Connect with us

TELEVIZIUNE

De sâmbătă, 15 septembrie, de la ora 23.59, TVR Cultural îşi suspendă emisia

Published

on

TVR Cultural îşi va suspenda emisia începând de sâmbătă, 15 septembrie, de la ora 23.59, potrivit unei decizii luate de Claudiu Săftoiu, preşedintele-director general al Televiziunii Române, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de televiziunea publică.

Măsura a fost dispusă joi, prin Ordin al preşedintelui-director general (PDG) al Societăţii Române de Televiziune (SRTv), Claudiu Săftoiu, în contextul situaţiei financiare critice a Televiziunii Române, se arată în comunicatul TVR.

Potrivit TVR, decizia face parte din procesul de implementare a Programului de redresare economică a SRTv, elaborat în concordanţă cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 33/2012. Aplicarea Programului decurge din necesitatea armonizării ofertei editoriale şi a resurselor utilizate cu veniturile lunare ale SRTv, se arată în comunicat.

„Potrivit Programului, misiunea TVR Cultural va fi preluată de viitorul canal TVR 2 Cultural, a cărui grilă va cuprinde, printre altele, publicistică culturală, documentare, spectacole de teatru, operă, concerte şi producţii muzicale prezentate pe genuri, filme de artă, programe educative dedicate copiilor şi tinerilor, producţii ale tinerilor creatori independenţi, divertisment de calitate adresat tuturor categoriilor de vârstă”, se mai spune în comunicatul TVR.

Potrivit sursei citate, până la lansarea noilor grile, o mare parte din programele difuzate de TVR Cultural va fi preluată de TVR 2.

În comunicatul SRTv se precizează că decizia de suspendare a emisiei TVR Cultural a fost luată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. „Legea 41/1994 de organizare şi funcţionare a TVR face referire la progamele 1 şi 2, la un departament care difuzează emisiuni pentru străinătate şi la studiourile teritoriale, al căror canal de exprimare este acum şi TVR 3”, precizează SRTv.

TVR Cultural s-a lansat în anul 2002, fiind singura televiziune din România cu profil exclusiv cultural. TVR Cultural a difuzat în cei zece ani de activitate dezbateri pe teme culturale, documentare şi filme de artă, concerte simfonice, spectacole de operă, operetă, balet sau teatru. Directorul TVR Cultural este Daniela Zeca Buzura.

Suspendarea emisiei TVR Cultural a fost anunţată de Claudiu Săftoiu într-un interviu acordat în exclusivitate agenţiei MEDIAFAX în 10 august şi publicat în 11 august.

În 10 august, Consiliul de Administraţie (CA) al Societăţii Române de Televiziune a adoptat raportul grupului de lucru care stă la baza Programului de redresare economică a Televiziunii Române, care prevede că TVR Info şi TVR Cultural trebuie să îşi înceteze emisia, iar misiunea TVR Cultural va fi preluată de TVR 2 (care se va redenumi TVR 2 Cultural ) şi de TVR 3.

TVR Info şi-a suspendat emisia pe 15 august, la ora 23.59.

Pe 16 august, circa 150 de persoane, între care dirijorul Tiberiu Soare, regizorul Alexandru Solomon, producătoarea Ada Solomon, Valentin Nicolau, membru în Consiliul de Administraţie al TVR, şi angajaţi ai Televiziunii Române, au protestat, în faţa Ateneului Român, faţă de desfiinţarea TVR Cultural.

Pe de altă parte, o petiţie împotriva desfiinţării TVR Cultural a fost postată pe site-ul petitieonline.ro, aceasta strângând până în prezent 8.922 de semnături.

Anunţul suspendării emisiei TVR Cultural vine în contextul în care Claudiu Săftoiu a transmis, în 11 septembrie, Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor din TVR (SPUSTV), notificarea privind intenţia SRTv de concediere colectivă, precum şi Proiectul planului de reorganizare şi restructurare de personal în cadrul TVR, parte a implementării Programului de redresare economică a televiziunii publice. Proiectul, precum şi conţinutul notificării au fost aprobate prin Ordinul lui Claudiu Săftoiu.

Potrivit notificării transmise SPUSTV (sindicatul reprezentativ din TVR, n.r.) de către Săftoiu, concedierile colective în TVR vor începe în 20 noiembrie şi vizează 962 locuri de muncă, în urma procesului de restructurare de personal televiziunea publică urmând să rămână cu 2.340 de angajaţi (faţă de 3.302 cât avea la data de 31 august 2012).

Consiliul de Administraţie al TVR a adoptat, pe 29 august 2012, Programul de redresare economică a televiziunii publice, care prevede şi modificarea organigramei Televiziunii Române şi reducerea personalului la 2.340, după cum a declarat la momentul respectiv, pentru MEDIAFAX, Claudiu Săftoiu.

Programul de redresare economică a întrunit, alături de cele 10 voturi de susţinere (Claudiu Săftoiu, Irina Radu, Claudiu Branzan, Raico Cornea, Lucia Hossu Longin, Anne Marie Juganaru, Gabriel Tufeanu, Nicoleta Nicolicea, Cristian Niţulescu, Nagy Zoltan Levente), două voturi împotrivă (Valentin Nicolau şi Sorin Burtea) şi o abţinere (Romina Gabriela Surugiu).

De cealaltă parte, Dragoş Bocanaciu, preşedintele Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor din TVR (SPUSTV), a declarat pentru MEDIAFAX, în 28 august, că angajaţii nu sunt vinovaţi pentru „catastrofa financiară” în care se află TVR, precizând că ar trebui ca administraţia să se gândească la oamenii care vor suferi. Totodatată, SPUSTV i-a invitat pe angajaţii TVR să intre în grevă japoneză, în 3 septembrie, în semn de protest faţă de concedierile din Televiziunea Română.

TVR are, în momentul de faţă, o pierdere cumulată de 145.618.779,33 de euro, iar perioada necesară pentru a plăti această datorie este estimată la 7,5 ani, după cum a declarat Claudiu Săftoiu, în interviul acordat agenţiei MEDIAFAX în 10 august şi publicat în data de 11 august.

Conducerea TVR a trebuit să elaboreze o strategie de restructurare a Televiziunii Române, după ce, pe 27 iunie, Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă (OUG) potrivit căreia Consiliul de Administraţie al TVR trebuie să aprobe, în termen de 45 zile (de la publicarea în MO a OUG, n.r), un program de redresare economică, cu restructurări economice, de personal şi plata datoriilor fiscale în şase luni. După acest interval, CA al TVR trebuie să prezinte rezultatele Parlamentului, conform respectivei ordonanţe a Guvernului.

În baza Programului de redresare economică a SRTv, Guvernul a aprobat în 1 septembrie Memorandumul privind reeşalonarea obligaţiilor fiscale acumulate de TVR, în cuantum de peste 65 milioane de euro, pe o perioadă de 7,5 ani.

 

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

Seriale

Ce spune actorul Kerem Bürsin, despre serialul “Inima orașului” de la Happy Channel

“Inima orașului”, din 27 februarie, de luni până joi, de la ora 21.00, în premieră și în exclusivitate la Happy Channel! Intră în poveștile Happy!

Published

on

Foto Credit: HAPPY CHANNEL

Din 27 februarie, Happy Channel aduce în fața telespectatorilor “Inima orașului” (”Heart of the City”), un nou serial turcesc, lansat anul trecut în țara de proveniență.

Producția, care îi are în rolurile principale pe actorii Kerem Bürsin și Leyla Lydia Tugutlu, va putea fi urmărită în premieră și în exclusivitate la Happy Channel, de luni până joi, de la ora 21.00.

În această primăvară, Happy Channel invită telespectatorii să se aventureze în “Inima orașului”! Începând de marți (27 februarie), aceștia vor putea găsi în grila stației tv un nou serial turcesc, în care dragostea, acțiunea și drama se vor îmbina armonios, dând naștere unei povești pline de emoție. Producția, pe care Happy Channel o va difuza în premieră și în exclusivitate de luni până joi, în intervalul orar 21.00-22.00, îi are ca protagoniști pe Kerem Bürsin și Leyla Lydia Tugutlu.

Pentru personajul său din “Inima orașului”, actorul Kerem Bürsin a făcut pregătiri intense. “Înainte cu un an ca filmările să înceapă, eu deja mă antrenam pentru acest proiect. Este un serial pe care știam că-l vom face. A existat multă pre-producție. A fost un proiect și un personaj la care ne-am gândit cu toții.” , a mărturisit Kerem Bürsin,  în cadrul unui interviu difuzat în exclusivitate la Happy Channel.

 

Serialul, care are lansarea pe 27 februarie, de la ora 21.00, la Happy Channel, îi are în centrul atenției pe Ali Smith (Kerem Bürsin) și Derin Mirkelamoglu (Leyla Lydia Tugutlu). La vârsta de patru ani, Ali asistă la moartea propriei mame, iar tragedia îi marchează viața. După nenorocirea petrecută, Ali ajunge în grija lui Rauf (Osman Alkas) și crește convins că tatăl lui a fost cel care a omorât-o pe femeia care i-a dat viața. Tânărul își trăiește viața pe mare, alături de Rauf, la bordul unui vapor care transportă marfă.  Ani mai târziu, el revine în Istanbul, orașul în care I-a fost ucisă mama, iar atunci o întâlnește pe Derin Mirkelamoglu, o tânără frumoasă care provine dintr-o familie bogată. Aceasta iubește dansul și visează să devină balerină, însă aspirațiile sale nu sunt întotdeauna în concordanță cu voința părinților ei. Deși, urmează să se căsătorească cu Yigit (Ali Yorenc), viața lui Derin se va schimba total după ce îl va cunoaște pe Ali. Totodată, întoarcerea în Istanbul îl aduce pe Ali aproape de tatăl său – Sahin (Gurkan Uygun), fost campion de box, și îl poate ajuta să descopere adevărul despre moartea mamei sale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Reality Show

Asia Express: Vica și Daniela Crudu i-au cucerit pe asiatici

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1

Nu a fost deloc ușor pentru vedetele din Asia Express, show difuzat de Antena 1 în fiecare luni și marți de la ora 20.00, să se descurce cu un Euro pe zi, să-și găsească singuri mâncare, cazare și transport.

Chiar dacă asiaticii sunt mai mult decât prietenoși, nu toate vedetele care au intrat în cursă s-au bucurat de aceleași privilegii. Dacă pentru frații Moroșanu a fost un adevărat chin să găsească mașini, Vica și Daniela Crudu i-au cucerit în mod clar pe asiatici. Ba mai mult, au reușit să se împrietenească cu mai toți șoferii care au acceptat să le ajute în mod gratuit. După ce ajungeau la destinașie, aproape toți își doreau să se fotografieze alături de ele, chiar dacă nu știau cine sunt.

Pentru că buna dispoziție e un lucru care caracterizează această parte de lume, Daniela Crudu și-a găsit imediat un limbaj comun cu oamenii locului: râsul. Chiar dacă de cele mai multe ori au reușit să călătorească în cele mai bune condiții, s-a întâmplat să ajungă și într-o remorcă plină cu capre, în portbagaj sau în niște vehicule artizanale. Ediția din aceastã searã va fi o mare provocare și pentru ele. De data aceasta au de parcurs pe jos un traseu accidentat, prin munți, contracronometru. Daca vor face sau nu față, telespectatorii urmează să descopere în aceastã searã, de la 20:00, la Antena 1.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV. Katharina Behrends (NBCU): „Televiziunea este cea mai mare pasiune a mea”

Published

on

Katharina Behrends este Managing Director al NBCUniversal Germania din 2008 iar începând cu acest an ea va controla şi staţiile NBCU din Benelux (Belgia, Olanda şi Luxemburg), Europa Centrală şi de Est.

Katharina Behrends şi-a început cariera în 1995 activând în reţele mari de televizune precum Premiere (actualul SKY) şi MTV înainte de a se alătura NBCU în 2005 .  Cu o vastă experienţă în televiziune, Katarina este pregătită pentru următoarea provocare profesională şi a acceptat cu multă amabilitate un interviu în exclusivitate pentru Radar de media.

Ați intrat în televiziune având studii juridice. Cum a fost tranziția Dvs. de la aspectul juridic al activităţii în televiziune la cel operațional și executiv?

În calitate de avocat în această industrie, atunci când te ocupi de chestiuni juridice, eşti implicat automat și în partea operațională. În felul acesta, de-a lungul anilor te implici din ce în ce mai mult în partea operațională precum și în cea administrativă. Este o tranziţie firească, iar eu ador provocările.

În ce mod experienta Dvs. profesională din televiziunea liniară (tradiţională n.red), cum este Premiere sau MTV, v-a fost de folos în a face faţă provocărilor pe care le ridică în ziua de azi ascensiunea televiziunii digitale?

De vreme ce am pus bazele carierei mele încă din perioada de început a reţelei Premiere (SKY zilele noastre), sunt obişnuită cu schimbările dinamice din lumea mass-media. Lucrul cel mai important este capacitatea de adaptare și evoluție. De exemplu, oferim brandurile noastre atât ca servicii liniare cât și digitale; acestea sunt deja branduri hibride.

Cum credeți că cei zece ani de experiență personală că director pentru NBC-Universal din Germania v-ar putea fi de ajutor pentru crearea unor noi branduri media în Europa de Est?

De-a lungul ultimilor ani, am stabilit cele mai de succes branduri de televiziune cu plată în teritoriile vorbitoare de germană și ne-am extins portofoliul nostru liniar și digital în această regiune. Am lansat de asemenea trei branduri SVOD – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! Entertainment – alături de partenerul nostru Amazon Channels. Eu cred că motivul principal pentru succesul nostru este ascultarea cu atenție a nevoilor locale și am învăţat, de asemenea, că trebuie să personalizăm diferitele branduri în funcţie de preferinţele locale.

Îmi permiteţi să restrâng întrebarea pentru România? Aici, cele mai populare canale NBCU sunt Diva și E Entertainment. Ce alte canale aţi dori să fie larg cunoscute în țara noastră?

Recunoaștem unicitatea fiecărei piețe și vom continua să adoptăm o abordare personalizată pentru evaluarea pieței românești, concentrându-ne atenţia pe canalele de nişa care se adresează publicului feminin.

Mai mult decât atât, privind cu admirație la producția proprie care s-a bucurat de un enorm success în germania ‘’Culpa – Nimeni nu este fără de vină” pentru canalul 13th Street, credeți că este posibil să aveți o producție internă aici, în România?

Suntem întotdeauna interesați de idei de program inovatoare, cum ar fi “Culpa” pentru 13th Street și, de asemenea, “Riccardo’s Dream Date” pentru E! Entertainment în Germania. Sunt un fan al producțiilor locale. Să spunem că în acest stadiu nu avem anunțuri de făcut, dar pot exista șanse în viitor, dacă simțim că aceasta este strategia potrivită pentru canalele noastre, DIVA și E!

Cum intenționați să răspundeți ascensiunii platformelor de streaming prin abonament, cum ar fi Netflix sau Amazon, care concurează cu canalele de televiziune clasice de pe piața românească?

Vedem aceste platforme de streaming mai mult ca o ofertă complementară și suntem conştienţi că unicitatea brandurilor de canal este punctul nostru forte.  Continuăm să investim în calitatea brandurilor de nişa: DIVA, televiziunea de divertisment cu design feminin şi E! Entertainment brandul pop-cultural. Suntem deosebit de mândri de faptul că DIVA are o cotă de audiență solidă în România, situându-se în 2017 pe primul loc în rândul statiilor internaţionale de divertisment.

V-ați dovedit a fi un manager care se concentrează pe obiective bine stabilite. Intenţionaţi să operaţi schimbări radicale în calitate de MD al NBC-Universal pentru Benelux și Europa de Est?

La începutul anului 2018, împreună cu echipa mea, cu sediul la München, am preluat responsabilitatea pentru furnizarea serviciilor cheie incluzând marketing, echipa de creaţie, PR/Comunicare şi vânzări de publicitate, către canalele din Europa Centrală și de Est, precum și E! în Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg), pe lângă controlul prezent avut asupra rețelelor NBCU din teritoriile vorbitoare de limbă germană. Aceasta este o oportunitate fantastică pentru noi toți, care nu numai că ne-a permis să ne extindem echipa, ci ne oferă ocazia de a experimenta noi piețe, inclusiv în România, unde sperăm să construim pe baza puternică pe care NBCU a stabilit-o deja aici cu DIVA – destinația de divertisment preferată a femeilor – şi E! Entertainment. Având în vedere rezultatele noastre solide din Germania, este clar că eu şi echipa mea suntem cu toții foarte motivaţi și încântați de această extindere a domeniului nostru de activitate.

Este cunoscut faptul că oferta dvs. Amazon „SYFY HORROR” din Germania nu există în această formă la compania mamă din SUA. V-ați gândi să încercați așa ceva și pentru Europa de Est?

Am fost foarte mândri să fim un partener de lansare pentru canalele Amazon în Germania în 2017 și toate cele trei mărci de streaming – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! HD – au cunoscut o creștere constantă de la lansare.

Vom continua să explorăm oportunități de a optimiza afacerea rețelelor noastre și să completăm canalele noastre liniare cu servicii digitale şi vom evalua oportunitățile din România în conformitate cu strategia noastră generală.

Munca și responsabilitățile dvs. necesită cu siguranță modalități de relaxare. În afară de televiziune, care sunt modalitățile dvs. preferate de petrecere a timpului liber?

Desigur, televiziunea este cea mai mare pasiune mea și îmi place să merg la film în timpul meu liber. Alături de interesele mele pentru activități culturale, apreciez cu adevărat petrecerea timpului în natură și orice activități în aer liber. Îmi place să fac drumeții în Alpii bavarezi ori de câte ori timpul îmi permite acest lucru. Din acest motiv, München este locul ideal pentru a trăi; munții sunt literalmente la doar o ‘aruncătură de băț’.

În cele din urmă, dar nu în ultimul rând, vă rugăm să trimiteți un mesaj cititorilor noștri „Radar de media” care urmăresc cu mare interes schimbările rapide ale pieței mass-media din România.

Sunt foarte impresionată de spiritul care se poate simți  în industria media din Bucureşti şi din România. Industria mass-media de aici este un sector atât de vibrant și suntem cu adevărat bucuroși să avem ocazia de a face parte din acest spirit de optimism și dezvoltare!

Vă mulţumim.

 

Foto Credit: © Gert Krautbauer for NBCUniversal

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending