HomeINTERVIUDan Petre: Pro Tv este televiziunea cea mai ofertantă pentru publicitari

Dan Petre: Pro Tv este televiziunea cea mai ofertantă pentru publicitari

Prev1 of 2

Pasiunea pentru publicitate l-a făcut să se implice în diverse proiecte, dar și să o predea mai departe studenților. Dan Petre este profesor în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, membru al consiliului IAA România și coordonator la D&D Research. Citește foarte mult, îi plac filmele, este internet addicted, este pasionat de Fantasy și două culturi orientale: Japonia și India. Practică aikido și iubește povestirile zen.

Pentru că his middle name este Research. Pentru că este mentor, susținător și tech savvy totodată, după cum este prezentat pe site-ul www.iaayp.ro, Dan Petre a acceptat să vorbească despre cea mai ofertantă televiziune pentru publicitari, de criteriile de care țin oamenii din publicitate și alte aspecte interesante într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Radar de Media.

 

Ce televiziune este mai ofertantă pentru publicitari? De ce?

În acest moment, Pro Tv este televiziunea cea mai ofertantă. Sunt foarte multe motive, dar câteva sunt în opinia mea mai puternice.
1. Audiența postului se suprapune în mare măsură pe target-urile cele mai atractive pentru clienți/publicitari
2. Face parte din cel mai puternic grup de media din România și asta permite flexibilitate în construcția ofertelor de tip bundle (ex. tv – site-uri din portofoliul grupului)
3. este un grup echilibrat, care s-a implicat mai puțin în zona politică și a preferat să rămână mai degrabă în zona comercială
4. valori ridicate de producție

De ce criterii țin cont oamenii din publicitate atunci când se hotărăsc să investească într-o televiziune?

Principalul criteriu este optimizarea bugetului în funcție de obiectivele cantitative și calitative ale clientului/brandului. Aș vrea să menționez aici faptul că în urma intrării în vigoare a „Legii Voiculescu” unii clienți au o legătură directă cu televiziunile și își fac singuri atât buying-ul cât și media planul, făra a mai trece acest proces prin expertiza unei agenții specializată în activități de media.
Un alt motiv care este menționat tot mai frecvent în ultima vreme este acela al non contradicției dintre valorile și politica editorială ale postului tv și valorile și viziunea brandului.

 

Din ce segment provin cei mai mulți clienți la cele două mari televiziuni generaliste: Antena 1 și Pro TV?

Din segmentul cel mai „curtat” de branduri: segmentul urban, venituri medii și superioare, 18 ani + .

Dar la posturile de știri: Digi 24, B1 TV, România TV și Antena 3?

Posturile de știri sunt definite în ultima vreme în principal de opțiunile politice ale audienței.

Care sunt cele mai promovate mărci pe tv, radio și presă scrisă?

Brandurile din telecom, produsele marilor companii (P&G, Unilever etc.), retaileri etc. Nu am ultima raportare exactă (top 10 advertiseri 2014).

Care este cea mai bună reclamă pe tv difuzată acum?

Nu îndrăznesc să răspund la această întrebare . Din pacate, aici vom avea răspunsul doar după ce se va derula EFFIE 2015 sau un nou festival de creativitate, dacă apare între timp. Tot din păcate, nu există încă un studiu de percepție de consumator care să consemneze care este cea mai bună reclamă în opinia lor.

 

Show-urile TV sau jurnalele? Care sunt mai atractive pentru publicitari?

Show-urile de departe.

Cum ar trebui să arate calupurile publicitare pentru a ține telespectatorul în fața micului ecran?

Mult mai scurte.

Oamenii sunt presați de timp, iar mulți dintre ei chiar intenționat ignoră mesajele publicitare. Ce metode s-ar putea găsi pentru a atrage atenția și a rămâne în memoria consumatorului?

Sunt din ce în ce mai multe. Convergența dintre digital/on line și tv este una tot mai eficientă și mai des folosită. O alta este cea a proiectelor speciale.

Ce diferențe există între publicitatea de la televiziunile locale și publicitatea de la televiziunile naționale?

Diferențele sunt extrem de mari. În opinia mea, totul pornește de la bugete. Cele din televiziunile locale sunt mult mai mici, iar aceasta se vede direct în calitatea producțiilor sau a proiectelor.

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Written by

laura.anton@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

Latest comment
  • Nu inteleg de ce laBe1TV critica Antena 1 ca iasa mai mereu pe locul 2 si ca este batuta de ProTV, pentru ca ei nici macar in top 5 nu ajung, si nu cred ca vor ajunge prea curand, iar la stiri sunt mereu batuti de Antena 3.

Lasă un răspuns