Connect with us

MAGAZIN

Legendarul Mac al Apple implineste 30 de ani

Published

on

In urma cu 30 de ani, cu mult inainte de inventarea iPhone si iPad, grupul american Apple revolutiona informatica lansand computerul Macintosh, care a ramas simbolul rivalitatii legendare cu Microsoft, scrie AFP. Prezentarea facuta atunci de Steve Jobs a ramas in istoria tehnologiei, iar reclama Big Brother este un moment de referinta. Mac-ul a avut o interfata prietenoasa care i-a facut pe multi sa-si doreasca un calculator.

„Mac a fost un salt cuantic spre viitor”, povesteste Randy Wigginton, unul dintre primii salariati ai Apple. „Nu am inventat totul, dar am facut totul mai accesibil si mai usor. A fost primul computer cu care oamenii se putea juca si puteau spune: e cool!”.

Inainte de prezentarea „Mac”, in 24 ianuarie 1984, computerele erau costisitoare, comandate de un cod rigid intr-un limbaj de neinteles pentru oamenii de rand care nu erau programatori.

Noul terminal Apple schimba aceste lucruri si deschidea calea unei utilizari pentru marele public, gratie unei interfete grafice care propunea un simplu click cu mouse-ul pe icôn-uri usor de accesat, micul „soricel” fiind inventat in anii 60′ de un inginer al institutului de cercetare Stanford, Doug Engelbart, si pe care Mac il va populariza, scrie Hotnews.

Aceste manevre simple in aparenta aveau nevoie de capacitati, in termeni de memorie si de procesor, enorme pentru computerele din acea vreme, dar Mac va face totul pentru a pastra preturile reduse.

Intr-o epoca in care nu era rar un pret de 10.000 de dolari pentru un computer, primul Mac se vinde cu 2.500 de dolari la 128 kb RAM.

„Big Brother”

Dincolo de produsul in sine, reclama de un minut care anunta lansarea Mac, difuzata in plin Superbowl cand sunt cele mai scumpe secunde de publicitate la televiziunile americane, ramane o referinta.

Spotul regizat de realizatorul „Blade Runner” si „Alien”, Ridley Scott, se inspira din universul romanului „1984” al lui George Orwell, cu un ecran care il reprezinta pe „big brother” spart de o sportiva cu culorile Apple.

In spatele metaforei se afla o „enorma lovitura” impotriva IBM, actorul major al epocii pe piata computerelor, spune Daniel Kottke, un inginer care a facut parte din echipa de dezvoltare a primului Mac.

Aceasta isi aminteste „marea batalie” din consiliul de administratie legata de oportunitatea de a difuza aceasta reclama considerata „meconvenabila”, dar care in cele din urma „a ramas in memoria tuturor celor care au vazut-o”.

Si totusi, rivalitatea care va intra in legenada va fi cea cu Microsoft, care lansa la finele anului 1985 prima versiune a sistemului sau de operare Windows, devenit inseparabil de PC.

„Cred ca (patronul-fondator al Apple) Steve Jobs cultiva ideea opozitiei dintre Windows si Mac”, noteaza Daniel Kottke.

„Steve Jobs s-a luat intotdeauna de Microsoft, dar conflictul a devenit taios cand Microsoft a lansat Windows. El spunea ca ne-au copiat”, povesteste acesta. „Interfata grafica a Mac a fost preluata de Microsoft, care a denumit-o Windows.”

Rivalitatea se deplaseaza de la Microsoft spre Google

Avansul Mac in paginare si editarea fotografiilor i-au asigurat succesul in lumea artistica si in presa.

Dar Microsoft a cucerit marele public concentrandu-se pe soft-urile instalate pe computerele partenerilor sai, precum HP sau Dell, produse la preturi mult mai mici decat Mac.

De-a lungul anilor, Mac-ul original, care semana cu o cutie gri cu un cititor de dischete, a evoluat spre linia computerelor elegante si foarte puternice.

Aproximativ 16,5 milioane de exemplare au fost vandute in exercitiul financiar incheiat in septembrie, dar, de la finele anilor 2000, Mac-ul a cedat rolul de vedeta in „galaxia” Apple altor aparate, precum iPhone sau iPad. Astfel, rivalitatea s-a deplasat de la Microsoft spre Google, ale carui sisteme de exploatare Android domina in prezent piata smartphone-urilor si a tabletelor, incheie sursa citata.

Votaţi AICI în semifinala premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Analize

”Nunta Regală” a monopolizat și audiența din România! Vezi aici cum s-au împărțit telespectatorii pe durata transmisiei live.

Published

on

Foto: hepta.ro

Sâmbătă, 19 mai, peste două miliarde de telespectatori din întreaga lume au urmărit în direct ceremonia religioasă de nuntă dintre Prinţul Harry al Marii Britanii, nepotul reginei Elisabeta a II-a, şi logodnica sa, Meghan Markle. 

Evenimentul a fost amplu acoperit și de televizunile din România, audiențele demonstrând interesul uriaș de care s-a bucurat acest eveniment regal și în țara noastră.

Pro TV s-a clasat pe primul loc în toate targeturile de referință pe durata ceremoniei, în timp ce toate celelate televizuni care au acoperit evenimentul au înregistrat creșteri considerabile de audiență  în raport cu mediile obișnuite.

Topul audiențelor posturilor TV în intervalul 13:00-15:00 pe durata programelor speciale prilejuite de transmisia live a „Nunții regale”, sâmbătă 19 mai.

PUBLICUL NAȚIONAL

Target>>National All
Interval>>13:00-15:00
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Pro TV12.82.9514.1
Antena 111.72.6466.6
Kanal D6.91.5276.8
Antena 36.61.5262.9
TVR 16.11.4242.5
Romania TV5.51.2218.8
Digi 242.80.6113.6
Disney Junior2.60.6103.6
Disney2.60.6103.0
Cartoon Network2.40.597.3


PUBLICUL URBAN

Target>>Urban All
Interval>>13:00-15:00
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Pro TV15.83.6347.4
Antena 111.62.7255.9
Antena 39.52.2208.4
TVR 16.61.5145.4
Romania TV5.31.2116.8
Kanal D4.31.094.1
Digi 244.10.989.5
DigiSport 23.30.872.6
Disney Junior3.00.765.7
Antena Stars2.00.442.9

PUBLICUL COMERCIAL

Target>>18-49 Urban
Interval>>13:00-15:00
ChannelsShareRtg%Rtg(000)
Pro TV24.13.7165.2
Antena 111.31.777.3
Disney Junior5.50.837.5
Antena 35.20.835.5
DigiSport 24.50.730.9
Kanal D3.70.625.2
Antena Stars3.40.523.6
Digi 243.20.522.2
TVR 13.00.520.3
AXN2.20.315.0

Sursa datelor: Kantar Media Copyright: ARMA

Cotă de piaţă (Market Share) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (Rtg%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Rating (Rtg%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o stație TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

„Azi comunitatea de golf din România este mai mare și mai matură”

Published

on

În toiul pregătirilor pentru organizarea primei ediții a competiției ‚PRO-AM Golf for everyone’, organizată între 8-10 Iunie’18 la Clubul de Golf Paul Tomița din Pianu de Jos, Asociația Golferilor Profesioniști din România se bucură de suportul și recomandarea pasionaților de golf.

„Golful în România a început cu descoperirea la Pianu de Jos, din întâmplare, a unui om, care spunea că a jucat de 8 ori la cupa mondială de golf profesionist. L-am întrebat dacă este o glumă și, invitându-ne în cas lui din satul Pianu de Jos jud Alba, ne-am convins că este adevărat, că în fața noastră acest octogenar era o adevărată comoară și că am putea descoperi prin el o lume inaccesibilă până atunci românilor: lumea jucătorilor de golf sau lumea golfului, noi până atunci intrând în contact cu acest sport doar prin intermediul Eurosport – care la acea vreme transmitea majoritatea competițiilor de golf din Europa Live. Acest bătrân trebuia exploatat! Dar cum să facem? Nu aveam nici teren, nici crose, nici mingi, nimic. Ne-am hotărât să luăm lecții de golf pe un islaz la marginea satului. Dacă a văzut acest interes, bătrânul Tomița, bun pedagog, spune după vreo zece lecții, văzând că progresez rapid: ‘Dacă vei mânui foarte bine această crosă chiar ai putea vedea întreaga lume datorită ei!’ Așa a aprins bătrânul Paul Tomița prima făclie care mai târziu a început să lumineze golful românesc! Ce a urmat, a fost o adevărată minune. La Pianu de Jos pe o pășune de oi am proiectat primul teren de golf 100% natural, printre stejari seculari, pe un deal, fără a avea infrastructura specifică unui teren de golf modern. Principiul care a stat la bază a fost: ‘Rugaţi-vă lui Dumnezeu să ne dea ploaie, iar noi vom tunde mereu!’ Ce nu am știut atunci era faptul că natura va face restul; unde nu am tuns, au crescut bălării, care au adus animale, care – la rândul lor – au cărat semințe de toate felurile; pe unele le-au pierdut, acestea au căzut în pământ bun și au încolțit, din ele crescând copaci! Noi am făcut puțin, restul Natura sau Dumnezeu. Acum terenul de la Pianu este o adevărată capodoperă, poate cu puțină cosmetizare unul dintre cele mai frumoase terenuri dintre toate câte există! După aceea tot mai mulți români au descoperit că a-ți petrece viața sau timpul liber jucând golf înseamnă nu numai să faci sport, este un stil de viață, natură, bucurie, sănătate, întoarcerea la lumea în care ai fost creat!” spun campionii României la golf Viorel şi Laurenţiu Coman.

Golful este pasiunea mea de aproape 20 ani. Cam de când a fost lansat Golf Club Paul Tomița şi de când a fost deschis terenul de golf de la Pianu de Jos. Am crescut împreună, alături de noi și noi generații de jucători. Azi comunitatea de golf din România este mai mare și mai matură. Dar Pianul de Jos a fost școala și referința pentru mulți dintre noi, foști membrii ai Clubului.” declară domnul Mişu Negriţoiu, Senior Advisor EY România, fost preşedinte ASF şi fost şef al ING Bank România.

PRO-AM Golf for everyone vine cu o structură de premiere unică, propunându-și să atragă maximum 22 jucători profesioniști și 88 amatori (aceștia jucând în flight-uri de 1 profesionist + 4 amatori). Pe 8 Iunie echipele se vor forma și antrena, pe 9 Iunie va fi ziua competiției (cu multe alte activări conexe pentru jucători și spectatori), ceremonia de premiere și cina festivă iar pe 10 iunie profesioniștii vor juca amical cu amatorii, vor susține workshop-uri și vor juriza o competiție pentru juniori.

Evenimentul este organizat cu sprijinul Alpin57Lux, partenerii media fiind Agerpres, Cariere, Centrul De Informare și Promovare Turistică Alba Iulia, Cronica Română, DCNews, Doingbusiness.ro, GolfinRomania.ro, Național TV, National24Plus, NationalFM, Manager Express, New Edition News, Radar de Media, Radio România, Rol.ro, România Liberă, Transilvania Business, Turnul Sfatului, Urbea Mea.

Mai multe detalii despre eveniment și înscrierea în competiție pe pagina Facebook şi www.professional-golf-romania.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman, mărturisiri despre experiența lor de suflet: “Este măgulitor!”

Published

on

Foto Credit: HAPPY CHANNEL

Au cucerit numeroși telespectatori cu rolurile lor din “Fructul oprit”, iar pe parcursul difuzării serialului la Antena 1 au primit foarte multe reacții.

Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman au trăit, în ultimele luni, una dintre cele mai frumoase experiențe profesionale, făcând echipă cu actori talentați și iubiți de publicul român, pentru a pune în scenă o poveste impresionantă.

Echipa emisiunii “Povești COOL” continuă și în această sâmbătă (19 mai), de la ora 16.00, la Happy Channel, seria interviurilor cu actorii din “Fructul oprit”. De data aceasta, Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman au vorbit despre experiența trăită pe platourile de filmare ale primei drame psihologice din peisajul serialelor autohtone. Cei doi au fost surprinși la Snagov, într-o locație superbă, acolo unde se desfășoară o mare parte din filmările serialului difuzat miercurea, de la ora 20.00, la Antena 1. “Este un proiect de suflet pentru mine, mi-a plăcut foarte mult perioada asta în care am lucrat alături de oameni frumoși, oameni talentați, adevărați profesioniști.”, mărturisește Cristina Ciobănașu despre producția care a cucerit numeroși telespectatori, în cadrul căreia o interpretează pe Ana Caragea.

Am învățat foarte multe lucruri de la Ioan. Îl respect și îl îndrăgesc, mă bucur foarte tare că am reușit să-i dau viață acestui personaj. Sunt fericit pentru că foarte mulți oameni mi-au spus <<Faci o treabă extraordinară!>>, <<I-ai dat suflet și emoție acestui personaj!>>, <<Empatizăm cu el.>>. Este măgulitor! Te bucuri să auzi astfel de lucruri și să primești mesaje de la oameni care se uită la serial. Îmi place foarte tare! Unii spun că este rolul vieții mele. Eu sper să mai am roluri memorabile și să nu fie chiar rolul vieții mele, dar până acum pot să spun că Ioan este rolul pe care îl îndrăgesc cel mai tare și pe care l-am făcut cu toată inima mea!”, a povestit Vlad Gherman.  

Anii petrecuți în lumina reflectoarelor și-au spus cuvântul, ajutând-o pe Cristina să pună în scenă unele momente solicitante emotional.“Este vorba de exercițiu, am început de mică să fac asta și treptat am luat-o ca pe un lucru normal, care venea la pachet cu meseria. Niciodată nu m-am gândit <<Vai, este greu să plângi! Cum o să fac asta?>>. Ușor, ușor, exersând, am ajuns să pot să controlez asta.”, a spus ea.

Vlad le-a transmis fanilor că ultimele episoade ale serialului vor avea momente total neașteptate. “Lucrurile se complică, intervin drame, situații limită, intrigi. Totul devine incert și imprevizibil, așa că orice ați crezut despre serialul ăsta, că o s-o ia într-o direcție anume, o să vă fie spulberate acele scenarii.”

Telespectatorii Happy Channel pot urmări interviul integral acordat de Cristina Ciobănașu și Vlad Gherman, sâmbătă, de la ora 16.00, la Povești COOL.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending