Connect with us

ALL MEDIA

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată continuă să-și revină (studiu)

Published

on

 

Rezultatele GfK TEMAX® România pentru cel de-al doilea trimestru al lui 2011

București, 16 august 2011 – Piața de bunuri de folosință îndelungată a continuat să evolueze in ritmul primului trimestru, înregistrând o creștere de două cifre față de anul trecut. În T2 2011 piața a crescut cu 12.4% comparativ cu același trimestru al anului trecut, în timp ce creșterea pentru primul semestru a fost de 11.6%.

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 306 milioane de euro în al doilea trimestru, și 613 milioane pentru primele șase luni ale anului în curs. Sectorul IT a avut din nou cea mai bună performanță din piață (+27.5%). Electrocasnicele mici și sectorul foto au avut de asemenea creșteri de două cifre, respectiv 17.8% și 17.7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum și electrocasnicele mari au crescut într-un ritm mai lent, de sub 10%. Piaţa echipamentelor de birou este singura rămasă în zona roșie, dar scăderea s-a diminuat la -3.6%.


IT – Creştere puternică pe toate categoriile

Dupa câteva trimestre de amânare a achiziţiei de PC desktop-uri, monitoare sau periferice a venit timpul pentru o creştere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Drept urmare, întregul sector a crescut cu 27,5% faţă de acelaşi trimestru al lui 2010, în termeni de valoare.

Nevoia consumatorului de a avea acces la internet, precum şi importanţa crescândă a acestuia în viaţa de zi cu zi pentru a învăţa, a socializa, a face cumpărături, a se distra, l-a determinat să privească produsele IT ca pe nişte accesorii obligatorii.

Și PC desktop-urile s-au aflat în zona verde. Cu toate acestea, rata lor de creştere a fost de aproape patru ori mai mică decât cea a computerelor portabile.

 

Electrocasnice mici – aparatele pentru prepararea alimentelor şi expresoarele sunt cele care stimulează această piaţă

Cel de-al doilea trimestru al anului a adus o creştere pe piaţa electrocasnicelor mici de 17,8%, cu 4 milioane de euro mai mult decât acelaşi trimestru al anului trecut.

Liderii, aparatele pentru prepararea băuturilor calde şi aparatele pentru prepararea alimentelor, şi-au pus amprenta pe vânzările din T2 2011. Aparatele pentru coafat părul continuă să lupte pentru atenţia consumatorilor, în timp ce produsele tradiţionale, precum fiarele de călcat şi aspiratoarele, au înregistrat creşteri de două cifre.

Categoria roboţilor de bucătărie care obişnuia să contribuie la scăderea sectorului şi-a schimbat acum trendul într-unul ascendent şi, împreună cu toate celelalte pieţe ale aparatelor pentru pregătirea alimentelor, au crescut vânzările sectorului.

Expresoarele devin din ce în ce mai puternice, având o contribuţie importantă la evoluţia pozitivă a sectorului în ansamblu. Expresoarele full-automate, cele mai scumpe modele de expresoare, au avut o performanţă remarcabilă, devenind cel mai important segment în cadrul acestei categorii. Consumatorii arată un interes sporit pentru acest tip de expresoare şi pentru aparate inovatoare, în general, aşadar această piaţă s-a bucurat de o creştere solidă.

Primele cinci categorii de electrocasnice mici din cele unsprezece monitorizate de GfK Temax reprezintă trei sferturi din vânzările totale ale sectorului. Acest trimestru a arătat că obiceiul de cumpărare s-a mutat de la aparatele pentru îngrijire personală către produsele tradiţionale folosite pentru activităţi gospodăreşti de tipul curăţenie, călcat sau prepararea alimentelor şi a băuturilor.

Foto – Vânzările sezonului de vară

Interesul constant al consumatorului român pentru produsele foto este reflectat printr-o creştere a vânzărilor de 17,7% comparativ cu acelaşi trimestru al anului precedent. Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro în T2 2011.

Camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment la momentul actual, cu rate de creştere de două cifre, mult mai mari decât segmentul compactelor. În special, modelele entry level din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul român. Ca şi produse hibrid – camerele de tipul mirrorless – nu s-au bucurat de un success aparte până acum în România. Cand vine vorba de camere cu caracterisitici tehnice mai bune se pare că alegerile consumatorului sunt limitate la D-SLR şi compacte high-end.

Cu toate că, în termeni de creştere a numărului de unităţi, actuala şi viitoarea dezvoltare a pieţei foto arată încurajator, în ceea ce priveşte segmentul compactelor standard există o ameninţare de eroziune de preţ care va diminua valoarea adăugată de pe această piaţă.

Telecom – Creşterea vânzărilor de smartphone-uri în detrimentul telefoanelor mobile

Piaţa de telecom din România a trecut în sfârşit de la un trend negativ la unul pozitiv, crescând cu 7,8% în valoare în T2 2011 faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Acest lucru se datorează exclusiv smartphone-urilor care sunt declanşatorul pe piaţa de telecom. Acum consumatorul face o nouă achiziţie nu doar când vechiul telefon nu mai funcţionează, ci şi atunci când consideră că acesta nu mai răspunde nevoilor lui actuale de a fi la curent cu știrile, de a interacţiona constant cu cei apropiaţi, de a naviga pe internet sau câteodată de a fi în trend cu ceilalţi, ca un important indicator al statutului.

Pe de altă parte, pentru moment, telefoanele mobile încă au o cotă importantă în comparaţie cu smartphone-urile, mai ales când vine vorba de volume, datorită preţului mediu care este de patru ori mai mare pentru cel din urmă. Lucru rezonabil dacă se iau în considerare nu numai caracteristicile extra ale smartphone-ului faţă de telefonul mobil, dar şi accesibilitatea smartphone-ului în comparaţie cu produsele IT cu funcții similare care nu sunt la îndemâna oriunde.

Electronice de larg consum – Creștere încetinită

Piaţa electronicelor de larg consum din România s-a bucurat de un al doilea trimestru consecutiv ascendent în T2 2011, crescând cu 5,7% la aproximativ 58 milioane de euro.

Dinamica de creştere a fost mai slabă în acest trimestru. În consecinţă, T2 2011 a fost cu 7 milioane de euro sub T1 2011. În timp ce pentru anumite produse, precum sistemele audio, DVD Player/Rec, console video sau sisteme de navigaţie, ratele de descreştere s-au îmbunătăţit sau s-au stabilizat, piaţa televizoarelor şi cea a camerelor video au avut parte de performanţe mai puţin îmbucurătoare. Aceste produse au arătat o descreştere moderată comparativ cu T1 2011.

În ciuda unor politici de preţ agresive pe mai toate categoriile de inch, vânzările de televizoare plate au început încă din aprilie 2011 să descrească încet de la lună la lună, arătând faptul că preferinţele consumatorilor s-au îndreptat către achiziţionarea de alte bunuri de folosinţă îndelungată în acest trimestru. Valoarea adusă de camerele video în cel de-al doilea trimestru a egalat-o pe cea din primele trei luni ale lui 2011. Chiar şi aşa, această piaţă rămâne sub potenţialul ei.

Totuşi, piaţa electronicelor de larg consum încă rămâne pe drumul cel bun cu speranţe de îmbunătăţire a vânzărilor pe aproape toate produsele. De exemplu, în cazul televizoarelor plate, al consolelor video şi al sistemelor de navigaţie, T2 2011 a fost ceva mai bun ca T2 2010.

În ciuda urcuşurilor şi coborâşurilor de pe piaţa televizoarelor plate, cel de-al doilea trimestru a lui 2011 a avut o rată de creştere cu două cifre peste vânzările înregistrate în acelaşi trimestru a lui 2010. Şi, să nu uităm, T2 2010 a fost un trimestru puternic la momentul său, vânzările fiind susţinute de schimbări ale TVA-ului şi promoţii specifice Cupei Mondiale.

Electrocasnice mari – Primul trimestru de creştere în acest an

Cel de-al doilea trimestru al lui 2011 a adus veşti bune pentru piaţa electrocasnicelor mari care a crescut cu 5%, la 75 milioane euro.

Cu toate că sezonalitatea ar fi trebuit să ajute piaţa de frigidere în direcţia unei performanţe mai bune, vânzările din T2 2011 au fost de fapt ceva mai slabe ca cele din T2 2010. Acest lucru s-a datorat în mare parte faptului că cel de-al doilea trimestru al anului trecut a fost susţinut semnificativ de campaniile de buy-back care au încetat începând cu T2 2011.

Totuşi, veştile bune au venit de la segmentele premium, precum incorporabilele care s-au bucurat de creşteri în valoare şi au reuşit să impulsioneze piaţa de aragazuri şi cuptoare. Acest segment a avut rate de creştere de două cifre în acest trimestru faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. De asemenea, și categoria mașinilor de spălat vase, uscătoarelor și mașinilor de spălat a avut parte de evoluții mai bune, înregistrând rezultate pozitive și datorită promoţiilor.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale – Echipamentele laser redresează sectorul

Înregistrând o valoare de 7 milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2011, piaţa de imprimante şi multifuncţionale reuşeşte să atingă o valoare similară cu cea din aceeaşi perioadă a anul trecut, în scădere cu doar 3,6%.  Contextul economic destul de dificil din ultimii doi ani a condus la scăderi mari în cadrul acestui sector, scăderi ce s-au reflectat în îngheţarea cheltuielilor în infrastructura IT de către companii şi consumatori. Odată cu trimestrul al doilea 2011 apar semne reale de revenire, chiar dacă achiziţiile se realizează în continuare cu mare atenţie. Astfel, au avut succes echipamentele laser care realizează simultan mai multe acţiuni şi înlocuiesc un set de echipamente – scanează, copiază, imprimă etc. Pe fondul migrării de la unifuncţionale la multifuncţionale performante, aceste produse răspund în condiţii de eficienţa şi de productivitate unor nevoi imediate, dar şi unor obiective de business pe termen lung. Această redresare a sectorului de echipamente de imprimare tinde sa fie una durabilă în contextul în care sectorul IT, complementar celui de echipamente de imprimare, a depăşit creşterea  pieţei totale de bunuri de folosinţă îndelungată.

 

GfK TEMAX® România este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piaţa produselor de folosinţă îndelungată. Raportul GfK TEMAX® este publicat la nivel internaţional. Concluziile se bazează pe studiile efectuate în panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail include date de vânzări de la peste 190.000 de magazine din întreaga lume. Rapoartele şi comunicatele de presă privind situaţia din toate ţările analizate sunt disponibile pe www.gfktemax.com.

Grupul GfK

Grupul GfK este numărul 4 mondial în clasamentul companiilor de cercetare de piaţă. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii, Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.

Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi website-ul nostru: www.gfk.com. Urmăriţi-ne pe Twitter: www.twitter.com/gfk_group.

Persoană de contact: Raluca Bob, PR Specialist GfK România; Mobil: 0745 12 12 31; E-mail: raluca.bob@gfk.com

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Radio

Măruță revine la ”prima iubire”, radioul, ca prezentator al matinalului ProFM, ”Dimineața blană”

Published

on

Foto Credit: PRO FM
 

Matinalii Sebastian Coțofană, Radu Țibulcă și Ramona Dumitrescu vor pleca în misiune la Bonțida, la Electric Castle, și ”îi cedează” lui Cătălin Măruță butoanele matinalului ProFM,”Dimineața Blană”, în zilele de 18, 19 și 20 iulie, de la 7.00 la 10.00.

După cum Măruță însuși a povestit, la 25 de ani de ProFM, că și-a dorit mereu să se întoarcă la prima dragoste, radioul, iată că visul împărtășit a devenit vis implinit. Cătălin se întorce în studioul radio, la ProFM!

El o va avea alături pe DJ-ița ProFM  Mădălina Vintilă și împreună vor duce mai departe momentele preferate ale ascultătorilor ProFM: vor învârti Roata Vacantzatziki, trimițând fanii norocoși direct în Grecia (Corfu, Thasos, Zakynthos, Halkidiki), vor da invitații la film și vor oferi vinuri speciale. Tot în studioul ProFM vor veni și ”Noaptea Târziu”, Liviu Teodorescu, Speak și Raluca. După toate semnalele, se anunță trei zile cu surprize foarte plăcute la ProFM!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Competiția de fotografie Next Image va avea loc în Europa Centrală și de Est și țările nordice

Published

on

 

Huawei, lider în tehnologie și inovație la nivel global, lansează competiția de fotografie Next Image Mobile Photography Contest, oferindu-le posibilitatea tuturor pasionaților de fotografie cu smartphone-ul să își împărtășească viziunea asupra lumii moderne cu ajutorul propriului limbaj și al sistemului avansat de cameră care pune în lumină fotografia inteligentă. Fotografiile pot fi înscrise în competiție în perioada 09 iulie 2018 -20 august 2018.

Pasionații de fotografie își pot înscrie cadrele pe platforma dedicată competiției – http://campaign.consumer.huawei.com/ro/, în șase categorii care au ca scop explorarea limitelor expresiei vizuale: Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature și Story Board. Fotografiile înscrise vor fi prezentate într-o galerie online și vor face subiectul unui vot public, până pe data de 28 august 2018. În săptămâna următoare, membrii juriului internațional vor alege câștigătorii din rândul primelor 50 cele mai votate fotografii din fiecare categorie. Juriul este format din:

  • Yanmin Wang – Președinte Huawei Consumer Business Group Huawei Europa Centrală și de Est și țările nordice
  • Dominic Bracco – Fotograf oficial National Geographic
  • Alex Lambrechts – Fotograf certificat Leica
  • Tomasz Lazar – Laureat World Press Photo
  • Bobby Anwar – Fotograf danez
  • Gal Gadot – Actriță, imaginea seriei Huawei P20

 

Primele 50 de fotografii din clasamentul Europei Centrale și de Est și țărilor nordice vor fi, de asemenea, înscrise în competiția globală Next Image.

„Am considerat întotdeauna camerele drept o caracteristică principală a smartphone-urilor noastre și ne bucurăm să vedem că, odată cu cea mai nouă tehnologie disponibilă, oamenii pot surprinde imagini la o calitate superioară. Iar odată cu lansarea competiției Next Image sperăm să oferim șansa acestei noi generații de fotografi să își găsească inspirația”, a declarat Zachary Jianglinchao, Country Manager Huawei Romania.

„Smartphone-urile fac posibil un nou tip de fotografie, unul care ne permite să fim mai spontani și creativi, mult mai confortabil pentru persoana aflată în spatele camerei. Cred cu tărie că telefoanele care îmbină viziunea fiecăruia dintre noi cu o cameră avansată pot fi folosite ca mediu de exprimare artistic, ajutându-ne să schimbăm modul în care vedem lumea. Această competiție ne oferă ocazia să interacționăm cu tot ceea ce ne înconjoară și să explorăm limitele creativității noastre”, a declarat Vlad Eftenie, ambasadorul competiției Next Image în România.

Premiul pentru câștigătorii fiecărei categorii va consta în câte un Matebook X, publicarea fotografiei în revista National Geographic și suma de 2,000 euro. Ocupanții locurilor doi și trei vor primi câte un smartphone Huawei P20 Pro, respectiv un Huawei P20. Nu în ultimul rând, juriul va acorda un titlu Grand Prix, al cărui premiu va consta într-un Matebook X, publicarea fotografiei câștigătoare în revista National Geographic, suma de 10,000 euro și șansa de a participa, în luna septembrie, în Italia, la o expediție fotografică de 10 zile, organizată de National Geographic.

Odată cu introducerea primei camere duale pe un smartphone, pentru modelul P9, Huawei a stabilit un nou standard în industria camerelor prezente pe dispozitivele mobile. Acum, aproape trei ani mai târziu, compania face același lucru cu lansarea Huawei P20 Pro, primul smartphone care folosește un sistem triplu de lentile, alături de un sistem avansat de inteligență artificială (AI) care îmbunătățește calitatea imaginilor și sparge barierele fotografiei. Combinând datele primite de la toți cei trei senzori, P20 Pro oferă o calitate fără precedent a imaginilor în condiții de lumină scăzută sau contrast ridicat.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Statiile tv ale Antena TV Group S.A. si Antena 3 S.A. raman in grilele UPC si FOCUS SAT si dupa iesirea din “must carry”

Published

on

 

Posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel si ZU TV vor continua sa fie distribuite neintrerupt, in retelele UPC si pe platforma DTH Focus Sat, in baza parteneriatului stabil si de lunga durata pe care Antena TV Group S.A. si Antena 3 S.A. il au cu UPC Romania SRL si cu Focus Sat Romania SRL.

In luna iunie 2018 trustul INTACT a anuntat iesirea posturilor sale tv din “must carry” si incheierea unui parteneriat cu grupul RCS& RDS pentru acordarea dreptului de retransmitere a programelor tv.

Canalele Tv Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel si Zu Tv vor mai putea fi receptionate in curand doar in retelele distribuitorilor care doresc incheierea unui contract de retransmisie.

In acest moment, astfel de contracte sunt semnate cu societatile RCS & RDS, UPC, Focus Sat, Orange si alte societati de distributie cu acoperire locala si regionala. De asemenea, exista discutii cu ceilalati distribuitori de programe tv cu scopul incheierii contractelor de distributie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending