Connect with us

DIGITAL

Oana Voicu: Strategic Restart – Pentru ca sunt momente cand avem nevoie de un refresh in business

Published

on

#9aniCreativi. Nu e doar un hastag. Este suma tuturor reusitelor, tuturor proiectelor, tuturor ideilor generate de agentia de PR – Creative Ideas. Si pentru ca era timpul de un refresh, de un redesign thinking s-a nascut programul Strategic Restart. Pentru ca sunt momente cand devin mai importante misiunile cu bataie lunga in spatiu si timp decat portofoliul de clienti si activarile.

Pentru ca e timpul sa te gandesti si la ce lasi in urma cand privesti inainte nu doar la ce poti sa faci singur. Dar povestea din spatele unei initiative “nebunesti” o aflam chiar de la Oana Voicu, directorul general al agentiei.

RadarDeMedia.ro: Cum si de ce s-a nascut programul  Strategic Restart?

Oana Voicu:  Ideea competitiei Strategic Restart a pornit simplu, pentru ca am simtit ca la noua ani de agentie sa facem lucrurile putin diferit. Multe agentii se gandesc sa-si mareasca portofoliul de clienti, noi ne gandim insa pe termen lung si vrem sa incercam sa vedem cat de implicati sunt oamenii din jurul nostru, daca au sau nu initiativa si daca au sau nu nevoie de ajutor. Practic, programul Strategic Restart pornește din problemele cu care m-am confruntat de-a lungul timpului în domeniul business-ului, cand eram la inceput si nu era nimeni sa ma ajute, sa ma consilieze.

De aceea, am decis că ar fi util să oferim o analiză managerială și strategii de marketing bazate pe un plan financiar bine pus la punct clientilor care au idei bine structurate dar nu-si permit la inceput sa faca prea multe investitii in aceasta zona

„Strategic Restart” este un program dezvoltat pur și simplu din dorința de a remedia anumite greseli pe care orice antreprenor aflat la început de drum le face fara sa realizeze consecintele lor in timp.

Am observat pe site-ul agentiei ca nu doar antreprenorii sunt vizati, ci si start-up-urile. De ce si ele?

Pentru ca, atunci cand esti la inceput, cand ai cateva luni de business, sunt sanse ca la un moment dat sa intervina un blocaj. Poate tu ti-ai bugetat o anumita suma de bani si iti dai seama ca  nu o recuperezi la fel de repede sau deja inregistrezi pierderi si exista sansa sa clachezi, sa renunti. Un om de business din Statele Unite a spus odata la o conferinta ca diferenta dintre un antreprenor de succes si unul care nu are succes este ca primul NU renunta. Ori, acele persoane care au acele blocaje merita sa fie incurajate sa nu renunte.

Care e feedback-ul programului in piata pana in acest moment, pentru ca stiu ca pe 7 martie se termina perioada de inscrieri?

Feedback-ul este unul bun. Colaboratorii nostri dar si partenerii ne-au salutat initiativa. Problema e insa alta. Pana acum, din zecile de inscrieri foarte putine respecta unul dintre lucrurile esentiale – Coerenta. N-am pretentia sa primesc bilanturi lunare sau plan de business structurat pe 5 ani dar, dupa cum am mentionat si pe site, e necesar ca fiecare aplicant sa trimita minimum 5 slide-uri prezi sau ppt, sau cel putin 2 pagini format doc cu si despre business-ul lui. Cum sa selectez un plan coerent de afaceri daca primesc aplicatii doar cu un nume, telefon si un titlu rezumat ca de anecdota. Nu asta vreau si nu pot face selectie random pentru ca eu vorbesc de un business case, de un angajament de durata. Toti avem idei, milioane de idei, ceea ce conteaza si e relevant este implementarea, si implementarea incepe inca din clipa in care reusesti sa-ti asezi ideile pe o foaie. Daca nici tu care ai conceptul business-ului nu-l poti desena in doua pagini, cum sa inteleaga viitorii tai parteneri sau clienti ce vrei tu sa faci cu afacerea ta?

Pentru ca tot ai inceput sa vorbesti despre selectie. Care sunt criteriile, pentru ca presupun ca nu doar formatul in care vor trimite conceptual conteaza

Evident ca nu. Asta si spuneam, cele doua pagini nu sunt criteriu de selectie, ele tin de regula “by default”.  Poate ca business-ul tau are perspective, poate ca e de viitor, dar daca nu poti sa spui asta in cel putin doua pagini sau sa faci o prezentare succinta nici macar nu intri in etapa de selectie. Pentru ca Strategic Restart nu e un brainstorming de idei, ci e o platforma de business, iar oamenii care vor sa intre in competitie trebuie sa fie competitivi si organizati. Doar creativitatea nu functioneaza in business. Daca vrei sa fii pictor, poet, cantaret e un plus, dar in business, dincolo de creativitate trebuie sa existe coerenta, structurarea rationala a ideilor, mentalitatea de invingator. Ca sa iti raspund la intrebare, criteriile de selectie se gasesc pe site-ul agentiei la rubrica Strategic Restart.

Dupa terminarea perioadei de inscriere si alegerea celor doi castigatori, ce servicii vor primi acestia?

Pe scurt, oamenii din spatele ideilor castigatoare vor beneficia, timp de trei luni, de o agentie profesionista de marketing, de serviciile conexe pe care i le putem oferi prin intermediul partenerilor nostri si de consultanta specializata. Incercam prin intermediul acestei platforme sa apropiem oamenii de agentii, sa rupem cutumele cum ca agentiile vor sa colaboreze doar cu clienti mari iar cei mici sunt fortati sa se descurce singuri. Noi nu credem in clienti mici sau mai mari, noi credem in clienti care au idei de business sustenabile si cu perspective de viitor.

Daca tot am vorbit despre agentie, cum simti piata la acest moment si care crezi ca sunt sincopele dintre agentie si clienti?

Cred ca totul pleaca de la calitatea procesului de comunicare, si aici nu vorbesc doar de relatia agentie-clienti ci si de relatia agentie vs. bloggeri sau presa. E important ca fiecare sa stie sa comunice cat mai apropiat de stilul celuilalt pentru ca altfel apar derapaje in comunicare si nu se mai intelege nici mesajul agentiei catre apartinatori si nici mesajul clientului spre agentie.

Si acum la final de interviu, daca vrei sa ne lasi un feedback cu privire la platform noastra online si daca ai un mesaj pentru cititori nostri.

Ce imi place la publicatia Radar de media este ca pastreaza o anumita impartialitate cand vorbeste despre televiziune, cifrele din televiziuni, ma ajuta sa ma documentez cu privire la audientele anumitor canale de comunicare, succesul anumitor emisiuni, informatii pe care le consider relevante pentru ca atunci cand am activari cu anumite branduri stiu exact ce canale de comunicare sa propun si ce ambasadori de brand sa aleg. Recomand aceasta publicatie online pentru ca am gasit aici informatii diverse. Merita rasfoita, mai ales la birou! Faceti o treaba buna asa ca nu trebuie sa schimbati nimic!

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

DIGITAL

McCann PR se extinde cu o divizie nouă – Experiential Marketing – care completează expertiza 360° a agenției

Published

on

Desemnată „Agenția anului 2017” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, McCann PR România lansează oficial divizia Experiential Marketing – o nouă componentă în expertiza 360° a agenției. Este al doilea proiect major inițiat în cadrul agenției în ultimul an, după GREATEENS – inițiativă menită să descopere, să cureze și să promoveze următorul val de influenceri.

 

McCann PR s-a dezvoltat în ultimii ani de la o agenție de PR la una integrată și credem că acesta este un pas natural în evoluția noastră. Relațiile dintre mărcile pe care le reprezentăm și publicul pe care și-l doresc sunt construcții din ce în ce mai complexe, odată cu multiplicarea canalelor de comunicare și schimbarea obiceiurilor de consum de informație în epoca digitală. De aceea, crearea de experiențe directe care să reducă distanța dintre cele două e un catalizator pentru comunicarea clienților noștri. Iar pentru noi e o completare care întregește gama serviciilor McCannPR și aduce o sinergie naturală între resursele creative și logistice pe care le putem oferi.”, a declarat Lavinia Chican, Senior Partner McCann PR.

 

Echipa dedicată va fi responsabilă cu dezvoltarea și implementarea ideilor creative care invită publicul să interacționeze cu brandurile într-un mod inedit, oferindu-i o experiență memorabilă. Divizia va oferi suport în fiecare proiect al agenției și se va baza pe resursele interne de creație.

 

”Credem foarte mult în comunicarea aplicată, iar de-a lungul timpului, echipa noastră a dobândit o expertiză valoroasă în activări experiențiale, care sunt astăzi prezente în multe dintre proiectele și campaniile agenției, pentru clienți precum Coca-Cola, Engie, UPC, HTC, BRD Bucharest Open, BRD Trophy-Tour, Carrefour, MSD, Regina Maria, Medtronic, Nestle, MetLife. În timp, s-a conturat un nucleu de specialiști, cu expertize în mai multe arii: strategie, scenografie, producții speciale, tech, design și light design, regie și producție video și de eveniment. Avem, deci, avantajul unui mix optim între insight-urile strategice, care vin din partea agenției, și soluțiile de implementare, oferite de partenerii noștri”, a spus Mihaela Dumitrașcu, PR & Account Director McCann PR – Coordonator Divizie.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Cine au fost premianții Galei Premiilor De Excelență IAA 2018?

Published

on

În prezența a peste 150 de profesioniști ai industriei de advertising și comunicare, pe 17 aprilie 2018, a avut loc cea de-a VIII-a ediție a Galei Premiilor de Excelență IAA România, unde au fost acordate 11 premii, recompensând excelența în marketingul și comunicarea autohtonă. Evenimentul a fost precedat de Ziua Publicității, conferința dedicată tinerilor la început de drum in Marcom.

“Ne bucurăm că am avut încă o dată ocazia de a pune în lumina reflectoarelor oamenii care clădesc și susțin cele mai înalte standarde ale industriei Marcom-ului. De cele mai multe ori în cadrul festivalurilor sunt premiate proiectele, campaniile, însă noi am decis să punem accent pe oameni, căci ei sunt motorul schimbării. La 25 de ani de IAA în România, ne dorim să încurajăm comunitatea să facă pasul spre o nouă etapă, ne dorim să transformăm România în Hub Global al Creativității. Ca atare, ediția Premiilor de Excelență IAA 2018 a chemat pe scenă acei profesioniști, care, prin pasiunea și prin efortul lor, contribuie deja, la evidențierea României pe harta globală a creativității” a declarat Maria Predoiu, președinte IAA România.

 

Ediția a VIII-a a Premiilor de Excelență este una specială întrucât are loc la ceas aniversar – IAA România celebrează 25 de ani de activitate –  și a avut următoarea structură:

6 Premii de Excelență unde nominalizările au fost deschise publicului larg, 4 Premii de Excelență Speciale acordate de: Boardul IAA, Senatul IAA, IAA Young Professionals și Premiul Romania 100 – dedicat aniversării centenarului Marii Uniri și Premiul Personalitatea Anului în Marcom ce a fost decernată la finalul evenimentului, prin votul celor aflați în sală.

 

Premiul de Excelență IAA pentru promovarea „Romaniei ca Hub Global Creativ” a mers catre Dragoș Stanca pentru standardele profesionale înalte prin care a transformat ICEE Fest în cel mai cunoscut festival de tehnologie din Europa de Est.

Premiul pentru Educație în Marcom a revenit în acest an lui Alexandru Negrea pentru cursurile și întâlnirile Social Smarts – prin care transmite conținut profesionist și consistent tuturor tinerilor dornici de profesionalizare în social media.

Premiul pentru Inspirație prin valori a fost oferit lui Marius Cristea și Ioanei Dogaru – IQads – pentru curajul de a lansa o competiție creativă locală – Fibra – singurul festival de creativitate în publicitate din România.

Premiul pentru Dialog Constructiv cu Autoritățile a fost acordat Oanei Cociașu – președinte RAC – pentru demersurile constante de îmbunătățire a cadrului de autoreglementare al industriei de marketing și comunicare și pentru parteneriatul funcțional cu CNA.

Premiul Creativity 4 Better avut-o învingătoare pe Melania Medeleanu – pentru campania Magic Home – pentru un efort national de solidaritate cu familiile copiilor bolnavi de cancer și pentru ambiția de a implica societatea în materializarea fizică a Magic Home – lânga cel mai mare spital oncologic pentru copii.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending