HomeINTERVIUHaluk Kurcer: Apetitul publicului pentru entertainment este uriaș

Haluk Kurcer: Apetitul publicului pentru entertainment este uriaș

Haluk Kurcer_Kanal D
Prev1 of 3
Navigheaza intre pagini

Și-a început cariera profesională în 1977, la Garanti Bank Turcia, iar astăzi urmărește cu interes cifrele de audiență a televiziunii pe care o conduce. Jovial, mereu interesat de performanță, președintele Kanal D, Haluk Kurcer, transmite o siguranță care cuprinde și angajații Dogan Media International.

Halul Kurcer a acordat un interviu în exclusivitate pentru Radar de Media în care ne vorbește despre parcursul Kanal D de-a lungul celor 8 ani de existență în România, concurență, dar și despre piața de publicitate.

 

Ați „migrat” din industria bancară către mass-media. Cum ați decis să faceți o schimbare atât de bruscă?

De la un anumit nivel de management, experiența într-un anumit domeniu de activitate nu mai reprezintă un criteriu de top în recrutare, cred că din acest punct al carierei se pune accent pe abilitățile de management și, în special, de leadership. Când am primit propunerea de a prelua poziția de Președinte Kanal D, am răspuns fără să stau pe gânduri. Am considerat că este o provocare , chiar dacă urma să îmi desfășor activitatea într-o industrie în care nu mai activasem. Ceea ce m-a motivat a fost noutatea, dar și dinamica domeniului. Mass-media m-a captat imediat. Nu am avut dificultăți în a înțelege mecanismele administrării acestui tip de business, iar experiența dobândită în domeniul bancar s-a dovedit utilă. Gândindu-mă la cei opt ani care au trecut de la prima zi de emisie a Kanal D, pot spune că sunt mândru de succesul stației și de faptul că am jucat și eu un rol în această ascensiune.

 

Nu v-a fost teamă că este un domeniu nou de activitate?

Nu mi-a fost deloc teamă. După cum am spus, pentru mine a fost o provocare. Am avut parte de noi experiențe profesionale și am învățat multe lucruri. Experiența bancară m-a ajutat mai ales din perspectiva financiară a administrării unui business.

 

Credeți că postul Kanal D va pierde o parte din fanii serialelor turcești în favoarea canalului Acasă TV, care difuzează serialul „Sila”?

Acasă TV nu reprezintă un competitor pentru noi, deoarece avem un profil diferit. Kanal D este o stație generalistă, aflată în topul primilor trei jucători de pe piață, în timp ce Acasă TV este un post de nișă. Rezultatele audiențelor arată că, dimpotrivă, câștigăm telespectatori noi în fiecare zi.  Anul 2015 a debutat  cu o creștere semnificativă a audienței, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Sunt mândru de succesul înregistrat de serialele turcești, Kanal D fiind prima stație care a difuzat acest gen de producție și iată că această strategie a fost adoptată și de alte stații TV. Serialele turcești sunt producții de calitate, cu mesaj puternic, iar în ultimii ani, au câștigat foarte mulți fani – nu numai în România, ci și la nivel mondial. În prezent, Kanal D difuzează două seriale turcești de succes -” Trădarea” și „Yaman” – care atrag o paletă largă de telespectatori. 

 

Așadar, Acasă TV nu reprezintă pentru dumneavoastră un competitor?

Rezultatele de audiență înregistrate în ultimii trei ani ne plasează printre primele trei stații TV din România. Oferim telespectatorilor noștri un conținut diferit; reprezentăm o alternativă și difuzăm o varietate de producții – reality-show-uri, știri, seriale, emisiuni de divertisment. În cei opt ani de emisie am experimentat și am oferit publicului programe originale, de calitate și investim în fiecare an pentru a ne consolida cota de piață.

 

„Supermodels by Cătălin Botezatu” este cea mai costisitoare producție a Kanal D? Care sunt așteptările dumneavoastră?

„Supermodels by Cătălin Botezatu” nu este cea mai costisitoare producție a noastră, însă este mai scumpă decât multe dintre programele pe care le realizăm în prezent. Startul a fost foarte bun. Este un show cu mare potențial, în care dramatismul va crește odată cu eliminările succesive ale concurenților. Modelele – fete și băieți – locuiesc în aceeași casă, sunt nevoiți să facă față provocărilor și dificultăților traiului în comun alături de competitorii lor. Cătălin Botezatu este un mentor dur, miza este una foarte mare, ceea ce asigură show-ului dinamism și o intrigă puternică.

 

Este Kanal D un competitor puternic în peisajul media autohton?

Performanțele Kanal D vorbesc de la sine. Credem în competiție, ne respectăm competitorii și luptăm în fiecare zi pentru a câștiga audiența și pentru a oferi publicului producțiile pe care le dorește.

 

Recent, ați operat câteva restructurări de personal. Grila de toamnă nu a generat rezultatele așteptate? Care au fost factorii care au determinat această decizie?

În grila de toamnă s-au făcut câteva modificări, cum e și firesc într-un mediu atât de dinamic. Am lansat producții noi, altele au fost scoase din oferta Kanal D, ceea ce a condus la o modificare a structurii de personal. Acest lucru se întâmplă frecvent în industria media ce își adaptează în permanență oferta de conținut. Când vom decide să dezvoltăm alte producții, desigur că vom lua în considerare și forța de muncă necesară implementării acestora. 

 

Prev1 of 3
Navigheaza intre pagini

Lasa un comentariu aici!

No comments

Lasă un răspuns