Connect with us

MAGAZIN

Legendarul Mac al Apple implineste 30 de ani

Published

on

 

In urma cu 30 de ani, cu mult inainte de inventarea iPhone si iPad, grupul american Apple revolutiona informatica lansand computerul Macintosh, care a ramas simbolul rivalitatii legendare cu Microsoft, scrie AFP. Prezentarea facuta atunci de Steve Jobs a ramas in istoria tehnologiei, iar reclama Big Brother este un moment de referinta. Mac-ul a avut o interfata prietenoasa care i-a facut pe multi sa-si doreasca un calculator.

„Mac a fost un salt cuantic spre viitor”, povesteste Randy Wigginton, unul dintre primii salariati ai Apple. „Nu am inventat totul, dar am facut totul mai accesibil si mai usor. A fost primul computer cu care oamenii se putea juca si puteau spune: e cool!”.

Inainte de prezentarea „Mac”, in 24 ianuarie 1984, computerele erau costisitoare, comandate de un cod rigid intr-un limbaj de neinteles pentru oamenii de rand care nu erau programatori.

Noul terminal Apple schimba aceste lucruri si deschidea calea unei utilizari pentru marele public, gratie unei interfete grafice care propunea un simplu click cu mouse-ul pe icôn-uri usor de accesat, micul „soricel” fiind inventat in anii 60′ de un inginer al institutului de cercetare Stanford, Doug Engelbart, si pe care Mac il va populariza, scrie Hotnews.

Aceste manevre simple in aparenta aveau nevoie de capacitati, in termeni de memorie si de procesor, enorme pentru computerele din acea vreme, dar Mac va face totul pentru a pastra preturile reduse.

Intr-o epoca in care nu era rar un pret de 10.000 de dolari pentru un computer, primul Mac se vinde cu 2.500 de dolari la 128 kb RAM.

„Big Brother”

Dincolo de produsul in sine, reclama de un minut care anunta lansarea Mac, difuzata in plin Superbowl cand sunt cele mai scumpe secunde de publicitate la televiziunile americane, ramane o referinta.

Spotul regizat de realizatorul „Blade Runner” si „Alien”, Ridley Scott, se inspira din universul romanului „1984” al lui George Orwell, cu un ecran care il reprezinta pe „big brother” spart de o sportiva cu culorile Apple.

In spatele metaforei se afla o „enorma lovitura” impotriva IBM, actorul major al epocii pe piata computerelor, spune Daniel Kottke, un inginer care a facut parte din echipa de dezvoltare a primului Mac.

Aceasta isi aminteste „marea batalie” din consiliul de administratie legata de oportunitatea de a difuza aceasta reclama considerata „meconvenabila”, dar care in cele din urma „a ramas in memoria tuturor celor care au vazut-o”.

Si totusi, rivalitatea care va intra in legenada va fi cea cu Microsoft, care lansa la finele anului 1985 prima versiune a sistemului sau de operare Windows, devenit inseparabil de PC.

„Cred ca (patronul-fondator al Apple) Steve Jobs cultiva ideea opozitiei dintre Windows si Mac”, noteaza Daniel Kottke.

„Steve Jobs s-a luat intotdeauna de Microsoft, dar conflictul a devenit taios cand Microsoft a lansat Windows. El spunea ca ne-au copiat”, povesteste acesta. „Interfata grafica a Mac a fost preluata de Microsoft, care a denumit-o Windows.”

Rivalitatea se deplaseaza de la Microsoft spre Google

Avansul Mac in paginare si editarea fotografiilor i-au asigurat succesul in lumea artistica si in presa.

Dar Microsoft a cucerit marele public concentrandu-se pe soft-urile instalate pe computerele partenerilor sai, precum HP sau Dell, produse la preturi mult mai mici decat Mac.

De-a lungul anilor, Mac-ul original, care semana cu o cutie gri cu un cititor de dischete, a evoluat spre linia computerelor elegante si foarte puternice.

Aproximativ 16,5 milioane de exemplare au fost vandute in exercitiul financiar incheiat in septembrie, dar, de la finele anilor 2000, Mac-ul a cedat rolul de vedeta in „galaxia” Apple altor aparate, precum iPhone sau iPad. Astfel, rivalitatea s-a deplasat de la Microsoft spre Google, ale carui sisteme de exploatare Android domina in prezent piata smartphone-urilor si a tabletelor, incheie sursa citata.

Votaţi AICI în semifinala premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

18 artişti din 15 de ţări concurează pentru Marele Trofeu al Festivalului Cerbul de Aur

Published

on

Foto Credit: TVR
 

Cerbul de Aur îşi prezintă concurenţii ediţiei 2018, după ce juriul a deliberat şi a ales interpreţii care vor intra în concurs pentru Marele Trofeu al Festivalului Internaţional. Organizat de Televiziunea Română, Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va fi transmis în direct pe TVR 1 şi TVR Moldova, în perioada 29 august – 2 septembrie.

Ca urmare a numărului mare de candidaţi înscrişi, organizatorii au decis ca la secţiunea interpretare să poată intra în concurs un număr de 18 artişti, faţă de 15, cât era prevăzut iniţial.

După analiza materialelor transmise de cei peste 110 candidaţii înscrişi în selecţie, membrii juriului i-au ales pe cei 18 concurenţi care vor urca pe scena de la Braşov.

Astfel, pentru ediţia aniversară, juriul selecţiei a ales* pentru a urca pe scena prestigiosului Festival 18 interpreţi din 14 ţări şi România. Aceştia sunt:

  1. Inis Neziri (Albania)
  2. Amaliya Margaryan (Armenia)
  3. Kaye Olivier Fabian C (Belgia)
  4. John Karayiannis (Cipru)
  5. Kelly-Joyce Bale (Franţa)
  6. Ryan O’Shaughnessy (Irlanda)
  7. Omer Netzer (Israel)
  8. Damiano Borgi (Italia)
  9. Tiziana Camelin (Italia)
  10. Dinara Kairova (Kazakhstan)
  11. Antonia Gigovska (Macedonia)
  12. Karl William Lund (Marea Britanie)
  13. Lidia Isac (Republica Moldova)
  14. Dora Gaitanovici (România)
  15. Ovidiu Anton (România)
  16. Raluca Blejusca (România)
  17. Sebastian Schmidt (San Marino)
  18. Jorge Gonzalez (Spania)

 

Cei 18 artişti care vor intra în Concursul Cerbul de Aur au fost aleşi de juriul selecţiei, format din Daniel Jinga – dirijor şi compozitor, Liana Stanciu Georgescu – jurnalist de specialitate radio şi tv, Felix Crainicu – realizator Radio România Actualităţi, Andrei Tudor – compozitor, Andreea Archip – jurnalist, Gabriel Scîrlet – regizor muzical TVR şi Smaranda Vornicu Shalit – directorul Festivalului.

Următoarea etapă pentru cei 18 concurenţi este alegerea piesei din repertoriul românesc pe care o vor interpreta pe scena de la Braşov, din lista pusă la dispoziţie de organizatori pe site-ul cerbuldeaur.ro, la secţiunea dedicată.

Concursul Festivalului va debuta joi, 30 august, urmând ca, pe 1 septembrie, să aflăm numele laureaţilor ediţiei din acest an.

Pe lângă Marele Trofeu, în valoare de 25 de mii de euro, la această ediţie aniversară, concurenţii pot câştiga alte opt premii:

Ø  Premiul I

Ø  Premiul al II-lea

Ø  Premiul al III-lea

Ø  Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti

Ø  Premiul Braşovului

Ø  Premiul Publicului

Ø  Premiul Presei Festivalului

Ø  Premiul Societăţilor Publice de Radio şi de Televiziune.

 

Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va avea loc în perioada 29 august – 2 septembrie a.c., în Piaţa Sfatului din Braşov. La 50 de ani de la prima ediţie, Cerbul de Aur 2018 va avea o desfăşurare de gală, cu numeroase premii, a căror valoare totală este de 65 de mii de euro. Dedicat Centenarului României şi semicentenarului festivalului, TVR propune un format special al evenimentului, cu o Gală Aniversară, două zile de concurs, o Gală a Festivalului şi evenimente adiacente.

Festivalul se va încheia cu show-ul România Centenar, un spectacol ce va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări de actualitate ale acestui gen muzical.

Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

MAGAZIN

KMG International lansează ediția a 18-a a Programului de Internship

Published

on

 

KMG International a lansat prin intermediul companiilor sale membre Programul de Internship 2018, iar 160 de elevi de liceu, studenți și masteranzi au fost selecționați pentru a-și dezvolta competențele profesionale și tehnice, în scopul de a urma o carieră de succes în industria de petrol & gaze.

Programul se va derula în două sesiuni, prima între 1 august și 30 septembrie, iar a doua sesiune de la 1 octombrie până la finalul lunii decembrie, în orașele Năvodari, Ploiești și București.

”Programele de Internship sunt parte a strategiei KMG International de a investi în resursele umane, nu doar în cadrul companiei, ci și pentru beneficiul comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Pe lângă acoperirea completă a materialelor de studiu, accesul la toate procesele din incinta unitaților noastre și posibilitatea de a rămâne în cadrul Grupului ca angajați, oferim 50 de burse pentru un an universitar complet celor mai buni stagiari selectați la finalizarea programului”, a declarat Simona Popovici, directorul de resurse umane al Grupului KMG International.

Sprijinit de cele două platforme industriale, Petromidia și Vega, precum și de birourile companiei, programul permite transferul de know-how de la profesioniști către noua cei din generație, aflați în primele etape ale carierei. Elevii și studenții vor fi instruiți de către profesioniști ai Grupului din sectoare de activitate precum prelucrarea țițeiului și petrochimia, laborator, întreținere, planificare, managementul riscului, securitatea ocupațională și protecția mediului.

Participanții programului provin în principal din licee și universități de profil din Constanța, Ploiești și București – liceul ”Lazăr Edeleanu”, Universitatea ”Ovidius” din Constanța, Facultatea de Petrol și Gaze din Ploiești, Universitatea Politehnica Bucuresti – unități de învățământ cu care Grupul a încheiat parteneriate pentru a oferi stagii de pregătire liceenilor, studenților și absolvenților.

Tinerii din Programul de Internship 2018 (dintre care 140 în cadrul companiilor de pe platformele Petromidia și Vega, și 20 în cadrul birourilor corporate) au fost selectați în urma unei campanii de recrutare realizată în cadrul universităților, în cadrul căreia au fost evaluate un set de competențe tehnice și comportamentale precum lucrul în echipă, inițiativa, comportamentul proactiv și orientarea către rezultate. Elevii și studenții vor avea posibilitatea de a rămâne în cadrul companiei după încheierea programului, în funcție de locurile vacante disponibile.

“Am participat la două programe de internship în cadrul rafinăriei Petromidia unde am avut ocazia să acumulez multe informații din domeniul rafinării țițeiului și să întâlnesc oameni dornici sa împărtășească cunoștințele.  Fiind pentru prima dată într-o unitate de producție atât de mare am observat diferențele evidente între teorie și practică, în timp ce diversitatea oportunităților de învățare m-au motivat să îmi continui activitatea în acest domeniu.” – Iuliana Urîta, inginer procese junior, Rafinăria Petromidia.

În urma Programului de Internship din anul 2017 au fost angajați în diferite domenii de activitate din cadrul companiilor membre ale KMG International un număr de 42 de stagiari din cei 160 participanți. Începând cu anul 2001, aproximativ 1300 de stagiari s-au alăturat programului nostru, iar cei mai buni dintre ei și-au început carierele la KMG International.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

Incaltaminte dama – Top 5 modele de neratat in perioada reducerilor

Published

on

 

Startul reducerilor este dat in fiecare sezon al anului, iar asta nu poate decat sa bucure orice femeie care isi doreste o colectie completa de incaltaminte dama, de unde poate alege oricand perechea favorita de pantofi, sandale, ghete sau orice alt model care sa-i intregeasca outfit-urile.

De cateva ori pe an exista sansa de a contura o lista cu cele mai importante piese in care merita sa investesti in perioada reducerilor. Iata topul modelelor de incaltaminte dama piele pe care nu trebuie sa le ratezi in urmatoarele sezoane.

 

  1. Incaltaminte dama piele gold sau silver

Pantofi cu toc sau de tipul balerinilor, ghete sau pantofi oxford, toate functioneaza bine atunci cand le gasesti locul in tinuta ta si optezi pentru o culoare dintre cele mentionate. Gold sau silver nu mai sunt de ceva vreme asociate doar cu tinutele de seara, asadar poti alege fara probleme o pereche de ghete sau pantofi de zi care sa puna in valoare celelalte piese vestimentare purtate.

 

  1. Incaltaminte dama cu platforma

De nelipsit din nicio colectie de incaltaminte a femeilor pasionate de moda, sandalele cu platforma, de exemplu, pot fi alegerea perfecta pentru zilele calduroase de vara in care ai nevoie de o tinuta lejera, dar si pentru plaja, intr-o varianta colorata, perfect alaturata unui costum de baie, o geanta de dimensiuni mari si un halat delicat dintr-un material vaporos.

  1. Rosu – Culoarea must have

Probabil una dintre culorile care exprima cel mai mult feminitate, rosu, nu trebuie sa lipseasca de printre modelele de incaltaminte de care te-ai indragostit inevitabil la prima vedere. O pereche de sandale cu toc mediu sau inalt, ori o pereche de pantofi stiletto pot fi punctul de plecare intr-un outfit cu care sigur vei atrage toate privirile.

 

  1. Toc gros

Sandalele cu toc gros inca fac senzatie in aceasta vara si probabil nu vor fi uitate nici in anul ce urmeaza. La moda sunt modelele care sunt scoase in evidenta de un toc realizat din materiale atipice, cum este, de exemplu, lemnul.

  1. Imprimeuri

Imprimeurile pe incaltaminte sunt mereu speciale. Mai ales atunci cand se afla in zone diferite de cele colorate in mod normal, asa cum este tocul. Poti asugura sccesul unei tinute alegand o pereche de sandale cu tocul imprimat cu diverse motive.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending