Connect with us

MAGAZIN

Lipsa de încredere și „cultura invincibilului” în rândul tinerilor transformă sexul protejat într-un subiect tabu

Published

on

 

Un nou studiu publicat de Durex pune în lumină circumstanțele și concepțiile greșite care scad interesul tinerilor (16-24 ani) față de sexul protejat.  

Cercetarea amănunțită, realizată pe parcursul a doi ani în urma mai multor chestionare și interviuri cu tineri, arată lipsa îngrijorătoare de cunoștințe legate de bolile cu transmitere sexuală (BTS), sarcini nedorite și comportamentul sexual al partenerului.

Tinerii știu că ar trebui să folosească prezervativul de fiecare dată, însă, în febra momentului, regulile sunt date uitării. Se pare că mulți tineri nu sunt conștienți de consecințele sexului neprotejat și/sau nu au destulă încredere să insiste asupra folosirii prezervativului, ceea ce înseamnă că se expun unor riscuri la care nu ar trebui să se expună.

Binecunoscuta atitudine „nu o să mi se întâmple mie” și lipsa de informații cu privire la riscurile BTS-urilor și a sarcinilor nedorite alimentează așa numita „cultură a invincibilității”.

Faptele sunt clare: 40% din tinerii activi sexuali, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, au recunoscut că au facut sex cu mai mult de o persoană, fără prezervativ și 61% sunt de acord că nu se gândesc de obicei la prezervative până în momentul în care într-adevăr au nevoie de unul.

În ciuda asumării acestor riscuri în mod obișnuit, doar 14% dintre respondenți au susținut că BTS-ul (neincluzând virusul HIV și SIDA) este preocuparea lor principală. Mai puțin de un sfert au susținut că cea mai mare problemă, în ceea ce privește sexul neprotejat, ar fi de a nu se trezi cu o  sarcină nedorită.

Statisticile și viziunile celor intervievați arată la ce scară sunt barierele sexului protejat. Aproape jumătate dintre aceștia (48%) cred că a contracta HIV/SIDA nu este ceva ce s-ar întâmpla în grupul lor de prieteni.

“Săptămâna trecută m-am culcat cu cineva fără să folosesc prezervativ. Am fost la clinică, am luat o pastilă și s-a rezolvat. E ca și cum te-ar prinde o răceală.”

“Credeam că HIV era ceva obișnuit. Nu ne gândim la HIV!”

ÎNCREDEREA ESTE CHEIA

Durex crede că prin acest studiu și prin clipul video realizat a descoperit noi căi de a da piept cu aceste provocări și de a schimba atitudinile cu privire la sexul protejat. Brandul lansează un hub online (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) care furnizează tinerilor sfaturi practice despre sex și relații de cuplu. Hub-ul include sfaturi practice, articole și materiale video pe subiecte care includ: încredere, sex protejat, BTS și sarcini nedorite.

Mark Pearson, Director regional de brand pentru Durex, a declarat:  

„În mod firesc, sexul protejat ar trebui să fie responsabilitatea ambilor parteneri, dar ceea ce am descoperit în rândul multor tineri, în urma cercetărilor, este că multe fete se iau după deciziile băieților. Tinerele ne-au spus că au realizat că ar trebui să insiste de fiecare dată pentru folosirea prezervativului. Realitatea se schimbă însă în momentul faptei. Prezervativul nu este folosit din varii motive. Un pretext frecvent este frica de a aduce în discuție folosirea prezervativului pentru a nu tăia pofta de sex a partenerului. Această frică de respingere ori de a nu strica momentul este o barieră importantă pentru tinerele femei. Dar am aflat că, de cele mai multe ori, ele sunt cele care ar trebui să ia decizia. Dar, de fapt, este exact opusul.”

“Există teama de respingere – dorința doar de a-i face fericiți”.

Durex dorește să distrugă miturile, să afle cum se simt tinerii atunci când partenerele lor doresc să folosească un prezervativ. Studiul arată că modul standard de abordare (peste o treime dintre tineri) este acela de a încerca să scape de folosirea prezervativului. Însă, filmul arată că mulți cred că este o metodă de excitare atunci când folosirea prezervativului nu este negociabilă. De fapt, 79% dintre tineri au spus că este excitant atunci când o fată insistă la folosirea prezervativului.

„Personal, iubesc momentul în care scoate un prezevativ și sunt gata să îl pun…să începem!”.

Durex vrea să folosească acest mesaj și conținutul disponibil online pentru a răsturna „momentul prezervativului” dintr-o situație care momentan crează griji, într-un lucru bun pentru ambele părți.

Postul Radio 1 DJ și prezentatoarea TV Gemma Cairney susțin campania Durex:

„În ziua de astăzi este greu să fii tânăr – există foarte multe presiuni sociale, iar sexul și relațiile în mod special pot deveni un „teren periculos”. Această campanie ne arată cât de importantă și cât de puternică poate fi cunoașterea, iar încrederea te poate ajuta să iei deciziile înțelepte. Creșterea stimei de sine și a încrederii în rândul tinerilor și în special a fetelor este ceva față de care eu mă simt foarte implicat și sper că printr-o îndrumare corectă, această campanie să poată încuraja atitudini mai pozitive privind sexul.”

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MAGAZIN

Cu peste 1.4 milioane de subscriberi pe YouTube Selly este cel mai urmărit vlogger din România

Published

on

 

Selly, vloggerul Global Influencers, a ajuns la peste 1,4 milioane de subscriberi pe canalul său de YouTube, devenind astfel cel mai urmărit vlogger din țara noastră. Lansat inițial ca un hobby în urmă cu șase ani, vlogul lui Selly a devenit destinația preferată a milioane de tineri care îi urmăresc zi de zi postările.

Pe numele său real Andrei Șelaru, Selly a început să posteze vlog-uri din 2012. Printre seriile sale de succes se numără „Tipuri de profesori”, „Dacă Google ar fi om” și „Rap Battle”. Selly postează atât vlogs, daily vlogs, cât și sketch-uri. În decembrie 2015 a realizat și primul scurtmetraj numit „Crăciun Alternativ”.

Toate proiectele pe care le-a desfășurat l-au ajutat să ajungă ceea ce este astăzi, însă tânărul de 17 ani are câteva care i-au rămas în suflet: „Swap de Vloggeri, de la Telekom, mi s-a părut o provocare tare. Am făcut „schimb de vieți” cu Deliric, unul dintre rapperii mei preferați, care a venit la mine acasă în Craiova .

Cred că mai multe campanii ar trebui să plece de la un insight specific creatorilor de conținut. Mi-a plăcut, de asemenea, să colaborez cu Salvați Copiii, am făcut un live în care am vorbit despre siguranța pe net — un subiect important care e adesea ignorat”, a poveestit Selly. (https://www.facebook.com/SalvatiCopiiiRomania/videos/1722282474461889/).

Selly se bucură de toată notorietatea pe care i-a adus-o statutul de vlogger, dar este în același timp conștient de faptul că ea vine la pachet și cu o responsabilitate foarte mare față de cei care-l urmăresc. „E un achievement important pentru mine. Nu credeam că o să se întâmple atât de repede, anul acesta am avut o creștere record în abonați și vizualizări pentru că am fost, cred eu, consistent și am reușit să găsesc puncte comune între ce vreau eu să fac și ce vrea publicul să vadă. Poziția de lider de clasament vine și cu o responsabilitate mai mare față de abonați și de comunitatea YouTube românească. Îmi propun să mențin calitatea conținutului și să devin mai bun la ce fac. Publicul se maturizează cu timpul și eu mă maturizez odată cu el. Meseria de YouTuber e foarte interesantă și în fiecare zi ai ceva nou de învățat”, spune Selly, încântat de rezultatele obținute.

Întrebat care este cea mai importantă realizare a sa, Selly numește proiectul 5GANG. „Mă bucură foarte mult faptul că am reușit să strâng alături de mine 4 vloggeri cu care împart aceeași mentalitate. Ne ajutăm între noi, ne creștem, facem videoclipuri și muzică împreună. Ultima piesă 5GANG, „Focuri”, a fost lansată pe 1 iulie și a reușit să acumuleze mai multe vizualizări și aprecieri decât majoritatea pieselor artiștilor români consacrați. Cu 1.000.000 views strânse în primele 24 de ore și 8.000.000 în prezent, piesa a demonstrat puterea online-ului și a influencerilor și, mai ales, puterea unei colaborări eficiente.

Selly mărturisește că scopul lui este în primul rând acela de a face oamenii să zâmbească. „Dacă reușesc să transmit energia mea pozitivă celor care se uită și să le fac ziua mai bună, mi-am îndeplinit obiectivul. Pe lângă asta, încerc să îi inspir prin ceea ce fac să își găsească la rândul lor o pasiune, un hobby, la care să devină buni. Mulți dintre cei care mă urmăresc mă iau ca exemplu, iar eu sper ca dedicarea și perseverența mea în ceea ce privește vlogging-ul să motiveze oamenii să facă ceea ce își doresc”, spune Selly din perspectiva celui care a făcut din pasiunea sa un stil de viață.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Bogdan Miu și Cătălin Striblea vor prezenta concertele ”Digi FM Apus Acustic”

Published

on

 

Digi FM își așteaptă ascultătorii, miercuri, 25 iulie și 1 august, la concertele acustice organizate sub sloganul ”Digi FM Apus Acustic”, pe terasa Promenada.

Cei mai în vogă artiști români ai momentului vor fi prezenți în concertele prezentate de echipa Matinalului Digi FM, Bogdan Miu și Cătălin Striblea.

În seara de 25 iulie, de la ora 20.00, vor cânta Irina Rimes, Antonia, The Motans, Nicoleta Nucă,  Mark Stam și Dara. Următorul concert, din 1 august, îi va aduce pe scena din Promenada Mall pe Smiley, Feli, Sore, Ana Munteanu, Serendinschi, Amir, Juno, Kale, Dominique, Jean Gavril.

”Digi FM Apus Acustic” este organizat cu sprijinul Global Records , CAT MUSIC  și Hahaha Production . Concertele vor fi transmise în direct și pe UTV, iar accesul pe terasa Promenada Mall va fi gratuit.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

18 artişti din 15 de ţări concurează pentru Marele Trofeu al Festivalului Cerbul de Aur

Published

on

Foto Credit: TVR
 

Cerbul de Aur îşi prezintă concurenţii ediţiei 2018, după ce juriul a deliberat şi a ales interpreţii care vor intra în concurs pentru Marele Trofeu al Festivalului Internaţional. Organizat de Televiziunea Română, Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va fi transmis în direct pe TVR 1 şi TVR Moldova, în perioada 29 august – 2 septembrie.

Ca urmare a numărului mare de candidaţi înscrişi, organizatorii au decis ca la secţiunea interpretare să poată intra în concurs un număr de 18 artişti, faţă de 15, cât era prevăzut iniţial.

După analiza materialelor transmise de cei peste 110 candidaţii înscrişi în selecţie, membrii juriului i-au ales pe cei 18 concurenţi care vor urca pe scena de la Braşov.

Astfel, pentru ediţia aniversară, juriul selecţiei a ales* pentru a urca pe scena prestigiosului Festival 18 interpreţi din 14 ţări şi România. Aceştia sunt:

  1. Inis Neziri (Albania)
  2. Amaliya Margaryan (Armenia)
  3. Kaye Olivier Fabian C (Belgia)
  4. John Karayiannis (Cipru)
  5. Kelly-Joyce Bale (Franţa)
  6. Ryan O’Shaughnessy (Irlanda)
  7. Omer Netzer (Israel)
  8. Damiano Borgi (Italia)
  9. Tiziana Camelin (Italia)
  10. Dinara Kairova (Kazakhstan)
  11. Antonia Gigovska (Macedonia)
  12. Karl William Lund (Marea Britanie)
  13. Lidia Isac (Republica Moldova)
  14. Dora Gaitanovici (România)
  15. Ovidiu Anton (România)
  16. Raluca Blejusca (România)
  17. Sebastian Schmidt (San Marino)
  18. Jorge Gonzalez (Spania)

 

Cei 18 artişti care vor intra în Concursul Cerbul de Aur au fost aleşi de juriul selecţiei, format din Daniel Jinga – dirijor şi compozitor, Liana Stanciu Georgescu – jurnalist de specialitate radio şi tv, Felix Crainicu – realizator Radio România Actualităţi, Andrei Tudor – compozitor, Andreea Archip – jurnalist, Gabriel Scîrlet – regizor muzical TVR şi Smaranda Vornicu Shalit – directorul Festivalului.

Următoarea etapă pentru cei 18 concurenţi este alegerea piesei din repertoriul românesc pe care o vor interpreta pe scena de la Braşov, din lista pusă la dispoziţie de organizatori pe site-ul cerbuldeaur.ro, la secţiunea dedicată.

Concursul Festivalului va debuta joi, 30 august, urmând ca, pe 1 septembrie, să aflăm numele laureaţilor ediţiei din acest an.

Pe lângă Marele Trofeu, în valoare de 25 de mii de euro, la această ediţie aniversară, concurenţii pot câştiga alte opt premii:

Ø  Premiul I

Ø  Premiul al II-lea

Ø  Premiul al III-lea

Ø  Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti

Ø  Premiul Braşovului

Ø  Premiul Publicului

Ø  Premiul Presei Festivalului

Ø  Premiul Societăţilor Publice de Radio şi de Televiziune.

 

Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va avea loc în perioada 29 august – 2 septembrie a.c., în Piaţa Sfatului din Braşov. La 50 de ani de la prima ediţie, Cerbul de Aur 2018 va avea o desfăşurare de gală, cu numeroase premii, a căror valoare totală este de 65 de mii de euro. Dedicat Centenarului României şi semicentenarului festivalului, TVR propune un format special al evenimentului, cu o Gală Aniversară, două zile de concurs, o Gală a Festivalului şi evenimente adiacente.

Festivalul se va încheia cu show-ul România Centenar, un spectacol ce va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări de actualitate ale acestui gen muzical.

Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending