Connect with us

CNA

CNA vrea să sesizeze Consiliul Concurenţei în cazul exclusivităţii EURO 2016 la DOLCE TV

CNA va sesiza Consiliul Concurenţei, constatând că Dolce nu respectă condiţiile articolului 21 din Legea Audiovizualului care prevede că evenimentele importante (precum Euro 2016) pot fi difuzate în exclusivitate doar dacă difuzarea nu privează o parte importantă a publicului din România.

Published

on

Foto Credit: CNA
 

CNA va sesiza Consiliul Concurenţei, constatând că Dolce nu respectă condiţiile articolului 21 din Legea Audiovizualului care prevede că evenimentele importante (precum Euro 2016) pot fi difuzate în exclusivitate doar dacă difuzarea nu privează o parte importantă a publicului din România, informeaza Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat în şedinţa de marţi, 14 iunie, o adresă primită din partea RCS&RDS care solicita clarificări privind extrasele din meciurile de fotbal. Membrii au hotărât să trimită acelaşi răspuns trimis şi la TVR, în cazul unei solicitări asemănătoare. Răspunsul va face referire la respectarea legislaţiei audiovizuale (extrasul poate fi difuzat o dată pe zi, cu o durată totală de 90 de secunde, indiferent de numărul meciurilor carea au avut loc în acea zi; se difuzează în cadrul ştirilor, la cel mult 24 de ore de la transmisia originară).

În acest context Consiliul a discutat şi despre difuzarea în exclusivitate a meciurilor din cadrul Cmpionatului European de Fotbal de către Dolce şi Pro TV.

Potrivit afirmaţiilor făcute în cadrul şedinţei, Pro TV a achiziţionat drepturile de difuzare de la UEFA pentru 23 de meciuri ale Campionatul European de Fotbal, incluzând toate meciurile echipei naţionale a României, în timp ce Dolce Sport a achiziţionat dreptul de a difuza întreaga ediţie din 2016 a Campionatului, adică toate cele 51 de meciuri.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

CNA a avizat iesirea din “must carry” a posturilor tv ale Trustului INTACT

Published

on

 

Consiliul Naţional al Audiovizualului a avizat solicitarea Antena TV Group SA şi Antena 3 SA de a renunţa la regimul “must carry”, aplicat pânã la aceastã datã posturilor de televiziune  ale Antena TV Group SA (Antena1, Antena Stars, Happy Channel, ZuTv) si  respectiv Antena 3.

http://www.cna.ro/IMG/pdf/Lista_statiilor_TV_modif_01-07-2018.pdf

“Considerãm cã  – inclusiv prin contribuţia semnificativã a Trustului INTACT – piaţa de distribuţie a programelor de televiziune a ajuns la maturitatea şi stabilitatea necesare pentru a pune colaborarea noastrã cu societãţile de cablu pe principii comerciale sãnãtoase şi echitabile. Deşi, pânã în prezent nu am beneficiat de venituri importante din drepturile de retransmisie, iî ultimii 25 de ani am investit constant şi semnificativ în calitatea conţinutului, dar şi a imaginii canalelor noastre tv“, a declarat Cristian Ionescu Director Teritoriu Antena TV Group SA.

“Mã bucur cã am ajuns într-o etapã fireascã în evoluţia pieţei media din România şi a Antena Group. Vom investi în continuare în producţii de calitate, tehnologie şi mai ales în oameni. Aceştia sunt pilonii pe care ne vom baza creşterea în viitor” a declarat George Ureche, CEO Antena TV Group SA.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

Primele reacţii ale CNA în cazul TVR, Patraru – Doina Gradea!

Published

on

Foto Credit: CNA
 

Dorina Rusu, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a vorbit despre scandalul înregistrărilor din TVR, precizând că declaraţiile şefei instituţiei, Doina Gradea, reflectă „o mentalitate şocantă“.

Nu toţi membrii forului sunt însă de acord, existând voci ce susţin că „dincolo de limbajul regretabil, nu s-a întâmplat nimic.“, informeaza ziarul Adevarul

În deschiderea şedinţei CNA, Dorina Rusu a făcut referire la conflictul din Televiziunea Română, izbucnit după ce jurnalistul Dragoş Pătraru a făcut publice o serie de înregistrări audio. În ele, preşedintele-director general al TVR, Doina Gradea, a numit o reporteră „cap de porc“, pentru că i-a adresat insistent o întrebare primarului Capitalei, Gabrielei Firea, iar despre jurnaliştii de la Ştiri a spus că sunt „hateri de profesie“ pentru că sunt critici la adresa Guvernului.   Potrivit agenţiei News.ro, membra CNA a subliniat că o astfel de mentalitate, este periculoasă pentru democraţie. „Am văzut ce s-a întâmplat la TVR zilele astea şi cred că ar trebui să fim atenţi la ce se întâmplă acolo. Pe mine nu mă interesează atât limbajul pe care l-a folosit doamna Gradea.

Mă interesează problemele legate de libertatea de exprimare, pentru că ce spunea doamna acolo reflectă o mentalitate şocantă. Dânsa consideră că dacă cineva de la Guvern îţi dă bani ca să funcţionezi ca televiziune publică tu nu trebuie să ataci deloc Guvernul, nu trebuie să ataci deloc puterea, pentru că ei îţi fac o favoare că îţi dau bani. Mi s-a părut o mentalitate absolut şocantă. Să nu îţi vină să crezi! Şi i-a numit pe jurnaliştii care îşi fac treaba – ea, de fapt, consideră că nu şi-o fac, că nu fac altceva decât să atace puterea – i-a numit «hateri». Ce înseamnă asta? Cum să fii preşedintele unei televiziuni şi să spui că cei care îşi fac treaba la ştiri sunt «hateri», pentru că atacă puterea? Păi nu asta e misiunea unui jurnalist? Să incomodeze puterea? Care este alta?“, a spus Dorina Rusu.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

CNA

CNA, amendă maximă pentru postul Kanal D! Iată ce sancţiuni au mai fost date!

Published

on

 

Postul de televiziune KANAL D a primit o amendă de 150.000 de lei pentru că a difuzat prea multă publicitate, iar Antena 1 a încasat o amendă de 30.000 de lei pentru limbajul injurios din emisiunea Acces Direct. 

 

Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a decis să aplice următoarele sancțiuni:

  • amendă de 150.000 de lei postului Kanal D pentru încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, conform cărora „proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date” (raportul de monitorizare a cuprins perioada 01 – 31.12.2017, interval orar 18.00 – 23.00);
  • amendă de 65.000 de lei postului Estrada TV, deoarece la difuzarea emisiunii „Fabrica de sănătate”, edițiile din 20 și 21.02.2018, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (2) și art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului și nici pe cele ale art. 73, art. 120 alin (1) și art. 130 alin. (1) lit a), b) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual;
  • amendă de 30.000 de lei postului Antena 1 pentru încălcarea dispozițiilor art. 39 alin. (2) din Legea nr. 504/2002, precum și ale art. 41 alin. (1) lit. c) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Acces direct”, ediția din 10.11.2017;
  • câte o somație publică posturilor Pro TV, Pro X și Telekom Sport 1, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului  la difuzarea, în lunile noiembrie și/sau decembrie 2017 (după caz), a unor emisiuni în cadrul cărora au fost utilizate denumirile „Steaua”/ „steliști” pentru echipa FCSB.

În aceeași ședință, în urma analizării rapoartelor Serviciului Inspecție, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

  • amendă de 15.000 de lei postului Acum TV din Onești, pentru ediția din 30.10.2017 a emisiunii „24 de ore”, la difuzarea căreia au fost încălcate dispozițiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și cele ale art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului;

– somație publică postului Tele M Botoșani deoarece, la difuzarea emisiunii „Dosarul zilei” din 05.03.2018, radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending