HomeMAGAZINLife StyleIn lumea fascinanta a regizorului George Ciubotaru (galerie foto)

In lumea fascinanta a regizorului George Ciubotaru (galerie foto)

Multa lume a auzit numele George Ciubotaru rostindu-se de mai multe ori prin presa. Insa nu multi stiu ca binecunostul regizor si producator a avut o viata la care poate multi dintre noi doar am visa. A crescut pe platourile de filmare, i-a avut ca prieteni si indrumatori pe cei mai mari artisti ai ecranului si are in spate o cariera demna de invidiat. Cam asa arata filmul vietii unui regizor:

“Aveam putini ani cand tata m-a dus pe platouri la Buftea, el filmase “Dacii” si se filma “Zidul”, Constantin Vaeni, regizor si actor, si un scenariu scris de catre tatal meu si Dumitru Carabat. Gabriel Oseciuc, Gigi Dinica, Victor Rebengiuc, acesta a fost primul meu contact cu cinematografia”.

George Ciubotaru provine dintr-o familie cu puternice legaturi in lumea filmului. Tatal sau, Costache Ciubotaru a fost unul dintre
cei mai mari profesionisti in materie de imagine. Prin mainile sale au trecut adevarate capodopere ca: “Dacii”, “Noii Prometei”, “Concert in re minor”, “Tudor” sau “Sarutul”. Cariera si viata l-au impins ulterior si spre scenaristica si regie in pelicule ca: ”Zidul”, Comoara”(scenarist) sau “Viata ca o poveste”(regizor).

“Cand eram copil, prin meseria tatalui, casa noastra era plina de vedete. Dem. Radulescu, Emanoil Petrut, Amza Pellea, Geo Saizescu, casa se umplea de ei, tata era pro-decan si sef de catedra IATC. Copilaria mea a fost marcata de traditia tatalui, fratele e medic chirurg, eu am dus traditia mai departe. Am crescut pe platourile din Buftea. Acolo a fost locul meu de joaca, cu Stefan Banica cu care am avut cea mai lunga prietenie, cu Tudor Petrut cu nenea Fane Banica. Eram o familie mare si s-a transmis traditia. Ani care ne-au marcat. Maturizarea noastra o avem documentata in poze. O zi: ori mergeam cu tata la filmare ori jucam in filmele studentilor lui, eram sa zicem la indemana. De cand am intrat la facultate m-am implicat in televiziune, pana atunci facusem roluri mici, m-a desoperit Dan Necsulea. M-a cooptat cu niste grei, Mitica Popescu, Gheorghe Visu. Si am invatat enorm de la ei, eram ca orice pusti faceam sport tenis si box. Sansa sa fiu cu acesti oameni a fost unica. Plecand din tara a venit o generatie noua, care s-a asezat pe un gol pentru ca 90% sunt inca plecati, niste oameni extrem de talentati, din motiv ca in anii ‘90 nu se facea nimic. Au fost 630 de oameni, pe 4 locuri cand am intrat eu la facultate”.

Si mai putina lume stie ca regizorul George Ciubotaru este cel care a adus in Romania conceptul de “Late Night Show”, la TVR. Preocupati mai mult de tentele tabloide din viata sa, jurnalistii au omis sa includa in articolele lor macar o parte din CV-ul aproape incredibil al cineastului roman. Ciubotaru este omul care a pus in scena unele dintre cele mai iubite emisiuni ale noii televiziuni libere de dupa ’89:

“Veniti cu noi pe programul 2” cu Marina Almasan. In ‘99-2000 “Ora vedetelor”, precursoarea “Chestiunii Zilei”, eu am fost cel care a adus in Romania conceptul de Late Night Show. Prima emisiune de muzica LIVE “Muzica e viata mea”.In 2005-06, un sitcom, primul sitcom serios ca producator-regizor-scenarist, a avut cele mai mari decoruri TV, in care a filmat si Francis Ford Coppola, 350 m2, la Stage Expert. Un serial foarte reusit, l-am adus pe Mihai Calin, prin derogare de la PRO, Ileana Lazariuc, rolul de debut, eu am facut-o actrita, Marius Rizea, Rozi si Raba, Ileana Stana Ionescu si debut in actorie Catalin Maruta. “Burlacii” se numea, un corespondent romanesc al lui “Seinfeld”. Am produs Call-TV, quiz show-uri, nemurate alte filme de scurt si mediu metraj, pentru studiol Sahia, cu premii nationale si internationale.

Cea mai mare reusita profesionala sunt “Muzica e viata mea” si “Burlacii” ca producator si ca regizor, “Concurs cu Hamlet” si “Un zambet de copil”, iarasi, cu care am luat multe premii sau “Clipa de viata” cu Stefan Banica Jr. si Emilia Popescu”.

Noi ne-am nascut mai tarziu si nu am stiut niciodata de ce in timpurile mult hulite de dinainte de Revolutie, industria cinematografica era extrem de productiva. Ce persoana mai indicata puteam gasi pentru a dezlega misterul cinematografiei romanesti, decat George Ciubotaru. Acesta nu ne-a dat doar explicatiile cerute, dar ne-a si spus care ar fi in opini sa salvarea filmului
romanesc:

“Aici e o problema mare, cu toate ca erau Suzana Gadea si marii cenzori ai filmului, un film ca sa se apropbe in primul si primul rand era filtrat de 1000 de ori. Exista acea forma de a spune anumite lucruri aluziv, nu intra orice vroia oricine. Dupa Revolutie le-au spus cu gura mare si nu au mai fost interesante. Atunci erau niste mari regizori, si mari scenaristi, nu venea oricine cu un scenariu scris in 3 luni pe genunchi. In perioada cea mai buna se faceau 24-25 de filme pe an. Era o rutina de a face filme, operatorii aveau o rutina, actorii. Dupa revolutie s-au facut si 2 filme pe an. S-a rupt acea practica, s-au distrus laboratoarele, linia de productie industriala. La un film pe an ce vrei? Atunci nu se lasa o povestioara sau orice obsesie a vreunui regizor pe ecran. Per general filmele de dupa ’89 au fost niste dezastre.

Salvarea este sa ne cautam identitate noastra sa nu ii mai copiem pe americani, pe rusi. Sa ecranizam povestile noastre, pe romanele noastre, asa cum americanii, nu se feresc sa ecranizeze, sa faca remake-uri. Mondial nu mai exista scenarii originale. Eu as lua filmele vechi sa il refacem, sa facem un remake. Lipsa de scenarii, asta e problema noastra. Scenarii frumoase fara obsesii ale regizorilor. Ecranizari de carti. Se poate ecraniza un Cartarescu de exemplu, orice roman, clasic sau nou.”

Daca tot veni vorba de un remake, l-am rugat George Ciubotaru sa ne spuna numele unor filme romanesti pe care le-ar pune in scena, dar mai ales pe cine ar distribui in rolurile ce au fost interpretate magistral de monstrii sacrii ai ecranului:”

As face un remake in primul rand dupa “Explozia” al profesorului meu Mircea Dragan, cel care a dat Romaniei si iubita serie “B.D.” Iar in roluri, nu stiu, e greu, au jucat niste mari actori dar pot sa incerc sa va spun cam cine s-ar potrivi

Gica Salamandra: e greu sa distribui pe un rol al lui Dinica pentru ca si-a lasat amprenta atat de tare. Dar cel mai potrivit in opinia mea ar fi Marius Bodochi.

In rolul lui Florin Piersic pe Radu Valcan.

In rolul lui Mircea Diaconu-Marius Rizea

In rolul lui Toma Caragiu-Marcel Iures

In rolul Dragai Olteanu-Matei-Anca Sigartau

In rolul lui Dem. Radulescu-il vad pe Dragos Bucur, as face rolul un pic mai de erou

In rolul lui Colea Rautu-Costica Draganescu

Si per total l-as face un film de actiuni cu povesti de viata care sunt puse in pericol de explozia acelui vas, povestile de viata ale celor implicati in salvarea vasului. Salvarea devine un punct de turnura in viata lor. Montat cu premiza ca explozia se va produce sa il tii pe scaun pe spectator. Sa devina toti oamenii simpli din oras niste eroi. Un film menit sa atinga si sufletul spectatorului”.

Daca tot am fost la capitolul casting pentru un viitor remake al filmului “Explozia”, am incercat impreuna cu regizorul George Ciubotaru si un exercitiu umoristic, un casting al vedetelor de tabloid de la noi, i-am dat 5 nume de vedete masculine si 5 feminine, iata ce a iesit:

“Luis Lazarus, l-as distribui intr-un remake al seriei Comisarul Moldovan, e foarte potrivit in rolul Comisarului.

George Papari-In rolul lui Paraipan sau personajul lui Mitica Popescu din “Lumini si Umbre”.

Serghei Mizil- in “Saltimbancii”, sau “Actorul si salbaticii”, in rolul lui Caratase inclusiv “Pepe” rolul lui Gigi Dinica din “Filantropica”

Dan Capatos-Are o misteriozitate, in “Rochia alba de dantela”, are o chestie gen Dan Nutu, ar fi perfect in rol de Lord Englez, in “Misterele Londrei”

Mircea Badea-Un fel de Keanu Reeves, ca tot voi lucra in curand cu el, actiune, dar cu un soi de frumusel, usor androgin.

Mariana Moculescu – Unul din rolurile din “Cuibul de Viespi” in rolul Vandei sau al lui Eniko Shilagy din “Secretul lui Bachus”.

Oana Zavoranu-In rolul Radei din “Satra” lui Emil Lotreanu

Bianca Dragusanu-Robert Zemekis, “Who framed Roger Rabbit”, Jessica Rabbit. Sau in “Basic Instinct” Sharon Stone

Ioana Popescu- in Micutza Portugheza, dupa mine seamana
perfect.

Roxana Marinescu – “Kiss of the Spider Woman” in “Memoirs of a Gheisha” sau in “Lolita”

I-am chestionat si pe cei care au lucrat in ultima vreme cu George Ciubotaru, adica oamenii impicati in ultimul show pus in scena de aceasta, seria de spectacole “Micutza Portugheza”:

“A fost o sansa sa lucrez cu George, nu am insir un catastif cu laude la adresa sa, am sa spun doar atat, a pornit de la un rezumat al capitolului pus in scena si a facut ceva extraordinar. A dat viata povestii perfect, a ales fetele in functie de fizionomia lor, respectand cu strictete linia cartii, veridicitatea personajelor dar si conceptul de show cabaret. George este primul regizor din istorie, cred, care a reusit sa puna in scena un roman psihologic, in stil cabaret, intr-un club. Eu sunt sigur ca altul nu putea face un spectacol care sa si incite oamenii, sa ii destinda, sa ii atraga, dar in acelasi timp sa transmita si un mesaj psihologic extrem de puternic. Altii ar fi facut un show in care 3 fete se dezbracau, se frecau un pic si adios”, a spus Adrian Cristea, jurnalist, cel care a creeat personajul “Micutza Portugheza”.

“George e extraordinar, a avut atat de multa rabdare cu noi fetele, ne-a invatat asa frumos. A lucrat impreuna cu Adi, cu Cosmo si a reusit sa ne invete cum sa ne jucam rolurile perfect. Imi place ca nu este genul de regizor irascibil, nervos. Este foarte prietenos, are gust, are simt muzical, el a ales si coloana sonora. Pe mine una m-a inspirat sa iau in serios actoria. Rolul meu, “Micutza Portugheza”, a fost foarte greu. A trebuit sa joc doua femei, asta e povestea, o fata care are doua femei in ea, in mintea ei. Pe Adina M. si pe malefica DoMnisoara M.. Nu cred ca as fi reusit sa ma descurc asa bine daca nu era George. Cel mai mult m-a bucurat cand m-a sunat sa ma felicite pentru rolul meu, dupa eveniment, cand a vazut pozele”, a declarat Roxana Marinescu, actrita din rolul principal, “Micutza Portugheza”.

Lasa un comentariu aici!

Post Tags
Written by

lucian.zavoianu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns