vineri, martie 29, 2024

PUBLICITATE@RADARDEMEDIA.RO

More
    AcasăINTERVIUDan Negru: Brandul Esca a devenit o obișnuință

    Dan Negru: Brandul Esca a devenit o obișnuință

    Dan Negru este singurul om de televiziune care a reușit, an de an, să plaseze Antena 1 în topul audiențelor, cu programul de Revelion. În ultima zi a lui 2014, de la 21:30, simpaticul prezentator, pentru al 15-lea an consecutiv de revelioane televizate, prezintă „2015, Revelionul starurilor”.  

    Dan Negru ne-a declarat într-un interviu acordat în exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA, cum au fost edițiile revelioanelor din anii trecuți, dar și ce înseamnă televiziunea în România în prezent.

     

     De 13 ani ești lider de audiență în seara de Revelion. De ce crezi că mizează întotdeauna telespectatorii pe tine?

    Probabil, după o vreme, după vreo 5-6-7-10 ani, din obișnuința brandului. Avem o piață imatură de televiziune în care brandurile n-au rezistat și televiziunile care nu și-au construit de-a lungul timpului astfel de branduri au avut de pierdut. Cred că ăsta e și avantajul știrilor Pro Tv, spre exemplu,unde brandul Esca a devenit o obișnuință, asemeni revelioanelor nostre. În lumea civilizată a televiziunii se construiesc greu astfel de obișnuințe. Noi, ca breaslă, am trăit o perioadă în care am căutat mereu altceva. Cei care au fost consecvenți au câștigat și revelionul nostru e un astfel de exemplu.

     

    Toate revelioanele au fost înregistrate. De ce nu ai făcut nicio ediție în direct?

    Am avut două revelioane difuzate în direct în anii mei de revelioane televizate, dar a fost aproape imposibil să convingi artiștii să-și lase familii sau alte concerte contractate din timp pentru o filmare. Ăsta e unicul motiv.

     

    Care este cea mai dragă amintire pe care o ai de la un revelion?

    Sunt multe…Îmi sunt dragi oamenii cu care am avut șansa să fac revelioane și pe care i-am pierdut, cum ar fi Lazarov sau Titus Munteanu.

     

    În 2010, ai prezentat pentru prima dată un program de Revelion în două ţări: show-ul de la Antena 1 din Româniaşi cel de la Prime TV din Republica Moldova. Care ți-a plăcut cel mai mult? Au existat diferențe între cele două show-uri?

    Sunt diferențe uriașe între cele două piețe de televiziune. Moldova are un public mult mai răbdător, am încercat în lungile mele discuții cu directorii de televiziuni de acolo să le povestesc cât de mult au greșit televiziunile de la noi în anii 2000 când schimbau formatele ca pe șosete, obișnuind publicul mereu cu altceva și azi, în 2015, nu mai au ce să ofere pentru că piața de formate a devenit extrem de redusă. Extinderea, mărirea cu orice preț e teoria celulei canceroase…Nu există nicio emisiune, execeptând ”Te pui cu Blondele”, care să aibă longevitate de peste 5-7 ani în România. Moldova sper că învață din greșeala noastră. Spre pildă, ”Da sau Nu”, show-ul meu din Chișinău încă e în piață, cu super audiențe. Ei funcționează și după sistemul rusesc de televiziune care se apropie de cel european și american, cu modele construite în timp, cu branduri așezate. Diferit de haosul din piața românească de tv, din anii 2000-2010.

     

    Ai avut invitați pe care să regreți că i-ai adus la edițiile speciale de revelion? Ne poți da nume?

    Da, am avut invitați pe care i-am regretat apoi, dar n-am să le spun pe nume. Am avut șansa unor revelioane cu Dan Spătaru și Gică Petrescu, dar și cu Connect R și Alex Velea.

     

    Ce ne poți spune despre finala ”Next Star”? Vor mai exista noi sezoane ale show-ului?

    Pregatim noul ”Next Star” de primăvară. Dincolo de audiențele uriașe, sezonul trecut ”Next Star” a învins finala ”Vocea României”. Show-ul e un proiect de portofoliu pentru orice televiziune. Știu că nu ține de foame, dar televizunea vinde imagine și asta atrage într-un final și piața de publicitate. În lumea bună a televiziunii și la Mediaset la Fox sau RtL sunt programe de portofoliu care atrag simpatie și eleganță pe o stație de tv, indiferent de audiență. Noi încă nu avem nici așa ceva…Cu vreo două excepții pe care nu le pomenesc aici. ”Next Star” e un soi de Champions League, un portofoliu  de eleganță. Deocamdată, audiențele ”Next Star” sunt încă uriașe, într-o zi în care concurența difuza ”Las Fierbinți” și ”Suleyman”, adică cele mai de top programe ale săptămânii.

     

    Ce s-a întâmplat cu cei care au câștigat sezoanele trecute?

    Unii și-au găsit drumul, alții, nu. Firește că sunt destul de în vârstă ca să mai aibă vreo șansă să reușească în lumea showbizului, au deja 7-8-9 ani. Glumesc, firește.

     

    De ce crezi că atrage  formatul „Te pui cu blondele”, cel mai longeviv quiz-show din România, telespectatorii?

    E trist că ”Te pui cu Blondele” e cel mai longeviv quizz din România, dar și mai trist pentru breaslă e că este singurul quizz rămas în grilele televiziunilor. Suntem încă într-o piață imatură, dominată de „bara din față”, nu există în piața de televiziune o strategie de durată, de asta formatele sunt mereu schimbate, de la un sezon la altul. Vor rezista în timp cei care vor ști să-și construiască repere. Publicul a luat-o de data asta înaintea televiziunilor, e matur, caută repere și branduri, nu-și mai dorește căutări. Așa cum și-a găsit magazinul preferat sau marca de cafea preferată sau hainele preferate, așa începe să-și caute reperul preferat în televiziune. Fără să știm, trăim anii de maturitate a consumatorilor de televiziune din România. De asta, probabil, publicul se regăsește în Blonde. E ceva verificat, știut, e o marfă pe care o cunoaște. Asta se întâmplă în lumea civilizată a televiziunii.

     

    „Academia vedetelor”, „Ciao Darwin”, „Jocuri la Saint-Tropez”, „Marea provocare”, „Câştigi în 60 de secunde”, „Plasa de stele”, „Te pui cu blondele” sau „Demascarea”. Care este show-ul tău preferat dintre cele enumerate și de ce? Ce ingrediente ar trebui să aibă un show de divertisment de calitate?

    Din cei doi copii ai mei, Dara și Bogdan nu am unul anume, preferat. La fel e și cu formatele pe care le-am prezentat de-a lungul anilor. Cred că sunt multe ingrediente de succes, eu cred că e important să oferi publicului în același timp zâmbet și lacrimă, râs și durere, să aduni toate sentimentele și să le vinzi în acelasi show. Mie mi-a funcționat asta adeseori. Dar ingredientele se schimbă de la sezon la sezon. E important ca un moderator să dea tendințele, nu să le copieze.

     

    Declarai într-un interviu că ”în România, televiziunea este un loc anormal şi bolnăvicios”. De ce spui asta?

    Păi câteva din explicații le-am dat mai sus, apoi, televiziunea a devenit un loc greu frecventabil pentru unii. Există un număr limitat de invitați care se învârt în talk show-urile politice sau în show-urile de divertisment. Dacă nu vom reuși să-i convingem și pe ceilalți  că televiziunea nu e un loc plin de fufe și de extrovertiști bizari, vom pierde lupta cu un tip de public. În lumea civilizată a televiziunii, în show-urile de divertisment sau în talkshow-uri, poți să-l întâlnești pe Messi sau pe Celine Dion. La noi există un tip de persoane publice care exclud aparițiile la tv și implicit un tip de public care exclude tv. Asta e miza anilor viitori. Să arătăm că televiziunea e frecventată și de lumea bună a societății.

    Laura Anton - Redactor

    laura.anton@radardemedia.ro

    ARTICOLE SIMILARE

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    - Advertisment -spot_img

    Articole recente