HomeDIGITALIndustria onlineOnline-ul, singurul canal in crestere pe piata din România! Vezi ce cifre se inregistreaza!

Online-ul, singurul canal in crestere pe piata din România! Vezi ce cifre se inregistreaza!

Piața românească de media se află în declin, anul trecut înregistrând o scădere de 2 %, până la 303 milioane de Euro. Presa scrisă a avut parte de cea mai drastică scădere, 10 %, urmată de radio, care a pierdut 8 %, OOH cu 5 %, și televiziunea care a suferit o scădere de 4 %.

 

Singurul canal media aflat în creștere este online-ul, ce a atins o cotă de piață de 14 %, în special datorită volumelor investite în Facebook și SEM, potrivit rezultatelor studiului Media Fact Book, realizat de agenția Inițiative, dailybusiness.ro. 

Deși piața de publicitate online ar putea ajunge la 46 milioane de Euro, aproximativ jumătate din această sumă va ajunge la Google AdSense, Facebook sau Yahoo. Astfel, pentru publisherii locali rămân aproximativ 24,6 milioane de euro, pentru așa-numitul display ad.

 

Pentru 2013, echipa Inițiative estimează că piață de media va continua să scadă cu 2-3%, până la 295 milioane de euro.

„Ne așteptăm că anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piață de 62%, față de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă și Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componență puternică de digital, social și mobile, încercând să exploateze noi modalități de a-și securiza veniturile și fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creșterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezente digitale de impact. Fragmentarea atenției consumatorului de media trasează noi coordonate în stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe două sau mai multe medii este din ce în ce mai prezentă a€“ TV, laptop, tabletă și mobile este doar un exemplu. În aceste condiții e necesară construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, deși nu este prima oară când discutăm despre întrepătrunderea dintre offline, online, BTL și PR” a declarat Alexandra Olteanu, managing director Inițiative.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Written by

lucian.zavoianu@radardemedia.ro

Ma puteti contacta pe e-mail sau Facebook!

No comments

Lasă un răspuns