Connect with us

INTERVIU

Iulian Comănescu: Survivor, un show comparabil ca buget cu Românii au talent

Published

on

Foto Credit: Florin Costache
Prev1 of 2
 

Un dintre cei mai influenţi analişti media de pe piaţă, Iulian Comănescu a explicat în exclusivitate pentru RADAR DE MEDIA aspecte din segmentul de televiziune pe anul 2015, bugete, cifre, previziuni pentru anul curent, dar şi cum a reuşit Antena 1 succesul cu programul de revelion!

Discuţia s-a axat în special pe rezultatele cifrelor de audienţă între principalele posturi de televiziune: PRO TV, Antena 1 şi Kanal D. În interviul de mai jos Comănescu a vorbit şi despre zona online care prinde tot mai mult teren în fața televiziuni.

Aşadar vă invităm să vedeţi concluzia lui Iulian Comănescu într-un interviu pentru cititorii noştri specializaţi.

 

RADAR DE MEDIA: Revelionul Starurilor de la Antena 1 a fost din nou lider detaşat de audienţă, însă în acest an a înregistrat cea mai mare cotă de piaţă la nivelul publicului comercial, zona de audiență preferată de publicitari. Cum îi avantajează pe cei de la Antena 1 acest succes?

IULIAN COMĂNESCU: Tradițional, Revelionul era pe piața românească un succes de stimă. Totuși, Antena 1 a câștigat ani la rând Revelionul și nu știu în ce măsură asta i-a influențat vânzările de publicitate din restul anului. Cred că Revelionul a contat doar în primii ani de după apariția PRO TV, când această televiziune dădea un semnal foarte puternic pe piață cu el, prin miliardul oferit de Călinescu și altele. Ulterior, roata s-a întors în favoarea Antenei, dar, cum spuneam, n-a mai contat atât de tare, fiindcă PRO TV avea toate celelalte pârghii de marketing.

 

Ce s-a întâmplat cu PRO TV de nu mai produce show-uri pentru noaptea dintre ani? Audienţa de Revelion nu produce bani?

Habar n-am de ce n-au produs Revelion anul ăsta. Să nu uităm că în epoca post Sârbu PRO TV a fost foarte atent la costuri. Poate chiar prea atent. Dar în afară de asta, e greu să speculăm în plus.

 

TVR 1 conform măsurătorilor de la Kantar Media a ocupat locul 3 în audienţe în noaptea dintre ani! Crezi că acest rezultat poate aduce telespectatori noi pentru principalul canal al Televiziunii publice?

Din păcate, nu cred. Există încă un reflex foarte vechi, de pe vremea când TVR era singură pe piață, de a merge cu telecomanda acolo. Dar în rest – TVR nu mai produce divertisment de top, în momentul de față. Ar trebui să existe o legătură între programul de Revelion și grila postului, ca acesta să funcționeze ca marketing.

 

Kanal D a mers de revelion cu Wowbiz, Antena 1 cu Dan Negru- exact ca şi în ceilalţi ani! Crezi că romanii nu se vor plictisi; pentru că cel mai probabil la anul rețeta va arăta la fel!

S-ar putea ca românii se plictisească de Revelion la TV în general, în ritmul ăsta. Nu am cifre referitoare la consumul total de TV de Revelion dar pun pariu că el scade. A apărut și moda asta nouă, occidentală, a ieșitului în piețe – pe care, paradoxal, tot o televiziune a încurajat-o: PRO TV, la sfârșitul anilor ’90, când a început să cheme lumea în piețe cu Andrei Gheorghe.

 

Cum explici că pe toate posturile TV care au difuzat programe speciale de Revelion au fost aceiaşi cântăreţi şi „vedete”!?

Avem o piață de entertainment foarte mică. Nici muzica dance nu mai e ce era, vremurile când Hi-Q, 3rei Sud Est și Andre făceau hituri sunt și ele revolute. La asta se adaugă reticența Tv -urilor de a testa orice fel de conținut din afara mainstream-ului. Uitați-vă însă la Antena 1, care a încercat, cu animale, la „Ham talent”, și i-a ieșit. Iar PRO TV a dat „Visuri la cheie” pe mâna unui moderator care nu mai făcuse TV de ani de zile, supercivilizatul Dragoș Bucur. Și, din nou, i-a ieșit.

 

PRO TV a fost cu mult peste finala X Factor difuzată în a doua zi de Crăciun la Antena 1, în condiţiile în care se specula că show-ul a fost mai dinamic la cei din urmă. Care ar fi explicaţia?

La cât m-am uitat la X Factor, o fi fost dinamic, dar se poate mai bine. Cumva, Antenei 1 nu îi iese glamour-ul necesar pentru talent show-uri. Nu că Vocea României ar fi 100 de clase peste, dar oricum, e un show corect făcut.

 

Se pregătesc noi formate pe TV; PRO TV a achiziţionat Survavior, iar Antena 1 un nou cooking show, în plus PRO TV a început difuzarea unui nou serial românesc, iar pentru primăvara se pregăteşte o nouă comedie (n.r. serialul  „Atletico Textila”).  Cum va arăta anul 2016 în duelul PRO TV vs Antena 1?

În 2015, Antena 1 s-a comportat ca un challenger mai serios decât în alți ani, a reușit chiar un succes de stimă, prin victoria pe target național în fața PRO TV într-o lună de vară. Survivor pare o replică din partea PRO TV, o mutare de programare interesantă: un show comparabil ca buget cu Românii au talent, care ar putea schimba trendul la noi, fiindcă și la noi, și în lume se vorbește despre faptul că talent show-urile sunt pe ducă, ca fenomen. E de văzut replica Antenei, fiindcă Game of Chefs pare o soluție convenabilă pentru cooking, dar nu tocmai un format major: necesar dacă ne gândim la posibilitățile de product placement și publicitate ale unor asemenea show-uri. Master Chef, care e lider, nu prea depășește 10 puncte, dar e aspirator de publicitate.

 

Kanal D aduce noi seriale turceşti plus o emisiune de anchete jurnalistice surprinzătoare în persoana lui Christian Sabbagh. Cum va arăta postul nr.3 în ceea ce priveşte clasamentul audientelor în 2016? (n.r. conform cifrelor Kantar Media pentru anul 2015)

Presupun că la fel ca în 2015: seriale turcești și access și late night tabloid, puternic. Kanal D a renunțat, pentru moment, la ambiții de divertisment și e normal să fie așa, fiindcă pe locul al treilea, în plus și fără un grup în care să faci vânzări de publicitate, nu ai bani de mai mult. Sabbagh va face, cel mult, ce face și Mihai Ghiță cu „Asta-i România”: ratinguri ok pentru post, care nu se văd pe întreaga piață.

 

Acum la început de an PRO TV a anunţat intrarea în echipa postului a Adelei Popescu, iar Kanal D a anunţat plecarea Adelinei Pestritu de la show-ul Wowbiz. Cine mai reuşeşte să creeze vedete pentru micul ecran?

Nimeni. De multă vreme. Uitați-vă ce amestecătură de Vica Blochina și Cătălin Botezatu e la televizor. Sunt oamenii ăștia vedete? Poate, celebrități, dar nu entertaineri de mare calibru. E drept că și formatele contemporane se bazează pe mai mulți jurați și prezentatori. Și mai e un lucru problematic la noi: în lipsa unei industrii muzicale puternice, câștigătorii de talent show-uri dispar în ceață după ce câștigă, cu mici excepții. Talent show-urile au fost inventate de doi A&R, producători muzicali, Simon Fuller și Simon Cowell. Aceștia au avut ce să le dea să facă finaliștilor și câștigătorilor după ce aceștia au ieșit de pe post.

 

În legătură cu posturile de ştiri conform Kantar Media, România TV a ajuns pe locul 4 în clasamentul general, iar pe multe intervale orare devansează principalul rival Antena 3. Cum vezi acestă creștere fulminantă?

Antena 3 e obsedată de politică, România TV e obsedată de gunoi. Trăim într-o nouă epocă a fonfleurilor, se vede și pe Facebook, cu toate site-urile gen Expunere.com. De ce n-ar prinde asta și la TV? De gunoi n-o să scăpăm, rămne doar să ne uităm cum se segmentează el în acești ani.

 

Anul 2015 a adus mai multe schimbări în zona de TV: postul de ştiri Digi 24 a intrat pe toate reţelele de cablu şi şi-a consolidat şi audienţa, fiind în top 10, la fel şi postul Antena Stars. S-au închis şi posturi de televiziune consacrate (nr. Money Channel), iar trustul RCS RDS s-a mai mărit în zona de TV sport şi a lansat şi postul de Radio Digi FM. Ce precizări poţi face despre aceste aspecte?

Televiziunile autontitulate de știri, în realitate de propagandă, se împuținează, dar cele care au supraviețuit își vor găsi beneficiar în acest an, fiindcă avem două tururi de alegeri interne. PRO TV și Antena 1 vor face diferite mutări și contra mutări pe locurile I-II. Dacă ne uităm la topurile de rating din 2015 și la ce fac Kanal D sau Prima, restul pieței a renunțat la ambiții majore. Avem Digi24 ca televiziune „altfel”, dar mă întreb cât de „altfel” va rămâne prin apariția unor moderatori vocali ca Sorina Matei. Antena Stars în top 10 e un simptom că am putea avea posturi tabloide specializate, așa cum s-a vrut Romantica acum câțiva ani. Dacă e să rezumăm totul într-o frază, piața TV se segmentează mai clar în 2016. Va fi mai interesant decât anii trecuți, fiindcă piața de publicitate e pe un trend de creștere, ceea ce e o încurajare. Moral vorbind, deoarece creșterile sunt cu o singură cifră.

 

În vara anul 2016 România va juca primul meci în deschiderea Campionatului European de Fotbal cu ţara gazdă, Franţa! Ce impact va avea acest eveniment în media românească?

Nu știu exact cine va difuza meciul, probabil că TVR? Dacă da, din păcate, TVR nu va ști ce să facă cu acest eveniment.

 

Prev1 of 2

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

INTERVIU

Henning Roch (NBCU): „Suntem încântați să clădim pe această relaţie fantastică pe care o avem cu fanii noștri”

Published

on

Sursa foto © NBCUniversal
 

Henning Roch este directorul de marketing al NBCUniversal International Networks pentru Europa Centrală și de Est. El este responsabil de activitățile de marketing pentru brandurile TV din portofoliul NBCUniversal International Networks din Europa Centrală și de Est și în regiunea Benelux (Belgia, Olanda şi Luxemburg), un portofoliu complex care include binecunoscutele staţii tv DIVA şi E! Entertainment, dar şi canalele de nişă 13th Street, SYFY și UNIVERSAL TV, alături de serviciile de streaming online foarte populare în Germania şi Austria, SYFY Horror şi Studio Universal Classics.

Henning Roch s-a alăturat companiei NBCUniversal la München în 2010 și este membru al echipei de conducere din 2014. El coordonează o echipă internațională care generează campanii de marketing complete. Cu o diplomă de master în studii de comunicare și mai mult de 12 ani de experiență de marketing în industria mass-media, Henning Roch este un om de marketing cu abilități puternice de leadership. Înainte de a se alătura echipei NBCUniversal, a lucrat ca Marketing Manager pentru Axel Springer Mediahouse, precum și pentru compania Vision Media din München.

Cu o vastă experienţă în televiziune, Henning Roch cunoaște deja foarte multe despre specificul pieței românești de televiziune şi a acceptat cu multă amabilitate un interviu în exclusivitate pentru Radar de media.

Numiţi trei lucruri care credeți că s-au schimbat în cei peste 10 ani de activitate în industria de marketing și televiziune?

În primul rând, social media ne permite să interacționăm cu telespectatorii noștri într-un mod pe care nu l-am fi putut face niciodată acum zece ani, iar asta aduce nenumărate schimbări. Între timp, noile instrumente de marketing digital cum ar fi bannerele de anunțuri pre-roll (anunţurile care se difuzează înaintea conţinutului ales de către utilizator n.r.) sau mobile, oferă multiple oportunități de a fi în legătură cu audiența noastră. Instrumentele noi pe care le avem acum ne permit să amplificăm impactul filmelor şi serialelor noastre, putând astfel inspira spectatorii actuali și potențiali, în special prin programele de înaltă calitate pe care le avem în portofoliul nostru de canale. Şi când spun asta mă gândesc atâta la serile de film de pe DIVA de la Shrek la King Kong pentru seria „Eroi neobișnuiți” sau seriale extrem de populare precum Castle, Bibliotecarii, Anatomia lui Grey  and Hawaii 5.0 Pe canalul nostru de cultură pop E! publicul se poate întâlni cu Keeping Up with the Kardashians și noul nostru show Very Cavallari cu Kristin Cavallari.

Ce apreciați în emisiunile TV?

Pentru mine, vizionarea emisiunilor TV este modalitatea perfectă de a mă relaxa după o zi la birou. Personal prefer showurile care sunt distractive și amuzante, dar și palpitante, cu multe răsturnări de situaţie – mereu surprinzătoare. M-aş putea uita la seriale cu medici, cum ar fi Camera de gardă sau cu criminalişti, cum este Hawaii 5.0, toată noaptea, dacă aş putea.

În ce fel schimbarea de comportament de consum a publicului a schimbat piața de divertisment TV?

Publicul are astăzi multe multe opțiuni ca oricând pentru a accesa conținut TV. În România de exemplu a existat o schimbare clară a preferinţei de la filme la seriale dramatice americane. Aşa cum e normal, este important să ne adaptăm strategia pentru a răspunde noilor tendințe, fără a neglija pasiunea fanilor pentru programele consacrate. Continuăm astfel să investim în conținut premium pentru brandurile noastre tematice: DIVA ca staţie de divertisment cu cu design feminin – care oferă atât seriale dramatice din SUA, cât și filme excelente – și E! Entertainment ca brand dedicat exclusiv culturii pop din ziua de azi.

Aici, canalele cele mai populare sunt DIVA și E! Entertainment. Ce alte staţii v-aţi dori să fie cunoscute în țara noastră?

Ne mândrim de cota puternică de piaţă obţinută în 2018 de DIVA care şi-a păstrat poziţia de lider în rândul statiilor internaţionale de divertisment și suntem încântați de creșterea cotei de piaţă de care se bucura E! Prioritatea noastră în România este continuarea consolidării DIVA și E!, prin creșterea audienţei. O altă marcă din portofoliul NBCUniversal International Networks (NBCUIN), care ar atrage spectatorii români, este Telemundo – canalul de telenovele. Acest canal se adresează întregii familii oferind o paletă largă de genuri: de la poveştile clasice de dragoste, mister, acțiune și aventură la telenovelele bazate pe evenimente din viața reală, foarte bine produse și având în distribuţie actori de top din industrie.

Ce ne puteți spune despre noile programe DIVA din acest sezon? Dar despre E! Entertainment?

Suntem foarte mulțumiți de performanţa DIVA și sunt convins că amestecul de seriale de acţiune inteligente şi seducătoare, cum ar fi Detaliul, Castle și Monk, precum și o selecție excelentă de filme din prime time şi din după-amiezile de weekend au contribuit la succesul său. E! este staţia noastră dedicată pentru tot ce e relevant astăzi ca şi cultura pop. Alături de noile seriale Model Squad și Ashlee + Evan care au premiera programată acum în septembrie, ne mândrim că E! este „casa” Kardashians. E! a lansat showul în 2007 iar astăzi sezonul 15 din Keeping Up with the Kardashians, a avut premiera în România în această vară în exclusivitate la E! Entertainment.

Care sunt principalele provocări de marketing pentru NBCU în România?

La fel ca in toate teritoriile noastre internaționale, pentru a avea succes, este necesar să ne concentrăm asupra particularităţilor pieței respective și să explorăm idei inovatoare de marketing. Am derulat în vară campania “Vacanța de vară a lui Moș Crăciun” pe DIVA și l-am trimis „Moş Crăciun“ la Parcul Herăstrău din Bucureşti pentru a promova seria de programe speciale, care s-au dovedit foarte bine primite de către public.

Care credeţi ca ar fi diferențele esențiale dintre telespectatorii români și cei din Germania sau Austria, de exemplu?

Evident, fiecare țară are propria cultură și este foarte important să fi conştient de unicitatea fiecărei piețe pentru a oferi o programare adaptată la aceasta și campanii de marketing personalizate. Canalele de social-media DIVA și E! din România au depășit cu mult așteptările noastre. Suntem încântați să clădim pe această relaţie fantastică pe care o avem cu fanii noștri. Este nemaipomenit.

Care sunt cele mai performante medii pentru campaniile de marketing din ziua de azi?

Nu este niciodată un singur vehicul media, este întotdeauna mixtul potrivit de digital, reţele sociale, PR, billboarduri și publicitate on-air. Cu o abordare de 360 de grade, putem spune aceeași poveste puternică și consistentă in mai multe feluri, pentru a ajunge la audiența noastră pe mai multe căi.

Care vor fi principalele provocări pentru dvs. în acest an?

Provocarea noastră este întotdeauna să ne facem auziţi într-o piață competitivă pentru a ne asigura că spectatorii noștri români sunt la curent cu marea varietate de programe disponibile. În cazul DIVA aceasta a inclus seria de filme de Crăciun din cursul acestui an, Hawaii 5.0 și Misterele scrisorilor pierdute precum și Profesorul T. La E! aceasta include Keeping Up with the Kardashians, Model Squad, Ashlee + Evan și Live from the Red Carpet: The 2018 Prime Time Emmy Awards.

Munca și responsabilitățile dvs. au nevoie cu siguranță de o modalitate de relaxare. În afară de televiziune, care sunt modalitățile preferate de a vă petrece timpul?

Cu siguranță timpul petrecut cu familia și prietenii mei. Și dacă mai rămâne ceva timp, îmi place să joc fotbal în echipă locală, concentrându-mă pe minge timp de 90 de minute și uitând totul în jurul meu.

În sfârșit, dar nu în ultimul rând, vă rugăm să trimiteți un mesaj cititorilor noștri „Radar de media” care urmăresc cu mare interes schimbările rapide ale pieței mass-media din România.

Fiți mereu curioşi și deschişi pentru noile tendințe ale pieţei. Și fiţi curajoşi, uneori este mai bine să faci o greșeală și să tragi concluziile în loc să dai înapoi.

Vă mulţumim.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

Interviu, Maria Magdalena Chihaia: Vă invităm să petreceţi o seară magică cu actori “criminali”

Published

on

 

Spectacolul de teatru “CRIMĂ LA CINĂ” invită spectatorii într-o călătorie interbelică, în care publicul devine confidentul personajelor şi chiar complicii lor.
Spectacolul va avea loc la Teatrul Elisabeta, la ora 20:00 pe data de 10 martie .

Iubitorii de teatru, și mai ales de comedii, nu trebuie să rateze această piesă cu răsturnări de situații neașteptate,  un spectacol care vorbește despre lupta care se dă în fiecare dintre noi atunci când suntem puși în fața unor situații-limită.

Maria-Magdalena Chihaia, care interpretează personajul Vera, modista din casa divei Chantal Vernescu, este şi coordonatoarea proiectului.

Mă numesc Maria-Magdalena Chihaia, am 31 de ani, sunt actriţă, sunt MC la evenimente, fac showuri de dans, joc în trei spectacole de teatru: “Crimă la cină” la Teatrul Elisabeta, “Iubire pentru trei plus unu’ “ la Centrul Cultural Unesco şi “Michelle”- un one woman show cu teatru şi dans;  predau dansuri latino-americane, valsul mirilor, fac cursuri de teatru pentru copii, entertainment prin dans la diferite evenimente, am propria mea afacere: o firmă de organizări evenimente Magdinia Studio Art. În timpul liber îmi place să fac shootinguri şi prezentări de modă.

 

De unde a pornit ideea proiectului Crimă la cină ?

Ideea a venit acum câţiva ani , când am fost chemată la un casting de către o prietenă Irina Munteanu, scenarista piesei. S-a jucat timp de 2 ani în diferite locaţii, sub mai multe distribuţii. Apoi proiectul s-a “stins”, până în iarna anului 2016 , când am fost provocaţi de coordonatorul unui eveniment corporate să-l refacem. Acela a fost momentul când eu şi unul dintre colegii mei am hotărât să-l “reînviam”.

 

Ce te-a atras la personajul tău din “Crimă la cină” şi la povestea care se desfăşoară în piesa de teatru?
Personajul Vera este fermecător. Vera este modista divei Chantal Vernescu, la aniversarea căreia sunt invitaţi şi spectatorii. Vera este o fată modestă, care îşi iubeşte stăpână, pentru că a fost luată de mică “sub aripa “ ei şi care are grijă ca diva să fie mereu impecabilă. Pot spune că este un fel de “mâna dreaptă” a divei, nemăritată, fidelă şi totodată grijulie. Ea nu vrea să o părăsească pe madam, deşi există momente când flirtează cu bărbaţii. Ea este într-o relaţie cu majordomul Jiji, care o iubeşte la nebunie.
Piesă în sine este interactivă, complexă, conţine atât teatru, cât şi dans şi muzica live. Face parte din conceptul: Murder at dinner… un concept nou în România, unde invitaţii sunt poftiţi să fie martori şi totodată judecători ai acestui spectacol, pe stilul Agathei Christie. Acest spectacol da posibilitatea actorilor să se detaşeze de spectacolele clasice de teatru şi să-şi construiască personajul cât mai complex şi mai autentic, rămânând totuşi în perioada interbelică.

Care au fost criteriile prin care ai ales ceilalţi actori, care interpretează celelalte roluri?

A fost destul de greu să-mi aleg colegi de scenă, care să se potrivească cu ideea spectacolului. Deşi pare ciudat că zic acest lucru, dar pentru mine în afară de talentul actoricesc, contează seriozitatea şi devotamentul… aşa că pot spune că lucrurile au venit de la sine şi piesa şi-a ales singură actorii. Suntem o gaşcă frumoasă de actori tineri şi visători, care avem un singur ţel: să introducem publicul în povestea noastră interbelica şi să-l facem măcar pentru câteva ore să zâmbească şi să uite de viaţa cotidiană.

 

Din spectacolul “Crimă la cină”, spectatorii au ceva de învăţat?
Da, au multe de învăţat. În primul rând trebuie să ştii, că niciodată nu ajungi să cunoşti cu adevărat un om, chiar dacă stai cu el în casă. Că exact la cine nu te aştepţi te poate măslui pe la spate. Că trebuie să te comporţi mereu frumos cu oamenii din jurul tău şi să fi corect, că ei să te iubească şi să te aprecieze. Că nu întotdeauna duşmanul este cel care te sapă. Şi bineînţeles că trebuie să fi un om bun, să dăruieşti, să nu reproşezi, că viaţa să-ţi ofere şi ea mai departe.

Cât de deschişi sunt spectatorii la interacţiunea cu voi?
Foarte deschişi. Mă bucur să văd că oamenii intră în povestea noastră şi se aruncă în interacţiunea cu noi, chiar pot spune că ne devin complici, râd o dată cu noi, plâng o dată cu noi şi totodată şi chiar simt o dată cu noi. De fiecare dată îi simţim aproape de noi, ca şi cum am fi un întreg.

 

Drumul tău pe calea actoriei cum a fost?
Mi-am dorit foarte mult să fac actorie şi deşi poate la început părinţii nu au fost de acord, vrând să fie siguri că o să am un viitor strălucit şi o viaţă liniştită, m-au încurajat şi m-au susţinut cum au putut ca să-mi îndeplinesc visul. E adevărat că nu am dat imediat după liceu la teatru , am făcut mai întâi Economia Turismului Intern şi Internaţional la Universitatea Româno-Americană – 4 ani. Între timp am făcut 1 an de Şcoală Populară de Artă şi înainte să dau la Facultatea de Arte am mers la multe sesiuni de comunicări, mi-am luat primul job că promoterita ,totul numai ca să capăt mai mult curaj. Apoi în anul 3 am dat admiterea la UNATC, am picat,în anul 4 am mai dat o dată şi iar în picat, tot la ultima probă şi atunci mi-am zis că trebuie să mă duc şi la Hyperion să încerc şi acolo. Am intrat printre primii şi am nimerit la cel mai profesor, Virgil Ogasanu, care m-a învăţat cum să fiu puternică, încrezătoare în mine, m-a învăţat să fiu versatilă, datorită rolurilor pe care mi le-a dat,într-un cuvânt m-a călit pentru această lume, chiar dacă la început credeam că este prea dur şi mă făcea să plâng mereu.

 

Când ai realizat că îţi doreşti să fi actriţă şi de ce ai ales această meserie?
Când eram micuţă, dacă mă întrebă cineva ce vreau să mă fac când o să fiu mare, eu răspundeam mereu că eu vreau să mă fac prinţesa şi actriţă. Eu sunt romano-catolică şi la noi în fiecare an la Teatrul Ţăndărica se ţinea câte un spectacol: “Festivalul prieteniei”, unde fiecare parohie prezenta o scenetă. Eu am fost Eva, din “Adam şi Eva” (Biblie). În momentul în care am urcat pe scenă, iar la finalul momentului meu publicul m-a aplaudat şi s-a ridicat în picioare am simţit aşa o bucurie şi o emoţie, încât acela a fost momentul, în care am zis :”Gata! Eu mă fac actriţă!” Apoi mai târziu, am văzut filmul cu “Prinţesa Sissi”, unde personajul principal era jucat de Romy Schneider, o actriţă foarte frumoasă, talentată, jovială, cu care semănăm puţin şi mi-am dat seama din nou, că asta este destinul meu…să fiu actriţă, să aduc zâmbete pe feţele oamenilor şi să-i iau cu mine în diferite povesti create de regizori.

 

Ce te-a inspirat pe acest drum şi ce piedici ai întâmpinat pe parcurs?
Drumul meu spre calea actoriei a fost anevoios, dar niciodată nu m-am dat bătută. Deşi de multe ori am fost provocată la diferite “compromisuri”, am preferat să plec şi să mă zbat mai mult, ca să demonstrez că se poate să faci ceea ce iubeşti, dacă faci cu sufletul şi dacă eşti perseverenţă şi îţi construieşti singură drumul. Ca în orice profesie există urcuşuri şi coborâşuri, important e să ai fruntea sus, sufletul curat şi iubirea pentru artă, atât de puternică încât să mergi mai departe.
Eu am avut norocul să joc în mai multe tipuri de teatru, după facultate: teatru clasic, teatru forum, teatru de stradă, teatru non verbal, teatru contemporan, teatru interbelic, teatru-dans. Am vrut să îmbin teatrul şi dansul şi am început să aprofundez mai mult anumite stiluri de dans: salsa, bachata, vals, tango, charleston, burlesque, etc. Acum în prezent pot spune că sunt fericită pentru că am 3 piese de teatru în care joc, am showuri de dans (teatru şi dans) şi fac promo-uri şi mai filmez pentru diferite seriale.
Deşi existat momente când poate era mai simplu să renunţ şi să fac altceva, care să-mi aducă un venit constant, am preferat să mă dezvolt mai mult pe artă, să devin versatile, să fac evenimente pentru copii : animaţie, zâne ursitoare la botezuri, să fac MC la nunţi, să predau teatru, dans şiş a învăţ cuplurile valsul mirilor.

 

Care este relaţia ta cu ceilalţi actori din piesă?
Mă înţeleg foarte bine cu toţi actorii din piesă, suntem buni prieteni, suntem uniţi şi fericiţi pentru că în sfârşit simţim că suntem un întreg. Pe unii dintre ei îi ştiam din alte proiecte, iar cu doi dintre ei am lucrat tot la acest spectacol acum câţiva ani. Mă bucura faptul că învăţăm unii de la alţii, că ne dăm sfaturi constructive, că ne ajutăm reciproc să creştem şi că putem fi transparenţi unii faţă de alţii, lucru care în ziua de azi nu prea există.

 

Care este primul lucru pe care i-l spui cuiva care doreşte să devină actor?
Dacă îşi doreşte să fie actor cu tot sufletul lui, simte că nu e făcut pentru altceva şi simte că poate trece peste orice piedică numai ca să-şi facă cu mândrie profesia, atunci da … să se facă actor şi să fie mândru de asta. Cred că este foarte important să faci ceea ce iubeşti cu adevărat, pentru că numai aşa nu simţi cum trece timpul, numai aşa simţi că trăieşti şi deşi la sfârşitul zilei eşti rupt de oboseală, eşti fericit că ai făcut ceea ce ţi-ai dorit.

 

 

Ţinând cont că ai jucat şi în piese de teatru clasice, puse în scenă “ca la carte” , care este diferenţa dintre teatrul clasic şi teatru independent?
Este o diferenţă de percepţie între cele două tipuri de teatru: clasic jucat în teatru şi modern jucat şi în locaţii independente de teatru.
La teatru lucrurile stau într-un anumit fel : ai spaţiu, ai regizor, coregraf, ai spectacole stabilite, ai totul aranjat, atât artistic , cât şi logistic. La teatrul independent ai regizor, actori şi cam atât…trebuie să găseşti tu spaţiu, să-ţi negociezi, spectacolele, să te ocupi atât de partea artistică, cât şi logistica – TU , coordonatorul proiectului. De multe ori ţi se închid uşi în faţă, pentru că nu e producţia lor sau pentru că nu ai “cap de afiş” (actor cu renume), dar se întâmplă şiş a găseşti şi directori, drăguţi, care îţi deschid uşa şi care te primesc cu braţele deschise, aşa cum ni s-a întâmplat cu spectacolul ‘Crima la cină” atunci când am venit la Teatrul Elisabeta. Avem noroc că sunt şi oameni, care apreciază şi iubesc arta, încurajează tinerii şi oferă sprijin în dezvoltarea culturală.

 

La final să ne spui unde te mai putem vedea şi în ce proiecte mai eşti implicate?
În prezent am propria firmă de evenimente: MAGDINIA STUDIO ART, în cadrul căreia desfăşor activităţi artistice la nunţi, botezuri, evenimente corporate (MC, showuri de dans, valsul mirilor) ,spectacole pentru copii, evenimente pentru copii, spectacole de teatru. Am propriul meu spectacol MICHELLE – un one woman show cu teatru şi dans, care se joacă în diferite locaţii.
Joc în cadrul Centrului Cultural Bălcescu în spectacolul “Iubire pentru trei plus unu’ “. (30 martie, ora 20:00).

Un mesaj pentru iubitorii Radar de Media : Vă invităm să petreceţi o seară magică cu actori “criminali”.

 

Distribuţie:
Chantal Vernescu – Dorina Vasilashko
Jorj (fratele divei) – Rareş Zimbran
Vera (modistă) – Maria-Magdalena Chihaia
Jiji (majordomul) – Andrei Bratu
Laurence (vecinul) – Răzvan Rotaru
Văduva lui Papadopol – Beatrice Peter
Recuperatorul – Anton Gabriel

Locaţie: Teatrul Elisabeta
Oră: 20:00
Preţ bilet: 49 lei
Link către site: https://www.facebook.com/events/2071859666384886/permalink/2084123545158498/

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

INTERVIU

INTERVIU EXCLUSIV. Katharina Behrends (NBCU): „Televiziunea este cea mai mare pasiune a mea”

Published

on

Foto Credit: © Gert Krautbauer for NBCUniversal
 

Katharina Behrends este Managing Director al NBCUniversal Germania din 2008 iar începând cu acest an ea va controla şi staţiile NBCU din Benelux (Belgia, Olanda şi Luxemburg), Europa Centrală şi de Est.

Katharina Behrends şi-a început cariera în 1995 activând în reţele mari de televizune precum Premiere (actualul SKY) şi MTV înainte de a se alătura NBCU în 2005 .  Cu o vastă experienţă în televiziune, Katarina este pregătită pentru următoarea provocare profesională şi a acceptat cu multă amabilitate un interviu în exclusivitate pentru Radar de media.

 

Ați intrat în televiziune având studii juridice. Cum a fost tranziția Dvs. de la aspectul juridic al activităţii în televiziune la cel operațional și executiv?

În calitate de avocat în această industrie, atunci când te ocupi de chestiuni juridice, eşti implicat automat și în partea operațională. În felul acesta, de-a lungul anilor te implici din ce în ce mai mult în partea operațională precum și în cea administrativă. Este o tranziţie firească, iar eu ador provocările.

În ce mod experienta Dvs. profesională din televiziunea liniară (tradiţională n.red), cum este Premiere sau MTV, v-a fost de folos în a face faţă provocărilor pe care le ridică în ziua de azi ascensiunea televiziunii digitale?

De vreme ce am pus bazele carierei mele încă din perioada de început a reţelei Premiere (SKY zilele noastre), sunt obişnuită cu schimbările dinamice din lumea mass-media. Lucrul cel mai important este capacitatea de adaptare și evoluție. De exemplu, oferim brandurile noastre atât ca servicii liniare cât și digitale; acestea sunt deja branduri hibride.

Cum credeți că cei zece ani de experiență personală că director pentru NBC-Universal din Germania v-ar putea fi de ajutor pentru crearea unor noi branduri media în Europa de Est?

De-a lungul ultimilor ani, am stabilit cele mai de succes branduri de televiziune cu plată în teritoriile vorbitoare de germană și ne-am extins portofoliul nostru liniar și digital în această regiune. Am lansat de asemenea trei branduri SVOD – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! Entertainment – alături de partenerul nostru Amazon Channels. Eu cred că motivul principal pentru succesul nostru este ascultarea cu atenție a nevoilor locale și am învăţat, de asemenea, că trebuie să personalizăm diferitele branduri în funcţie de preferinţele locale.

Îmi permiteţi să restrâng întrebarea pentru România? Aici, cele mai populare canale NBCU sunt Diva și E Entertainment. Ce alte canale aţi dori să fie larg cunoscute în țara noastră?

Recunoaștem unicitatea fiecărei piețe și vom continua să adoptăm o abordare personalizată pentru evaluarea pieței românești, concentrându-ne atenţia pe canalele de nişa care se adresează publicului feminin.

Mai mult decât atât, privind cu admirație la producția proprie care s-a bucurat de un enorm success în germania ‘’Culpa – Nimeni nu este fără de vină” pentru canalul 13th Street, credeți că este posibil să aveți o producție internă aici, în România?

Suntem întotdeauna interesați de idei de program inovatoare, cum ar fi “Culpa” pentru 13th Street și, de asemenea, “Riccardo’s Dream Date” pentru E! Entertainment în Germania. Sunt un fan al producțiilor locale. Să spunem că în acest stadiu nu avem anunțuri de făcut, dar pot exista șanse în viitor, dacă simțim că aceasta este strategia potrivită pentru canalele noastre, DIVA și E!

Cum intenționați să răspundeți ascensiunii platformelor de streaming prin abonament, cum ar fi Netflix sau Amazon, care concurează cu canalele de televiziune clasice de pe piața românească?

Vedem aceste platforme de streaming mai mult ca o ofertă complementară și suntem conştienţi că unicitatea brandurilor de canal este punctul nostru forte.  Continuăm să investim în calitatea brandurilor de nişa: DIVA, televiziunea de divertisment cu design feminin şi E! Entertainment brandul pop-cultural. Suntem deosebit de mândri de faptul că DIVA are o cotă de audiență solidă în România, situându-se în 2017 pe primul loc în rândul statiilor internaţionale de divertisment.

V-ați dovedit a fi un manager care se concentrează pe obiective bine stabilite. Intenţionaţi să operaţi schimbări radicale în calitate de MD al NBC-Universal pentru Benelux și Europa de Est?

La începutul anului 2018, împreună cu echipa mea, cu sediul la München, am preluat responsabilitatea pentru furnizarea serviciilor cheie incluzând marketing, echipa de creaţie, PR/Comunicare şi vânzări de publicitate, către canalele din Europa Centrală și de Est, precum și E! în Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg), pe lângă controlul prezent avut asupra rețelelor NBCU din teritoriile vorbitoare de limbă germană. Aceasta este o oportunitate fantastică pentru noi toți, care nu numai că ne-a permis să ne extindem echipa, ci ne oferă ocazia de a experimenta noi piețe, inclusiv în România, unde sperăm să construim pe baza puternică pe care NBCU a stabilit-o deja aici cu DIVA – destinația de divertisment preferată a femeilor – şi E! Entertainment. Având în vedere rezultatele noastre solide din Germania, este clar că eu şi echipa mea suntem cu toții foarte motivaţi și încântați de această extindere a domeniului nostru de activitate.

Este cunoscut faptul că oferta dvs. Amazon „SYFY HORROR” din Germania nu există în această formă la compania mamă din SUA. V-ați gândi să încercați așa ceva și pentru Europa de Est?

Am fost foarte mândri să fim un partener de lansare pentru canalele Amazon în Germania în 2017 și toate cele trei mărci de streaming – SYFY HORROR, Studio Universal Classics și E! HD – au cunoscut o creștere constantă de la lansare.

Vom continua să explorăm oportunități de a optimiza afacerea rețelelor noastre și să completăm canalele noastre liniare cu servicii digitale şi vom evalua oportunitățile din România în conformitate cu strategia noastră generală.

Munca și responsabilitățile dvs. necesită cu siguranță modalități de relaxare. În afară de televiziune, care sunt modalitățile dvs. preferate de petrecere a timpului liber?

Desigur, televiziunea este cea mai mare pasiune mea și îmi place să merg la film în timpul meu liber. Alături de interesele mele pentru activități culturale, apreciez cu adevărat petrecerea timpului în natură și orice activități în aer liber. Îmi place să fac drumeții în Alpii bavarezi ori de câte ori timpul îmi permite acest lucru. Din acest motiv, München este locul ideal pentru a trăi; munții sunt literalmente la doar o ‘aruncătură de băț’.

În cele din urmă, dar nu în ultimul rând, vă rugăm să trimiteți un mesaj cititorilor noștri „Radar de media” care urmăresc cu mare interes schimbările rapide ale pieței mass-media din România.

Sunt foarte impresionată de spiritul care se poate simți  în industria media din Bucureşti şi din România. Industria mass-media de aici este un sector atât de vibrant și suntem cu adevărat bucuroși să avem ocazia de a face parte din acest spirit de optimism și dezvoltare!

Vă mulţumim.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending