HomeINTERVIUAlina Popa: Azi, PR-ul nu mai este ce a fost ieri

Alina Popa: Azi, PR-ul nu mai este ce a fost ieri

Prev1 of 2

Promovata recent in pozitia de Head of Consumer Division la agentia de relatii publice GolinHarris, Alina Popa raspunde intr-un interviu exclusiv RadarDeMedia la cateva intrebari legate de industria din care face parte, cum e sa lucrezi intr-o agentie si ce sfaturi le da studentilor la Comunicare.

 Alina Popa a lucrat in trustrul Pro unde a facut lucruri frumoase. A lasat insa industria media pentru o agentie de branding, BrandTailors. Dupa un an, se alatura echipei Lowe PR, cunoscuta astazi sub numele de GolinHarris.

Ai fost numita Head of Consumer Division la GolinHarris. Ce presupune aceasta noua pozitie? Povesteste-ne putin despre acest departament.

In ultimii trei ani, GolinHarris a cunoscut o crestere accelerata pe toate palierele. Rezultatele noastre ne-au ajutat sa atragem business, clientii nu au ezitat sa ne recomande si, astfel, am asistat la o explozie a business-ului. Perioada aceasta a fost pentru noi un adevarat maraton. Ne-am oprit doar pentru pauze de apa! Pastrand paralela, experienta oamenilor de la GolinHarris, pasiunea cu care fac lucrurile si dorinta a fi mereu cei mai buni a reprezentat „stamina” fara de care nu am fi putut duce aceasta cursa la bun sfarsit.  Spun „sfarsit” pentru ca, in prezent, am intrat intr-o etapa de consolidare,  necesara dupa acesti trei ani.

Cresterea aceasta a implicat si o regandire fireasca a modelului de business. Portofoliul GolinHarris a devenit din ce in ce mai complex, extrem de diversificat si extrem de provocator, de la clienti din zona de fashion la fonduri de investitii. Evident, nevoile de comunicare in multiplele zone acoperite de noi sunt total diferite. In acest context, s-a nascut Divizia de Corporate GolinHarris (care gestioneaza companii din diferite zone: industrii financiare, capital markets, energie, servicii profesionale, real estate, IT&C, institutii europene s.a.m.d.) si cea de Consumer (care se focuseaza preponderent pe Brand & Marketing PR – o zona extrem de vasta, sub care intra un spectru larg de produse, de la masini, la electrocasnice si cosmetice), care presupun doua echipe independendente, formate din tipologii diferite de specialisti, cu un background educational specific, gandite „custom made” pentru clientii din cele doua zone.

Desi am lucrat pe multe conturi corporate de cand am ajuns la GolinHarris, balanta a inclinat clar catre zona de consumer, iar atunci cand s-a facut acest split, a fost clar unde imi este locul 🙂 . Intr-un ritm rapid, din punctul meu de vedere, cu sprijinul echipei mele, am evoluat in cadrul Diviziei de Consumer pe care astazi o conduc. Din punct de vedere organizational, aceasta schimbare inseamna pentru mine mai multi oameni pe care vreau sa ii inteleg, sa ii motivez si sa ii ajut in evolutia lor (la fel cum mi s-a intamplat si mie 🙂 ) si, pe de alta parte, o serie de clienti noi, pe care incep sa ii „asimilez”, pentru a le putea oferi consultanta la nivelul GolinHarris. Din punct de vedere al job-ului de zi cu zi, ceea ce fac astazi se duce din ce in ce mai mult spre zona de strategie si planning si dezvoltare de business.

 Care a fost traseul tau profesional de cand ai plecat de la BrandTailors si ai ajuns la GolinHarris?

Din prima mea zi la cursurile CIPR, la care ma duceam in urma cu trei ani, „mi-a cazut cu tronc” o doamna bruneta, cu bucle perfecte, care cerea mereu mai multa cafea  🙂 Era desteapta, amuzanta, foarte franca. Genul de om cu care am clickuit din secunda 1. In mod clar, sentimentul a fost reciproc, caci in scurt timp, am primit un biletel in timpul orei: „Cand vii la Lowe PR?”. Intre acel biletel si prima mea zi in agentie, au fost cateva interviuri si probe. Intamplator (sau nu!) testul de angajare a presupus dezvoltarea unor campanii pentru clienti de care ma ocup acum, din noua pozitie, precum Electrolux. Destinul 🙂

De cand am plecat de la BrandTailors, un loc care m-a ajutat mult in dezvoltarea mea, si am ajuns la GolinHarris, lucrurile au evoluat in ritmul in care oricine si-ar dori: am fost apreciata pentru ce faceam, am fost incurajata in permanenta, am beneficiat de training-uri, mi-au fost incredintate conturi complexe, din care am invatat mult. Si asa, in 3 ani, am trecut de la pozitia de Senior PR Executive la cea de PR Manager, apoi Senior PR Manager si acum Head of Consumer Division.

Care sunt brandurile de care raspunzi?

In ordine alfabetica: AFI Palace Cotroceni, AFI Palace Ploiesti, Centrofarm, Colgate-Palmolive, Electrolux, J&J, Lidl, HISTORY, Mercedes-Benz Romania, Transavia, URBB, Veka, Vicomte A.

Care sunt particularitatile si trendurile in ceea ce priveste comunicarea in aceasta zona de business?

Ceea ce in urma cu catva timp era un trend, acum a devenit o realitate, la care, daca nu te adaptezi, te autoexcluzi. Democratizarea comunicarii sau ceea ce numim „citizen journalism”, un fenomen prin care fiecare dintre noi are o voce si poate construi sau distruge reputatia unei companii, a schimbat complet regulile jocului. Traim vremuri unice in istoria comunicarii. Vremuri in care oricine poate emite oricand pareri despre brand-uri sau companii. Tot ceea ce inseamna PR in ziua de astazi trebuie gandit prin prisma acestei paradigme – in momentul in care pierzi din vedere „jurnalistul” cel mai important pentru tine – clientul sau consumatorul tau – eforturile de comunicare se pot intoarce usor impotriva ta.

Acest shift in comunicare reprezinta o mare oportunitate pentru specialistii adevarati, oameni care au o pasiune adevarata pentru storytelling – pentru ca interactiunea cu end consumer-ul este atat de la indemana, poti crea experiente cu adevarat memorabile pentru target-ul tau, oferindu-i un loc la masa, pentru a scrie povestea brand-ului/companiei tale impreuna.

De care campanie pe care ai implementat-o te simti cel mai apropiata?

Un lucru care ne deosebeste ca agentie este ca luam foarte „personal” toate campaniile pe care le facem. Suntem ACOLO pe toata durata proiectului si ne implicam mult peste „litera contractului”. Asa ca mi-ar fi greu sa numesc o singura campanie.

Insa, ca sa iti raspund totusi, in general, sunt trei tipuri de campanii care imi fac inima sa bata mai tare: cele care au o cauza in spate (cum a fost Zidul Protexiei – o campanie initiata de Protex de Ziua Mondiala a Spalatului pe Maini, prin care am adunat peste 15.000 de promisiuni ale mainilor curate la metrou, promisiuni care s-au transformat in peste 15.000 de sapunuri Protex donate catre Crucea Rosie), cele care folosesc noile tehnologii (cum a fost lansarea celui mai nou model Mercedes-Benz Sprinter – The Best Sprinter Ever – in cadrul careia am trecut jurnalistii prin istoria Sprinterului cu ajutorul realitatii augmentate) si cele care te scot din zona de confort, prin creativitate (cum a fost Cercul Fetelor Destepte, o campanie care a umplut presa de articole cu titlul „Adela Popescu o face o data pe luna”, titlu care se referea la diferentiatorul produsului pe care il promovam, inelul vaginal, care se foloseste o data pe luna). Si mai este acel tip de campanie care le uneste pe cele trei, un exemplu recent fiind campania de lansare a serialului Vikingii, de pe HISTORY, o adevarata desfasurare de forte dpdv PR, foarte apreciata in social media si nu numai – cu o luna jumatate inainte de lansarea serialului l-am tuns pe Cosmin Tudoran ca un pe un viking, am lasat vikingi sa umble pe strazile Bucurestiului, am organizat un ospat vikingesc pentru prietenii nostri din presa/blogosfera si multe altele.

Cum ai descrie relatia dintre tine si clientii din portofoliu?

Cred foarte mult in reciprocitate. Cred ca daca tu pui pe masa profesionalism, suflet si onestitate, vei primi acelasi lucru in schimb. Asta incerc sa le ofer clientilor mei si asta simt ca imi dau inapoi.

Cu multi dintre clientii mei, relatia a trecut de multa vreme de schimburi de mailuri si intalniri formale: ne consultam mereu, radem impreuna, iesim la evenimente, impartasim intamplari din viata personala. Pentru ca vorbim de oameni cu care iti petreci peste 80% din timpul tau, e inevitabil (si de dorit!) sa se creeze o relatie mai mult decat profesionala. Norocul meu este ca am avut parte de clienti excelenti, atat din punct de vedere profesional cat si personal.

Cum arata o zi din viata ta?

In primul rand, nicio zi nu seama cu alta, si asta imi place cel mai mult. Pot fi zile in care stau la birou, fac prezentari, brainstorming-uri etc si altele in care sunt plecata toata ziua la intalniri. Un lucru e sigur: nu am timp sa ma plictisesc. De altfel, daca esti o persoana care s-ar culcusi comod in rutina, PR-ul nu are cum sa fie o meserie pentru tine.

Spre norocul meu, am persoane in viata mea care inteleg ca imi place la nebunie stilul acesta de viata, alert, si ca m-as „ofili” intr-un job 9-17 🙂 .

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Written by

mihai.stirbu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns