HomeALL MEDIAConfesiunile unui fost tvmaniac

Confesiunile unui fost tvmaniac

De aproape un an deschid televizorul sporadic. O data la două săptămâni probabil. Ceea ce, pentru un fost jurnalist de media, care a lucrat niște ani buni la TV mania și a scris niște kilometri de hârtie despre tot ce mișcă la televizor, este o schimbare destul de radicală. Televizorul era parte din viața mea de zi cu zi, mă trezeam cu el, la propriu, pentru că era setat să se deschidă pe știri în fiecare dimineață la ora 7, și adormeam cu el, tot datorită unei setări care-l făcea să se stingă singur, dacă telecomanda nu mai era butonată. Destul de ciudat, nu?!

Eram un “zapeur” compulsiv și, de vreme ce pachetul meu de satelit îmi oferea acces la peste 150 de canale, aveam uneori senzația că n-am destul de mult timp să mă uit la televizor. Îmi imaginam că într-o bună zi voi putea și eu în sfârșit să nu fac nimic altceva decât să lâncezesc de dimineața până în creierii nopții la televizor, zapând. Deși, el mă însoțea peste tot, în fiecare zi. În sufragerie, în dormitor, la birou. Chiar și când nu mă uitam la televizor, el era deschis undeva lângă mine. Era parte din fondul sonor al vieții mele.

Nu, nu m-am reapucat de citit. Citesc la fel de puțin, din păcate. Televizorul a fost înlocuit doar de laptop, în rest viața mea începe și se termină zi de zi tot cu un aparat. Un computer pe care lucrez, pe care am internet, Facebook, citesc știrile și mă uit la seriale. Un aparat pe care lucrez și îmi petrec o bună parte din timpul liber. Pare mult mai gravă noua mea dependență, nu-i așa? Eu cred că este aceeași, numai că a evoluat. Și, cu riscul de a vă plictisi, am să vă spun, pe scurt, de ce cred lucrul acesta.

Televizorul a devenit un monitor. Datorită siteurilor video și a rețelelor de socializare consumul nostru de media a depășit deja epoca televiziunii. Suntem un miliard și ceva pe Facebook și tot cam atât pe Youtube, lună de lună. Iar consumul mondial de televiziune clasică scade încet, dar sigur. Conținutul video este shareuit online în mod natural și aproape că nu mai există produse de televiziune care să nu fie distribuite pe internet sau pe mobil, prin intermediul aplicațiilor de tot felul. Internetul îți este astăzi la îndemână aproape oriunde și online găsești destul conținut să-ți alimentezi curiozitatea naturală și să fi informat zi de zi. E adevărat, televizorul din sufragerie e mai mare și parcă îți pare rău după banii pe care i-ai investit la un moment dat în diagonala aia mare. Însă pe internet totul este mult mai ușor, mai la îndemână. Într-o bună zi ști că vei reuși să le conectezi. Și problema ta va fi rezolvată.

Telespectatorul nu mai este un consumator pasiv. Lângă telecomandă are acum o tabletă, un smartphone sau un laptop. Distribuie și comentează informația pe rețelele de socializare și, de cele mai multe ori, programul de la televizor este un pretext de a interacționa cu alții. Am “prieteni” pe Facebook pe care îi suspectez că nici nu apucă să înțeleagă ce se întâmplă la televizor, înaintea de a-și impărtăși simpatia sau dezaprobarea celorlalți. Simțul “știrii” îi posedează. Vor să fie ei primii care consemnează ce se întâmplă la televizor, mai dihai decât reporterii tv de pe vremuri. Internetul le-a oferit șansa de a “transmite de la fața locului” în fața comunității cu care interacționează. Și fac lucrul ăsta cu voluptatea pe care le-o dă tribuna la care care se simt chemați să vorbească.

Spectacolul internetului este mult mai seducător astăzi decât cel al televiziunii așa cum am pomenit-o eu. Însă nu mă simt deloc absolvit de obsesia mea mai veche. Știu doar că tvmaniacul de ieri s-a transformat într-un animal mult mai evoluat. Mai puternic, mai bine înarmat și mai absorbit de viața lui virtuală.

Dragoș Vărșăndan este jurnalist, antreprenor, social drinker, gurmand și degustător pasionat de vinuri. Este proprietarul theliquorstore.ro, cel mai complet magazin online de băuturi din România.

Lasa un comentariu aici!

Written by

contact@radardemedia.ro

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

No comments

Lasă un răspuns