HomeINTERVIUINTERVIU EXCLUSIV. FATIH SALIS, la 10 ani de Kanal D: „Durata pentru care am fost relocat a fost initial de doua saptamani, iar cele doua saptamani inca nu s-au incheiat”, „simt ca sunt roman”

INTERVIU EXCLUSIV. FATIH SALIS, la 10 ani de Kanal D: „Durata pentru care am fost relocat a fost initial de doua saptamani, iar cele doua saptamani inca nu s-au incheiat”, „simt ca sunt roman”

O data cu aniversare a 10 ani a postului de televiziune Kanal D in Romania, RADAR DE MEDIA va ofera un interviu in exclusivitate cu Fatih Salis, Directorul Departament Stiri si Productii Interne. 

 

Fatih Salis a fost unul dintre primii veniti in echipa Kanal D, in urma cu 10 ani, la infiintarea postului. Initial trebuia sa stea in Romania doar doua saptamani, dar a ramas pana astazi, atasat de echipa lui, de presiunea audientelor si de Romania. Astazi vom descoperi motivul pentru care Salis a ramas in Romania dar si alte lucruri interesante.

 

La un deceniu de la lansarea postului de televiziune, Kanal D se afla astazi in top trei televiziuni din Romania si a evoluat in cei 10 ani de la o cota de piata de 1,8% pana la 10,0% , la nivelul publicului National.  Cresterea a fost una spectaculoasa, de 443 de procente de la lansare pana acum.

Mai mult, in anul 2016, Kanal D s-a plasat pe locul doi in Prime Time (20:00 – 24:00) in topul preferintelor telespectatorilor, cu o crestere de 26%, la nivelul publicului din intreaga tara,  si de 21% in mediul urban, comparativ cu anul precedent.

 

 

In ce imprejurari ati ajuns la Kanal D?

 

A fost o intamplare si privind in urma, as spune ca a fost una fericita. Faceam parte deja din echipa Kanal D Turcia si am fost detasat, daca pot spune asa, in Romania, in ianuarie 2007, cu scopul de a perfectiona/ pregati oamenii care urmau sa faca parte din echipa Kanal D Romania. Durata pentru care am fost relocat a fost initial de doua saptamani, iar cele doua saptamani inca nu s-au incheiat.

 

De ce ati ramas pana la urma in Romania, ce a contat foarte mult in aceasta decizie?

 

Am intalnit aici oameni minunati, si datorita lor cele doua saptamani s-au transformat in luni si apoi in ani. Imi place ceea ce fac, imi plac oamenii cu care lucrez, imi place Romania.

 

Ce va place cel mai mult la Kanal D Romania, dupa 10 ani de la prima zi de emisie?

 

Cel mai mult la kanal D imi plac ratingurile. In plus, facand un bilant al celor 10 ani, as spune ca imi plac echipa, programele pe care le coordonez, spiritul si dinamica acestui post.

Pentru mine fiecare emisiune are propria ei viata, este diferita, genereaza emotii si tensiuni diferite.  Cifrele pe care le primesc in fiecare dimineata ma fac fericit pentru ca inseamna ca deciziile noastre sunt in acord cu ceea ce isi doreste publicul.

Inceputul a fost foarte dificil, cifrele nu erau in concordanta cu implicarea emotionala, dar era si firesc, Kanal D era o televiziune la inceput de drum. Dar eforturile depuse si consecventa au dat roade, am invatat ce isi doreste publicul de la Kanal D si, in prezent, am devenit, as putea spune ca impreuna cu telespectatorii, o echipa de succes.

 

Care este cea mai importanta arma a Kanal D in raport cu competititorii?

 

Cred ca cea mai importanta „arma” este inovatia in materie de programe de televiziune. Suntem trendsetteri pe piata media din Romania.

Nu copiem, ci ne concepem propriile formate. Suntem primii care am implementat un alt format al stirilor, un infotainment. In 2010 am inceput sa regandim programul de Stiri si, in prezent, alte statii ne urmeaza exemplul. Am introdus pentru prima data programul de tip tabloid in Prime Time, mai multe zile din saptamana. Un alt exemplu in acest sens este „Bravo,ai stil!”, un format in premiera pentru piata TV din Romania, un fashion reality show care a si obtinut multe premii pentru originalitate. De asemenea, introducerea pe piata din Romania a serialelor turcesti la ora de maxima audienta in timpul saptamanii, la concurenta cu mari formate internationale reprezinta o premiera. Suntem o televiziunea cu o viziune proaspata, autentica in ceea ce priveste programele difuzate.

 

Care este programul cel mai indragit pe care il coordonati la Kanal D?

 

Stirile Kanal D, cu siguranta. In primul rand, pentru ca acesta este primul proiect de care m-am ocupat la Kanal D, dar si pentru ca este programul care a jucat un rol esential in cresterea cotelor de audienta ale postului. Odata cu schimbarea formatului de Stiri, in 2010, a inceput si ascensiunea accelerata a postului. A fost un moment important, de cotitura, si un risc pe care ni l-am asumat la acel moment, tinand cont ca aceasta abordare a Stirilor era o premiera pentru Romania. Decizia noastra de a folosi propria „reteta”s-a dovedit a fi inspirata.

 

In prezent coordonati emisiunea „Bravo, ai stil!”, deja difuzati cel de-al doilea sezon. Cum apreciati evolutia acestei emisiuni?

 

As spune ca cel de-al doilea sezon este mai bun ca primul. Cifrele de audienta dovedesc acest lucru. Echipa s-a inchegat, oamenii stiu foarte bine ce au de facut si relationeaza eficient unii cu ceilalti. Produsul in sine este mai bun, comparativ cu sezonul precedent. „Bravo, ai stil!” nu este trendsetter doar din perspectiva continutului, ci si prin prisma programarii in Access Prime Time.

 

Vor intra Stirile Kanal D in zona politica?

 

Kanal D nu are culoare politica. Stirile Kanal D vor ramane la fel de echidistante ca si pana acum, in acord cu interesele romanilor. Vom difuza intotdeauna ceea ce este de actualitate, cu obiectivitate, fara a fi partizani. Ne-am plasat mereu de partea telespectatorului.

 

Care sunt schimbarile ce vor fi facute in grila Kanal D in viitorul apropiat?

 

Avem in vedere cateva proiecte in 2017 care, suntem convinsi, ca vor fi indragite de public. Lucram in prezent la implementarea catorva formate internationale de succes pe care le vom anunta la momentul oportun. Vom avea schimbari in ceea ce priveste programul de Stiri, acesta va fi gazduit intr-un platou complet nou, cu tehnologie de ultima generatie. De asemenea, vom avea si un continut imbunatatit, mult mai bine structurat.

 

Este un program difuzat de competitori care va place in mod special?

 

Urmaresc programele TV intr-un procent foarte mare, insa nu ca telespectator, ci din perspectiva jobului meu. E normal sa urmaresc programele competitiei, sunt mereu atent la ceea ce se intampla pentru a avea o privire de ansamblu asupra pietei media. Nu pot spune ca exista un anumit program al competitiei care imi place in mod special.

 

Cat conteaza, din punct de vedere al propriei strategii, schimbarile pe care le opereaza in grila de programe competitia?

 

Grila de programe este matematica pura. Reprezinta o strategie in sine. Trebuie sa gandesti atent ce program sa difuzezi si in ce interval orar. Bineinteles ca ne uitam la competitie, urmarim schimbarile pe care le fac, dar avem propria strategie de programe. Nu copiem si asa am reusit sa devenit trendsetteri pe piata, difuzand programe diferite, suntem o alternativa pentru public prin continutul propriu pe care il furnizam.

 

Emisiunea concurenta a „WOWBiz” a facut niste schimbari, incepand cu noul sezon. V-au afectat in vreun fel aceste modificari?

 

Da, ne-au afectat dar in mod pozitiv. Comparativ cu 2016, cifrele de audienta ale „WOWBiz” au crescut si asta nu poate decat sa ne bucure si sa ne spuna ca strategia noastra este buna.

 

Care este diferenta dintre Turcia si Romania in ceea ce priveste piata de media?

 

Din punct de vedere al continutului, intre Turcia si Romania era o diferenta de aproximativ opt ani in favoarea Turciei, cand am venit la Kanal D, in urma cu 10 ani.

Acum, cele doua piete sunt comparabile, diferenta este foarte mica. Ce se difuzeaza in Turcia se regaseste si in programele din Romania.

 

Cum v-ati adaptat in Bucuresti? Ce va place cel mai mult in Romania?

 

M-am adaptat foarte bine, simt ca sunt roman. Acum, cand merg la Istanbul ma simt ca un turist. In Romania, cel mai mult imi place sa merg la munte. Este pentru mine metoda extraordinara de relaxare, de detasare.

 

Ce faceti in timpul liber?

 

Am foarte putin timp liber. Munca in televiziune nu se face dupa un program strict, televiziunea nu ia pauza niciodata. Chiar si atunci cand sunt acasa, ma gandesc la munca pe care o fac. Urmaresc constant ce se intampla in aceasta industrie, care sunt trendurile la nivel mondial. Munca in televiziune creeaza o dependenta, trebuie sa ramai mereu conectat la ceea ce se intampla. Imi place sa ma intalnesc cu prietenii pe care ii am aici in tara si sa calatoresc atat cat imi permite putinul timp liber de care dispun.

 

 

Mesaj pentru cititorii Radar de Media: Fiti cu ochii pe Kanal D, vom veni cu nou surprize de care veti afla de pe radardemedia.ro! J

 

Foto Credit: KANAL D

Sursa cifre (head): Kantar Media

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017 – Etapa preliminară – RADAR DE MEDIA

PREMIILE RADAR DE MEDIA 2017: A început Etapa Preliminară de votare pentru desemnarea celor 10 finalişti care vor merge în următoarea etapă de votare – finală! La cele 15 categorii participante, cititorii au propus nominalizări, iar tot cititorii vor alege şi câştigătorii. Etapa preliminară de votare este deschisă în perioada 8 februarie – 19 mai …

loading...

Lasa un comentariu aici!

Written by

dorin.huntai@radardemedia.ro

Ma puteti contact pe e-mail.

No comments

Lasă un răspuns