Connect with us

MAGAZIN

Poveştile Cupei Mondiale. Cele patru goluri ale lui Eusebio

Published

on

 

Coreea de Nord a fost, indiscutabil, povestea frumoasă a Cupei Mondiale din 1966. BBC chiar i-a dedicat un documentar, în 2002, jurnaliştii britanici primind un acces nemaiîntâlnit într-o ţară altfel izolată pentru a discuta cu eroii acelei epopei.

Finalul aventurii asiaticilor în Marea Britanie a fost la fel de spectaculos ca întregul lor parcurs şi a oferit unul dintre meciurile memorabile din istoria competiţiei. Este vorba de sfertul de finală cu Portugalia, pe care europenii l-au câştigat cu 5-3, după ce au revenit de la 0-3 graţie celor patru goluri marcate de Eusebio, care a încetat din viaţă în urmă cu câteva zile, la 71 de ani.

Sunt mulţi cei care consideră că meciul disputat pe 23 iulie 1966 reprezintă capodopera carierei lui Eusebio, care, la momentul turneului final, se afla la apogeu. Cu un an înainte, primise Balonul de Aur, iar echipa de club pentru care a evoluat peste un deceniu, Benfica Lisabona, jucase patru din precedentele şase finale ale Cupei Campionilor Europeni. Cupa Mondială desfăşurată chiar acasă la inventatorii fotbalului avea să-i aducă definitiva consacrare.

Atât Portugalia, cât şi Coreea de Nord au sosit în Anglia din postura de debutante la un turneu final de Cupă Mondială. Dacă prezenţa lusitanilor era aşteptată şi reprezenta confirmarea rezultatelor foarte bune obţinute în anii precedenţi la nivelul echipelor de club, prin Benfica (dublă câştigătoare a Cupei Campionilor) şi Sporting Lisabona (câştigătoare a Cupei Cupelor), în schimb calificarea asiaticilor a fost o surpriză şi a fost primită cu o curiozitate firească de către fanii englezi.

Ambele echipe au reuşit să impresioneze în faza grupelor. Portugalia a câştigat cu punctaj maxim grupa B, în care a întâlnit Ungaria, Bulgaria şi Brazilia, deţinătoarea titlului mondial, în timp ce nord-coreenii au produs şocul turneului, eliminând Italia printr-o incredibilă victorie cu 1-0 pe Ayresome Park din Middlesbrough şi devenind prima echipă din Asia calificată în sferturile de finală ale Cupei Mondiale, graţie poziţiei secunde ocupate în grupa C.

Astfel, cele două debutante s-au întâlnit pentru un loc între primele patru echipe ale lumii, ineditul duel fiind programat pe stadionul lui Everton, Goodison Park, una dintre arenele importante din Anglia în acea perioadă. De altfel, la turneul final din 1966, casa „caramelelor” a găzduit trei meciuri din faza grupelor, unul din sferturi şi una dintre semifinale, doar pe legendarul Wembley disputându-se mai multe partide. Se va dovedi scena ideală pentru una dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria Cupelor Mondiale

Perla Mozambicului

În 1966, Portugalia a mers la Cupa Mondială cu una dintre cele mai talentate generaţii din istoria sa. Jucători precum Mario Coluna sau Jose Torres erau cunoscuţi şi respectaţi în întreaga Europă, dar vedeta indiscutabilă era Eusebio. Născut în Mozambic (fostă colonie portugheză), în 1942, a fost remarcat în timp ce juca la Sporting Marques, datorită vitezei sale excepţionale (alerga suta de metri în 11 secunde) şi a faptului că era un adevărat killer în faţa porţii, fiind golgheterul echipei şi de departe cel mai bun jucător al său.

I-a fost recomandat lui Bela Guttmann, legendarul tehnician maghiar, care, la începutul anilor ’60, o pregătea pe Benfica, iar acesta a zburat în Mozambic pentru a vedea cu ochii săi minunea. A fost convins imediat, dar transferul său nu era uşor de realizat. Sporting Marques era filiala celor de la Sporting Lisabona, care deţinea prima opţiune în cazul cedării unui jucător. Dar Eusebio a ales în cele din urmă Benfica, care i-a oferit un contract de profesionist, în timp ce alb-verzii doreau mai întâi să-l ţină în teste, la echipa de tineret. O decizie pe care aveau s-o regrete.

„Benfica a folosit o abordare frumoasă. Au mers să vorbească cu mama, cu fratele meu şi au oferit echivalentul a 1.000 de euro pentru trei ani. Fratele meu a cerut dublu, iar ei au acceptat. Au semnat contractul cu mama, care a depus banii la bancă, spunând că dacă fiul ei se duce în Portugalia şi nu devine un mare fotbalist, va înapoia întreaga sumă”, a povestit Eusebio într-un interviu mai vechi. Nimeni nu a înapoiat vreun ban, mai scrie sursa mentionata.

Oficialii lui Sporting au fost furioşi când au aflat de transfer şi au început să răspândească poveşti despre cum au fost înşelaţi de Eusebio. Din acest motiv, Benfica şi-a ţinut noua perlă ascunsă într-o casă din Lisabona, până când furia rivalilor a trecut.

În primul sezon la Benfica, 1960/61, Eusebio a stat în umbra mai experimentaţilor şi mai cunoscuţilor săi coechipieri. Dar când a primit şansa de a arăta ce poate, s-a agăţat de ea cu ambele mâini. În vara lui 1961, într-un turneu amical desfăşurat la Paris, lusitanii, proaspeţi câştigători ai Cupei Campionilor, au jucat împotriva celor de la Santos, echipa lui Pele. La pauză, brazilienii conduceau cu 4-0, astfel că Bela Guttmann, nemaiavând nimic de pierdut, l-a trimis pe teren pe tânărul adus cu atâtea eforturi din Mozambic.

În debutul părţii secunde, Santos a făcut 5-0, dar apoi prim-planul a fost luat de Eusebio, care, în decurs de 20 de minute, a marcat de trei ori. Deşi sud-americanii au câştigat în cele din urmă cu 6-3, toată lumea vorbea despre puştiul de 19 ani care l-a impresionat chiar şi pe Pele. A fost începutul unei ascensiuni fulminante.

În anii următori, Perla Mozambicului a condus-o pe Benfica spre alte succese, inclusiv o altă Cupă a Campionilor, după o finală câştigată cu 5-3 în faţa marelui Real al lui Di Stefano şi în care a marcat două goluri, iar în 1965 i-a fost acordat Balonul de Aur. Cupa Mondială din Anglia reprezenta ocazia perfectă pentru a răspunde la întrebarea pe care deja începuse să şi-o pună toată lumea: Pele sau Eusebio?

Votaţi AICI în semifinala premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MAGAZIN

Cu peste 1.4 milioane de subscriberi pe YouTube Selly este cel mai urmărit vlogger din România

Published

on

 

Selly, vloggerul Global Influencers, a ajuns la peste 1,4 milioane de subscriberi pe canalul său de YouTube, devenind astfel cel mai urmărit vlogger din țara noastră. Lansat inițial ca un hobby în urmă cu șase ani, vlogul lui Selly a devenit destinația preferată a milioane de tineri care îi urmăresc zi de zi postările.

Pe numele său real Andrei Șelaru, Selly a început să posteze vlog-uri din 2012. Printre seriile sale de succes se numără „Tipuri de profesori”, „Dacă Google ar fi om” și „Rap Battle”. Selly postează atât vlogs, daily vlogs, cât și sketch-uri. În decembrie 2015 a realizat și primul scurtmetraj numit „Crăciun Alternativ”.

Toate proiectele pe care le-a desfășurat l-au ajutat să ajungă ceea ce este astăzi, însă tânărul de 17 ani are câteva care i-au rămas în suflet: „Swap de Vloggeri, de la Telekom, mi s-a părut o provocare tare. Am făcut „schimb de vieți” cu Deliric, unul dintre rapperii mei preferați, care a venit la mine acasă în Craiova .

Cred că mai multe campanii ar trebui să plece de la un insight specific creatorilor de conținut. Mi-a plăcut, de asemenea, să colaborez cu Salvați Copiii, am făcut un live în care am vorbit despre siguranța pe net — un subiect important care e adesea ignorat”, a poveestit Selly. (https://www.facebook.com/SalvatiCopiiiRomania/videos/1722282474461889/).

Selly se bucură de toată notorietatea pe care i-a adus-o statutul de vlogger, dar este în același timp conștient de faptul că ea vine la pachet și cu o responsabilitate foarte mare față de cei care-l urmăresc. „E un achievement important pentru mine. Nu credeam că o să se întâmple atât de repede, anul acesta am avut o creștere record în abonați și vizualizări pentru că am fost, cred eu, consistent și am reușit să găsesc puncte comune între ce vreau eu să fac și ce vrea publicul să vadă. Poziția de lider de clasament vine și cu o responsabilitate mai mare față de abonați și de comunitatea YouTube românească. Îmi propun să mențin calitatea conținutului și să devin mai bun la ce fac. Publicul se maturizează cu timpul și eu mă maturizez odată cu el. Meseria de YouTuber e foarte interesantă și în fiecare zi ai ceva nou de învățat”, spune Selly, încântat de rezultatele obținute.

Întrebat care este cea mai importantă realizare a sa, Selly numește proiectul 5GANG. „Mă bucură foarte mult faptul că am reușit să strâng alături de mine 4 vloggeri cu care împart aceeași mentalitate. Ne ajutăm între noi, ne creștem, facem videoclipuri și muzică împreună. Ultima piesă 5GANG, „Focuri”, a fost lansată pe 1 iulie și a reușit să acumuleze mai multe vizualizări și aprecieri decât majoritatea pieselor artiștilor români consacrați. Cu 1.000.000 views strânse în primele 24 de ore și 8.000.000 în prezent, piesa a demonstrat puterea online-ului și a influencerilor și, mai ales, puterea unei colaborări eficiente.

Selly mărturisește că scopul lui este în primul rând acela de a face oamenii să zâmbească. „Dacă reușesc să transmit energia mea pozitivă celor care se uită și să le fac ziua mai bună, mi-am îndeplinit obiectivul. Pe lângă asta, încerc să îi inspir prin ceea ce fac să își găsească la rândul lor o pasiune, un hobby, la care să devină buni. Mulți dintre cei care mă urmăresc mă iau ca exemplu, iar eu sper ca dedicarea și perseverența mea în ceea ce privește vlogging-ul să motiveze oamenii să facă ceea ce își doresc”, spune Selly din perspectiva celui care a făcut din pasiunea sa un stil de viață.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Bogdan Miu și Cătălin Striblea vor prezenta concertele ”Digi FM Apus Acustic”

Published

on

 

Digi FM își așteaptă ascultătorii, miercuri, 25 iulie și 1 august, la concertele acustice organizate sub sloganul ”Digi FM Apus Acustic”, pe terasa Promenada.

Cei mai în vogă artiști români ai momentului vor fi prezenți în concertele prezentate de echipa Matinalului Digi FM, Bogdan Miu și Cătălin Striblea.

În seara de 25 iulie, de la ora 20.00, vor cânta Irina Rimes, Antonia, The Motans, Nicoleta Nucă,  Mark Stam și Dara. Următorul concert, din 1 august, îi va aduce pe scena din Promenada Mall pe Smiley, Feli, Sore, Ana Munteanu, Serendinschi, Amir, Juno, Kale, Dominique, Jean Gavril.

”Digi FM Apus Acustic” este organizat cu sprijinul Global Records , CAT MUSIC  și Hahaha Production . Concertele vor fi transmise în direct și pe UTV, iar accesul pe terasa Promenada Mall va fi gratuit.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

18 artişti din 15 de ţări concurează pentru Marele Trofeu al Festivalului Cerbul de Aur

Published

on

Foto Credit: TVR
 

Cerbul de Aur îşi prezintă concurenţii ediţiei 2018, după ce juriul a deliberat şi a ales interpreţii care vor intra în concurs pentru Marele Trofeu al Festivalului Internaţional. Organizat de Televiziunea Română, Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va fi transmis în direct pe TVR 1 şi TVR Moldova, în perioada 29 august – 2 septembrie.

Ca urmare a numărului mare de candidaţi înscrişi, organizatorii au decis ca la secţiunea interpretare să poată intra în concurs un număr de 18 artişti, faţă de 15, cât era prevăzut iniţial.

După analiza materialelor transmise de cei peste 110 candidaţii înscrişi în selecţie, membrii juriului i-au ales pe cei 18 concurenţi care vor urca pe scena de la Braşov.

Astfel, pentru ediţia aniversară, juriul selecţiei a ales* pentru a urca pe scena prestigiosului Festival 18 interpreţi din 14 ţări şi România. Aceştia sunt:

  1. Inis Neziri (Albania)
  2. Amaliya Margaryan (Armenia)
  3. Kaye Olivier Fabian C (Belgia)
  4. John Karayiannis (Cipru)
  5. Kelly-Joyce Bale (Franţa)
  6. Ryan O’Shaughnessy (Irlanda)
  7. Omer Netzer (Israel)
  8. Damiano Borgi (Italia)
  9. Tiziana Camelin (Italia)
  10. Dinara Kairova (Kazakhstan)
  11. Antonia Gigovska (Macedonia)
  12. Karl William Lund (Marea Britanie)
  13. Lidia Isac (Republica Moldova)
  14. Dora Gaitanovici (România)
  15. Ovidiu Anton (România)
  16. Raluca Blejusca (România)
  17. Sebastian Schmidt (San Marino)
  18. Jorge Gonzalez (Spania)

 

Cei 18 artişti care vor intra în Concursul Cerbul de Aur au fost aleşi de juriul selecţiei, format din Daniel Jinga – dirijor şi compozitor, Liana Stanciu Georgescu – jurnalist de specialitate radio şi tv, Felix Crainicu – realizator Radio România Actualităţi, Andrei Tudor – compozitor, Andreea Archip – jurnalist, Gabriel Scîrlet – regizor muzical TVR şi Smaranda Vornicu Shalit – directorul Festivalului.

Următoarea etapă pentru cei 18 concurenţi este alegerea piesei din repertoriul românesc pe care o vor interpreta pe scena de la Braşov, din lista pusă la dispoziţie de organizatori pe site-ul cerbuldeaur.ro, la secţiunea dedicată.

Concursul Festivalului va debuta joi, 30 august, urmând ca, pe 1 septembrie, să aflăm numele laureaţilor ediţiei din acest an.

Pe lângă Marele Trofeu, în valoare de 25 de mii de euro, la această ediţie aniversară, concurenţii pot câştiga alte opt premii:

Ø  Premiul I

Ø  Premiul al II-lea

Ø  Premiul al III-lea

Ø  Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti

Ø  Premiul Braşovului

Ø  Premiul Publicului

Ø  Premiul Presei Festivalului

Ø  Premiul Societăţilor Publice de Radio şi de Televiziune.

 

Festivalul Internaţional Cerbul de Aur va avea loc în perioada 29 august – 2 septembrie a.c., în Piaţa Sfatului din Braşov. La 50 de ani de la prima ediţie, Cerbul de Aur 2018 va avea o desfăşurare de gală, cu numeroase premii, a căror valoare totală este de 65 de mii de euro. Dedicat Centenarului României şi semicentenarului festivalului, TVR propune un format special al evenimentului, cu o Gală Aniversară, două zile de concurs, o Gală a Festivalului şi evenimente adiacente.

Festivalul se va încheia cu show-ul România Centenar, un spectacol ce va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări de actualitate ale acestui gen muzical.

Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending