Connect with us

ALL MEDIA

Titlul după care nu mai e nicio știre

Published

on

 

În fascinantul ev al Internetului, glorios pentru răspândirea informației și odios pentru acuratețea producerii și propagării, am citit o interpretare potrivit căreia soldatul de la Maraton ar fi fost primul om care a furnizat o știre.

Sunt înclinat să cred că atunci când mesagerul atenian Fidipide le-a adus alor săi vestea victoriei, enunțul „Bucurați-vă, am învins!“ nu era o știre, ci o sinteză a știrii. Era, de fapt, titlul.

Dacă eroul grec ar fi adus o știre, s-ar fi cuvenit să relateze unde a avut loc confruntarea dintre greci și perși și să estimeze câte victime au fost în ambele tabere. Să citeze surse și de la unii, și de la alții, să  prezinte circumstanțele victoriei, precum și consecințele ei, atât asupra învingătorilor, cât și asupra învinșilor. Apoi, după ce și-ar fi tras sufletul, și-ar fi făcut loc, firesc, follow-up-ul: povești din timpul confruntării, portrete de eroi și de lași, o analiză a modului în care se va repercuta bătălia de la Maraton asupra comunității ateniene pentru care relata, precum și modul în care a fost repurtat succesul. Sau, desigur, să-l lase pe Herodot să povestească toate acestea, în pofida suspiciunilor că mărturiile istoricului nu erau nici neutre, nici tocmai adevărate.

Dar, vedeți dumneavoastră, după ce a parcurs peste 40 de kilometri în fugă, abandonându-și pe drum armura grea, scutul și lancea, hoplitul Fidipide a dat titlul și n-a apucat să mai dezvolte știrea exclusivă și prezentată în premieră, deoarece a murit pe loc. Așa că am rămas doar cu titlul.

Circa patru veacuri mai târziu, romanii conștientizau deja valoarea și însemnătatea titlului. Conform lucrării „A History of  News“ de Mitchell Stephens, cei care citeau știrile scrijelite (ele erau deja scrise, dar și răspândite oral sau cântate) înțelegeau relevanța unei relatări încă din titlu. Astfel, relatarea unui cutremur avea un titlu lățit pe șase coloane (acoperind întreg formatul suportului pe care era așternută știrea), iar un incendiu, una singură.

Venim abrupt în prezent, mai precis în spațiul virtual al jurnalismului de aiurea (dar ne vom referi mai cu seamă la cel autohton), pentru a constata că știrile din mediul de informații online au involuat până la anul 490 Î. Hr. După titlu, pe care îl vezi înainte să dai click, nu mai urmează nicio știre. A spune că e firesc, deoarece, continuând paralela cu soldatul atenian, a murit presa e doar o abordare superficială.

O abordare ceva mai puțin superficială ne face să descoperim că titlurile din presa de referință de pe Internet nu au nici măcar valoarea enunțului „Bucurați-vă, am învins!“. Majoritatea plutesc într-o ciorbă denumită peiorativ „yellow journalism“, adică acel gen de a face presă neprofesionist și lipsit de etică.

Titlurile de azi sunt prefabricate pentru a creea curiozitate și false așteptări, dar și pentru a tupila cât mai iscusit presupusa informație care, la citirea articolului, se va dovedi un melanj de supoziții, comentarii personale și exagerări subsumate genericului „aici putea fi o știre, dar nu e, v-am păcălit!“. Dezinformează în mod deliberat, sunt excesiv de evazive, neinteligibile, fac risipă de semne de punctuație, sunt doldora de ipoteze și de ambiguitate, nefondate, senzaționaliste.

Subliniez, aceste constatări vizează doar presa virtuală așa-zis de calitate, fără să ia în seamă tabloidele care au răspândit acest mod de a nu face presă chiar și pe burtierele (da, și acelea sunt titluri, vai de ele!) jurnalelor TV.

Dar să lucrăm cu materialul clienților. Iată câteva pilde din presa percepută drept de calitate de la noi. „Prognoza meteo până pe 22 decembrie. Cât de frig va fi și când va ninge în fiecare regiune a țării“ (HotNews). Deși banal, primul enunț e corect, cu toate că s-ar încadra mai degrabă la categoria supratitlu. Al doilea, însă, te trage prea evident de brăcinari ca să mai dai un click și-ți asmute curiozitatea – cât, când – fără să-ți spună însă cât și când! Nu era mai limpede un mesaj de genul „vreme rece, cu ninsori în primul interval“, respectând convențiile de presă – nu poți să dai chiar tot în titlu! – de când lumea?

„Audieri LA SECRET în comisia antiBăsescu. Cum a răspuns șeful CEC, în spatele ușilor închise, la întrebarea dacă se fac presiuni politice pentru acordarea creditelor“ (Gândul). Trecem repede peste cuvintele-cheie, potrivite ca să fie SEO, și peste jalnicele majuscule (țipă la cititorul de calitate: „boule, vezi că e important!“), ca să contatăm că avem un exemplu clasic de, așa cum se zice în jargonul gazetăresc, „titlu de lucru“. Adică înșiruim elementele e o foaie, în ședință. Abia apoi  încercăm apoi să îi dăm o formă succintă, atrăgătoare, în litera și în spiritul produsului la care lucrăm. Aici a rămas așa, dacă merge cu astfel de enunțuri descriptive la Huffington Post și la Daily Mail, de unde am copiat precum  premierul, merge și la noi!

„Unde vor lovi falimentele în anul 2014? Sectoarele alimentar și imobiliar, în pericol“ (Adevărul). În acest caz, ne delectăm cu un delicios dialog purtat de titlu cu sine însuși. Întreabă (când și-au făcut loc interogativele în titlurile presei de referință?), dar și răspunde, pentru orice Gâgă.

„ANUNȚ ȘOC PENTRU CEI CARE N-AU CALCULATOR“ (EVZ). În acest caz, nu prea mai rămâne nimic de comentat, cu excepția mențiunii că tocmai cei vizați n-ar putea citi știrea, fiind pe site, or, săracii, dacă n-au calculator, sunt scutiți de șoc. Găsiți îmbietoare asemenea enunțuri care nu zic nimic, dar o fac zbierând, cu verzale și sentințe?

La finele acestei timide analize, îmi vine să cred că dacă știa ce se va alege de moștenirea lui, soldatul de la Maraton ar fi preferat să se întoarcă de pe front la pas și să nu mai dea nicio știre.

Articol scris de Horia Ghibuțiu pentru RADAR DE MEDIA.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Competiția de fotografie Next Image va avea loc în Europa Centrală și de Est și țările nordice

Published

on

 

Huawei, lider în tehnologie și inovație la nivel global, lansează competiția de fotografie Next Image Mobile Photography Contest, oferindu-le posibilitatea tuturor pasionaților de fotografie cu smartphone-ul să își împărtășească viziunea asupra lumii moderne cu ajutorul propriului limbaj și al sistemului avansat de cameră care pune în lumină fotografia inteligentă. Fotografiile pot fi înscrise în competiție în perioada 09 iulie 2018 -20 august 2018.

Pasionații de fotografie își pot înscrie cadrele pe platforma dedicată competiției – http://campaign.consumer.huawei.com/ro/, în șase categorii care au ca scop explorarea limitelor expresiei vizuale: Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature și Story Board. Fotografiile înscrise vor fi prezentate într-o galerie online și vor face subiectul unui vot public, până pe data de 28 august 2018. În săptămâna următoare, membrii juriului internațional vor alege câștigătorii din rândul primelor 50 cele mai votate fotografii din fiecare categorie. Juriul este format din:

  • Yanmin Wang – Președinte Huawei Consumer Business Group Huawei Europa Centrală și de Est și țările nordice
  • Dominic Bracco – Fotograf oficial National Geographic
  • Alex Lambrechts – Fotograf certificat Leica
  • Tomasz Lazar – Laureat World Press Photo
  • Bobby Anwar – Fotograf danez
  • Gal Gadot – Actriță, imaginea seriei Huawei P20

 

Primele 50 de fotografii din clasamentul Europei Centrale și de Est și țărilor nordice vor fi, de asemenea, înscrise în competiția globală Next Image.

„Am considerat întotdeauna camerele drept o caracteristică principală a smartphone-urilor noastre și ne bucurăm să vedem că, odată cu cea mai nouă tehnologie disponibilă, oamenii pot surprinde imagini la o calitate superioară. Iar odată cu lansarea competiției Next Image sperăm să oferim șansa acestei noi generații de fotografi să își găsească inspirația”, a declarat Zachary Jianglinchao, Country Manager Huawei Romania.

„Smartphone-urile fac posibil un nou tip de fotografie, unul care ne permite să fim mai spontani și creativi, mult mai confortabil pentru persoana aflată în spatele camerei. Cred cu tărie că telefoanele care îmbină viziunea fiecăruia dintre noi cu o cameră avansată pot fi folosite ca mediu de exprimare artistic, ajutându-ne să schimbăm modul în care vedem lumea. Această competiție ne oferă ocazia să interacționăm cu tot ceea ce ne înconjoară și să explorăm limitele creativității noastre”, a declarat Vlad Eftenie, ambasadorul competiției Next Image în România.

Premiul pentru câștigătorii fiecărei categorii va consta în câte un Matebook X, publicarea fotografiei în revista National Geographic și suma de 2,000 euro. Ocupanții locurilor doi și trei vor primi câte un smartphone Huawei P20 Pro, respectiv un Huawei P20. Nu în ultimul rând, juriul va acorda un titlu Grand Prix, al cărui premiu va consta într-un Matebook X, publicarea fotografiei câștigătoare în revista National Geographic, suma de 10,000 euro și șansa de a participa, în luna septembrie, în Italia, la o expediție fotografică de 10 zile, organizată de National Geographic.

Odată cu introducerea primei camere duale pe un smartphone, pentru modelul P9, Huawei a stabilit un nou standard în industria camerelor prezente pe dispozitivele mobile. Acum, aproape trei ani mai târziu, compania face același lucru cu lansarea Huawei P20 Pro, primul smartphone care folosește un sistem triplu de lentile, alături de un sistem avansat de inteligență artificială (AI) care îmbunătățește calitatea imaginilor și sparge barierele fotografiei. Combinând datele primite de la toți cei trei senzori, P20 Pro oferă o calitate fără precedent a imaginilor în condiții de lumină scăzută sau contrast ridicat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Statiile tv ale Antena TV Group S.A. si Antena 3 S.A. raman in grilele UPC si FOCUS SAT si dupa iesirea din “must carry”

Published

on

 

Posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel si ZU TV vor continua sa fie distribuite neintrerupt, in retelele UPC si pe platforma DTH Focus Sat, in baza parteneriatului stabil si de lunga durata pe care Antena TV Group S.A. si Antena 3 S.A. il au cu UPC Romania SRL si cu Focus Sat Romania SRL.

In luna iunie 2018 trustul INTACT a anuntat iesirea posturilor sale tv din “must carry” si incheierea unui parteneriat cu grupul RCS& RDS pentru acordarea dreptului de retransmitere a programelor tv.

Canalele Tv Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel si Zu Tv vor mai putea fi receptionate in curand doar in retelele distribuitorilor care doresc incheierea unui contract de retransmisie.

In acest moment, astfel de contracte sunt semnate cu societatile RCS & RDS, UPC, Focus Sat, Orange si alte societati de distributie cu acoperire locala si regionala. De asemenea, exista discutii cu ceilalati distribuitori de programe tv cu scopul incheierii contractelor de distributie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Intact Media Group semneaza cu Ringier Sportal tranzactia legata de brandul Gazeta Sporturilor

Published

on

 

Intact Media Group si Ringier Sportal (joint venture intre Ringier Romania si Sport Media Group din Bulgaria) au ajuns la un acord in tranzactia legata de brandul Gazeta Sporturilor (gsp).

Tranzactia include editiile print (cu o medie de vanzari de 20.000 exemplare zilnic) si online (cu 3.5 milioane unici lunar) si asigura transferul echipei.

„Ma bucur ca am reusit sa castigam loialitatea unei audiente de sport semnificative si sa cream un brand foarte puternic – Gazeta Sporturilor. In acest moment, intrucat strategia noastra este sa ne concentram pe business-ul nostru principal de televiziune, radio si digital, am considerat ca Ringier este cel mai bun loc pentru a pastra calitatea gsp, a ii asigura dezvoltarea si a integra echipa. Sunt multumita ca am ajuns la un acord benefic pentru toate partile implicate si le doresc tuturor mult succes.”, a explicat Camelia Voiculescu, Presedinte Intact Media Group.

“Ne vom asigura ca GSP.ro isi va consolida pozitia de leader pe piata portalurilor de sport din Romania”, spune Robin Lingg, Membru al Boardului Executiv al Ringier AG.”Vom extrage toate sinergiile rezultate din punerea laolalta a operatiunilor de media ale Ringier, a expertizei digitale a Sportal Media Group si a continutului de inalta calitate al Gazetei, pentru a atinge impresionante noi standarde”.

Tranzactia va fi finalizata dupa aprobarea din partea Consiliului Concurentei.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending