Connect with us

Film

Experienţe cinematografice unice: filme de top în format IMAX & 4DX

Published

on

 

2015 a fost declarat, la nivel global, anul super-tehnologiei de cinema, după ce IMAX şi 4DX au cunoscut o dezvoltare fără precedent în lume. Iar Cinema City România nu s-a lăsat mai prejos, continuând să îmbogăţească experienţa cinematografică oferită iubitorilor de film, adăugând în portofoliu, alături de sala T IMAX din AFI Palace Cotroceni, şi două săli 4DX – în Bucureşti (Mega Mall) şi Constanţa (City Park Mall).

„În 2015, am pus accent pe experienţa cinematografică totală şi ne-am propus ca, în mai multe săli, spectatorii să devină parte din acţiune şi să trăiască intens întreaga proiecţie. Eforturile de a aduce tehnologia mai aproape de oameni ne-au fost răsplătite din plin, foarte mulţi iubitori de cinema alegând să vadă peliculele preferate în IMAX sau 4DX. Iar 2016 se anunţă a fi un an şi mai spectaculos, cu un număr şi mai mare de filme care vor putea fi urmărite în aceste formate speciale”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City România.

După ce a ajuns la cifra de 1.000 de ecrane în întreaga lume, IMAX continuă trendul ascendent şi în 2016, printr-o nouă campanie de imagine denumită „ImaxMovies”, care se concentrează pe conexiunea emoţională pe care o au spectatorii cu mersul la cinema. Toate componentele creative ale campaniei spun povestea  IMAX – o companie care iubeşte filmele, pentru oameni care iubesc filmele. IMAX reprezintă experienţa cinematografică supremă, fiind rezultatul pasiunii şi implicării fondatorilor din anii ’70, care continuă şi în zilele noastre. Este expresia absolută a dragostei, pasiunii şi obsesiei pentru filme.

Alături de IMAX, o nouă tehnologie a luat avânt în ultimii câţiva ani: formatul 4DX – o experienţă cinematografică revoluţionară care activează toate cele cinci simţuri. Sala 4DX este dotată cu scaune high-tech mobile şi efecte speciale care includ vânt, ceaţă, fulgere, baloane de săpun, apă, ploaie şi mirosuri, disponibile atât pentru filmele 2D, cât şi pentru cele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu acţiunea de pe ecran, dând naştere unei experienţe cinematografe memorabile, care face trecerea de la a “vedea” un film la a “trăi” un film. La nivel global, în 2015, aproape 12 milioane de cinefili au văzut filmele dorite în 4DX, ceea ce a transformat respectiva tehnologie într-un motor de încasări de box office, de peste 180 de milioane de dolari.

„Mărimea nu contează – decât când e vorba de un ecran IMAX” a spus Yoda cândva, într-o galaxie foarte, foarte îndepărtată. „Star Wars: Trezirea Forţei”, lansat în decembrie în cinematografele din aproape întreaga lume, a stabilit un record de vânzări de bilete pentru weekendul premierei, cu încasări în valoare de 517 milioane de dolari, urmat de multiple alte recorduri care se adaugă încă zi după zi și încasări globale care au ajuns deja la 1,73 miliarde de dolari, conform forbes.com.

Cei mai mulţi dintre cinefili – tendinţă valabilă şi în România – au ales să vadă al şaptelea episod al seriei pe ecranul enorm şi curbat IMAX, unde imaginile îţi taie răsuflarea, sunetul zguduie pământul, iar imersia e totală, spectatorul devenind parte din acţiune. Producătorii filmului au filmat anumite scene cu camera IMAX şi au pregătit pelicula special pentru a fi vizionată în acest format, despre care regizorul J.J. Abrams spune că este „cea mai tare experienţă cinematografică pentru fanii Star Wars”.

Aşteptările le-au fost răsplătite din plin, pentru că noul „Star Wars” a depăşit, în primele trei săptămâni după lansare, un record global de audienţă la IMAX, încasările fiind de 179 de milioane de dolari, conform forbes.com. Mai mult, şi acum, la peste trei săptămâni de la premiera internaţională, filmul este în continuare vizionat full house în format IMAX. Şi cine să fie mai potrivit să împărtăşească această experienţa unică, de pe cel mai măreţ ecran din galaxie, decât fanii din toată lumea, într-un featurette dedicat, realizat de IMAX: https://www.youtube.com/watch?v=w5lk7KwZ3h4

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Film

„Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat marele premiu la Festivalul Internațional de Film Huesca

Published

on

Scurtmetrajul „Miss Sueño”, de Radu Potcoavă, a câștigat sâmbătă marele premiu al Festivalului Internațional de Film Huesca (Spania) și este eligibil pentru o nominalizare la Oscar.

Producția, care a avut premiera românească în competiția de scurtmetraje a programului Zilele Filmului Românesc din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, o are în centru pe Roxana, care se pregătește să părăsească România pentru a se muta la Madrid. Ajutată de Dan și soția lui, Alina, este înștiințată că va găsi curând un loc de muncă în capitala spaniolă. Ce nu știe Roxana este că va deveni victimă a unei rețele de trafic de persoane.

Din distribuție fac parte Aurora Păunescu, Olimpia Melinte, Bogdan Dumitrache și Marin Grigore. Filmul este dedicat memoriei lui Călin Potcoavă, care urma să facă parte din echipa de producție.

Regia și scenariul sunt semnate de Radu Potcoavă, imaginea a fost realizată de Andrei Butică, montajul – de Cătălin Cristuțiu, sunetul – de Alex Dragomir și regia artistică – de Mălina Ionescu. Producători sunt Claudiu Mitcu, Robert Fița si Ioachim Stroe, iar producător executiv este Alina Tarbă.

„Miss Sueño” este un film produs de We Are Basca, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, și finanțat de Mccann Erickson România.

Scurtmetrajul finalizat în 2017 a mai fost selectat anul acesta la Trieste Film Festival, unde a avut premiera mondială, și la Kino Pavasaris-Vilnius International Film Festival.

La cea de-a 46-a ediție a Festivalului de la Huesca, „Miss Sueño” a fost selectat în competiția internațională alături de scurtmetraje din Franța, Canada, Polonia, Italia și Rusia.

Distincția International Danzante constă într-un trofeu și suma de 5.000 de euro, iar pelicula va intra automat în competiție pentru o nominalizare la categoria „cel mai bun scurtmetraj/ live action short film” a premiilor Oscar.

Festival Internacional de Cine de Huesca se află pe lista celor validate de Academia de Film Americană, iar câştigătorul competiţiei internaţionale este inclus automat pe lista titlurilor luate în considerare pentru o nominalizare la Oscar.

Prima ediție a festivalului a avut loc în 1973, iar doi ani mai târziu evenimentul a devenit unul internațional. În prezent, este unul dintre cele mai importante manifestări de gen din lume, acordând anual 11 premii în competițiile iberoamericană, internațională și de documentar. Aragón Televisión acordă un premiu care presupune garantarea difuzării filmului câștigător și promovarea lui.

Scenarist și regizor, Radu Potcoavă a urmat studii de film la Bucureşti şi Amsterdam. A debutat ca regizor şi scenarist cu scurtmetrajul „Aceeaşi gară pentru doi” (2002). În 2006, a debutat în lungmetraj cu drama „Happy End”, cu George Alexandru și Mircea Diaconu în distribuție. Ea a fost urmată de comedia „Cuscrii” (2014), iar doi ani mai târziu, de „Vara s-a sfârşit”, cel de-al treilea lungmetraj, care a avut premiera la Festivalul Internaţional de Film de la Montréal.

Scurtmetrajul „Mă cheamă Costin” (2016),  produs de We Are Basca, cu Ioana Flora şi Bogdan Albulescu în distribuţie, a primit, la TIFF, o menţiune specială, a fost desemnat cel mai bun scurtmetraj românesc la Dracula Film Festival de la Braşov și a fost selectat în competiţia dedicată genului la Festivalul de Film de la Sarajevo.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Producţia verii: „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”, din 22 iunie, în cinematografe

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT

Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Awkwafina, Rihanna și Helena Bonham Carter fac echipă din 22 iunie pe marile ecrane, în mult așteptata producție a verii de la Warner Bros. Pictures – „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”.

Cinci ani, opt luni, 12 zile… și timpul trece în continuare. Atât de mult a trecut de când Debbie Ocean (Sandra Bullock) proiectează cel mai mare jaf din viața ei.

Pentru asta are nevoie de o echipă de profesioniste în domeniu, începând cu partenera ei de încredere Lou Miller (Cate Blanchett). Împreună recrutează specialistele: bijutierul Amita, hoața de buzunare Constance, experta în garduri Tammy, hacker-iţa Nine Ball și designerul vestimentar Rose.

Ținta este un superb colier din diamante în valoare de 150 de milioane de dolari, purtat de actrița Daphne Kluger (Anne Hathaway) care va fi starul celui mai mare eveniment al anului – Gala Met.

Planul este perfect, însă totul trebuie să decurgă fără nicio abatere dacă echipa vrea să pună mâna pe diamante. Totul se face la vedere.

Din distribuția filmului mai fac parte James Corden ca detectiv de asigurări care trebuie să adune toate dovezile, iar Richard Armitage ca partenerul lui Kluger la Gală.

Warner Bros. Pictures prezintă, în asociere cu Village Roadshow Pictures, o producție Rahway Road, aventura explozivă „Ocean’s 8: Jaf cu Clasă”, din 22 iunie pe marile ecrane din țară.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

„Chipuri, locuri”, un documentar emoționant despre bucuria de a trăi, din 29 iunie în cinematografele româneşti

Published

on

Promovat de: ROLLERCOASTER PR

Documentarul „Chipuri, locuri/ Visages villages”, de Agnès Varda şi JR, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 29 iunie, a fost elogiat de presa străină de specialitate și nu numai ca fiind un film de neuitat, o lucrare complexă, un imn adus bucuriei de a trăi.

„«Faces Places» este un film al bucuriei curate, exuberanța lui este depășită doar de tandrețea lui și de puritatea intenției”, a scris The Washington Post.

Agnès Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, şi fotograful şi muralistul JR sunt coregizorii „Chipuri, locuri”, road-movie considerat de revista Rolling Stone „cel mai seducător documentar al anului 2017”.

În viziunea publicației The Guardian, documentarul „cu subiecți calzi și minunați, vorbește despre procesul de creație artistică, însă nu vrea să distrugă magia în totalitate. Veterana realizatoare face un studiu aproape perfect al chipurilor și locurilor”.

Pe de altă parte, New York Times a caracterizat documentarul drept o călătorie în prezent, în care cei doi aruncă priviri către trecut. „O lucrare complexă, puternică și radicală. «Chipuri, locuri» este de neuitat”.

The Wrap a subliniat că filmul este „un capitol uman, amuzant și emoționant în etapa de documentar a lui Varda”.

„Un imn adus bucuriei de a trăi. Nu este doar un film frumos, ci o experiență totală”, a punctat Corriere Della Sera, iar Indiewire a scris că este „emoționant, amuzant, optimist, per ansamblu – minunat”.

Aparţin unor generaţii diferite – Varda, „cineastul fără vârstă”, cum a numit-o Variety, a împlinit recent 90 de ani, iar JR are 35 – însă sunt suflete pereche, împărtăşind pasiunea pentru imagini şi maniera în care sunt create, prezentate şi transmise mai departe.

„Varda și JR se tachinează în conversații și idei fantastice. Doar privindu-i te simți mai tânăr”, a mai scris Variety.

Cei doi călătoresc prin mai multe sate din Franţa, în camioneta lui JR transformată în studio foto, întâlnesc localnici, le descoperă poveştile şi le transformă portretele în imense fotografii murale. Le expun pe case, hambare, faţade de magazine sau trenuri şi scot la iveală umanitatea subiecţilor şi pe cea proprie.

„Oamenii reacționează mereu favorabil la vederea propriei reprezentări și a felului în care imaginile enorme îmbunătățesc împrejurimile”, a remarcat The Hollywood Reporter.

Varda spune că este „un film de pace”, în timp ce Paris Match consideră că cei doi, împreună, creează „magia”.

Lungmetrajul documentar a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes 2017, unde a fost recompensat cu două premii – L’Oeil d’Or şi Palme de Whiskers.

Pelicula a fost prezentată în numeroase festivaluri și a obţinut premiul publicului la Toronto, a fost recompensată cu trofee ale Asociaţiilor Criticilor de Film din Toronto, San Francisco, Los Angeles şi New York, precum şi cu cel al Societăţii Naţionale a Criticilor de Film (National Society of Film Critics).

În plus, producția a fost desemnată cel mai popular documentar la Vancouver IFF şi cel mai bun film la Haifa IFF. Pelicula a primit trofeul Lumière la categoria documentar, dar şi două nominalizări la premiile César 2018 – pentru cel mai bun lungmetraj documentar şi cea mai bună muzică originală (Matthieu Chedid).

Producția, care a fost nominalizată la premiile Oscar 2018, va fi distribuită în țara noastră de microFILM.

„Chipuri, locuri” este scris, regizat şi comentat de Agnès Varda şi JR.

Filmul este o coproducţie Ciné Tamaris, Social Animals, Rouge International, Arte France Cinéma, Arches films, cu sprijinul Canal +, Arte France, Le Pacte şi Cohen Media Group.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending