Connect with us

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV, DAN NEGRU, despre Revelionul Starurilor şi producţiile sale de la Antena 1: „Știu și haterii care spun că acu’ e ușor, pentru că Pro-ul nu mai are un program puternic de Revelion”

Unul dintre cei mai experimentaţi oameni de televiziune din România, Dan Negru cel care de 16 ani aduce telespectatorilor programul Revelionul Starurilor la Antena 1 a stat de vorbă în ultimele zile ale lui 2016 cu RADAR DE MEDIA.

Published

on

Prev1 of 2

[rdmof_dropcaps type=”normal” color=”” background_color=”ORANGE”]EXCLUSIV[/rdmof_dropcaps]Unul dintre cei mai experimentaţi oameni de televiziune din România, Dan Negru cel care de 16 ani aduce telespectatorilor programul Revelionul Starurilor la Antena 1 a stat de vorbă în ultimele zile ale lui 2016 cu RADAR DE MEDIA. În interviul acordat, Dan Negru a vorbit despre show-urile consacrate, în care el este gazda, Next Star şi Te pui Blondele, dar şi despre marea producţie dintre ani, care va fi difuzată la Antena 1.

 

Dragi cititori, vă invităm să citiţi interviul acordat în exclusivitate publicaţiei noastre de către Dan Negru, cel care noi îl numim şi un analist media desăvârşit!

 

 

S-a terminat un alt sezon Next Star. Cum a fost anul acesta? Schimbarea juriului a adus avantaje?

 

 Când am început NexT Star”, nimeni nu-i dădea nicio șansă! Un show cu copii, în prime-time, părea aiureală. Nimeni n-o făcea! Am început în primele sezoane cu poveștile copiilor talentați, apoi am început să punem accentul doar pe talent, fără povești, și am reconstruit juriul, adică am căutat diferite variante ca să punem lumina pe copii. Culmea, singurul show de prime-time cu copii l-am prezentat tot eu, prin 2002, acu’ 14 ani. Se numea „Echipa Fantastică”, era a lui Titus Munteanu și căuta copii talentați prin orfelinatele din România. Iaca o idee de reluat, ha,ha. Oricum, Next Star” nu a fost „pomul lăudat” la începuturi. E un format românesc 100%. 

 

În ceea ce priveşte audienţele înregistrat de Next Star – ce ne poţi spune? Au fost ediţii care au fost lider de audienţă, iar altele cifre mai modeste. Care ar fi motivul fluctuaţiei de telespectatori?

 

A depins de concurență, asta e valabil pentru orice show tv. Piața tv din România însă e atipică din punctul ăsta de vedere, pentru că de luni până joi în competiție sunt trei televiziuni, Pro, Antena și Kanal D, aceasta din urmă cu telenovelele turcești, în vreme ce în weekend, Kanal D nu există în audiențe și rămân doar doi competitori, Pro și Antena. Joia, ziua de Next Star” e cu atât mai complicată, cu cât Pro a avut Steaua în Europa League tot sezonul de toamnă, la pachet cu „Las Fierbinți”, un produs tv puternic, probabil cel mai puternic produs de umor de pe piața tv de la noi. Deci concurența a adus fluctuația. La pachet, netam-nesam, a intrat și Digi, care a avut Steaua-Dinamo, tot joia.. așa, ca exemplu.

 

La anul va fi un nou sezon Next Star?

Da, revenim din februarie. 

 

DAN NEGRU, NEXT STAR

DAN NEGRU, NEXT STAR

 

Acum pe sfârşit de an toată lumea aşteaptă noapte dintre ani să urmărească la Antena 1 celebrul Revelion al Starurilor. Cum va fi în acest an? Ne poţi dezvălui câteva detalii?

 

Sunt 17 ani de când prezint Revelionul la Antena 1. Eu nu cred că longevitatea e o performanță, cred că poziția de lider în acești 17 ani e performanța. Întâlnesc mulți oameni mirați că am rezistat 17 ani să prezint Revelioane. Suntem încă o piață imatură de televiziune care-și caută identitatea. În lumea civilizată, longevitatea în televiziune nu e o mirare. La noi, adeseori, neputința producătorilor sau eșecul lor sunt puse în cârca vedetei și, atunci, vedeta e prima sacrificată. Lumea tv de la noi e ticsită de astfel de exemple. E ca în fotbal, schimbi antrenorul care nu are o tactică bună, nu schimbi jucătorul. La noi se schimbă jucătorul și așa identitatea televiziunii se pierde, pentru că vezi mereu alți „jucători”.  De asta longevitatea a ajuns să ne mire! 

 

Ce aşteptări ai cu ediţia din acest an a Revelionului?

 

Sper să fie un succes ca ultimele 16. Știu și haterii care spun că acu’ e ușor, pentru că Pro-ul nu mai are un program puternic de Revelion. Totuși, vreo 15 ani, Pro a avut super-programe de Revelion și tot eu le făceam și pe atunci pe astea de la Antenă. Așa, ca un secret, un competitor periculos de revelioane nu era Pro, ci TVR. E trist că Televiziunea Română a abdicat de la programele care au consacrat-o, cele de divertisment. E hilar să te lauzi cu Alexandru Bocăneț, dar tu să nu mai ai divertismesnt pe stație. Revelioanele TVR, în vremurile bune, erau un pericol. Îmi amintesc că cel mai greu Revelion a fost unul în care TVR a adunat o mulțime de vedete într-un platou gigant și PRO i-a adus pe Vacanța Mare, regii tv în anii ăia! Atunci a fost cel mai greu an, dar l-am câștigat! La noi au fost Traian Băsescu, Mihaela Rădulescu, Florin Piersic.

 

DAN NEGRU, REVELIONUL STARURILOR

DAN NEGRU, REVELIONUL STARURILOR


Am văzut că eşti activ pe Facebook, însă nu postezi lucruri din viaţa ta personală. Cum poţi rezuma activitatea ta din Social Media.

 

Nu vreau să-mi arat familia la tv, copiii, cățelul, casa. E opțiunea mea, cred că e mai civilizat pentru noi, ca familie, să fie așa. Știu că sunt împotriva curentului, dar e o opțiune. Uneori, din an în Paște, postez poze cu copiii sau cu ciobănescul meu mioritic. Pozele alea adună mii de like-uri, pe când, atunci când postez lucruri interesante, inedite, când dau audiențe tv de prin Statele Unite sau Europa, nimeni nu e curios. Asta spune multe și despre FB. Dar prefer discreția și pe FB. O fac și în rest. Refuz orice altă apariție TV, în afara show-urilor mele. Nu mă duc niciodată la nicio emisiune și nu calc pe la petreceri mondene. N-am nicio ancoră în lumea mondenă. Când am venit în București, acu’ vreo 17 ani, un director tv mi-a spus că n-o să pot face performanță dacă nu încep să socializez cu vedetele, cu lumea mondenă. Iaca, n-am făcut-o și, totuși, am reușit. 

 

Mulţi romani nu ştiu că tu prezenţi de câţiva ani buni şi în Republica Moldova un show tv care este lider de audienţă! Cum este acolo ?

 

Fac „Deal or nor deal” în Republica Moldova, un format Endemol care se difuzează sâmbătă seara. L-am început în 2010. E mai greu să faci televiziune în Moldova, pentru că publicul e vorbitor de două limbi, rusa și româna, și poate să aleagă între televiziunile rusești, românești sau moldovenești. Și rușii fac televiziune la nivel de America, cu bugete și formate mult peste tot ce se face în Europa. „Da sau Nu”, show-ul meu din Moldova, e lider detașat de piață sâmbătă seara la Prime TV. 

 

DAN NEGRU, REPUBLICA MOLDOVA, (DA SAU NU - PRIME TV)

DAN NEGRU, REPUBLICA MOLDOVA, (DA SAU NU – PRIME TV)

 

Game show-ul Te pui cu Blondele va reveni de la anul?

 

Da! L-am început în 2008 și a fost singurul quizz care a rezistat în prime-time. Suntem singura țară europeană fără quizz la televizor. „Blondele” au rezistat, dar mi-a luat ceva vreme până să-i conving pe unii ca Ilie Năstase sau Florin Piersic că show-ul e despre cultură generală și că pot să vină liniștiți ca invitați. Ideea de blonde sperie o parte din public, dar atrage o alta. Cel mai greu e să-i găsești echilibrul. 

 

TE PUI CU BLONDELE, ANTENA 1

TE PUI CU BLONDELE, ANTENA 1

 

Făcând o retrospective acum la sfârşit de ani, cum a fost piaţa de divertisment în 2016? S-a mai îmbunătăţit? În condiţiile în care au fost multe emisiuni/formate noi în grilele de programe, o previziune a breslei pentru 2017?

 

Suntem dependenți de piața internațională tv, nu avem forța italienilor sau a spaniolilor să construim televiziune, noi o cumpărăm. Totuși, și așa, suntem defazați. De exemplu, piața de divertisment mondială se întoarce la formatele vechi, la Varietățile clasice, fără vreo miză anume. Va trece ceva timp până le vom prinde și noi. E greu să faci previziuni, chiar și pe piața mondială de divertisment, e greu și pentru ei. Marile formate s-au cam stins, o să vină o perioadă de acalmie… Nimeni nu te lua în seamă dacă spuneai acu’ câțiva ani că breasla bucătarilor va conta în tv. Sunt etape, mode. Am învățat de la Paolo Bonolis, un mare moderator italian, că e bine ca un moderator să nu fie la modă, să fie clasic, asta e șansa lui, să fie longeviv și nu trecător. Eu am prins Revelioane și cu Dan Spataru, dar și cu Alex Velea. Mi-am păstrat poziția de moderator. Încerc să fiu moderatorul clasic, nu cel la modă. 

 

Ce face Dan Negru în 2017? Proiecte noi? Idei noi? Schimbări?

 

Probabil că da. Mi-e greu să spun de pe acu’ ,dar sunt deja mulți ani de când construiesc aceleași formate. E adevărat, ele funcționează și e o prostie să sari din trenul care merge. Lazarov, îl pomenesc adeseori, mă sfătuia întodeauna să nu fiu prizonierul unui singur tip de format tv, așa că le-am încercat pe toate, de la game-show-uri (Ciao Darwin”, „Academia Vedetelor”) la emoție („O seară de vis”), de la quizz (“Te pui cu blondele?”) la adventure-reality-show („Șerifi de România”). 

 

Continuarea pe urmatoarea pagina!

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Advertisement
Loading...
Click to comment

Lasă un răspuns

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV. Katharina Behrends (NBCU): „Televiziunea este cea mai mare pasiune a mea”

Published

on

Katharina Behrends este Managing Director al NBCUniversal Germania din 2008 iar începând cu acest an ea va controla şi staţiile NBCU din Benelux (Belgia, Olanda şi Luxemburg), Europa Centrală şi de Est.

Katharina Behrends şi-a început cariera în 1995 activând în reţele mari de televizune precum Premiere (actualul SKY) şi MTV înainte de a se alătura NBCU în 2005 .  Cu o vastă experienţă în televiziune, Katarina este pregătită pentru următoarea provocare profesională şi a acceptat cu multă amabilitate un interviu în exclusivitate pentru Radar de media.

 

Ați intrat în televiziune având studii juridice. Cum a fost tranziția Dvs. de la aspectul juridic al activităţii în televiziune la cel operațional și executiv?

În calitate de avocat în această industrie, atunci când te ocupi de chestiuni juridice, eşti implicat automat și în partea operațională. În felul acesta, de-a lungul anilor te implici din ce în ce mai mult în partea operațională precum și în cea administrativă. Este o tranziţie firească, iar eu ador provocările.

În ce mod experienta Dvs. profesională din televiziunea liniară (tradiţională n.red), cum este Premiere sau MTV, v-a fost de folos în a face faţă provocărilor pe care le ridică în ziua de azi ascensiunea televiziunii digitale?

De vreme ce am pus bazele carierei mele încă din perioada de început a reţelei Premiere (SKY zilele noastre), sunt obişnuită cu schimbările dinamice din lumea mass-media. Lucrul cel mai important este capacitatea de adaptare și evoluție. De exemplu, oferim brandurile noastre atât ca servicii liniare cât și digitale; acestea sunt deja branduri hibride.

Cum credeți că cei zece ani de experiență personală că director pentru NBC-Universal din Germania v-ar putea fi de ajutor pentru crearea unor noi branduri media în Europa de Est?

De-a lungul ultimilor ani, am stabilit cele mai de succes branduri de televiziune cu plată în teritoriile vorbitoare de germană și ne-am extins portofoliul nostru liniar și digital în această regiune. Am lansat de asemenea trei branduri SVOD – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! Entertainment – alături de partenerul nostru Amazon Channels. Eu cred că motivul principal pentru succesul nostru este ascultarea cu atenție a nevoilor locale și am învăţat, de asemenea, că trebuie să personalizăm diferitele branduri în funcţie de preferinţele locale.

Îmi permiteţi să restrâng întrebarea pentru România? Aici, cele mai populare canale NBCU sunt Diva și E Entertainment. Ce alte canale aţi dori să fie larg cunoscute în țara noastră?

Recunoaștem unicitatea fiecărei piețe și vom continua să adoptăm o abordare personalizată pentru evaluarea pieței românești, concentrându-ne atenţia pe canalele de nişa care se adresează publicului feminin.

Mai mult decât atât, privind cu admirație la producția proprie care s-a bucurat de un enorm success în germania ‘’Culpa – Nimeni nu este fără de vină” pentru canalul 13th Street, credeți că este posibil să aveți o producție internă aici, în România?

Suntem întotdeauna interesați de idei de program inovatoare, cum ar fi “Culpa” pentru 13th Street și, de asemenea, “Riccardo’s Dream Date” pentru E! Entertainment în Germania. Sunt un fan al producțiilor locale. Să spunem că în acest stadiu nu avem anunțuri de făcut, dar pot exista șanse în viitor, dacă simțim că aceasta este strategia potrivită pentru canalele noastre, DIVA și E!

Cum intenționați să răspundeți ascensiunii platformelor de streaming prin abonament, cum ar fi Netflix sau Amazon, care concurează cu canalele de televiziune clasice de pe piața românească?

Vedem aceste platforme de streaming mai mult ca o ofertă complementară și suntem conştienţi că unicitatea brandurilor de canal este punctul nostru forte.  Continuăm să investim în calitatea brandurilor de nişa: DIVA, televiziunea de divertisment cu design feminin şi E! Entertainment brandul pop-cultural. Suntem deosebit de mândri de faptul că DIVA are o cotă de audiență solidă în România, situându-se în 2017 pe primul loc în rândul statiilor internaţionale de divertisment.

V-ați dovedit a fi un manager care se concentrează pe obiective bine stabilite. Intenţionaţi să operaţi schimbări radicale în calitate de MD al NBC-Universal pentru Benelux și Europa de Est?

La începutul anului 2018, împreună cu echipa mea, cu sediul la München, am preluat responsabilitatea pentru furnizarea serviciilor cheie incluzând marketing, echipa de creaţie, PR/Comunicare şi vânzări de publicitate, către canalele din Europa Centrală și de Est, precum și E! în Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg), pe lângă controlul prezent avut asupra rețelelor NBCU din teritoriile vorbitoare de limbă germană. Aceasta este o oportunitate fantastică pentru noi toți, care nu numai că ne-a permis să ne extindem echipa, ci ne oferă ocazia de a experimenta noi piețe, inclusiv în România, unde sperăm să construim pe baza puternică pe care NBCU a stabilit-o deja aici cu DIVA – destinația de divertisment preferată a femeilor – şi E! Entertainment. Având în vedere rezultatele noastre solide din Germania, este clar că eu şi echipa mea suntem cu toții foarte motivaţi și încântați de această extindere a domeniului nostru de activitate.

Este cunoscut faptul că oferta dvs. Amazon „SYFY HORROR” din Germania nu există în această formă la compania mamă din SUA. V-ați gândi să încercați așa ceva și pentru Europa de Est?

Am fost foarte mândri să fim un partener de lansare pentru canalele Amazon în Germania în 2017 și toate cele trei mărci de streaming – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! HD – au cunoscut o creștere constantă de la lansare.

Vom continua să explorăm oportunități de a optimiza afacerea rețelelor noastre și să completăm canalele noastre liniare cu servicii digitale şi vom evalua oportunitățile din România în conformitate cu strategia noastră generală.

Munca și responsabilitățile dvs. necesită cu siguranță modalități de relaxare. În afară de televiziune, care sunt modalitățile dvs. preferate de petrecere a timpului liber?

Desigur, televiziunea este cea mai mare pasiune mea și îmi place să merg la film în timpul meu liber. Alături de interesele mele pentru activități culturale, apreciez cu adevărat petrecerea timpului în natură și orice activități în aer liber. Îmi place să fac drumeții în Alpii bavarezi ori de câte ori timpul îmi permite acest lucru. Din acest motiv, München este locul ideal pentru a trăi; munții sunt literalmente la doar o ‘aruncătură de băț’.

În cele din urmă, dar nu în ultimul rând, vă rugăm să trimiteți un mesaj cititorilor noștri „Radar de media” care urmăresc cu mare interes schimbările rapide ale pieței mass-media din România.

Sunt foarte impresionată de spiritul care se poate simți  în industria media din Bucureşti şi din România. Industria mass-media de aici este un sector atât de vibrant și suntem cu adevărat bucuroși să avem ocazia de a face parte din acest spirit de optimism și dezvoltare!

Vă mulţumim.

 

Foto Credit: © Gert Krautbauer for NBCUniversal

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

Interviu Exclusiv, Ioana Chelmuș: „Dragostea pentru teatru s-a născut în timpul facultății, când pur și simplu îmi plăcea tot ce se întâmplă acolo…”

FF Theatre face teatru 2 în 1: Love is madness.
Două piese de teatru despre iubire se joacă una după cealaltă, în aceeași seară

Published

on

Foto Credit: FABRICA DE PR

Luna aceasta, dragostea o ia puțin razna. În februarie se sărbătorește iubirea, fie că suntem fani Valentine’s Day, fie că ne emoționăm de Dragobete.

Duminică, 18 februarie, între cele două sărbători ale iubirii, FF Theatre servește publicului un cocktail special de dragoste și nebunie punând în scenă două piese de teatru pline de sentiment și haos, în evenimentul intitulat Love is madness: „Cum se duce totul dracu’” și „Ce vine după”.

Altfel, duminică de la ora 20:00, la Centru pe Calea Victoriei, iubirea e dusă la extrem și întoarsă pe toate părțile, cu lacrimi, zâmbete, urlete și multă emoție.  „Prin evenimentul Love is madness – Teatru 2 în 1 ne-am propus pur și simplu să celebrăm iubirea altfel, mai ales că această lună îi este dedicată. Cele două spectacole surprind frumusețea nebună a unei povești de dragoste cu de toate. Și cu cât este mai natural și sincer prezentată, cu atât publicul rezonează mai puternic cu mesajul si interpretarea. Iar noi, ca de fiecare dată, vrem să ne conectăm cu spectatorii noștri și să le oferim ceva de ținut minte. Este o experiență nouă, un maraton de teatru care are… ceva în plus. Și da, poate două ore de teatru și vin chiar sunt ideale pentru o seară de duminică alături de partener. Mai ales când piesele propuse înseamnă deopotrivă lacrimi și râsete, crize și liniște, un mix incredibil și versatil”, spune Florin Frățilă, inițiatorul FF Theatre și protagonist al piesei, alături de Ioana Chelmuș.

 

Actrița Ioana Chelmuș a stat de vorba cu echipa RADAR DE MEDIA și ne-a răspuns la o serie de intrebari!

 

Știu că ai declarat la un moment dat: „DA! Ăsta a fost răspunsul când teatrul a trecut la pragul următor și m-a cerut de soție! La bine și la rău, până când moartea ne va despărți.” Așadar, teatrul este pentru tine un partener pe viață?

Da, teatrul este genul acela de partener cu care vrei să îți petreci tot restul vieții. Aș alege teatrul oricând.

 

Când te-ai îndrăgostit de el? De teatru. A fost dragoste la prima… întâlnire?

Mi-am dorit de mică să ajung actriță. Aveam prea multă energie și trebuia să o eliberez cumva. Dragostea pentru teatru s-a născut în timpul facultății, când pur și simplu îmi plăcea tot ce se întâmplă acolo: de la încălzirea de dimineață, orele de vorbire, improvizație, arta actorului, baletul, canto, până la repetițiile care țineau până târziu în noapte.

 

Cum l-ai întâlnit pe Florin Frățilă și cum a început colaborarea cu FF?

Pe Florin Frățilă l-am cunoscut chiar în primul an când m-am mutat în București. El făcea parte din echipa teatrului indepentent InCulise, echipa alături de care am jucat și eu timp de 5 ani. Colaborarea cu FF a început în momentul în care s-a născut acest teatru. Florin m-a întrebat dacă vreau să pornesc alături de el pe acest drum, iar eu am fost mai mult decât încântată.

 

În câte piese ați jucat împreună?

În 7 ani s-au strâns ceva spectacole în care am jucat alături de Florin: „Insula femeilor”, „Imaginează-ți că ești Dumnezeu”, „Spectatorul condamnat la moarte”, „Blue room”, „Feromonii”, „Black Friday Love”, „Cum se duce totul dracu”, „Ce vine după”.

 

Cum e la repetiții? Ai o întâmplare pe care să o povestești?

La repetiții este frumos atunci când toată lumea este într-o stare bună. Sunt multe de povestit din timpul petrecut la realizarea unui spectacol, dar… ce se întâmplă la repetiții, rămâne la repetiții. J

 

Care este cea mai frumoasă amintire adunată în experiența ta de actor?

Probabil cel mai plăcut sentiment este acela când, după un spectacol în care ai jucat, vine la tine un spectator care îți spune cât de mult s-a regăsit în personajul pe care l-ai interpretat și cât de frumoasă i-ai făcut seara.

 

Știu că faci și teatru de păpuși. Cum a început povestea asta? Ce piese ai la activ?

Fac teatru de păpuși de aproape 8 ani. Povestea a început în anul 3 de facultate, când am început colaborarea cu o trupă cu acest specific. Mi-a plăcut această lume a poveștilor, așa că am învățat să mânuiesc rapid păpușile și fac asta și în ziua de azi. În prezent, fac parte din echipa EasyPlay cu care merg în grădinițe, școli, locuri de joacă, parcuri, și oriunde suntem invitați. Când eram mică nu am fost dusă de prea multe ori la un spectacol de acest gen, iar acum pot spune că îmi ofer acest cadou în fiecare dimineață. „Povestea pisicilor aristocrate”, „Regele leu”, „Crăiasa Zăpezilor”, „Vrăjitorul din Oz”, „Alice în Țara Minunilor” sunt câteva dintre spectacolele în care joc.

 

În ce alte proiecte ești implicată?

În agenda mea de activități se numără predarea cursurilor de actorie pentru adulți la FF Theatre Academy, de asemenea lucrez constant cu Florin la noi proiecte pentru FF Theatre. Mai am și câteva afterschooluri unde susțin workshopuri și cursuri de actorie pentru copii.

 

Ai vreun tabiet atunci când începi să studiezi un personaj?

Mă uit la filme și documentare în care știu că aș putea să găsesc un personaj asemănător cu cel pe care trebuie să îl interpretez. În rest, las personajul să mă ajute să ajung la el și să-l scot la suprafață.

 

Ai vreo superstiție înainte de a urca pe scenă sau înainte de vreo premieră?

Știu că poate părea ciudat, dar eu înainte de un spectacol nu oftez. Da… am impresia că dacă o fac, mă descarc de toată enegia cu care ar trebui să intru în spectacol. E ciudat, știu.

 

Pe 18 februarie aveti maraton de teatru: două piese jucate una după cealaltă și, mai mult decât atât, cu legătură între ele. Cum vă pregătiți?

„Cum se duce totul dracu’” și „Ce vine dupa” sunt spectacolele mele preferate și joc cu mare drag în amândouă. Repetăm intens pentru ca evenimentul de duminică să fie unul reușit, așa cum ne dorim. Vrem ca oamenii să fie încântați de această idee de teatru 2 în 1.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV: Alex Vlad, FF Theatre: „Au fost atât trenuri pierdute, cât și pariuri câștigate”

„Ma bucură acest lucru pentru că din fiecare experiență am avut ceva de învățat sau de descoperit – uneori mai mult decât mă așteptam. Probabil că cel mai important lucru pe care l-am aflat e acela că dacă drumul e ușor înseamnă că nu înveți prea multe”

Published

on

Foto Credit: FABRICA DE PR

După iubiri, despărțiri și împăcări, FF Theatre îi invită pe spectatori la o piesă de teatru despre… culisele actoriei! Duminică, 4 februarie, de la ora 20:00 la bar „Centru”, pe Calea Victoriei 48-50, piesa „Actorul” spune povestea unuia dintre cele mai comice și versatile personaje ale dramaturgului Aldo Nicolaj – actorul care ar fi dispus să facă orice, oricât de nedemn, pentru a obține succesul!

Iubitorii de teatru, și mai ales de comedii, nu trebuie să rateze această piesă cu răsturnări de situații neașteptate,  un spectacol care vorbește despre lupta care se dă în fiecare dintre noi atunci când suntem puși în fața unor situații-limită.

Alex Vlad, care interpretează personajul principal și care semnează și regia acestui spectacol marca FF Theatre, a absolvit Facultatea de Teatru și a urmat și cursurile masterale în arta actorului la UNATC „I.L.Caragiale”, București. Și-a obținut titlul de doctor în teatru în cadrul aceleiași universități unde, în prezent, susține și cursuri de arta actorului.

Actorul Alex Vlad a stat de vorba cu Radar de Media si a raspuns la o serie de intrebari! Va invitam sa cititi interviul de mai jos:

 

Cum este să și regizezi o piesă de teatru în care joci?

E un pariu important pentru că nu ai ocazia să te vezi din exterior și crește riscul de a oferi publicului un produs care lasă de dorit. „Actorul” e o excepție; e singurul proiect de acest fel pe care l-am făcut. În spectacolele pe care le regizez de regulă aleg să nu joc (deși de multe ori îmi doresc), dar în acest caz am mizat pe faptul că voi fi singur pe scenă – lucru important pentru că mi-a oferit din start un control mai bun asupra situației. Un alt argument a fost dorința de a trage un semnal de alarmă asupra situației actuale, ca un protest dacă vreți. Problemele lui Attilio sunt de fapt problemele reale ale fiecărui tânăr actor din România care abia a ieșit de pe băncile facultății. După ce am citit textul, nu am vazut altă cale decât asta: de a deveni propriul meu regizor.

 

Ce te-a atras la personajul tau din „Actorul” și la povestea care se desfasoară în piesa de teatru?

Cred că oricine se poate regăsi în povestea „Actorului” într-o măsură mai mare sau mai mică. Lupta cu propriile alegeri, frustrarea că nu ești apreciat atât cât simți sau crezi că meriți, dorința de a avea o viață mai bună, sunt lucruri de care ne lovim constant în viața de zi cu zi. Mi-a plăcut că spectacolul poate vorbi despre toate aceste aspecte. E ceva sincer, vulnerabil, uman în tot ceea ce prezintă; poate chiar brutal de sincer.

 

Cât te-ai identificat cu „chinurile” prin care trece acest actor în fața unor decizii grele?

În ciuda faptului că spectacolul stârnește râsul, problemele personajului sunt de natură dramatică. Nu asistăm la chinul unui om de a lua una sau mai multe decizii; suntem martori la un întreg proces de dezumanizare. Ceea ce este mai grav, e faptul ca personajul nu realizează acest lucru. Dar cu problemele lui Attilio cred ca m-am identificat total, cred că oricine s-ar identifica. La nivel uman, spectacolul prezintă o serie de situații de care cred că se poate lovi în cursul vieții orice om.

 

Drumul tău, pe calea actoriei, cum a fost?

Cred că drumul e mai important decât destinația – oricare ar fi destinația. E o muncă neîntreruptă de autodepășire. Asta face ca alegerea proiectelor să fie un pas extrem de important. De asemenea, un actor cred că are nevoie de întâlniri valoroase pentru a putea crește. Știind asta, am încercat să spun “da” acelor experiențe care la momentul respectiv mă ajutau să mă întrec. Au fost atât trenuri pierdute, cât și pariuri câștigate. Ma bucură acest lucru pentru că din fiecare experiență am avut ceva de învățat sau de descoperit – uneori mai mult decât mă așteptam. Probabil că cel mai important lucru pe care l-am aflat e acela că dacă drumul e ușor înseamnă că nu înveți prea multe.

 

Când ai realizat că îți dorești să fii actor și de ce ai ales meseria asta?

Hahaha, am fost întrebat de multe ori lucrul ăsta. Nu a existat un moment fix în timp, lucrurile cred că au venit natural. Nu îmi găseam locul în niciun domeniu real și tot ceea ce ținea de uman, de creație de artă, mă atrăgea. Indiferent dacă era vorba de pictură, muzică, fotografie, scris. Când eram mic încercam să le fac pe toate. În momentul în care am fost nevoit să aleg la ce liceu vreau să merg să îmi continui studiile, fără să stau pe gânduri am ales liceul de artă, profil teatru. Apoi au urmat facultate, masterat, etc., și lucrurile au curs. De la bun început în teatru m-am simțit mai acasă decât acasă.

 

Cine te-a inspirat pe acest drum și ce piedici ai întâmpinat tu?

Imediat cum l-am vazut pe Ștefan Iordache pe scenă, am zis că e genial. Aceeași reacție am avut-o și când am descoperit filmele lui Daniel Day Lewis. Au contat mult întâlnirile cu David Esrig, Gelu Colceag, Alvis Hermanis. Cred că am fost inspirat de oamenii și filmele sau spectacolele care m-au determinat să îmi pun întrebări importante, indiferent dacă eram spectator sau performer. Ca artist, ca actor sau regizor, indiferent de ștampila pe care ți-o pune societatea, nu cred că există piedici, doar oportunități și provocări. Dacă vorbim însă despre aspectul mercantil al domeniului, atunci există piedici la tot pasul, dar acest lucru nu mă interesează.

 

Ce anume predai la ateliere de artă a actorului sau masterclass-uri unde ești profesor?

Așa cum se înțelege și din întrebare, în primul rând exerciții de arta actorului, dar susțin și cursuri de oratorie, public speaking, leadership, analiza textului dramatic sau literar, construcția personajului, etc. Desigur, toate aceste ateliere sau masterclass-uri se bazează pe exerciții de arta actorului, multe preluate de la titani ai universului teatral precum Stanislavski, Viola Spolin, Brech, Grotowski, etc, altele preluate de la artiști alături de care am lucrat, precum Vlad Massaci, Gelu Colceag, Adriana Titieni, David Esrig, etc., și unele sunt concepute de mine.

 

Cum ai prezenta această profesie, care sunt aspectele bune sau mai puțin bune despre care ai discuta în cadrul acestor workshop-uri?

Cred că e nevoie de pasiune și de a fi suficient de „nebun” încât să vrei să te arunci în bătaia puștii. E un domeniu care se face cu sufletul în fundul gol și e nevoie de timp și de antrenament să poți renunța la tine, la intimitate, la bariere. Iată de ce nu diferențiez între bine și rău, între corect și greșit. Fiecare face și simte altfel. Dacă ne dorim foarte tare, cu siguranță putem depista în orice domeniu aspecte pe care le-am putea cataloga drept pozitive sau negative, dar în teatru cred că e mai important să descoperi cât de mult ești dispus să te oferi tu pe tine, celor din fața ta. Și atunci, în workshop-uri, nu le prezint oamenilor aspecte pozitive sau negative, îi invit să se descopere, să își găsească limitele și să și le doboare, îi invit să nu le fie frică să simtă, să fie, să existe fără teama că vor fi criticați și să împărtășească acest lucru cu cei care îi privesc.

 

 Care este primul lucru pe care îl spui cuiva care își dorește să devină actor?

Depinde de situație, banuiesc. Nu am un sfat, pentru că nu există o rețetă; arta actorului nu are manual. Fiecare actor în parte își clădește propria metodă. Există în schimb reguli (mai multe nescrise decât scrise), care dacă nu sunt respectate, pot duce la la ceva ce riscă să nu mai poată fi numit teatru sau act artistic. De multe ori însă i-am invitat pe cei aflați la început de drum să renunțe la ideile preconcepute și să nu-și piardă curiozitatea.

 

Cum este colaborarea cu FF Theatre și ce alte proiecte mai pregătiți împreună?

Mă bucură faptul că îi cunosc de mult pe membrii trupei FF Theatre și că putem comunica cu ușurință. E un lucru important. Acum nu am în lucru ceva nou alături de trupa FF, dar cine știe ce ne rezervă viitorul. În prezent lucrez la un spectacol care va avea premiera la Godot pe 18 februarie.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending