Connect with us

ALL MEDIA

Decalogul reporterului TV de succes

Published

on

Vrei să fii un reporter de televiziune unanim apreciat? Știi cele 10 reguli care n-au cum să dea greș, datorită cărora vei dobândi prețuirea șefilor și a publicului nu de săptămâna viitoare, nu de luni, ci chiar de mâine? Ești în locul potrivit!

Înaintea metodelor infailibile, o confesiune: autorul acestor rânduri a făcut el însuși, prin 1995-96, pe reporterul TV, pentru o emisiune de analiză sportivă de la postul public. Trebuia doar să-și învingă tracul generat de faptul că n-avea voie să tragă o dublă, era musai să meargă șnur; să-l fugărească după meci pe antrenorul echipei învinse, care nu comunica decât monosilabic; să-i smulgă declarații exclusive, zemoase, altele decât „balonul e rotund“ și „gazdele și-au dorit mai mult victoria“; să ignore puștimea care țipa de mama focului și sărea în cadru cu mâinile sus după ce invadase terenul la final; să apeleze la toate eufemismele pentru a nu denunța  blatul vizibil de pe Lună, dar de nerostit la televiziunea publică, fără să-și trădeze însă principiile jurnalistice personale si ale ziarului pe care-l reprezenta; să-l caute pe președintele clubului care tocmai îl dăduse afară pe antrenor, dar în fața camerei mima surprinderea totală; să ajungă la montaj unde să-și petreacă restul nopții, în căutarea ofsaidurilor flagrante pe care și le notase, minut cu minut, pe carnețelul pătat de cafea, iar dacă fusese deplasarea lungă, și de vin de Lechința.

În prezent, însă, e mult mai simplu. Iată decalogul reporterului de televiziune.

  1. Nu te profila pe un domeniu, o specializare oarecare riscă să nu te facă eligibil. În plus, chiar dacă ești pe politică, tot vei ajunge să îl întrebi de fotbal pe Victor Ponta (în turul barajului, alături de alți pesediști la RTV, și în retur, alături de conservatori la Antena 1).
  2. Pleacă totdeauna pe teren fără o documentare prealabilă. La conferințele de presă oricum nu întreabă nimeni nimic, așteptând să-l prindă pe cel vizat separat, pentru exclusivități. Dacă ești în pană de inspirație, ai la îndemână singurele două întrebări reportericești valide, cea cu care începe orice interviu („ce înseamnă pentru dumneavoastră…?“) și cea cu care se încheie („ce proiecte de viitor aveți?“).
  3. Ignoră demodata integritate jurnalistică și, mai ales neutralitatea. Dacă ești reporter monden, fii simpatic cu vedetele postului tău și acru cu celelalte, publicul nu trebuie să-și dea seama cumva că ești imparțial.
  4. Standardele etice sunt perimate, în consecință, nu te sfii să întrebi persoane în vârstă dacă știu că va urma un cutremur; adolescentele, dacă au auzit de exhibiționistul cartierului; presupusul infractor, cărat ca un sac de cartofi și cu gluga pe cap, dacă regretă că a căsăpit-o pe bătrânică; sportivul, dacă are rost să se mai prezinte la manșa decisivă.
  5. Amestecă mereu planul profesional cu cel personal într-un interviu, într-un talmeș-balmeș care-l zăpăcește pe invitat; fii irelevant; amintește-ți că a servi interesul public și a destina acestuia un demers jurnalistic nu mai e jurnalistic.
  6. Vânează toate subiectele care au potențial de conflict de interese. Abordează numai persoane pe care le știi tu, șeful tău, patronul televiziunii, prietenii patronului televiziunii, potențialii prieteni ai patronului televiziunii. Și nu intervieva niciodată pe cineva de pe urma căruia te alegi doar cu gloria de jurnalist, care nici nu există.
  7. Acoperă la fiecare subiect un singur punct de vedere și nu mai multe, nu permite publicului să gândească de capul lui și asigură-te că ai condus discuția de așa manieră încât să iasă cum crezi tu, numai tu, bine, și producătorii!, de cuviință.
  8. Evită să verifici orice informație, altminteri există riscul să-ți pice subiectul. Pune-l pe cel pe care-l interoghezi în fața faptului împlinit, dar neverificat. Însă numai după ce te-ai interesat dacă televiziunea la care lucrezi a acordat vreodată vreun drept la replică.
  9. Fii spontan, dar și pregătit de orice! Dacă ai epuizat întrebările de la punctul 2, ai la dispoziție varianta încuietoare, care funcționează întotdeauna: „ce să vă mai întreb eu…?“.
  10. 10.  Nu te pune niciodată în postura celuilalt când curiozitatea ta jurnalistică a împrumutat tonul unui procuror. Și, atenție, nu încerca să anticipi ce ți-ar putea răspunde. A, și nu cumva să pui întrebări de urmărire, care se leagă de ceva ce tocmai ți-a spus intervievatul. Riști să te concentrezi și se-alege praful de transmisiune.

Horia Ghibutiu poate fi citit si pe horiaghibutiu.ro

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Internship

Global lansează primul program de internship din domeniul entertainment-ului și talent management-ului

Published

on

Timp de trei luni, tinerii au acces în culisele entertainment-ului. Pe 19 iunie Global Entertainment, cea mai mare platformă de artiști și influenceri din România, dă startul înscrierilor în programul de internship dedicat tinerilor care vor să descopere provocările, profesionalismul, creativitatea și dinamica de lucru din domeniul entertainment-ului.

Acest program de internship plătit reprezintă ocazia perfectă pentru cei care vor să-și lărgească aria de cunoștințe din domeniul industriei muzicale, advertising, media, entertainment, talent management, producție audio-video și administrarea drepturilor de autor. Internship-ul urmează să se desfășoare din trei în trei luni și își propune să aducă în atenția tinerilor tendințele tehnologice importante pentru succesul în era digitală și trendurile acestor industrii caracterizate de o continuă schimbare.

În program se pot înscrie toate persoanele de peste 18 ani, indiferent de studii sau specializări, acestea urmând să aleagă unul dintre modulele propuse în cadrul lui. O singură cerință este obligatorie: să fie entuziaste, pentru că entuziasmul este ingredientul principal din spatele hiturilor, al campaniilor de succes, al conținutului care devine viral și al producțiilor revoluționare din domeniul audiovizualului.

Prin intermediul acestui internship, Global pune la dispoziția tinerilor interesați trei module: Creativity & Content Creation, Marketing & Sales și Legal & Business Affairs. Candidații trebuie să opteze pentru unul dintre cele trei module și să parcurgă un proces de selecție care se va desfășura atât online, cât și offline. Pe parcursul acestui proces, accentul va fi pus pe întrebările experențiale la care participanții vor răspunde. Candidații selectați își vor desfășura activitatea la sediul Global împreună cu un mentor dedicat în funcție de modulul ales.

„Artiștii și influencerii Global sunt o prezență de top în toate mediile relevante, indiferent dacă vorbim despre muzică, evenimente, online, televiziune, radio sau advertising. Totul este despre oameni, ideile lor și entuziasmul cu care le pun în aplicare, de aceea suntem într-o permanentă căutare de talente. Prin acest program de internship, primul de acest fel pe piața din România, le oferim tinerilor șansa să-și perfecționeze aptitudinile într-un business extrem de dinamic, care stabilește trendurile în materie de muzică, entertainment, evenimente și influencer marketing”, a declarat Olga Juverdeanu, General Manager Global.

Înscrierile se pot face aici: internship.weglobal.ro.

Platforma Global, formată din Global Records, casa de discuri, Global Booking, agenție de impresariat, Global Events, agenția de evenimente și Global Talent, agenție de talente, reprezintă artiști de top precum INNA, Delia, Antonia, Carla’s Dreams, Irina Rimes, The Motans, Mark Stam, Nicoleta Nucă, Vanotek și influenceri de referință precum BRomania, Laura Giurcanu, Alina Ceușan, Carmen Grebenișan, Laura Mușuroaea, Selly, Vlad Munteanu, Cristi Munteanu și mulți alții.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Posturile de televiziune din cadrul Intact Media Group anunță ieșirea din must-carry

Published

on

Intact Media Group –  Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZuTV) și Antena 3 – cel mai puternic grup de media cu capital integral românesc  a luat decizia de a ieși din must-carry (lista televiziunilor pe care operatorii de cablu sunt obligați să le aibă în grilă).

Intact Media Group anunță că la data de 15.06.2018 a semnat un contract de retransmisie cu RCS&RDS pentru difuzarea canalelor sale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Postul de televiziune Digi Film îşi schimbă denumirea în FILM NOW

Published

on

Foto Credit: DIGI TV

Din 18 iunie, Digi Film, canalul de filme al RCS & RDS, va avea o nouă identitate. După șapte ani sub același brand, el își asumă acum un nume care întrupează valorile spectacol, culoare, aventură, într-o lume în care totul se întâmplă acum: aventură, acum; emoţie, acum; film, acum.

Astfel, Digi Film devine Film Now, un canal TV care aduce publicului abonat mai mult spectacol, mai multă emoţie, mai mult dinamism într-o selecție de filme de calitate, 24 de ore din 24, neîntrerupte de pauze de publicitate.

Digi Film a pornit în februarie 2011, din dorința companiei RCS & RDS de a completa oferta modestă a canalelor de film prezente în România. De atunci, Digi Film a adus publicului producţii de vârf din cele mai diverse genuri cinematografice, de la cele mai noi titluri la filmele de cult ale fiecărui gen. Difuzând încă de la lansare titluri premiate, multe cu succes colosal la box office, Digi Film a devenit rapid unul dintre preferatele  telespectatorilor Digi și ale cinefililor.

„Dacă ar fi să ne definim printr-o idee, probabil am vorbi despre acţiune sau adrenalină. Dar am promovat întotdeauna o combinaţie între fiorul adrenalinei  şi senzaţia de confort şi relaxare a comediilor bune, şi am completat tabloul cu cea mai diversă paletă de genuri: thriller, science-fiction, istoric, horror, film romantic, animaţie, dramă etc. În luna iulie, filme ca “Ice Age”, “Paddington 2”, “Doctor Strange”, “Arrival”, “Escape Plan”, “Den of Thieves”, “Bastille Day” și multe altele vor face parte din oferta Film Now,” precizează Bogdan Chiriţoiu, manager canale tematice.

Digi Film / Film Now are ca target principal spectatorul urban între 18 și 65 de ani. Grila 24/24 urmărește structura demografică și tiparul ocupării forţei de muncă, precum și tiparul de consum al telespectatorilor români, oferind filme de aventură, acţiune, comedie sau familie în timpul zilelor de lucru, animaţii și filme pentru copii în dimineţile zilelor de weekend și în perioadele de sărbători, filme cu cast puternic și renume în zilele de weekend. În prime time sunt programate cele mai intense filme de acţiune, aventuri sau thriller, cele mai tari comedii, cele mai incitante drame psihologice sau de suspans. Noaptea se difuzează preponderent filme de acţiune, thriller sau horror, pentru amatorii de senzaţii tari.

Digi Film / Film Now colaborează cu cele mai puternice companii de distribuţie de film din întreaga lume, de la marile studiouri (Warner, Disney, NBC etc.) la companii independente din România sau din străinătate, pentru a asigura telespectatorilor săi acces la o selecţie pentru toate gusturile și exigenţele

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending