Connect with us

MAGAZIN

Minutul de cultura: Dezastrul zeppelinului Hindenburg

Published

on

 

Dirijabilul purtand numele fostului lider german Paul von Hindenburg, a plecat in seara zilei de 3 mai 1937 din Frankfurt spre Statele Unite, in prima dintre cele zece calatorii transatlantice programate sa se desfasoare in urmatoarele luni.

Cu exceptia unor vanturi puternice, care au incetinit traversarea Atlanticului, zborul a fost lipsit de evenimente. Aeronava avea la bord 35 de pasageri (desi putea gazdui 70) si 61 membri ai echipajului, insa pentru zborul de intoarcere toate locurile fusesera ocupate, de catre americani bogati care doreau sa fie prezenti la ceremoniile de incoronare a regelui George VI, de la Londra.

Hindenburg se afla deja cu opt ore intarziere fata de program cand a trecut pe deasupra orasului Boston, in dimineata zilei de 6 mai si aterizarea la Lakehurst, punctul final al voiajului, a fost amanata din cauza furtunilor produse in acea dupa-amiaza. Ca atare, capitanul Max Pruss a ordonat ca nava sa se indrepte spre New Jersey, pentru a survola zona, si cand pe la 18:22 a primit permisiunea de aterizare, s-a indreptat iarasi spre Lakehurst. Aici, la ora 19:00, au inceput manevrele de aterizare. Cand dirijabilul a ajuns la o altitudine de 90 m, cameramanii care filmau, de la sol, au oprit aparatele: astfel s-au pierdut primele momente ale tragediei, care, studiate pe film, ar fi putut elucida cauza dezastrului.

„Ciuperca de foc” a mistuit in cateva secunde aeronava

La 19:25, cativa dintre cei prezenti la sol au observat o parte a invelisului de panza al aparatului fluturand, ca si cum acolo ar fi existat scapari de gaz. De asemenea, s-au observat scantei albastrui, posibil de electricitate statica, in partea din spate a aeronavei, cu cateva secunde inainte ca aceasta sa fie cuprinsa de flacari. Au existat controverse privitoare la locul exact unde a izbucnit incendiul, dar desi nu s-a putut stabili nici pana astazi cu precizie acest loc, cert este ca in cateva secunde, dirijabilul era „o ciuperca de foc”, dupa cum s-a exprimat un martor aflat la sol.

Uriasa structura care sustinuse in aer aparatul s-a prabusit, fiind mistuita de flacari si, desi hidrogenul arsese, rezervele de motorina de la bordul lui Hindenburg au continuat sa arda, timp de cateva ore. Unii sugereaza ca dirijabilul ar fi ars complet in 34 secunde, altii in 32 sau 37. O analiza ulterioara, efectuata de Addison Bain de la NASA, a sugerat insa ca timpul de ardere ar fi fost mult mai mic, de pana la 20 secunde. Cum de a fost posibila o asemenea drama? Inainte de Hindenburg, mai existasera accidente cu implicare a unor dirijabile, dar majoritatea aparatelor respective erau de fabricatie britanica sau americana. Zepelinele germane erau renumite pentru siguranta lor deosebita – contele Zeppelin zburase fara probleme mai bine de un milion si jumatate de kilometri, facand chiar inconjurul lumii intr-o nava a sa, iar compania Zeppelin se lauda ca nici unul dintre pasagerii ei nu suferise nici macar o zgarietura in timpul zborului. In ciuda incendiului violent, doar 13 pasageri si 22 membri ai echipajului au murit, dar si un om aflat la sol, functionarul civil american Allen Hagaman.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MAGAZIN

KMG International lansează ediția a 18-a a Programului de Internship

Published

on

 

KMG International a lansat prin intermediul companiilor sale membre Programul de Internship 2018, iar 160 de elevi de liceu, studenți și masteranzi au fost selecționați pentru a-și dezvolta competențele profesionale și tehnice, în scopul de a urma o carieră de succes în industria de petrol & gaze.

Programul se va derula în două sesiuni, prima între 1 august și 30 septembrie, iar a doua sesiune de la 1 octombrie până la finalul lunii decembrie, în orașele Năvodari, Ploiești și București.

”Programele de Internship sunt parte a strategiei KMG International de a investi în resursele umane, nu doar în cadrul companiei, ci și pentru beneficiul comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Pe lângă acoperirea completă a materialelor de studiu, accesul la toate procesele din incinta unitaților noastre și posibilitatea de a rămâne în cadrul Grupului ca angajați, oferim 50 de burse pentru un an universitar complet celor mai buni stagiari selectați la finalizarea programului”, a declarat Simona Popovici, directorul de resurse umane al Grupului KMG International.

Sprijinit de cele două platforme industriale, Petromidia și Vega, precum și de birourile companiei, programul permite transferul de know-how de la profesioniști către noua cei din generație, aflați în primele etape ale carierei. Elevii și studenții vor fi instruiți de către profesioniști ai Grupului din sectoare de activitate precum prelucrarea țițeiului și petrochimia, laborator, întreținere, planificare, managementul riscului, securitatea ocupațională și protecția mediului.

Participanții programului provin în principal din licee și universități de profil din Constanța, Ploiești și București – liceul ”Lazăr Edeleanu”, Universitatea ”Ovidius” din Constanța, Facultatea de Petrol și Gaze din Ploiești, Universitatea Politehnica Bucuresti – unități de învățământ cu care Grupul a încheiat parteneriate pentru a oferi stagii de pregătire liceenilor, studenților și absolvenților.

Tinerii din Programul de Internship 2018 (dintre care 140 în cadrul companiilor de pe platformele Petromidia și Vega, și 20 în cadrul birourilor corporate) au fost selectați în urma unei campanii de recrutare realizată în cadrul universităților, în cadrul căreia au fost evaluate un set de competențe tehnice și comportamentale precum lucrul în echipă, inițiativa, comportamentul proactiv și orientarea către rezultate. Elevii și studenții vor avea posibilitatea de a rămâne în cadrul companiei după încheierea programului, în funcție de locurile vacante disponibile.

“Am participat la două programe de internship în cadrul rafinăriei Petromidia unde am avut ocazia să acumulez multe informații din domeniul rafinării țițeiului și să întâlnesc oameni dornici sa împărtășească cunoștințele.  Fiind pentru prima dată într-o unitate de producție atât de mare am observat diferențele evidente între teorie și practică, în timp ce diversitatea oportunităților de învățare m-au motivat să îmi continui activitatea în acest domeniu.” – Iuliana Urîta, inginer procese junior, Rafinăria Petromidia.

În urma Programului de Internship din anul 2017 au fost angajați în diferite domenii de activitate din cadrul companiilor membre ale KMG International un număr de 42 de stagiari din cei 160 participanți. Începând cu anul 2001, aproximativ 1300 de stagiari s-au alăturat programului nostru, iar cei mai buni dintre ei și-au început carierele la KMG International.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Life Style

Incaltaminte dama – Top 5 modele de neratat in perioada reducerilor

Published

on

 

Startul reducerilor este dat in fiecare sezon al anului, iar asta nu poate decat sa bucure orice femeie care isi doreste o colectie completa de incaltaminte dama, de unde poate alege oricand perechea favorita de pantofi, sandale, ghete sau orice alt model care sa-i intregeasca outfit-urile.

De cateva ori pe an exista sansa de a contura o lista cu cele mai importante piese in care merita sa investesti in perioada reducerilor. Iata topul modelelor de incaltaminte dama piele pe care nu trebuie sa le ratezi in urmatoarele sezoane.

 

  1. Incaltaminte dama piele gold sau silver

Pantofi cu toc sau de tipul balerinilor, ghete sau pantofi oxford, toate functioneaza bine atunci cand le gasesti locul in tinuta ta si optezi pentru o culoare dintre cele mentionate. Gold sau silver nu mai sunt de ceva vreme asociate doar cu tinutele de seara, asadar poti alege fara probleme o pereche de ghete sau pantofi de zi care sa puna in valoare celelalte piese vestimentare purtate.

 

  1. Incaltaminte dama cu platforma

De nelipsit din nicio colectie de incaltaminte a femeilor pasionate de moda, sandalele cu platforma, de exemplu, pot fi alegerea perfecta pentru zilele calduroase de vara in care ai nevoie de o tinuta lejera, dar si pentru plaja, intr-o varianta colorata, perfect alaturata unui costum de baie, o geanta de dimensiuni mari si un halat delicat dintr-un material vaporos.

  1. Rosu – Culoarea must have

Probabil una dintre culorile care exprima cel mai mult feminitate, rosu, nu trebuie sa lipseasca de printre modelele de incaltaminte de care te-ai indragostit inevitabil la prima vedere. O pereche de sandale cu toc mediu sau inalt, ori o pereche de pantofi stiletto pot fi punctul de plecare intr-un outfit cu care sigur vei atrage toate privirile.

 

  1. Toc gros

Sandalele cu toc gros inca fac senzatie in aceasta vara si probabil nu vor fi uitate nici in anul ce urmeaza. La moda sunt modelele care sunt scoase in evidenta de un toc realizat din materiale atipice, cum este, de exemplu, lemnul.

  1. Imprimeuri

Imprimeurile pe incaltaminte sunt mereu speciale. Mai ales atunci cand se afla in zone diferite de cele colorate in mod normal, asa cum este tocul. Poti asugura sccesul unei tinute alegand o pereche de sandale cu tocul imprimat cu diverse motive.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

MAGAZIN

Femeia de afaceri Ema Gavrila preia echipa Farul Constanta

Published

on

 

SSC Farul a anunțat încheierea unui contract de asociere cu femeia de afaceri Ema Gavrilă. În urma unor negocieri demarcate încă de la finele anului trecut, Ema Gavrilă preia, începând astăzi, clubul. “Am preluat tot ce înseamnă datorii, cheltuieli, organizarea unei echipe.

Eu am un singur obiectiv: promovarea în Liga I!  Aș vrea să începem cu rezolvarea problemelor care ard. Sunt atâtea. În primul rând, trebuie sa organizăm echipa. Mai avem foarte puțin timp și începe campionatul. Vreau să avem o echipă de fotbal puternică, care să reprezinte Constanța! Unde-s mulți, puterea crește! Acum, toată lumea are datoria morală față de Constanța să facă tot ce e omeneste posibil ca această echipă să ajungă unde ne-am propus, în Liga I”, a declarat Ema Gavrilă.

În ultima perioadă clubul a trecut printr-o perioadă dificilă financiar, iar soluția din partea autoritaților locale s-a lăsat așteptată.  Negocierile pentru numirea unui nou antrenor, după plecarea lui Paul Grigoraș, și aducerea de noi jucători în echipă au început. “Avem deja discutii avansate cu 2 impresari foarte importanți. Prioritatea zero este să facem echipa! Constățeancă fiind, mi se pare jenant să nu avem un club de fotbal puternic în al doilea cel mai mare oraș al țării. Nu este însă o muncă de una singură. Suntem toți, suporteri, fotbaliști, constănțeni, împreună în acest proces de reclădire a unei echipe care să reprezinte cu mândrie orașul în competițiile importante”, spune Ema Gavrilă.

Legat de speculațiile legate de o posibilă colaborare cu Ciprian Marica, deținătorul brandului Farul Constanța, Ema Gavrilă a fost directă.  “Sunt adepta unui principiu: decât un război drept, mai bine o pace strâmbă. Mie imi place pacea, dar nu înseamnă că suntem dispuși la orice fel de compromis. Am încercat să iau legatura cu domnul Marica. Mi-a transmis ca nu este interesat de niciun fel de alianță. Mă îndoiesc că acum o să vrea să reluăm discuțiile”, spune femeia de afaceri.  “Nu e o situatie gravă la club, este rezolvabilă. Nu este atât de gravă încât să ne creeze o problemă. Trebuie să facem o echipă. Pentru o calificareîn eșalonul superior cred că sunt necesari 1,5 milioane de euro,”, spune Ema Gavrilă despre planurile financiare de viitor.

Și în privința implicării fostului primar, Radu Mazăre, în acest proces, Ema Gavrilă este fermă. “Sunt pure invenții, care nu au nicio legătură cu realitatea. Este un proiect 100% personal, fără nicio altă implicare”, spune femeia de afaceri.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending