Connect with us

ALL MEDIA

Vedetismul de carton – Emblema media vizuala de astazi

Published

on

 

In virtutea  faptului ca oricine are libertatea sa faca orice in ziua de azi,  media vizuala a zilelor noastre, accepta fara tagada sa se produca,  splendoarea anarhismului spiritual in care traim, cam tot ce inseamna consum, pentru a fi scurt.

Fiindca aduce „a ras” caci lumea se distreaza, a atractie,  lumea este sexualizata, proiectandu-si in micul ecran de fapt propriile laturi ascunse ale personalitatii mai putin acceptate si constientizate. In mod simplu ecranul devine sursa defulatorie a fantasmelor personale, publicul devenind victima unei manipulari posibil dorite de fapt inconstient, din momentul de cand porneste televizorul, in realitate cu iz sexogen disociativ superficial. Pe romaneste lumii ii place sa vada ceea ce nu are, dar ar dori – de exemplu – sub control o „blonda” – ca mecanism eliberator al propriilor frustrari  sau o razbunare pe care nu o poate infaptui s.a.

Astfel apare „vedetismul de carton”, o problema a zilelor noastre. Constituie o problema intrucat nu toata lumea poate sa constate diferenta intre necesitatea valorii si valoarea exprimata ca atare, avand falsa impresie ca a fi vedeta, inseamna a avea si o calitate de vreun fel. Depinde … de vedeta …  .Da, evident, sunt vedete- valori, precum au fost odata, nu se poate tagadui acest fapt, care au tronat micul ecran zeci de ani ramanand undeva, in sufletul  nostru. Dar avand in vedere acest lucru, in baza unui mecanism invatat si inca bine, telespectatorii,  in automatismul gandirii mai putin sesizabile, au probabil  senzatia particulara ca micul ecran a ramas la fel ca altadat’ ,ca e tot acelasi.

Din pacate  la distrugerea scalei moral-valorice in care ne aflam, televiziunea in general, pe langa  multi alti factori precum politicul, economicul, scoala, sau mai bine zis proasta calitate a acestora, a pus un serios umar la inglodirea in hiatusul ethosului colectiv prezent.

Ironia din satirele divertisului sau pamfletele Carcotasilor avand ca obiect diverse „personalitati” din showbiz vin sa ne lumineze asupra acestui „vedetism” si  a inautenticitatii sale, dar se pare ca nu prea reusesc.

Dar ce sa faci? Traim intr-o piata de consum caci de aceea am revolutionat acum 20 de ani…nu?

Nu vreau sa fac o culpa celor din media vizuala, intrucat ei sunt doar adaptati noilor necesitati, insa  cer  un drept la opinie si stiu asta ar face mai multi daca, poate si-ar gasi ragaz  si sa fac inteles faptul ca,este adevarat, nu tot ceea ce este toxic ne si intoxica, dar a persista in a nu intelege ceea ce se intampla, chiar daca se intampla este intr-adevar daunator; – caci noi nu ne putem opune valului – ne transformam in niste obiecte cu spirit, manipulati fara sa ne lase sa avem timp si pentru gandul din noi sau pentru sufletul celorlalti. Preluam si ne integram in personalitate fara sa stim, parte a nonvalorii promovate – devenind astfel victime – insa oare de ce? Vedetismul, asa cum se poate vedea, nu este dacat un produs al propriilor noastre cerinte, pe care in aceasta aparenta libertate nu avem curajul sa le recunoastem, poate dupa dictonul cam „ceea ce ai cerut asta ai”, numai ca, in acest caz, ceea ce am cerut „devenim” noi insine.

Daca vrem sa ramanem sanatosi cu spiritul, ceea ce ar cam fi de dorit, poate ca  ar trebui sa intelegem ca ceva trebuie schimbat. Chiar si show-ul de consum ar putea sa vina sa faca ceva in acest sens. Macar atunci cand isi aleg vedetele, cei in drept, sa incerce mai cu blandete sa aiba grija si de calitatile spirituale ale acestora, sigur fara sa neglijeze aspectul estetic.

Poate luand ce e mai frumos de peste tot, fizic, spiritual, emotional obtinem un frumos intreg.  Asta ar trebui sa ne ajute sa redobandim vedetismul autohton sau  macar parte din autentica valoare si sa devenim ceva mai bun pentru noi si pentru ceilalti.

Lasa un comentariu aici!

4 Comments

4 Comments

  1. Ionut LANG

    16 februarie 2011 at 02:16

    VEDETISMUL DE CARTON este de fapt si nu o oglindire a propriei imaginatii, dorinte si afirmare. Dorim sa fim cineva sau ceva in societate insa fara a ne cizela, fara a ne educa in acest sens spusele, gandirea sia titudinea atunci cand am avea cu adevarat ceva de spsu. Ne pierdem in detalii inutile, in cuvinte mari si fara sens si in nestiinta culturii personale. Ne place sa ne punem etichete, valori si branduri de renume insa fara a le merita cu adevarat. Mai nou mediul media promoveaza din pacate si cu regret asa zisele vedete cu tulburare de personalitate si de cultura. “Se vinde ce se cere” este falsa aceasta afirmatie, NU, se vinde ce se doreste de catre mogulii agentiilor de presa care folosesc cea de-a patra putere din stat pe post de prostire a populatie ci nu educare a acesteia. Sunt adeptul jurnalismului de calitate si profesional, care stie sa-si respecte ascultatorul, cititorul si telespectatorul, facandu-l astfel dintr-un om simplu si mai putin informat, intr-un om simplu si frumos educat, informat. Informatia are rolul de a ne educa, de a ne creea valori si ideologii, insa daca aceste informatii sunt aruncate si spuse in ironie de catre pitipoancele si cocalarii de sicla nu fac decat sa trezeasca la realitate adevaratii monstrii ai propriilor inculturi si al lipse de bun simt fata de ei insisi si fata de cei ce-i urmaresc. Citim, asculam si vedem pentru ca ne regasim, pentru ca vrem sa schimbam ceva in noi, vrem sa devenim mai buni, mai informati, mai cultivati iar daca noi ne lovim tot timpul de aceste VEDETE DE CARTON care nu sunt altceva decat un produs comercial bagat cu forta la televiziune, in ziar si la radio, nu facem decat sa ne ruinam mintea, sufletul si mintea fata de ceea ce am putea fi noi cu adevarat. Ma deranjeaza foarte mult faptul ca sau rasturnat valorile morale si etice a ceea ce era inainte arta jurnalismului, arta informatiei. Ma deranjeaza sa vad cum sunt promovate nonvalorile iar valorile mor in anonimat. Ma deranjeaza sa vad cum jurnalismul a devenit acum o arma de indobitocire, ironie si discriminare. VEDETISMUL DE CARTON nu este oglinda a ceea ce am avea noi nevoie in astfel de momente dificile din viata societatii romanesti si a vietii personale. VEDETISMUL DE CARTON este VEDETISMUL COMERCIAL care ne este dat la oferta promotionala a limitarii culturii si al bunului simt. Avem nevoie sa invatam sa supravietuim in mod frumos ironiei, prejudecatilor, discriminarii, inculturii unora, transformandu-le in calitati care sa ne fereasca de traiul indecent, de renegarea indentitatii personale si culturale a unei natiuni si a unui individ si de a nu uita ca adevarata valoare a omului este de a fi om ci nu carton… Felicitari mele Domnului Doctor Pshiatru Adrian PALER care a reusit sa faca o autopsie a asa zisului VEDETISM COMERCIAL.

  2. vasile zamfir

    30 ianuarie 2011 at 22:09

    ce carton ?hartie..

  3. vasile zamfir

    30 ianuarie 2011 at 22:08

    ce carton ?hartie!!!!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Peste 45.000 de fotografii au fost înscrise în competiția Huawei Next Image Awards

Published

on

 

Competiția “Next Image”, lansată de Huawei la nivel global, atrage atenția a mii de oameni. Peste 45.000 de fotografii realizate cu ajutorul telefoanelor mobile au fost înscrise în platformă de către participanți.

În România, pasionații de fotografie s-au lăsat inspirați de tot ceea ce îi înconjoară și au înscris peste 3.000 fotografii. Cei care doresc să se înscrie în continuare în competiție, pot încărca propriile cadre până pe data de 20 august, pe platforma dedicată – http://campaign.consumer.huawei.com/ro/, în șase categorii care au ca scop explorarea limitelor expresiei vizuale: Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature și Story Board.

Te-ai gândit vreodată cum se simte un fotograf profesionist atunci când munca lui este apreciată de o audiență largă? Dacă te regăsești în această postură, să știi că nu ești singurul! Numărul de fotografii care s-au înscris în competiția “Next Image”, organizată de Huawei, o dovedește perfect – doar în România, participanții au înscris peste 3.000 fotografii realizate de ei. Cea mai populară categorie de până acum este Nature, cu peste 16.000 de fotografii înscrise în total în competiție, la nivel global. Dacă te gândești să mergi într-o vacanță, aceasta va fi o ocazie potrivită să îți înscrii imaginile surprinse în această categorie.

Este fascinant să regăsim atât de multe povești unice și interesante, în fiecare dintre fotografiile înscrise în competiția “Next Image”. Va fi extrem de greu să selectăm marele câștigător din rândul fotografiilor deja înscrise în competiție și ne așteptăm să primim chiar mai multe înscrieri în perioada următoare”, afirmă Tomasz Lazar, membru al juriului și laureat al World Press Photo.

Pe lângă șansa de a deveni fotografi recunoscuți, prin publicarea fotografiilor în revista National Geographic, câștigătorii se vor putea bucura de premii substanțiale. Câștigătorul marelui premiu, pentru cea mai bună fotografie, va primi suma de 10.000 de euro, un laptop Huawei MateBook X și șansa de a pleca într-o expediție foto în Italia. Autorii celor mai bune 3 fotografii din fiecare categorie (Faces, Good Night, Hello Life!, Check-In, Nature, Storyboard), vor câștiga premii în bani, laptopuri Huawei Matebook X și smartphone-uri din seria Huawei P20.

Așadar, în cazul în care consideri că ai o înclinație spre fotografie, nu mai ezita și înscrie-ți fotografiile în competiție până la data de 20 august. Perioada de votare se încheie pe 28 august, iar juriul va decide câștigătorii pe data de 10 septembrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Zile de foc în Grecia: Echipa de corespondenți Digi 24 a realizat, în medie, 17 transmisiuni pe zi

Published

on

Foto Credit: DIGI 24
 

Echipa Digi 24 care a ajuns în Grecia, miercuri, a transmis nu mai puțin de 17 corespondențe pe zi, din Mati, satul distrus de incendiile devastatoare izbucnite la începutul acestei săptămâni.

Cei trei membri ai echipei, Marian Tănase (operator), Laurențiu Rădulescu (reporter) și Adrian Rotaru (DSNG), au făcut 14 ore, pe ruta București-Sofia-Atena și s-au oprit în satul Mati, la aproximativ 25 de km de Atena. Localitatea, distrusă în proporție de 98%, conform evaluărilor făcute de autoritățile elene, oferă o priveliște dezolantă, cu cele peste 100 de case distruse de flăcări și rândurile de mașini carbonizate.

”Cel mai mare impediment a fost să îi facem pe oameni să ne vorbească, mai ales după ce au pierdut tot ce aveau”, spune reporterul Laurențiu Rădulescu. Echipa a reușit, totuși, să identifice în zonă câțiva români care locuiau acolo și i-au convins să povestească prin ce au trecut.

Acomodarea cu subiectul, cu locul și punctele de unde s-au făcut intervențiile a fost una anevoioasă pentru echipă. Nu este ușor să vorbești când ai în fața ochilor un asemenea tablou. ”Satul este unul cu străduțe înguste de maximum 5 m, cu case și de o parte și de cealaltă, iar fiecare locuitor are cel puțin câte o mașină a lui, ca să nu mai vorbim de turiștii veniți aici în sezonul estival”, a descris Laurențiu, într-o intervenție de vineri dimineață, la Matinalul Digi FM. ”În lateral, este un drum național cu două benzi. Toți cei care au venit pe drumul național au mers spre sat și spre mare, crezând că se vor salva. Cei din sat au început să urce spre drumul național, crezând, la fel, că se pot salva. Dar drumurile s-au blocat și, practic, oamenii s-au trezit înconjurați de foc din toate părțile”, explică reporterul Digi 24, pe baza informațiilor strânse de la martori.

Sub impresia celor văzute și a mărturiilor obținute de la localnici și autorități, este greu să îți păstrezi sângele rece, detașasarea. ”Cel mai important pentru echipă, într-o astfel de situație, este să îți conservi energia și să nu se atașezi profesional. Am văzut copii morți, oameni găsiți îmbrățișați după ce au fost prinși de foc, am văzut detalii care îți rămân pentru totdeauna în minte”, adaugă Laurențiu, admițând că este una dintre cele mai dificile misiuni jurnalistice de până acum.

Echipa va transmite și în zilele următoare corespondențe de la fața locului, ținând la curent spectatorii Digi 24 cu evoluția celor mai grave incendii produse în Grecia, în regiunea Attica, în care și-au pierdut viața cel puțin 85 de persoane.

Digi 24, cea mai credibilă televiziune de știri din România⃰, transmite 24 de ore din 24, 7 zile din 7, informații despre temele de moment și evenimentele care pun lumea în mișcare. Parte a Grupului Digi Communications, Digi 24 abordează cu echidistanță și profesionalism subiectele relevante din actualitatea internă și internațională, oferind publicului emisiuni informative, dezbateri, analize și interviuri, sub sloganul ”Informația la putere”.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Amalia Enache revine in echipa Stirilor PRO TV

Published

on

 

Jurnalista Amalia Enache revine la pupitrul Stirilor PRO TV dupa o pauza de doi ani. Vedeta va prezenta jurnalul de noapte din 13 august, informeaza TV Mania.

Eu mă întorc acum la „Ştirile Pro TV“ la majoratul meu în Pro, la exact 18 ani de la angajare. În august 2000 se întâmpla să încep. După atâta timp, meseria aceasta îţi curge prin vene. Chiar când nu eşti acolo, în redacţie, receptezi informaţiile ca şi când tu ai fi la treabă. Cred că în prima seară când voi prezenta, voi fi ca şi când şi ieri am făcut tot asta, nu în urmă cu doi ani“, a declarat Amalia Enache pentru TV Mania.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending