Connect with us

ALL MEDIA

Directiva tutunului: demonstrație practică, în fabrică

Published

on

foto credit: Lucian Tudose
 

 

Companiile de tutun solicită Guvernului, printr-o scrisoare semnată de conducerea British American Tobacco, Japan Tobacco International și Philip Morris România, asumarea de urgență a cadrului de reglementare clar, ferm și predictibil, care să nu blocheze buna funcționare a unui sector economic cu o pondere semnificativă în veniturile la bugetul de stat.

Producătorii au arătat astăzi, practic, în fabrica JTI din București, de ce sunt necesare șase luni pentru adaptarea producției la cerințele Directivei tutunului, care nu a fost încă transpusă în legislația națională. Reprezentanții fabricii de pe platforma Pipera au explicat în detaliu etapele și timpul alocat pentru fiecare operațiune de pregătire și tipărire a ambalajelor, operațiuni executate în străinătate, de furnizori globali, precum și în ce constă producția propriu-zisă, adică fabricarea și împachetarea țigaretelor, în fabricile producătorilor de tutun din România.

 Procesul de pre-producție și tipărire a ambalajelor este efectuat de furnizori globali externi (care nu au filiale în România).

Pe piața locală sunt produse și comercializate circa 150 de sortimente de țigarete. Anul trecut, în România, au fost fabricate circa 1.200.000.000 pachete de țigarete. Toate ambalajele necesare producției au fost concepute și tipărite în străinătate de către furnizori specializați.

Înainte de tipărire, trebuie pregătite desenele tehnice și ștanțele cu avertismentele de sănătate și adaptate designul și grafica pentru fiecare dintre cele 150 de sortimente. Această pregătire este făcută de doar două companii globale care deservesc toți producătorii de tutun din Europa.

Odată încheiată pregătirea graficii și ștanțelor, se comandă cilindrii și cartonul. În lume, există numai trei furnizori de cilindri pentru rotogravură. Pregătirea cilindrilor durează până la 14 săptămâni. Cilindrii sunt apoi transportați la cele câteva tipografii de profil. De la instalarea cilindrilor în tipografie și până la definitivarea comenzii de tipărire trec aproape șase săptămâni. Dintre tehnicile de tipărire (rotogravură – tipărire cu cilindri, offset – tipărire cu plăci și flexo), este preferată rotogravura, chiar dacă este mai scumpă, pentru că menține calitatea tiparului la tiraje mari și reprezintă o piedică în calea contrafacerii (offset-ul este utilizat pentru volume mici).

După tipărire, ambalajele sunt transportate în fabricile locale. Transportul, cu tirul, durează până la o săptămână. Producerea și împachetarea propriu-zisă a țigaretelor, în fabricile producătorilor de tutun, se face în aproximativ trei săptămâni, după care urmează distribuția în țară, către depozite, magazine, chioșcuri etc.

Numărul furnizorilor globali de ambalaje este limitat, iar modificările trebuie făcute pentru toate cele 28 de state membre aproape simultan. Așadar, se aplică principiul „primul venit, primul servit”, capacitățile de producție ale furnizorilor trebuind în mod normal rezervate cu câteva luni în avans. Rezervarea se poate face doar după ce legea și normele ei de aplicare sunt definitive. Fabricile din România nu au rezervat încă nimic, iar piețele cu legi adoptate sau proiecte de lege foarte avansate au lansat deja comenzi.

Demersurile industriei tutunului referitoare la transpunerea Directivei 2014/40/UE. Semnificația datei de 20 mai 2016.

Conform textului Directivei, data limită de transpunere prin lege și data de conformare a producției coincid (20 mai 2016). Țigaretele fabricate conform actualei Directive vor mai putea fi puse pe piață după 20 mai 2016, doar dacă au fost fabricate înainte de această dată.  Însă producția este limitată de legislația fiscală, deci industria nu poate produce în prezent stocuri suficiente pentru acoperirea necesarului în perioada de vară.

De aproape doi ani, producătorii de țigarete cer autorităților, în mod repetat, adoptarea cât mai rapidă a legii referitoare la Directiva tutunului, explicând în toate comunicările oficiale că sunt necesare șase luni pentru adaptarea producției la noile cerințe. Astfel, pentru conformarea producției la 20 mai 2016, era nevoie ca legea și normele de aplicare să fi fost publicate până la începutul lui decembrie 2015. Ca urmare, companiile sunt deja în situație de avarie. Dacă fabricile nu vor mai putea produce, piața legală se va bloca tocmai la vară, în perioada de vârf, iar pierderile la buget vor fi, în medie, de circa 250 milioane de euro lunar, reprezentând taxe și contribuții. Comerțul ilegal cu țigarete, care a ajuns în noiembrie 2015 la 17,5%, va crește rapid, în condițiile în care produsele legale nu vor mai fi disponibile.

Pentru că Directiva însăși prevede 20 mai 2016 ca dată limită de transpunere, dar și de conformare a producției la noile cerințe, România nu este într-o situație singulară. Mai multe state UE sunt în întârziere dar, de exemplu, în proiectele de transpunere, Polonia și Danemarca prevăd perioade de tranziție necesare producției de până la nouă luni, pentru a nu pune în pericol veniturile la buget.

JTI_Mark Rock_JTIcti

Precizări suplimentare:

  • Solicitarea unei perioade de șase luni pentru adaptarea producției nu înseamnă „amânarea Directivei”, așa cum greșit au afirmat diverși politicieni. Dimpotrivă, am cerut urgentarea transpunerii și o perioadă de grație pentru producție de șase luni de la intrarea în vigoare a legii și a normelor de aplicare, sau permisiunea de a produce în paralel conform vechii și noii Directive și de a ne adapta din mers noilor cerințe, astfel încât, la 20 mai 2017 (termenul pentru „piața curată”, prevăzut în Directivă), pe piață să nu mai existe decât produse de tip nou.
  • Orice Directivă trebuie transpusă la nivel național prin lege. „Transpunerea” nu este sinonimă cu traducerea. Ca urmare, textul publicat în Jurnalul Oficial al UE în aprilie 2014 este doar baza comună și poate suferi modificări/ completări semnificative pe parcursul proceselor legislative din cele 28 de state membre. Așadar, cu toate că știam de doi ani ce prevede Directiva, nu am putut demara adaptarea producției în absența legii naționale, care poate conține și alte prevederi decât cele din textul de bază.
  • Industria a explicat situația în ședința Comitetului din 21 ianuarie, singura întâlnire pe această temă, la care a fost invitată să participe. Toți reprezentanții instituțiilor membre au fost de acord că trebuie găsită o soluție, cu excepția reprezentanților Ministerului Sănătății și a rezervelor experților de la Ministerul de Externe. Comitetul a decis să trimită Premierului un Memorandum pe această temă.
  • Conform informațiilor din presă, Proiectul de lege urmează să fie definitivat la nivelul Executivului și trimis la Parlament pentru aprobare. Informațiile primite până acum de la Ministerul Sănătății sunt incomplete și nimeni nu poate garanta cum va arăta textul final și când anume va fi aprobat de Legislativ. Activitatea Parlamentului ar putea fi influențată de perioada electorală. Prin urmare, pentru că mai sunt doar trei luni până la 20 mai, am cerut Guvernului ordonanță de urgență.

Industria tutunului e reprezentată de patru investitori multinaționali, British American Tobacco, Japan Tobacco International, Philip Morrris Trading și Imperial Tobacco, primele trei având fabrici locale a căror producție e exportată în proporție de 60%. Companiile de țigarete au virat în 2015 la bugetul de stat, circa 3 miliarde de euro, fiind al doilea mare contribuabil, după sectorul petrolier. Suma reprezintă aproape 2% din PIB și 12,5% din totalul veniturilor bugetare. Companiile de tutun, aflate în România de peste 20 de ani, dețin capacități importante de producție. În industrie lucrează aproape 4.000 de angajați, fiind generate alte 45.000 de locuri de muncă indirecte.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Radio

Exclusiv la DigiFM, Horia Tecau: „Nu e un regret medalia olimpică”

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

În această dimineață la Digi FM, Horia Tecău a vorbit despre rolul părinților în viață tinerilor jucători de tenis. Cătălin Striblea a stat de vorbă cu cel mai bun jucător de dublu al României la interviurile de colecție pe pagina de facebook Digi FM.

„Părinții să nu uite că acei copii care încep să joace tenis sau orice alt sport au nevoie de un părinte, în primul rând, și după de un antrenor de tenis. Tu, ca părinte, devii antrenor de tenis și nu mai ești părinte, e dificil acolo. Cred că rolul părintelui este să găsească educatorii, antrenorii potriviți pentru copilul lui, în care crede, îl poate dezvolta într-un mod sănătos și să îi ofere condițiile necesare”, a spus Tecău.

Tenismenul a avut parte de o perioadă grea, atunci când a pierdut 3 finale consecutive de Grand Slam.

„Începusem să mă gândesc dacă voi mai avea oportunitatea să ajung într-o finală de Grand Slam și dacă voi putea câștiga vreodată. Îmi lipsea acea încredere în mine și acea credință până la final. Ca să joci o finală e foarte diferit, față de o semifinală, e altă încărcătură, e meciul suprem. Dacă nu ai pe cineva în jur care să te facă să înțelegi de ce ai nevoie ca să câștigi, e mai greu.”

Cătălin Striblea a fost curios să afle dacă Horia Tecău regretă că nu a devenit și campion olimpic.

„Nu e un regret medalia olimpică. Cu toate că e foarte greu să fii acolo pe podium, eram bine pentru că am avut câteva minute de pauză, în care ne bucuram că eram acolo, dar era și regretul că am fost atât de aproape.”, a spus tenismenul.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Alexandru Giboi a fost ales Secretar General al Alianței Europene a Agențiilor de Presă

Published

on

 

Vineri, 21 septembrie 2018, directorul general al AGERPRES, Alexandru Giboi, a fost ales în funcția de Secretar General al Alianței Europene a Agențiilor de Presă, în cadrul Conferinței EANA de la Varșovia, Polonia.

La Varșovia a avut loc în perioada 20-21 septembrie întâlnirea șefilor agențiilor de presă membre EANA, ocazie cu care a fost aleasă și noua conducere a Alianței: Peter Kropsch, CEO dpa (Germania), președinte, Michalis Psilos, CEO ANA-MPA (Grecia), și Jiri Majstr, CEO CTK (Cehia), membri în board.

În cadrul Conferinței s-a discutat și despre provocările actuale din domeniul media, despre întărirea colaborării dintre agențiile membre, dar și despre directiva privind drepturile de autor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Digi FM lansează campania de imagine “Ca să știi” – toamna 2018

Published

on

Foto Credit: DIGI FM
 

Digi FM iese din studioul radio și merge în stradă, alături de ascultători. “Ca să știi” este și în acest sezon out of home, nu doar On Air. Campania de imagine urmărește să apropie publicul de radio de cea mai inspirată combinație de știri și muzică, difuzată exclusiv la Digi FM.

„În prezent, Digi FM ajunge săptămânal la peste două milioane de ascultători. După trei ani de la prima emisie, aceasta este o reușită datorată muncii de echipă, un rezultat care ne determină să continuăm investițiile pentru susținerea creșterii. Ne dorim ca Digi FM să fie, în continuare, principalul reper al zilei pentru cei care apreciază calitatea informației, alternanța dinamică între știrile și hit-urile zilei, dezbaterile documentate despre evenimentele actuale”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al grupului Digi|RCS&RDS.

Campania de imagine din această toamnă continuă seria veștilor bune despre Digi FM, marcată de rezultatul sondajelor recent făcute publice. Conform studiilor de audiență pe valul de vară (aprilie – august 2018),  Digi FM are la nivel național o cotă de piață* care l-a dus pe locul 4 în topul celor mai ascultate radiouri din România.

Ca sa știi – Digi FM 2018” se desfășoară în perioada 17 septembrie 2018 – 17 decembrie 2018 la nivel național. Vizualul campaniei se va vedea pe mijloacele de transport public din București și din țară, pe una dintre rețelele de LED screen-uri din București și din țară, în rețeaua de metrou și pe stâlpi, sub formă de steaguri, în București.

Sloganul “Ca să știi” a fost lansat în 2017, printr-o campanie On Air, continuată și în OOH.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending