

CNA. Postul de radio pentru copii Itsy Bitsy vrea să îşi extindă reţeaua în alte 8 localităţi

Postul de radio pentru copii Itsy Bitsy vrea să îşi extindă reţeaua în alte 8 localităţi, între care Bistriţa şi Suceava, conform planurilor prezentate de oficialii radioului la concursul organizat, miercuri, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru atribuirea a 47 de frecvenţe radio, informeaza Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului organizează, începând de luni, un concurs pentru atribuirea unui număr total de 47 de frecvenţe de radio, tematice şi generaliste.

Societatea On Air Studio SRL s-a înscris la concursul organizat de CNA şi a solicitat 8 noi frecvenţe pentru postul de radio Itsy Bitsy, în localităţile Bistriţa, Bălceşti, Drăgăşani, Petroşani, Slatina, Slobozia, Suceava şi Vaslui.

La concursul CNA de miercuri au fost prezenţi Nadia Tătaru şi Felix Tătaru, acţionarii postului de radio Itsy Bitsy.

Itsy Bitsy este un post de radio tematic (cu şi despre copii), care deţine în prezent 16 licenţe (15 licenţe terestre şi una pe satelit). În staţiile locale ale Itsy Bitsy este retransmis programul Itsy Bitsy Bucureşti.

Dacă va primi cele 8 noi frecvenţe, în aceste staţii locale va fi retransmis de asemenea programul realizat la staţia centrală de la Bucureşti a Itsy Bitsy.

Itsy Bitsy difuzează programe de informare (5%), programe educative şi culturale (15%), programe de divertisment (79,5%) şi publicitate (0,5%).

Potrivit Nadiei Tătaru, postul de radio Itsy Bitsy a început să emită în România în decembrie 2005.

„Ne-am propus încă de acum 8 ani şi asta am şi făcut programe educative pentru copii şi părinţi (…) Când ne-am lansat în decembrie 2005, am vrut să facem un radio pentru copii. Între timp ne-am dat seama că pentru a fi educaţi, copiii au nevoie şi de ajutorul părinţilor. Astfel, în timp, programele noastre pentru părinţi au ocupat mai mult loc în grilă”, a declarat Nadia Tătaru.

„Itsy Bitsy este un lucru bun şi necesar în ţara noastră”, a mai spus aceasta. „Este foarte greu şi costisitor să faci educaţie pentru copii şi părinţi. În ţările civilizate, un astfel de post de radio ar fi susţinut de stat (…) Anul acesta, 2013, ne-a fost extrem de greu, pentru că veniturile noastre sunt numai din publicitate şi piaţa a fost în scădere. În plus, noi încă de la început am respectat un Cod etic, la Itsy Bitsy nu se difuzează nimic nociv pentru copii şi nici publicitatea la fast food-uri, margarină etc.”, a spus Nadia Tătaru.

Totodată, Nadia Tătaru a spus că, în oraşele în care emite în prezent, Itsy Bitsy are o audienţă de 1.400.000 de părinţi, cărora li se adaugă copiii acestora.

Ea a solicitat CNA să acorde Itsy Bitsy cele 8 noi frecvenţe, astfel încât postul de radio să poată să se extindă la nivel naţional şi să poată să atragă mai uşor publicitate.

„Când vrem să câştigăm bugete de publicitate apare problema acoperirii naţionale, ne lipsesc oraşe mari care atârnă greu (…) Orice oraş mare în plus în care noi am emite ar fi un atuu pentru noi să câştigăm bani din publicitate şi să supravieţuim şi să facem programe mai multe şi mai bune”, a spus Nadia Tătaru.

Pe de altă parte, răspunzând unor întrebări, Nadia Tătaru a spus că în prezent Itsy Bitsy difuzează zilnic cinci ore de programe în direct, în restul timpului fiind difuzate programe educative înregistrate, între care teatru radiofonic pentru copii şi programe enciclopedice. „Noi facem educaţie prin joc”, a spus Nadia Tătaru.

Echipa postului de radio include în prezent 20 de persoane, angajaţi şi colaboratori.

La rândul său, Felix Tătaru a spus că Itsy Bitsy nu este în prezent un business, ci un „demers social” al său şi al soţiei sale, Nadia Tătaru, inspirat de copiii lor.

„Este un demers social ce facem. Nadia şi cu mine considerăm că Radio Itsy Bitsy este cel de-al treilea copil al nostru (…) Ne-am gândit la copiii noştri şi la efectul pe care îl au televiziunea şi internetul asupra copiilor (…) Puţine radiouri în România reuşesc să supravieţuiască doar din acest business de radio”, a spus Felix Tătaru, precizând că lucrează în domeniul comunicării şi cunoaşte faptul că trandurile privind bugetele de publicitate sunt în scădere.

„Anul acesta bugetele de radio sunt în scădere şi reprezintă 6% din piaţa totală de publicitate (din România, n.r.), iar pentru la anul se preconizează o scădere până la 5% (…) Noi am reuşit să împlinit visul ăsta (al înfiinţării şi funcţionării Itsy Bitsy, n.r.) din alte lucruri pe care noi le facem în industria comunicării”, a spus Felix Tătaru.

El a precizat că, dacă CNA va acorda Itsy Bitsy cele 8 noi frecvenţe solicitate, acestea vor fi şi implementate. „Toate licenţele pe care le-am primit, le-am implimentat (…) Venim şi vă cerem 8 frecvenţe noi şi vă pot spune că avem bani să le implementăm”, a mai spus Felix Tătaru.

Totodată, Felix Tătaru le-a spus membrilor CNA că ei nu vor să facă „trafic de frecvenţe radio”. „Dacă nu o să meargă radioul, veţi primi frecvenţele înapoi sub semnătură”, a spus Felix Tătaru.

El a mai spus că încearcă să dezvolte brandul Itsy Bitsy, prin intermediul unor evenimente adiacente, astfel încât postul de radio să devină un business sustenabil.

Itsy Bitsy a început să emită pe 6 decembrie 2005. Postul de radio Itsy Bitsy este deţinut de societatea On Air Studio SRL, ai cărei acţionari sunt Nadia Tătaru (90%) şi Felix Tătaru (10%), proprietarul agenţiei de publicitate GMP.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a demarat luni concursul pentru atribuirea unor frecvenţe de radio, tematice şi generaliste.

Iniţial au fost scoase la concurs 71 de frecvenţe, însă, ulterior, concursul pentru frecvenţa pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licenţa pe 18 iulie 2013 -, a fost amânat până la soluţionarea situaţiei juridice a acesteia. Totodată, marţi, CNA a decis să amâne concursul pentru cele 23 de frecvenţele pe care a emis Radio Guerrilla, căruia CNA i-a retras licenţa pe 19 septembrie, până la soluţionarea situaţiei juridice a acestora.

Astfel, după amânarea concursurilor pentru frecvenţa Click FM şi pentru cele 23 de frecvenţe ale Radio Guerrilla, urmează să mai fie atribuite în urma concursului un număr total de 47 de frecvenţe de radio.

Concursul se va întinde pe câte zile va fi necesar până la audierea tuturor solicitanţilor.

Rezultatele concursului ar urma să fie făcute publice după audierea tuturor societăţilor care concurează pentru calupurile tematice, respectiv generaliste.

Lasa un comentariu aici!

Written by

laura.cristea@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns