Google s-a angajat marti sa isi supravegheze mai bine site-urile prin modificarea politicilor si angajarea de personal, dupa ce mai multe companii au renuntat la serviciile sale pentru ca nu a reusit sa previna ca reclamele lor sa apara impreuna cu filme care transmiteau mesaje de ura, transmite Reuters, citata de News.ro.
Compania a ajuns in ultimele zile in centrul unui scandal in Marea Britanie, companii mari, de la supermarketuri la banci si asociatii ale consumatorilor renuntand sa se mai promoveze pe site-ul YouTube pentru ca reclamele lor apareau impreuna cu filme care contineau mesaje homofobe si anti-semite.
Alphabet, compania mama a Google, a inceput sa evalueze problema vineri, luni a exprimat scuze, iar marti si-a modificat politicile pentru a acorda furnizorilor de publicitate un control mai mare asupra acesteia.
Compania, care a explicat ca nu a reusit sa monitorizeze cele 400 de ore de publicitate incarcate pe YouTube in fiecare minut, a anuntat ca va angaja mai multi oameni si va intensifica procesul de separare a mesajelor publicitare de continutul ofensator care ataca oamenii in functie de rasa, religie sau gen.
„Credem ca prin combinarea acestor noi politici ne vor intari semnificativ capacitatea de a ajuta furnizorii de publicitate sa ajunga la o audienta mare, respectand in acelasi timp valorile lor”, a declarat Philipp Schindler, directorul pentru afaceri al Google, pe o postare pe blog.
Marea Britanie este cea mai mare piata a Google in afara Statelor Unite, generand in 2016 venituri de 7,8 miliarde de dolari, mare parte din publicitate, reprezentand aproape 9% din veniturile globale ale gigantului american de Internet.