Connect with us

ALL MEDIA

Poziţia TVR vizavi de aprobarea tacită a transferului TVR Internaţional la MAE

Published

on

Televiziunea Română a transmis, în data de 14 septembrie, către Guvernul României o serie de observaţii faţă de propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 41 din 17 iunie 1994, privind organizarea şi funcţionarea SRR şi SRTv republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Principalele modificări vizate de propunerea legislativă, faţă de care TVR şi-a expus punctul de vedere, sunt: transferarea TVR Internaţional în administrarea Ministerului Afacerilor Externe, posturile publice de televiziune administrate de Societatea Română de Televiziune să fie TVR 1, TVR 2 şi TVR Cultural, iar canalele teritoriale TVR Iaşi, TVR Cluj, TVR Craiova, TVR Timişoara şi TVR Târgu Mureş să emită exclusiv în eter.

Observaţiile TVR faţă de această propunerea legislativă:

I. TVR Internaţional: Televiziunea Română urmează un model adoptat de alte televiziuni publice din Europa, în care serviciile de audiovizual care emit pentru străinătate sunt finanţate din bugetul statului. Un exemplu este BBC: BBC World Service este finanţat de la Foreign Office.

Finanţarea de la bugetul de stat nu implică însă controlul editorial din partea Guvernului în niciunul dintre statele membre EBU (European Broadcasting Union ), la care TVR este afiliată, chiar dacă în mod firesc canalele de televiziune respective urmăresc ca strategie editorială liniile majore de politică externă ale ţărilor lor.

În opinia Televiziunii Române, formula propusă – transferul TVR Internaţional în administrarea MAE – e contraproductivă atât în ceea ce priveşte implementarea ei, cât şi în ceea ce priveşte credibilitatea canalului. Ministerul de Externe nu poate funcţiona ca instituţie media.

TVR Internaţional le oferă comunităţilor de români din întreaga lume informaţii despre actualitatea politică, economică, socială, culturală din ţară, dar şi documentare, filme ori programe de divertisment care să îi ţină aproape de România. În plus, TVR Internaţional preia în bună măsură programele realizate de principalele sale canale. În cazul în care TVR Internaţional ar funcţiona separat, cu producţii proprii, costurile ar putea creşte simţitor.

TVR Internaţional poate fi recepţionat online oriunde în lume, iar prin reţele de televiziune individuale sau prin cablu în Europa, Nordul Africii, Orientul Mijlociu, S.U.A., Canada, Australia şi Noua Zeelandă.

II. TVR 3 şi TVR INFO au fost lansate urmând modelul de dezvoltare al altor televiziuni publice, la recomandările EBU. Acest model presupune o mai bună racordare la nevoile comunităţilor locale, respectiv, o nişare a conţinutului pentru a atrage audienţă, a cărei fragmentare este tot mai accentuată în ultimii ani. În Europa, canalele tematice s-au dovedit a fi un model viabil de business pe piaţa tv, de aceea tendinţa televiziunilor publice europene este de extindere.

Vă oferim câteva exemple:

  • BBC (BBC World News, BBC America, BBC Prime, BBC Canada, BBC Kids, BBC Food, BBC Entertainment, BBC Lifestyle etc)
  • RAI (Rai Uno, Rai Due, Rai Tre, Rai International, Rai Sat Premium, Rai Sat Cinema, Rai Sat Smash Girl, Rai Storia, Rai Edu 1, Rai Sport, Rai Kids etc)
  • France Television (France 2, France 2 Cinema, France 3, France 3 Cinema, France 4, France 5, France Television interactive etc)
  • TV Poland (TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Historia, TVP HD, Belsat TV)

În ciuda fragmentării pieţei de televiziune, membrii EBU au demonstrat că serviciile publice de televiziune pot câştiga părţi importante de pe piaţa audiovizuală.

TVR 3 a fost lansat în octombrie 2008, iar TVR INFO în decembrie acelaşi an. Orice produs are nevoie de timp pentru a se aşeza pe piaţă, dar şi de o strategie editorială coerentă. TVR lucrează în prezent la redefinirea strategiei celor două canale pentru a accelera impunerea  acestora în peisajul  media din România.

De exemplu, misiunea principală a canalului TVR3 va fi aceea de a oferi vizibilitate naţională personalităţilor, valorilor şi evenimentelor importante la nivel regional, prin utilizarea reţelei de  studiouri teritoriale pe care Televiziunea Română o are.

Modelul de funcţionare urmărit este unul aplicat cu succes de mai multe televiziuni publice europene, printre care şi France 3, care, la lansare şi-a propus să dezvolte o afinitate afectivă şi intelectuală cu publicul său. La fel cum France 3 este o voce importantă în Franţa, Televiziunea Română îşi doreşte ca TVR 3 să devină, în timp, „vocea comunităţilor locale”.

Din această perspectivă, considerăm că TVR 3 – care nu a avut până acum o strategie şi care s-a aflat într-o perioadă de căutări – ar putea deveni principalul vector de comunicare pe plan regional, printr-o mai bună valorificare a resurselor teritoriale de care Televiziunea Română dispune.

III. Referitor la propunerea ca cele cinci posturi teritoriale ale TVR – Iaşi, Cluj, Craiova, Timişoara şi Târgu Mureş – să emită exclusiv în eter, considerăm că această prevedere ar priva pe majoritatea românilor de programele lor, în condiţiile în care în acest moment doar 6% din populaţia României recepţionează programe tv în eter.

În prezent nivelul de penetrare al celor cinci canale regionale la nivel naţional este de circa 53%. Dacă aceste studiouri ar fi obligate să emită doar în această manieră aproape jumătate din populaţia României nu ar mai avea acces din start la producţiile pe care studiourile teritoriale ale TVR le oferă în prezent. Ceea ce ar intra în contradicţie cu misiunea Televiziunii Române de a fi un serviciu în slujba cetăţenilor din România.

Datorită evoluţiei rapide a tehnologiilor şi, în consecinţă, a schimbării modului în care oamenii consumă informaţia, divertismentul, transmisiile sportive, piaţa media e într-o permanentă transformare. În contextul declinului canalelor generaliste şi al fragmentării audienţei – cu care se confruntă şi televiziunile publice din alte ţări – Televiziunea Română trebuie să ţină pasul cu noile tendinţe şi să se adapteze, creând canale tematice şi diversificând conţinutul. Numai astfel Televiziunea Română poate să rămână, pe termen lung, un reper în jurnalismul şi producţia de televiziune.

Am oferit mai sus câteva exemple de dezvoltare a televiziunilor publice din Marea Britanie, Franţa şi Italia, dar acestea sunt valabile şi pentru ţările din fostul bloc comunist, din care România face parte. Televiziunea poloneză, de pildă, a ajuns la un număr de 9 canale – TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Historia, TVP HD, Belsat TV. La fel ca televiziunea poloneză, dar şi ca celelalte televiziuni publice membre ale EBU, Televiziunea Română urmăreşte adaptarea la noul context media, simultan cu îndeplinirea misiunii sale de bază: aceea de a rămâne un serviciu în slujba tuturor românilor, din ţară şi diasporă.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Internship

Global lansează primul program de internship din domeniul entertainment-ului și talent management-ului

Published

on

Timp de trei luni, tinerii au acces în culisele entertainment-ului. Pe 19 iunie Global Entertainment, cea mai mare platformă de artiști și influenceri din România, dă startul înscrierilor în programul de internship dedicat tinerilor care vor să descopere provocările, profesionalismul, creativitatea și dinamica de lucru din domeniul entertainment-ului.

Acest program de internship plătit reprezintă ocazia perfectă pentru cei care vor să-și lărgească aria de cunoștințe din domeniul industriei muzicale, advertising, media, entertainment, talent management, producție audio-video și administrarea drepturilor de autor. Internship-ul urmează să se desfășoare din trei în trei luni și își propune să aducă în atenția tinerilor tendințele tehnologice importante pentru succesul în era digitală și trendurile acestor industrii caracterizate de o continuă schimbare.

În program se pot înscrie toate persoanele de peste 18 ani, indiferent de studii sau specializări, acestea urmând să aleagă unul dintre modulele propuse în cadrul lui. O singură cerință este obligatorie: să fie entuziaste, pentru că entuziasmul este ingredientul principal din spatele hiturilor, al campaniilor de succes, al conținutului care devine viral și al producțiilor revoluționare din domeniul audiovizualului.

Prin intermediul acestui internship, Global pune la dispoziția tinerilor interesați trei module: Creativity & Content Creation, Marketing & Sales și Legal & Business Affairs. Candidații trebuie să opteze pentru unul dintre cele trei module și să parcurgă un proces de selecție care se va desfășura atât online, cât și offline. Pe parcursul acestui proces, accentul va fi pus pe întrebările experențiale la care participanții vor răspunde. Candidații selectați își vor desfășura activitatea la sediul Global împreună cu un mentor dedicat în funcție de modulul ales.

„Artiștii și influencerii Global sunt o prezență de top în toate mediile relevante, indiferent dacă vorbim despre muzică, evenimente, online, televiziune, radio sau advertising. Totul este despre oameni, ideile lor și entuziasmul cu care le pun în aplicare, de aceea suntem într-o permanentă căutare de talente. Prin acest program de internship, primul de acest fel pe piața din România, le oferim tinerilor șansa să-și perfecționeze aptitudinile într-un business extrem de dinamic, care stabilește trendurile în materie de muzică, entertainment, evenimente și influencer marketing”, a declarat Olga Juverdeanu, General Manager Global.

Înscrierile se pot face aici: internship.weglobal.ro.

Platforma Global, formată din Global Records, casa de discuri, Global Booking, agenție de impresariat, Global Events, agenția de evenimente și Global Talent, agenție de talente, reprezintă artiști de top precum INNA, Delia, Antonia, Carla’s Dreams, Irina Rimes, The Motans, Mark Stam, Nicoleta Nucă, Vanotek și influenceri de referință precum BRomania, Laura Giurcanu, Alina Ceușan, Carmen Grebenișan, Laura Mușuroaea, Selly, Vlad Munteanu, Cristi Munteanu și mulți alții.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Posturile de televiziune din cadrul Intact Media Group anunță ieșirea din must-carry

Published

on

Intact Media Group –  Antena Group (Antena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZuTV) și Antena 3 – cel mai puternic grup de media cu capital integral românesc  a luat decizia de a ieși din must-carry (lista televiziunilor pe care operatorii de cablu sunt obligați să le aibă în grilă).

Intact Media Group anunță că la data de 15.06.2018 a semnat un contract de retransmisie cu RCS&RDS pentru difuzarea canalelor sale.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Postul de televiziune Digi Film îşi schimbă denumirea în FILM NOW

Published

on

Foto Credit: DIGI TV

Din 18 iunie, Digi Film, canalul de filme al RCS & RDS, va avea o nouă identitate. După șapte ani sub același brand, el își asumă acum un nume care întrupează valorile spectacol, culoare, aventură, într-o lume în care totul se întâmplă acum: aventură, acum; emoţie, acum; film, acum.

Astfel, Digi Film devine Film Now, un canal TV care aduce publicului abonat mai mult spectacol, mai multă emoţie, mai mult dinamism într-o selecție de filme de calitate, 24 de ore din 24, neîntrerupte de pauze de publicitate.

Digi Film a pornit în februarie 2011, din dorința companiei RCS & RDS de a completa oferta modestă a canalelor de film prezente în România. De atunci, Digi Film a adus publicului producţii de vârf din cele mai diverse genuri cinematografice, de la cele mai noi titluri la filmele de cult ale fiecărui gen. Difuzând încă de la lansare titluri premiate, multe cu succes colosal la box office, Digi Film a devenit rapid unul dintre preferatele  telespectatorilor Digi și ale cinefililor.

„Dacă ar fi să ne definim printr-o idee, probabil am vorbi despre acţiune sau adrenalină. Dar am promovat întotdeauna o combinaţie între fiorul adrenalinei  şi senzaţia de confort şi relaxare a comediilor bune, şi am completat tabloul cu cea mai diversă paletă de genuri: thriller, science-fiction, istoric, horror, film romantic, animaţie, dramă etc. În luna iulie, filme ca “Ice Age”, “Paddington 2”, “Doctor Strange”, “Arrival”, “Escape Plan”, “Den of Thieves”, “Bastille Day” și multe altele vor face parte din oferta Film Now,” precizează Bogdan Chiriţoiu, manager canale tematice.

Digi Film / Film Now are ca target principal spectatorul urban între 18 și 65 de ani. Grila 24/24 urmărește structura demografică și tiparul ocupării forţei de muncă, precum și tiparul de consum al telespectatorilor români, oferind filme de aventură, acţiune, comedie sau familie în timpul zilelor de lucru, animaţii și filme pentru copii în dimineţile zilelor de weekend și în perioadele de sărbători, filme cu cast puternic și renume în zilele de weekend. În prime time sunt programate cele mai intense filme de acţiune, aventuri sau thriller, cele mai tari comedii, cele mai incitante drame psihologice sau de suspans. Noaptea se difuzează preponderent filme de acţiune, thriller sau horror, pentru amatorii de senzaţii tari.

Digi Film / Film Now colaborează cu cele mai puternice companii de distribuţie de film din întreaga lume, de la marile studiouri (Warner, Disney, NBC etc.) la companii independente din România sau din străinătate, pentru a asigura telespectatorilor săi acces la o selecţie pentru toate gusturile și exigenţele

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending