Connect with us

DIGITAL

Studiu: Publicitatea pe site-urile romanesti a scazut cu 15% in 2015

Published

on

Piata de publicitate online din Romania, fara cea mai mare parte a cheltuielilor de reclama pe Google si Facebook, a atras anul trecut doar 21,5 milioane de euro, mai putin decat in 2014, potrivit ultimului studiu privind cheluielile de publicitate in medii digitale, realizat de IAB Romania si PwC. Acesta arata ca scaderea fata de anul anterior a fost de 15%, dar mentioneaza ca aceste cifre mai mici sunt cauzate si de volumul de date raportate.

Anuntul vine in contextul in care, la nivel european, IAB a anuntat deja o crestere spectaculoasa a cheltuielilor de publicitate online, noteaza Hotnews.ro .

Mai precis, dupa cum reiese din raport, in al doilea semestru din 2015 agentiile media participante nu au raportat date privind cheltuielile de publicitate prin motoare de cautare (Google), retele sociale (Facebook) sau display prin retele sau site-uri straine [in editiile precedente, o mica parte din aceste sume erau luate in calcul]. In plus, cativa dintre participantii la editiile precedente ale studiului nu au mai raportat date pentru iulie-decembrie 2015, numarul total al participantilor luati acum in calcul fiind de 16.
In aceste conditii, raportul  arata ca:

  • participantii au raportat, in total, venituri de 95,4 milioane de lei (21,5 milioane euro, calculat la cursul mediu anual) in 2015, cu 15% mai putin decat in 2014
  • in al doilea semestru din 2015, veniturile totale raportate s-au ridicat la 49,4 milioane lei (11,1 milioane euro), cu 8% mai mult fata de primul semestru al anului trecut, dar cu 9% mai putin comparativ cu iulie-decembrie 2014
  • formatele de tip embedded au fost in continuare cel mai des intalnite
  • clientii cu cele mai mari cheltuieli de publicitate online pe site-urile romanesti au fost cei din domeniul telecom. Categoriile urmatoare, in topul cheltuielilor de publicitate online, au fost Retail online si Bauturi

 

loading...

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

DIGITAL

Cine au fost premianții Galei Premiilor De Excelență IAA 2018?

Published

on

În prezența a peste 150 de profesioniști ai industriei de advertising și comunicare, pe 17 aprilie 2018, a avut loc cea de-a VIII-a ediție a Galei Premiilor de Excelență IAA România, unde au fost acordate 11 premii, recompensând excelența în marketingul și comunicarea autohtonă. Evenimentul a fost precedat de Ziua Publicității, conferința dedicată tinerilor la început de drum in Marcom.

“Ne bucurăm că am avut încă o dată ocazia de a pune în lumina reflectoarelor oamenii care clădesc și susțin cele mai înalte standarde ale industriei Marcom-ului. De cele mai multe ori în cadrul festivalurilor sunt premiate proiectele, campaniile, însă noi am decis să punem accent pe oameni, căci ei sunt motorul schimbării. La 25 de ani de IAA în România, ne dorim să încurajăm comunitatea să facă pasul spre o nouă etapă, ne dorim să transformăm România în Hub Global al Creativității. Ca atare, ediția Premiilor de Excelență IAA 2018 a chemat pe scenă acei profesioniști, care, prin pasiunea și prin efortul lor, contribuie deja, la evidențierea României pe harta globală a creativității” a declarat Maria Predoiu, președinte IAA România.

 

Ediția a VIII-a a Premiilor de Excelență este una specială întrucât are loc la ceas aniversar – IAA România celebrează 25 de ani de activitate –  și a avut următoarea structură:

6 Premii de Excelență unde nominalizările au fost deschise publicului larg, 4 Premii de Excelență Speciale acordate de: Boardul IAA, Senatul IAA, IAA Young Professionals și Premiul Romania 100 – dedicat aniversării centenarului Marii Uniri și Premiul Personalitatea Anului în Marcom ce a fost decernată la finalul evenimentului, prin votul celor aflați în sală.

 

Premiul de Excelență IAA pentru promovarea „Romaniei ca Hub Global Creativ” a mers catre Dragoș Stanca pentru standardele profesionale înalte prin care a transformat ICEE Fest în cel mai cunoscut festival de tehnologie din Europa de Est.

Premiul pentru Educație în Marcom a revenit în acest an lui Alexandru Negrea pentru cursurile și întâlnirile Social Smarts – prin care transmite conținut profesionist și consistent tuturor tinerilor dornici de profesionalizare în social media.

Premiul pentru Inspirație prin valori a fost oferit lui Marius Cristea și Ioanei Dogaru – IQads – pentru curajul de a lansa o competiție creativă locală – Fibra – singurul festival de creativitate în publicitate din România.

Premiul pentru Dialog Constructiv cu Autoritățile a fost acordat Oanei Cociașu – președinte RAC – pentru demersurile constante de îmbunătățire a cadrului de autoreglementare al industriei de marketing și comunicare și pentru parteneriatul funcțional cu CNA.

Premiul Creativity 4 Better avut-o învingătoare pe Melania Medeleanu – pentru campania Magic Home – pentru un efort national de solidaritate cu familiile copiilor bolnavi de cancer și pentru ambiția de a implica societatea în materializarea fizică a Magic Home – lânga cel mai mare spital oncologic pentru copii.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Golin este singura agenție din România finalistă în același timp la festivalurile IAB MIXX Awards Europe & SABRE Awards EMEA

Published

on

Foto Credit: GOLIN

Golin și MullenLowe au fost incluse pe lista scurtă de nominalizări la IAB MIXX Awards Europe 2018 pentru Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale și Electric Castle – Unofficial Partners, singurele campanii românești finaliste în această competiție.

În același timp, Golin este în shortlist-ul SABRE Awards EMEA 2018, cel mai prestigios festival de PR internațional organizat de The Holmes Report, cu o campanie de shareholder activism dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea.

După ce a câștigat Grand Prix-ul IAB MIXX Awards Romania – Best Digital MIXX – în 2017, dar și premiul pentru Best Digital PR Campaign, Vanilla Skype // BRD – Groupe Société Générale este finalistă și la IAB MIXX Awards Europe 2018 în două categorii – Campaign Efectiveness și Social Media. De asemenea, Electric Castle – Unofficial Partners, numită Best Social Media Campaign la competiția din România, a intrat în shortlist-ul MIXX Awards Europe la categoria Social Media. Câștigătorii vor fi anunțați într-o gală ce va avea loc pe 23 mai în Milano, în cadrul conferinței IAB Europe Interact.

 

„Piața de comunicare europeană devine din ce în ce mai competitivă, iar această efervescență se reflectă în numărul mare de înscrieri la festivalurile internaționale și în diversitatea lor. Focusul este clar pe digital și disruptiv, creativitate și relevanță, factori pe care îi integrăm cu succes și în campaniile noastre. Suntem foarte bucuroși că work-ul Golin & MullenLowe România obține recunoaștere și vizibilitate între cele mai bune campanii din Europa”, spune Damian Nuñez, Chief Creative Officer, Lowe Group.

La SABRE Awards EMEA 2018, Golin este singura agenție din România finalistă la categoria Capital Markets Communication, pentru campania Reaching the Point of No Return – A Shareholder Activism Campaign, dezvoltată pentru Franklin Templeton Investment Management Ltd – Fondul Proprietatea. Campania atrage atenția asupra respectării principiilor guvernanței corporative în special în companiile în care acționar este (și) statul român, traducându-le în același timp în limbajul românului de rând, pentru o mai bună înțelegere a acestor noțiuni.

Câștigătorii SABRE Awards EMEA vor fi anunțati tot pe 23 mai, într-o gală ce va avea loc la Muzeul Maritim Național din Amsterdam.

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

iCEE.fest: Giganți globali si experți în Internet si tehnologie din toată lumea revin în România

Facebook, Google, YouTube, LinkedIn, CNN, Netflix, Financial Times si mulți alții, vor fi prezenți pe scena iCEE.fest 2018.

Organizatorii anunță si o surpriză: sute de prezentări din edițiile precendente ale « Interactive Central and Eastern Europe Festival » sunt disponibile gratuit, începând de azi, pe site-ul academy.

Published

on

Foto Credit: Think Digital

Organizatorii iCEE.fest au anunțat azi primii speakeri pentru ediția 2018 si teme noi, abordate în premieră pe cele 6 scene ale festivalului.

Peste 130 de companii majore din digital & tech vor trimite la Bucuresti experți de top care vor susține prezentări si workshopuri.

Lista companiilor care au confirmat deja conține nume importante precum Facebook, Google, YouTube, LinkedIn, CNN, Netflix, Financial Times, Kiip, Techstars, Holition, Meta AR, Ryan Air, Global Data, Social Chain, Fortune 500, The Digital Insurer, Rethink IoT, Trend Watching, BBH London, Unruly si mulți alții.

 

Profesioniști si jucători consacrați sau nou veniți, startup-uri care generează schimbări ale modelelor tradiționale de business dar și experți care facilitează înțelegerea noilor transformări vor fi, din nou, la Bucuresti, în 14 si 15 iunie.

Ca de obicei, iCEE.fest va conține categorii diverse de conținut, sub umbrela conceptului « UPGRADE to your best version » – lansat anul trecut ca o metaforă a nevoii specialistilor din digital si a liderilor din business de a fi la curent cu toate transformările generate de tehnologie.

Pe lângă zonele de conținut cunoscute (de la creativitate / campanii virale, până la tehnologii de marketing si conținut, e-commerce, e-health, realitate virtuală si augumentată, până la antreprenoriat, startups si investments), evenimentul-satelit dedicat fintech, lansat anul trecut, își extinde anul acesta sfera de acoperire, abordând subiecte importante, precum blockchain si cryptomonedele.

De asemenea, va fi tratat în premieră subiectul agritech (care studiază impactul tehnologiei în agricultură) iar proiectul de succes iCEE.health (care analizează modul cum tehnologia schimbă medicina) va continua cu o mai mare amploare.

 

În această perioadă este valabilă oferta promoțională de achiziție a cel puțin două bilete la prețul de numai 150 de euro/bucata, ofertă disponibilă până la data de 25 aprilie.

Începutul comunicării noii ediții a iCEE.fest marchează încă un moment important pentru cei care nu au mai participat la festival până acum: toate prezentările publicate în platforma iCEE.academy sunt disponibile gratuit, accesul la toată arhiva festivalului nemaifiind condiționată, până la începutul lunii iunie, de achiziția unui bilet.

ICEEfest va avea loc în perioada 14-15 iunie la Grand Cinema & More din Bucuresti și este organizat de ThinkDigital România, în parteneriat cu Orange si cu suportul interațional al IAB Europe. 

 

Printre partenerii confirmați ai festivalului se mai numără BCR, GLO, Boiron și Bayer (companiile interesate de parteneriate au detaliile necesare online, pe site-ul iCEE.fest).

 

START VOT PREMIILE RADAR DE MEDIA 2018 – Etapa preliminară

loading...

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Abonează-te la RADAR!

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending