HomeTELEVIZIUNESportFormula 1: Primele teste oficiale din 2013, la Jerez, în Spania

Formula 1: Primele teste oficiale din 2013, la Jerez, în Spania

Echipele din Formula 1 vor avea ocazia să testeze pneurile dezvoltate de Pirelli pentru sezonul 2013 cu ocazia primei sesiuni oficiale de teste, programată în perioada 5-8 februarie, pe circuitul de la Jerez, în sudul Spaniei, anunţă un comunicat remis Agerpres.

Chiar dacă echipele au mai folosit unele dintre noile compoziţii în timpul antrenamentelor libere pentru Marele Premiu al Braziliei de anul trecut, acum va fi pentru prima oară când vor putea folosi aceste compoziţii în forma lor finală pentru actualul sezon.

Principalele caracteristici pe care le vor constata echipele vor fi: o diferenţă mai mare de performanţă între compoziţii şi timpi mai buni cu aproximativ o jumătate de secundă pe tur.

În plus, Pirelli a introdus o culoare nouă, în locul celei argintii din 2012 pentru pneurile de compoziţie hard: P Zero Orange. Noua schemă de marcare a pneurilor va face culorile mult mai uşor de distins atât pentru spectatori, cât şi pentru telespectatori.

Fiecare maşină va avea la dispoziţie un maximum de 35 de seturi din noile compoziţii Pirelli P Zero – soft, medium şi hard, compoziţii disponibile la Jerez, inclusiv pneurile intermediare şi de ploaie Cinturato. Pneurile de compoziţie supersoft nu vor fi disponibile la Jerez pentru că nu se potrivesc cu acest tip de circuit.

Echipele au alocate un număr maxim de 100 de seturi pe maşină pe an în teste. Fiecare echipă poate să aleagă să folosească orice combinaţie de compoziţii doreşte în timpul unui test, fără a depăşi însă suma totală de 100 de seturi.

Circuitul, cu o lungime de 4,428 km, este format din viraje lente şi viraje de viteză medie spre mare, ceea ce solicită în special pneurile spate, care trebuie să furnizeze tracţiunea ideală.

Anul acesta, regulamentul sportiv şi cel tehnic nu s-a schimbat faţă de cel din 2012. Totuşi, pneurile din acest sezon, datorită modificării construcţiei lor, sunt mai grele cu aproximativ 2 kilograme. Acest lucru a fost compensat prin ajustarea greutăţii minime a monoposturilor.

Se aşteaptă o uzură mare a pneurilor spate datorită durităţii suprafeţei circuitului de la Jerez, cea mai mare dintre toate circuitele pe care ajunge Formula 1 în acest sezon. Conform înţelegerii dintre Pirelli şi echipele implicate, fiecare echipă mai poate solicita alte 15 seturi suplimentare pentru acest test.

AGERPRES

Lasa un comentariu aici!

Written by

dan.alexandru@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns