Connect with us

Film

Oscar 2010: The Hurt Locker – Avatar 6-3

Published

on

Marea surpriza e, fara indoiala, premierea lui „The Hurt Locker” cu Oscarul pentru cel mai bun film, in conditiile in care era asteptat un partaj cat de cat egal (macar al distinctiilor celor mai importante) intre „The Hurt Locker” si „Avatar”. Surprinsa a fost mai ales Kathryn Bigelow care s-a intors derutata din culise, tocmai dupa ce luase Oscarul pentru regie.

Victoria lui „The Hurt Locker” – care nu e cel mai bun american al anului! – ar putea sa semnifice faptul ca, in vreme de criza financiara, AMPAS vrea sa arate lumii ca apreciaza initiativa independenta, mult mai modesta financiar decat costisitoarele superproductii.

„Avatar”-ul a plecat deci cu lunga lui coada intre picioare: din noua nominalizari a primit doar trei premii minore – pentru imagine, art direction si efecte vizuale.„The Hurt Locker” a dominat cea de-a 82-a editie a Premiilor Oscar. Productia a castigat cel mai ravnit Oscar, cel pentru Cel mai bun film, pe langa inca alte 5 premii. Regizorul filmului, Kathryn Bigelow a fost declarata cel mai bun regizor. Cel mai bun actor intr-un rol principal a fost declarat Jeff Bridges, iar Sandra Bullock a castigat Oscarul pentru cea mai buna actrita intr-un rol principal. Avatar a castigat „doar” 3 premii, pentru „Efecte speciale„, „imagine” si „Art direction”

Cine-ar fi crezut ca desi nu sunt deloc un fan si un consumator de hollywood pictures o s-ajung sa-mi regasesc aproape de identificare optiunile cu premiile decernate?

Desi speram ca Avatar sa se-mpiedice la cateva categorii chiar nu mi-as fi imaginat ca Hurt Lockeru’ sa-l bata asa serios (sa nu uitam si de cele 260 de milioane bagate de Cameron doar in marketing). Pana la urma era clar ca un film al carui singur merit sunt informaticienii care l-au creat, fara actori majori, fara scenariu, de fapt fara nimic, nu prea are ce sa caute nici macar in lista scurta de nominalizari pt cel mai bun film. Pana la urma s-a cam prins toata lumea ca regele e gol. Felicitari asadar pentru Hurt Locker, poveste bine gandita, bine facuta si bine jucata.
Alta bucurie de-a mea a fost oscarul pt Jeff Bridges in rol principal. Omul a ajuns la o maturitate artistica pe care o desfasoara la maxim in Crazy Heart. Aceeasi poveste precum HL, film cu buget redus dar care spune ceva. De mentionat si coloana sonora.

Maxim si pentru neamtul lui Tarantino cu oscarul pt rol secundar masculin. De altfel scenele din debutul de la Inglorous Basterds sunt de exceptie. Pacat ca restul filmului nu pastreaza acelasi nivel.
Singurul minus ar fi Sandra Bullock si oscarul ei pt interpretare feminina. Prestatia ei e mai aproape de zmeura de aur decat de oscar iar filmul (the blind side) e si mai prost de-atat.
Jos palaria pentru The Cove si pt oscarul pt film strain; argentinienii au facut treaba foarte buna cu „secretul ochilor”.
Si, daca aveti timp pentru un cantec bun, „wired kind” din Crazy Heart e perfect. De altfel este si o versiune cantata de Jeff Bridges pe youtube. Merita ascultata; chiar si numai pentru a vedea de ce omul asta isi merita oscarul.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Advertisement
Loading...
1 Comment

Lasă un răspuns

Film

Ada Solomon, noua președintă executivă a European Women’s Audiovisual Network

Published

on

Producătoarea Ada Solomon preia luna aceasta președinția EWA – European Women’s Audiovisual Network de la regizoarea Isabel de Ocampo.

Misiunea rețelei este de a încuraja egalitatea de gen pentru femeile care lucrează în domeniul audio-vizual, privind accesul și oportunitățile de angajare și finanțare pe plan european.

Între obiectivele EWA se numără crearea unei comunități puternice a profesionistelor din domeniu, care împărtășesc experiențe și se susțin reciproc, precum și promovarea vizibilității conținutului audio-vizual realizat de femei, în general, și de membrele rețelei, în mod particular.

European Women’s Audiovisual Network acordă anual premii la festivalurile DOK Leipzig, WEMW-Trieste și La Coruña.

Ada Solomon s-a implicat, de-a lungul anilor, în multe dintre activitățile EWA, precum moderarea dezbaterii „Gender Representation in European Films”, în 2014, la Berlin, susținerea unui masterclass la adunarea anuală a membrilor EWA din 2017, iar anul acesta, la Trieste, a participat la schema de mentorat pentru producătoarele de film aflate la început de drum.

Născută în București, Ada Solomon și-a început cariera în publicitate, iar în 1993 a devenit producător de film. În 2004, a pus bazele Hi Film Productions împreună cu Avi Karpick.

A produs și coprodus peste 50 de filme, care însumat au primit peste 180 de premii la festivaluri din întreaga lume. Ada Solomon a coprodus filme în mai mult de 15 țări din Europa, iar peliculele la care a lucrat au fost vândute în peste 50 de teritorii.

De numele Adei se leagă scurtmetraje multi-premiate realizate de Cristian Nemescu („Marilena de la P7”) şi Radu Jude („Lampa cu căciulă”), lungmetrajele de debut ale lui Radu Jude („Cea mai fericită fată din lume”), Răzvan Rădulescu („Felicia, înainte de toate”) şi Paul Negoescu („O lună în Thailanda”), şi documentare realizate de Alexandru Solomon („Kapitalism, reţeta noastră secretă”, „Cold Waves – Război pe calea undelor” și „Ouăle lui Tarzan”).

Ada Solomon este producătorul lungmetrajului „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, semnat de Adrian Sitaru, dublu premiat la Festivalul Internaţional de la Locarno 2011, precum şi al filmelor lui Radu Jude „Toată lumea din familia noastră”, câştigătorul premiului Heart of Sarajevo 2012, al marelui premiu Bayard d’Or şi al premiul pentru cel mai bun actor la Namur IFF, al marelui premiu CinEast IFF, „Aferim!” – selectat în peste 30 de festivaluri şi premiat la Berlin 2015 cu Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor, cu marele trofeu la IndieLisboa, cu premiul FIPRESCI la Jameson CineFest Miskolci, cu premiul publicului la Let’s CEE Film Festival şi Bayard d’Or la Festivalul de Film Francofon de la Namur, şi „Inimi cicatrizate”, recompensat între altele cu premiul special al juriului la Locarno şi Silver Astor – cel mai bun regizor la Mar del Plata Film Festival.

Ea este producătorul lungmetrajului „Poziţia copilului” (2013), în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc recompensat cu Ursul de Aur la Berlin.

A produs filmele de debut ale unor regizor precum Cristi Iftime, Ivana Mladenovic, Ștefan Constantinescu, Adriano Valerio, Federico Bondi și Martha Berman.

În 2013, Ada Solomon a fost laureata premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia Europeană de Film care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Un an mai târziu, a lucrat la coproducţia „Toni Erdmann”, regizată de Maren Ade, filmată România şi nominalizată la categoria „cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza” a premiilor Oscar 2017.

In ianuarie 2018 a fost distinsă cu Premiul organizației Central European Initiative pentru contribuție la dialogul intercultural in cadrul Festivalului Alpe Adria Trieste.

Ada Solomon este director de distribuţie la microFILM şi inițiatoarea Festivalului Internaţional de Film NexT. Este membră în board-ul Academiei Europene de Film şi coordonator pentru Romania al European Audiovisual Entrepreneurs (EAVE).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Licu, o poveste românească”, în competiția „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox

Published

on

Documentarul „Licu, o poveste românească”, în regia Anei Dumitrescu, a fost selectat în secțiunea „In Focus: New Europe” a festivalului ZagrebDox. Prestigiosul eveniment, din capitala Croației, va avea loc în perioada 25 februarie – 4 martie.

Filmul, recompensat la sfârșitul anului trecut cu trofeul „Porumbelul de Aur/Golden Dove” la DOK Leipzig, va fi prezentat la cea de-a 14-a ediție a festivalului de la Zagreb pe 2 martie.

Documentarul, scris și regizat de Ana Dumitrescu și produs de compania Jules et Films, vorbește despre România ultimului secol văzută de un om pierdut în istorie. Personajul principal, Liviu Canțer, un bărbat de 92 de ani, a supraviețuit unor evenimente istorice majore.

„Licu, o poveste românească” este un documentar despre trecerea timpului și despre bătrânețe, o meditație despre propria condiție și efemeritate. La vârsta lui, Licu a rămas singur cu amintirile sale – despre familie și momentele importante ale vieții lui. Fiecare secvență de film este construită precum o fotografie dintr-un album.

 

Filmul va fi lansat în România, pe 24 august 2018, de ROLLERCOASTER PR, și este distribuit la nivel internațional de Taskovski Films.

Cu o bogată experiență în fotojurnalism, Ana Dumitrescu a colaborat de-a lungul timpului cu numeroase publicații și agenții din Franța și România (National Geographic, Mediafax, Gamma-Rapho). Lucrările ei tratează subiecte precum Holocaustul rromilor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, homofobia din România sau muncitorii fără forme legale din Franța. Numeroasele expoziții de fotografie semnate de Ana Dumitrescu au făcut înconjurul lumii.

 

Până în prezent, a regizat patru documentare de lungmetraj. “Khaos” (2012) și “Même pas Peur!” (2015) au fost distribuite în cinematografele din Franța și străinătate. Abordarea jurnalistică din primele două documentare s-a cizelat într-o manieră cinematică în următoarele două filme: scurtmetrajul documentar “The Green Chair” (2014) și lungmetrajul “Time of Light” (2016).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Domnul şi doamna Grey revin pe marile ecrane în filmul „Cincizeci de umbre descătuşate”

Published

on

Mai fierbinte decât o zi toridă de vară, mai intens decât o cursă de maşini, mai emoţionant decât o declaraţie de Valentine’s Day, capitolul final al celebrei francize „Cincizeci de umbre” va putea fi urmărit şi pe cele mai mari ecrane de cinema din ţară, în sălile T IMAX de la Cinema City.

Christian Grey (Jamie Dornan) şi Anastasia Steele (Dakota Johnson) revin pe marele ecran din 6 februarie, în avanpremieră, în „Fifty Shades Freed / Cincizeci de umbre descătuşate”, punctul culminant al poveştii devenite fenomen mondial.

 

Noi conflicte, intrigi, momente vulnerabile, răsturnări de situaţie, ultima parte a trilogiei ne introduce în proaspăta căsnicie a lui Christian şi a Anastasiei, în momentele de fericire ale celor doi, în ziua nunţii şi în luna de miere, dar şi în momentele în care relaţia lor este pusă la încercare de demonii trecutului.

Doar la Cinema City AFI Cotroceni şi Shopping City Timişoara, întregul film este special formatat şi prezentat în formatul extins IMAX, captându-ţi vederea periferică şi oferindu-ţi cu 26% mai multă imagine decât ecranul standard. Calitatea imaginii, sunetul puternic surround şi arhitectura personalizată a sălii de cinema te vor face să te simţi în mijlocul acţiunii.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending