Connect with us

DIGITAL

Grayling lansează Brands & The Arts, un raport detaliat asupra colaborării dintre branduri şi domeniul artistic

Published

on

În contextul în care exigențele consumatorilor sunt în creştere, tot mai multe branduri apelează la sfera culturală pentru a se repoziționa şi pentru a crea o legătură mai profundă cu publicul-ţintă. Astfel, Grayling lansează Brands & The Arts, un raport în care explică factorii care fac să funcţioneze aceste parteneriate creative, identifică trenduri care le influenţează viitorul şi prezintă programe de succes în acest domeniu dezvoltate de mai multe branduri, printre care Absolut, BMW, Cadillac, Davidoff, Swatch, UNIQLO şi Vans.

 

Datele despre prezenţa publicului în expoziţii şi muzee, furnizate de sondajele anuale ale publicaţiei The Art Newspaper, arată că interesul publicului faţă de artă este în creştere (numărul de vizitatori ai celor mai frecventate 10 muzee din lume a crescut cu 35% în perioada 2010-2016). În acelaşi timp, brandurile caută noi modalităţi de a crea experienţe memorabile, prin care să implice publicul ţintă plecând de la pasiunile şi interesele personale ale acestuia. Ca urmare, tot mai multe companii aleg să colaboreze cu un artist, un muzeu, o orchestră sau un teatru, pentru a amplifica experienţa clientului cu brandul respectiv.

 

 

Programele de artă devin tot mai răspândite

 

Multe branduri de lux sunt deja de mai multă vreme susţinătoare ale artei, însă în ultimii ani programele lor au fost regândite şi organizate sistematic şi mai amplu. Aceste branduri nu se mai mulţumesc doar cu rolurile de colecţionari şi sponsori, ci îşi creează acum propriile spaţii culturale, generând conţinut legat de artă şi comandând noi lucrări şi expoziţii având în centru valorile brandului. Acestor branduri cu experienţă în lumea artei li se adaugă acum cele care se adresează publicului larg şi cele din domeniul tehnologiei. UNIQLO, Vans, H&M, COS, Heineken, Adobe şi Google sunt câteva dintre cele mai recente exemple în acest sens.

 

Fără strategie nu există succes

 

Parteneriatele creative de succes necesită o implicare puternică, atât ca timp şi effort, cât şi ca buget. În contextul în care consumatorii sunt tot mai bine informaţi şi mai exigenţi, colaborări  izolate precum expunerea unei imagini artistice pe un produs sau a logo-ului unui brand la un eveniment cultural sponsorizat ar putea face mai mult rău decât bine. O astfel de abordare superficială ar putea fi interpretată ca o lipsă de înţelegere a comunităţii artistice şi o incapacitate de a comunica într-un mod mai profund. Inutil să adăugăm că, pentru a aduce beneficii reale, un parteneriat creativ necesită o strategie de PR cuprinzătoare şi bine planificată.

 

Perspective unice şi oportunităţi

 

Raportul asupra brandurilor şi artelor, dezvoltat de echipa Grayling de la Moscova, îşi propune să susţină deopotrivă brandurile şi instituţiile culturale pentru a dezvolta  cele mai bune strategii în vederea unei colaborări de succes.

 

“Am studiat peste 40 de programe de artă ale unor companii şi am folosit rezultatele pentru a defini cinci forme diferite de implicare a unui brand. În cadrul studiului am discutat cu manageri ai unor astfel de programe şi cu editori ai unor publicaţii de artă, care au avut amabilitatea de a-mi împărtăşi experienţa şi perspectivele lor. În momentul de faţă, branduri din toate domeniile şi toate segmentele de preţ se implică în parteneriate creative, însă în continuare se comunică prea puţin pe această temă. Raportul nostru oferă repere şi exemple de cele mai bune practici, atât pentru brandurile care deja se implică în parteneriate de artă, cât şi pentru cele care acum iau în considerare  această abordare,” explică Anastasia Elaeva, Head of Corporate Communications, Grayling Rusia, autoarea raportului.

 

“Implicarea în lumea artelor este modul prin care brandurile pot sprijini comunitatea şi îşi pot face cunoscute valorile şi latura creativă. Grayling are abilitatea si creativitatea necesară de a realiza parteneriatele perfecte între companii şi lumea artelor, spre beneficiul afacerilor, dar mai ales al minţii şi sufletului,” a declarat Cristi Creţan, General Manager, Grayling România.

 

Raportul poate fi descărcat de aici:

http://www.grayling.com/ro/news/creative_partnerships_why_do_some_thrive_while_others_fail

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

DIGITAL

Start Call for Entries Effie România: înscrieri până pe 21 mai 2018

Published

on

Foto Credit: IAA ROMANIA

IAA România şi UAPR au deschis perioada de înscrieri în cea de-a XV-a ediție a Romanian EFFIE Awards.

Înscrierile în competiția Effie 2018 se vor putea face până în data de 21 mai 2018, cu trei deadlineuri diferite: early bird deadline, on time deadline şi last chance deadline.

Pentru a celebra eforturile de comunicare și rezultatele excepționale obținute indiferent de media folosite, Comitetul de Organizare a inclus noi categorii în competiție și a redefinit o parte din categoriile deja existente. Astfel, competiţia Romanian Effie Awards 2018 este acum structurată în 15 categorii de bazǎ reprezentând diferite zone de piaţǎ şi 16 categorii speciale.

Categoriile nou introduse sunt din secţiunea categoriilor speciale şi încurajeazǎ conţinutul original creat de branduri, dar şi folosirea tehnologiei în dezvoltarea campaniilor de comunicare: Branded Content, Branded Utility, Data-Driven/Programmatic, Media Idea care preia locul categoriei de anul trecut de Media Innovation oferind o definiţie mai amplǎ şi Business to Business, care se reîntoarce în festival.

 “Effie rǎmâne pentru industria de comunicare din România una dintre cele mai relevante competiţii, o validare incontestabilǎ cǎ marketing-ul de calitate aduce rezultate în business. Pentru 2018 Comitetul de Organizare şi-a propus în primul rând sǎ aducǎ încǎ şi mai multǎ prestanţǎ fiecǎrui premiu acordat, rafinând atât structura, cât şi definiţia categoriilor. Ne-am dorit o evoluţie a acestora în linie cu standardele internaţionale Effie, dar şi cu dezvoltarea industriei, încurajând astfel zone precum content şi digital.

 Claritatea şi rigoarea procesului de evaluare au fost alte douǎ subiecte cheie, aici Comitetul lucrând la un sistem mai eficient de informare a participanţilor, a juraţilor şi a moderatorilor cu privire la regulile categoriilor şi la standardele internaţionale de evaluare.“, declarǎ Mihai Trandafir, Preşedintele Comitetului de Organizare Effie 2018 şi Managing Director UM România.

Agenţiile şi companiile pot înscrie în competiţie lucrǎri derulate în perioada 1 ianuarie 2017 – 31 decembrie 2017, respectiv 1 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2017 pentru Sustained Success, care premiazǎ eforturile susţinute ale brandurilor pe cel puţin trei ani. Entry Kit-ul şi toate informaţiile legate de înscriere se gǎsesc pe site-ul competiţiei: www.effie.ro.

Comitetul de Organizare Effie 2018 este format din: Bogdan Nițu – Managing Director, Webstyler, Dana Nae Popa –  Managing Director, pastel, Irina Pencea – Managing Partner, Jazz Communications, Laura Barbu – Director Brand and Marketing Communication, Vodafone, Oana Petroff – CEO Mediacom, Raluca Mihalcea – Senior Brand Manager, Rompetrol, Roxana Baias – Marketing Director – Residential Segment, Telekom România, Ștefan Chirițescu – Head of Strategy, Kubis Interactive, Ștefan Teodorescu – Head of Strategy and Innovation, Ursus Breweries şi Victor Stroe – Head of Strategy and Associate Director, Leo Burnett România.

EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Elena Alexandra Apostoleanu (INNA) are un mesaj pentru tine!

Published

on

Bună,

Sunt Elena Alexandra Apostoleanu – sau INNA, așa cum poate mă cunoști de câțiva ani. N-o să țin secret: înainte să trimit acest mesaj, am încercat foarte multe variante. Am scris, am șters și-apoi am luat-o de la capăt. Dar mi-am făcut curaj pentru câteva mărturisiri.

Înainte de primele concerte mari, mă copleșea emoția. Am învățat s-o stăpânesc cu un singur gând: în sala aceea uriașă, odată cu primele acorduri, și eu, și cei din fața mea vom trăi împreună aceeași emoție: bucuria de a te lăsa purtat de muzică.

Primesc zilnic sute de mesaje. De multe ori, oamenii îmi scriu că le-ar plăcea să aibă o viață de artist. Le spun mereu că orice am alege să facem în viață, ne bucurăm la fel de acel sentiment de împlinire, atunci când punem pasiune în munca noastră.

Acasă, cu ai mei, sau printre prietenii de-o viață, am rămas mereu Alexandra. Bucuriile care ne aduc împreună sunt aceleași dintotdeauna: o seară de povești care încep cu ”îți aduci aminte când…”, un film pe care ne place să-l revedem, senzația unică a unei Coca-Cola Zero Zahăr.

Ca Alexandra sau ca INNA, am învățat un lucru important: oricât de diferite ar fi viețile noastre, sunt #zerodiferențe între mine și tine, când vine vorba de lucrurile simple, care contează cu adevărat.

 

Iar de astăzi, voi fi aici, să mă asigur că nu vei uita de ele! J

 

Cu drag,

 

Elena Alexandra Apostoleanu

– also known as-

 

AMBASADOR COCA-COLA ZERO ZAHĂR. ZERO CALORII

#ZERODIFERENTE

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Facebook vine cu noi schimbari: informatiile locale vor avea mai multa vizibilitate!

Published

on

Facebook va pune accentul pe informaţiile locale difuzate în fluxul de ştiri al utilizatorilor, modificare operată iniţial în SUA, apoi în alte ţări, pentru a limita dezinformarea, transmite AFP, citat de Mediafax. 

„Informaţiile locale contribuie la crearea unei comunităţi, pe internet şi în viaţa reală”, a scris cofondatorul Facebook Mark Zuckerberg, pe contul său, aceasta fiind o nouă încercare de a răspunde criticilor la adresa reţelei de socializare.

Aceste informaţii pot face ca „timpul petrecut pe Facebook să fie unul de calitate”, a adăugat tânărul miliardar, care, la începutul anului, a promis o serie de măsuri pentru limitarea dezinformării şi îmbunătăţirea conţinutului ce circulă pe reţeaua care are aproximativ două miliarde de utilizatori.

„Începând de astăzi (luni, n.r.), vă vom prezenta mai multe publicaţii din oraşul vostru, fie el mare sau mic”, a precizat Zuckerberg, adăugând că schimbarea va fi operată în SUA, după care va fi aplicată „în mai multe ţări, anul acesta”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending