Connect with us

MAGAZIN

Lipsa de încredere și „cultura invincibilului” în rândul tinerilor transformă sexul protejat într-un subiect tabu

Published

on

 

Un nou studiu publicat de Durex pune în lumină circumstanțele și concepțiile greșite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) față de sexul protejat.  

Cercetarea amănunțită, realizată pe parcursul a doi ani în urma mai multor chestionare și interviuri cu tineri, arată lipsa îngrijorătoare de cunoștințe legate de bolile cu transmitere sexuală (BTS), sarcini nedorite și comportamentul sexual al partenerului.

Tinerii știu că ar trebui să folosească prezervativul de fiecare dată, însă, în febra momentului, regulile sunt date uitării. Se pare că mulți tineri nu sunt conștienți de consecințele sexului neprotejat și/sau nu au destulă încredere să insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce înseamnă că se expun unor riscuri la care nu ar trebui să se expună.

Binecunoscuta atitudine „nu o să mi se întâmple mie” și lipsa de informații cu privire la riscurile BTS-urilor și a sarcinilor nedorite alimentează așa numita „cultură a invincibilității”.

Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, au recunoscut că au facut sex cu mai mult de o persoană, fără prezervativ și 61% sunt de acord că nu se gândesc de obicei la prezervative până în momentul în care într-adevăr au nevoie de unul.

În ciuda asumării acestor riscuri în mod obișnuit, doar 14% dintre respondenți au susținut că BTS-ul (neincluzând virusul HIV și SIDA) este preocuparea lor principală. Mai puțin de un sfert au susținut că cea mai mare problemă, în ceea ce privește sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o  sarcină nedorită.

Statisticile și viziunile celor intervievați arată la ce scară sunt barierele sexului protejat. Aproape jumătate dintre aceștia (48%) cred că a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar întâmpla în grupul lor de prieteni.

“Săptămâna trecută m-am culcat cu cineva fără să folosesc prezervativ. Am fost la clinică, am luat o pastilă și s-a rezolvat. E ca și cum te-ar prinde o răceală.”

“Credeam că HIV era ceva obișnuit. Nu ne gândim la HIV!”

ÎNCREDEREA ESTE CHEIA

Durex crede că prin acest studiu și prin clipul video realizat a descoperit noi căi de a da piept cu aceste provocări și de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat. Brandul lansează un hub online (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) care furnizează tinerilor sfaturi practice despre sex și relații de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole și materiale video pe subiecte care includ: încredere, sex protejat, BTS și sarcini nedorite.

Mark Pearson, Director regional de brand pentru Durex, a declarat:  

„În mod firesc, sexul protejat ar trebui să fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit în rândul multor tineri, în urma cercetărilor, este că multe fete se iau după deciziile băieților. Tinerele ne-au spus că au realizat că ar trebui să insiste de fiecare dată pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimbă însă în momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce în discuție folosirea prezervativului pentru a nu tăia pofta de sex a partenerului. Această frică de respingere ori de a nu strica momentul este o barieră importantă pentru tinerele femei. Dar am aflat că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui să ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul.”

“Există teama de respingere – dorința doar de a-i face fericiți”.

Durex dorește să distrugă miturile, să afle cum se simt tinerii atunci când partenerele lor doresc să folosească un prezervativ. Studiul arată că modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a încerca să scape de folosirea prezervativului. Însă, filmul arată că mulți cred că este o metodă de excitare atunci când folosirea prezervativului nu este negociabilă. De fapt, 79% dintre tineri au spus că este excitant atunci când o fată insistă la folosirea prezervativului.

„Personal, iubesc momentul în care scoate un prezevativ și sunt gata să îl pun…să începem!”.

Durex vrea să folosească acest mesaj și conținutul disponibil online pentru a răsturna „momentul prezervativului” dintr-o situație care momentan crează griji, într-un lucru bun pentru ambele părți.

Postul Radio 1 DJ și prezentatoarea TV Gemma Cairney susțin campania Durex:

„În ziua de astăzi este greu să fii tânăr – există foarte multe presiuni sociale, iar sexul și relațiile în mod special pot deveni un „teren periculos”. Această campanie ne arată cât de importantă și cât de puternică poate fi cunoașterea, iar încrederea te poate ajuta să iei deciziile înțelepte. Creșterea stimei de sine și a încrederii în rândul tinerilor și în special a fetelor este ceva față de care eu mă simt foarte implicat și sper că printr-o îndrumare corectă, această campanie să poată încuraja atitudini mai pozitive privind sexul.”

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

Jennifer Garner este imbatabilă în „Peppermint: Gustul Răzbunării”, doar la cinema

Published

on

Foto Credit: VERTICAL ENTERTAINMENT
 

Familiarizată cu scenele de acțiune, dar și cu poziția de părinte responsabil, actrița Jennifer Garner se transformă în mașinărie de ucis în căutarea dreptății, odată cu premiera filmului „Peppermint: Gustul Răzbunării”, din 21 septembrie, pe marile ecrane.  

Spre deosebire de majoritatea filmelor de acțiune, „Peppermint: Gustul Răzbunării” construiește povestea în jurul unei eroine. „Mi-a plăcut enorm povestea autentică și faptul că personajul principal este feminin, semnificație căreia îmi place să îi dau importanţa cuvenită”, își amintește actrița, care a acceptat fără ezitare roul de luptătoare neînfricată.

Garner continuă: „Nu am mai interpretat până acum un personaj care să solicite nevoia viscerală de a apară și proteja familia, însă ideea este una cu care mi-a fost foarte ușor să rezonez”.

Efortul fizic intens pe care l-a presupus pregătirea pentru rol, i-a oferit actriței ocazia de a-și reface condiția fizică de invidiat, după o pauză prelungintă de la luptele directe și cascadorii. După ani la rând în care a interpretat-o pe super-agentă Sydney Bristow în popularul serial TV „Alias” sau filmele „Elektra” și „Regatul”, Garner s-a orientat către partituri mai dramatice.

Pregătită să revină la acțiune odată cu rolul lui Riley, Jennifer a avut ocazia să își întreacă toate limitele din mai multe puncta de vedere, cea mai mare provocare fiind aceea de a combina experiența dramatică și cu cea de actor de acțiune. „N-am mai filmat o scenă de luptă de mai bine de 11 ani, o pauză extrem de lungă pentru o revenire în forță cum plănuiam, însă am avut convingerea că sunt capabilă. Antrenamentul fizic este cel care a ajutat-o pe Riley să își canalizeze disperarea și motivația emoțională din spatele răzbunării sale”, explică actrița.

După ce sistemul legal muşamalizează crimele, Riley, îndurerată şi frustrată, decide să facă singură dreptate şi pune la cale o răzbunare cu de-a dreptul sângeroasă. Cu o motivaţie personală incredibilă, se antrenează draconic timp de cinci ani atât fizic cât şi psihic pentru a deveni imbatabila. Folosindu-se de locaţii secrete subterane şi informaţii obţinute din interiorul poliţiei, aceasta reuşeşte să îi pedepsească în mod sistematic pe toţi cei consideraţi de ea vinovaţi de pierderea soţului si a copilului.

Distribuit de Vertical Entertainment, „Peppermint: Gustul Răzbunării” are premiera pe marile ecrane din 21 septembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

Parcul Copilului din Resita

Published

on

 

Municipiul Resita va avea pana la finalul acestui an cel mai mare loc de joaca din vestul tarii. Parcul Copilului sau Siderurgistului, cum este cunoscut de multi dintre resiteni, va trece printr-un amplu proces de modernizare, lucrarile urmand sa inceapa in jurul datei de 20 august.

Consilierii locali resiteni au aprobat in luna mai a acestui an proiectul de hotarare privind avizarea lucrarilor de interventie si a proiectului tehnic privind modernizarea locului de joaca. Conform proiectului, valoarea investitiei se ridica la putin peste 2 milioane de lei, fonduri provenite din bugetul propriu al Primariei Resita.

Parcul nu a mai trecut in ultimii ani prin renovari majore, iar multe dintre dotarile si echipamentele puse la dispozitia copiilor nu mai corespund standardelor actuale, intregul aspect al parcului fiind unul neingrijit. De aici si initiativa Primariei de a oferi locuitorilor din zona un loc de joaca modern, adresat copiilor de toate varstele.

Conform proiectului, parcul se va intinde pe o suprafata de 3.150 de metri patrati si va fi structurat astfel incat sa existe o segregare pe grupe de varsta si categorii de activitati. In acelasi timp, vor fi asigurate si spatii de odihna si relaxare pentru adulti si supraveghetori.

In prezent terenul este amenajat cu alei pietonale, regasindu-se dotari si echipamente ce nu mai corespund cerintelor actuale. Deoarece in ultimii ani aici nu s-au facut lucrari majore de renovare, amenajare sau reabilitare , vegetatia, aleile si dotarile prezinta un aspect neingrijit (vezi amenajari locuri de joaca la cheie).

Astfel ca locul de joaca de peste 3.000 de metri patrati va fi modernizat si structurat astfel incat sa existe o segregare pe grupe de varsta si categorii de activitati, pentru a se evita accidentarile. In acelasi timp vor fi asigurate si spatii de odihna si relaxare pentru adulti si supraveghetori.

In fapt nu este vorba de afaceri profitabile pentru firmele care se vor ocupa, ci despre amenajarea unui parc pentru copii cu trasee pietonale atractive, echipamente de joaca in conformitate cu standardele europene, cu mobilier urban modern.

Se doreste ca aceasta zona impreuna cu vegetatia, amenajarile gandite si solutiile peisagistice propuse sa fie o atractie pentru localnici, sa ofere o imagine inedita si sa fie o locatie de relaxare si odihna pentru toate grupele de varsta de la cei mai mici copiii, pana la persoanele varstnice.

Va fi practic cel mai mare loc de joaca din Vestul tarii. Este o suprafata impresionanta care va fi segmentata pe grupe de varsta, 0-3 ani, 4-9 ani, 9-14 ani , astfel incat, indiferent de varsta, fiecare sa se poata bucura de o anumita zona din acest parc. In afara de asta, se va reabilita practic toata placa urbana din zona respectiva, cu trotuare noi, cu aspersoare, iarba, copaci , etc.

Valoarea investitiei este de peste 2 milioane de lei, din bugetul local, din care jumatate pentru lucrarile de constructii-montaj, iar restul pentru mobilier, iar modernizarea se va face in 8 luni, din care primele doua pentru proiectare.

Termenul limita de finalizare a lucrarilor este luna decembrie a acestui an, dar autoritatile locale spera ca parcul sa fie gata cu mult inainte de finele anului, astfel incat locuitorii din zona sa beneficieze cat mai repede de o locatie pentru relaxare si odihna pentru toate categoriile de varsta, cu trasee pietonale atractive, echipamente de joaca la standarde europene si mobilier urban modern.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Robin Wright, în premieră în România la Conferința Globală IAA „Creativity 4 Better”

Published

on

 

Cu numeroase roluri la activ, un Glob de Aur și multe alte nominalizări, Robin Wright este printre cei mai respectați actori de la Hollyood. Activistă pasionată, Robin luptă pentru drepturile femeilor și este co-creatoare brandului „Pour Les Femmes”, un business social care militează pentru bunăstarea femeilor din Congo.

Robin Wright vine la București și urcă pe scena celei de-a doua ediții a Conferinței Globale IAA „Creativity 4 Better”

IAA Global Conference „Creativity 4 Better”, conferința despre comunicare, sustenabilitate, tehnologie și educație care va avea loc pe 2-3 Octombrie la Teatrul Național București, o aduce pentru prima dată la București pe celebra actriță Robin Wright, câștigătoarea Globului de Aur pentru interpretarea rolului Claire Underwood din serialul House of Cards.

Robin Wright este una dintre cele mai puternice femei de la Hollywood, atât în fața cât și în spatele camerelor. Este un exemplu de creativitate pentru o lume mai bună, mai plină de înțelegere și compasiune.

Interpretarea excepțională a rolului din House of Cards a fost ovaționată frecvent, spre exemplu prin nominalizări anuale la Premiile Emmy pentru cea mai bună actriță într-un rol principal (2013 – 2017).

Recent, am putut să o urmărim pe Robin în filmele Blade Runner 2049 și Wonder Woman, ambele lansate în 2017. În același an, Robin a lansat la Cannes și un scurt-metraj regizat de ea: The Dark of Night. Robin a jucat-o pe Jenny Curran în multipremiatul Forrest Gump, din 1995, rol care i-a adus primele două nominalizări: la Golden Globes, pentru cel mai bun rol secundar feminin, și una de la Screen Actors Guild. A jucat de asemenea și în lungmetraje, cum ar fi The Conspirator, drama regizată de Robert Redford, în A Most Wanted Man, alături de regretatul Phillip Seymour Hoffman și în The Girl with a Dragon Tattoo.

În 2014, Robin și designerul Karen Fowler au lansat Pour Les Femmes, un brand de sleepwear (ținute de dormit) cu o misiune socială. Pour Les Femmes dezvoltă parteneriate cu organizații care se dedică să asiste și să ofere siguranță femeilor din Congo, victime ale violenței.

Robin Wright caută să atragă atenția asupra situației din Congo și a războiului din zonă. În 2015, a produs documentarul When Elephants Sleep, pentru care a asigurat și narațiunea.

O veți putea vedea și asculta pe Robin pe scena Teatrului Național din București, pe 3 octombrie, la Conferința Globală IAA „Creativity 4 Better”.  Alături de ea, alți 22 de vorbitori din întreaga lume vor inspira audiența cu povești creative, fie că practică o creativitate vizuală, tehnologică, de business sau în educație. Vezi cine sunt aceștia pe www.creativity4better.com.

Conferința Globală IAA are loc cu sprijinul Primăriei Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic și SGG.

Mulțumim partenerilor Conferinței Globale IAA „Creativity 4 Better”: Medlife, BBC.com, Coca-Cola, Kaufland, Ursus Breweries, Telekom, Google, Banca Transilvania, Nespresso, Țiriac Auto și Mercedes Benz, Promenada, Sâmburești. Mulțumim, de asemenea, tuturor partenerilor media locali sau internaționali și celor care ne susțin în acest demers de a transforma Bucureștiul, pentru două zile, într-o capitală globală a creativității.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending