Connect with us

ALL MEDIA

Gilda Lazăr, JTI România: „Reglementarea fabricării și comercializării țigaretelor, în plin absurd

Published

on

Foto credit: foto, Lucian Tudose

 

Guvernul nu și-a asumat responsabilitatea de a asigura o perioadă de tranziție pentru fabricarea țigaretelor, pasând decizia politică Legislativului, iar consecințele – viitorului Executiv.

Dată fiind întârzierea transpunerii Directivei tutunului, am cerut public Guvernului certitudini de ordin normativ: aprobarea proiectului prin Ordonanță de Urgență și acordarea unei perioade de tranziție necesară fabricației. Așadar, nu am solicitat niciodată amânarea transpunerii Directivei, ci urgentarea ei, pentru a nu fi periclitată activitatea celui de-al doilea mare contribuabil la bugetul de stat, mărindu-se riscul de deficit bugetar excesiv, prin neîncasarea taxelor și contribuțiilor lunare medii de 250 milioane de euro.

Textul adoptat azi prevede termene fantasmagorice: legea ar urma să intre în vigoare pe 20 mai 2016 și, începând cu aceeași dată, fabricile de țigarete ar trebui să producă deja potrivit prevederilor Proiectului. Până atunci însă, au rămas mai puțin de trei luni de zile, în care Parlamentul să adopte legea, iar noi să modificăm producția fără baza legală. Cine garantează că Proiectul nu va fi modificat în Parlament sau că legea va fi adoptată până la 20 mai? Pe de o parte, un Proiect nu poate impune obligația de a face, aceasta fiind atributul exclusiv al unei legi intrate în vigoare. Pe de altă parte, Guvernul nu e în măsură să impună Legislativului date limită până la care să adopte legi.

Deși redactarea Proiectului a durat aproape doi ani, inițiatorii au ignorat realitatea și au copiat birocratic textul de la Bruxelles, fără să țină cont de faptul că suntem deja la finalul lunii februarie, ceea ce face ca termenul de fabricație indicat (20 mai) să fie inaplicabil. Alte țări au adaptat textul european la contextul național: Polonia prevede o perioadă de tranziție de nouă luni pentru producție, iar Danemarca șase luni, pentru a nu pune în pericol piața legală și veniturile bugetare.

Producția nu se poate modifica peste noapte, printr-o vrajă, ci doar în baza unei legi și a unor norme publicate în Monitorul Oficial. Am arătat public că depindem de furnizori globali de ambalaje, că avem nevoie de câteva luni pentru schimbarea designului, pregătirea procesului de tipărire, comanda materialelor, printarea blanchetelor și transportul acestora către România, unde se produc țigaretele și se face împachetarea propriu-zisă. Acesta este motivul pentru care am solicitat o perioadă de tranziție pentru fabricație sau permisiunea de a produce în paralel și a ne adapta din mers, astfel încât, la anul, pe 20 mai 2017, data prevăzută în Directivă pentru «curățarea pieței», să putem avea doar produse de tip nou. Stocurile, limitate de legislația fiscală în vigoare, nu sunt suficiente pentru a acoperi vânzările din perioada de vară, care este o perioadă de vârf și există pericolul real ca piața să fie inundată de produse de contrabandă.

Ne vedem nevoiți să începem pregătirile prealabile doar pe baza detaliilor tehnice furnizate abia acum două săptămâni de Ministerul Sănătății. Însă, riscul de a arunca banii pe fereastră este foarte mare, pentru că informațiile nu sunt complete și nimeni nu ne poate asigura că detaliile nu vor fi schimbate prin viitoarea lege sau prin cele peste 10 ordine de ministru ce vor fi emise ulterior pentru aplicarea acesteia.

Evident, Guvernul nu a luat în calcul ce s-ar putea întâmpla dacă, din cauza agendei încărcate a Parlamentului și a perioadei electorale, legea nu va putea trece până la 20 mai. În absența legii, chiar dacă noi am reuși, printr-o vrajă, să modificăm producția, noile produse ar fi ilegale, neputând fi puse pe piață. Așadar, trăim în plin absurd.

Prin urmare, în baza dreptului la libertate economică, a dreptului de petiționare și a transparenței decizionale, ne vom adresa oficial Parlamentului, solicitând acordarea unei perioade de tranziție pentru fabricație. Așa cum am arătat, este o problemă de interes comun, atât pentru producătorii de tutun, cât și pentru stat, prin îndeplinirea indicatorilor macroeconomici și protejarea încasărilor la buget, unde virăm circa 80% din prețul pachetelor de țigarete.

JTI activează pe piața din România de 23 de ani, aflându-se în top zece mari contribuabili. Compania deține o fabrică în București și are peste 1.000 de angajați, fiind prima multinațională de țigarete care a investit în țara noastră. Industria tutunului este al doilea mare contribuabil la buget, cu 3 miliarde de euro virate în 2015 (reprezentând aproape 2% din PIB sau 12,5% din totalul veniturilor bugetare).”

Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Internship

Global lansează primul program de internship din domeniul entertainment-ului și talent management-ului

Published

on

Timp de trei luni, tinerii au acces în culisele entertainment-ului. Pe 19 iunie Global Entertainment, cea mai mare platformă de artiști și influenceri din România, dă startul înscrierilor în programul de internship dedicat tinerilor care vor să descopere provocările, profesionalismul, creativitatea și dinamica de lucru din domeniul entertainment-ului.

Acest program de internship plătit reprezintă ocazia perfectă pentru cei care vor să-și lărgească aria de cunoștințe din domeniul industriei muzicale, advertising, media, entertainment, talent management, producție audio-video și administrarea drepturilor de autor. Internship-ul urmează să se desfășoare din trei în trei luni și își propune să aducă în atenția tinerilor tendințele tehnologice importante pentru succesul în era digitală și trendurile acestor industrii caracterizate de o continuă schimbare.

În program se pot înscrie toate persoanele de peste 18 ani, indiferent de studii sau specializări, acestea urmând să aleagă unul dintre modulele propuse în cadrul lui. O singură cerință este obligatorie: să fie entuziaste, pentru că entuziasmul este ingredientul principal din spatele hiturilor, al campaniilor de succes, al conținutului care devine viral și al producțiilor revoluționare din domeniul audiovizualului.

Prin intermediul acestui internship, Global pune la dispoziția tinerilor interesați trei module: Creativity & Content Creation, Marketing & Sales și Legal & Business Affairs. Candidații trebuie să opteze pentru unul dintre cele trei module și să parcurgă un proces de selecție care se va desfășura atât online, cât și offline. Pe parcursul acestui proces, accentul va fi pus pe întrebările experențiale la care participanții vor răspunde. Candidații selectați își vor desfășura activitatea la sediul Global împreună cu un mentor dedicat în funcție de modulul ales.

„Artiștii și influencerii Global sunt o prezență de top în toate mediile relevante, indiferent dacă vorbim despre muzică, evenimente, online, televiziune, radio sau advertising. Totul este despre oameni, ideile lor și entuziasmul cu care le pun în aplicare, de aceea suntem într-o permanentă căutare de talente. Prin acest program de internship, primul de acest fel pe piața din România, le oferim tinerilor șansa să-și perfecționeze aptitudinile într-un business extrem de dinamic, care stabilește trendurile în materie de muzică, entertainment, evenimente și influencer marketing”, a declarat Olga Juverdeanu, General Manager Global.

Înscrierile se pot face aici: internship.weglobal.ro.

Platforma Global, formată din Global Records, casa de discuri, Global Booking, agenție de impresariat, Global Events, agenția de evenimente și Global Talent, agenție de talente, reprezintă artiști de top precum INNA, Delia, Antonia, Carla’s Dreams, Irina Rimes, The Motans, Mark Stam, Nicoleta Nucă, Vanotek și influenceri de referință precum BRomania, Laura Giurcanu, Alina Ceușan, Carmen Grebenișan, Laura Mușuroaea, Selly, Vlad Munteanu, Cristi Munteanu și mulți alții.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Posturile de televiziune din cadrul Intact Media Group anunță ieșirea din must-carry

Published

on

Intact Media Group –  Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZuTV) și Antena 3 – cel mai puternic grup de media cu capital integral românesc  a luat decizia de a ieși din must-carry (lista televiziunilor pe care operatorii de cablu sunt obligați să le aibă în grilă).

Intact Media Group anunță că la data de 15.06.2018 a semnat un contract de retransmisie cu RCS&RDS pentru difuzarea canalelor sale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Postul de televiziune Digi Film îşi schimbă denumirea în FILM NOW

Published

on

Foto Credit: DIGI TV

Din 18 iunie, Digi Film, canalul de filme al RCS & RDS, va avea o nouă identitate. După șapte ani sub același brand, el își asumă acum un nume care întrupează valorile spectacol, culoare, aventură, într-o lume în care totul se întâmplă acum: aventură, acum; emoţie, acum; film, acum.

Astfel, Digi Film devine Film Now, un canal TV care aduce publicului abonat mai mult spectacol, mai multă emoţie, mai mult dinamism într-o selecție de filme de calitate, 24 de ore din 24, neîntrerupte de pauze de publicitate.

Digi Film a pornit în februarie 2011, din dorința companiei RCS & RDS de a completa oferta modestă a canalelor de film prezente în România. De atunci, Digi Film a adus publicului producţii de vârf din cele mai diverse genuri cinematografice, de la cele mai noi titluri la filmele de cult ale fiecărui gen. Difuzând încă de la lansare titluri premiate, multe cu succes colosal la box office, Digi Film a devenit rapid unul dintre preferatele  telespectatorilor Digi și ale cinefililor.

„Dacă ar fi să ne definim printr-o idee, probabil am vorbi despre acţiune sau adrenalină. Dar am promovat întotdeauna o combinaţie între fiorul adrenalinei  şi senzaţia de confort şi relaxare a comediilor bune, şi am completat tabloul cu cea mai diversă paletă de genuri: thriller, science-fiction, istoric, horror, film romantic, animaţie, dramă etc. În luna iulie, filme ca “Ice Age”, “Paddington 2”, “Doctor Strange”, “Arrival”, “Escape Plan”, “Den of Thieves”, “Bastille Day” și multe altele vor face parte din oferta Film Now,” precizează Bogdan Chiriţoiu, manager canale tematice.

Digi Film / Film Now are ca target principal spectatorul urban între 18 și 65 de ani. Grila 24/24 urmărește structura demografică și tiparul ocupării forţei de muncă, precum și tiparul de consum al telespectatorilor români, oferind filme de aventură, acţiune, comedie sau familie în timpul zilelor de lucru, animaţii și filme pentru copii în dimineţile zilelor de weekend și în perioadele de sărbători, filme cu cast puternic și renume în zilele de weekend. În prime time sunt programate cele mai intense filme de acţiune, aventuri sau thriller, cele mai tari comedii, cele mai incitante drame psihologice sau de suspans. Noaptea se difuzează preponderent filme de acţiune, thriller sau horror, pentru amatorii de senzaţii tari.

Digi Film / Film Now colaborează cu cele mai puternice companii de distribuţie de film din întreaga lume, de la marile studiouri (Warner, Disney, NBC etc.) la companii independente din România sau din străinătate, pentru a asigura telespectatorilor săi acces la o selecţie pentru toate gusturile și exigenţele

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending